Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64328
Kirjoituksia 174987

Kaapelikortin irtisanomisaika



Highlighted

Kaapelikortin irtisanomisaika

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

Kaapelikortin irtisanomisaika

1/16

Mikähän tuossa kaapelikortissa nyt on irtisanomisaika tällä hetkellä? Jossain oli että 14 vrk, mutta olin ma 10.8 yhteydessä chatin kautta jossa oli että 30 vrk? Ja eikö näistä tule mitään kuittausta tai vastaava että irtisanominen on onnistunut? Olisi kiva saada joku missä tuo olisi varmasti kirjallisesti ettei tule yllätyksiä joita on riittänyt vuosien varrella 🙂

0 tykkäystä
15 vastausta
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 249 kpl

11/16

@peekotu  kirjoitti:

En enää itsekään ota selvää mitenkä tuo menee kun asiakaspalvelija vain sanoi että kortti irtisanoutuu 29.7 kun olin chatissa 15.7 joten tulee tuo 14 päivää. Kortin hinta oli nousemassa 1.8 mutta ei siellä sanottu,että se olisi heti irtisanottavissa tai sanottu,että 14 pvä tässä tapauksessa tai heti kuten sanoit ja normaalissa tapauksessa 30 pvä.Tuon 14 pvä kuitenkin katsoin joten sinällään ei ole väliä jos olisi saanut heti lopettaa  Tuo 29.7 oli keskiviikko joten jos olisi irtisanoutunut automaattisesti kun hinta nousee olisi se taas ollut 31.7 perjantai,joten oletan hänen menneen 14 pvä mukaan.No kuitenkin näen sitten seuraavalla laskulla mikä summa on,ilmoitan tänne niin näkee mitä siellä on todennäköisesti jateltu kun näkee summan mistä ajanjaksosta lasku tulee.

 

Kiitos hyvä tietää myös tuo tieto,mutta tässä tosiaan on taas tilanne missä asiakaspalvelija ei valitettavsti ole ajantasalla heidän käyttännöistään. Ei se ole tosiaan asiakkaan tarkoitus ottaa asiat selvää ennen kuin ottaa yhteyden asiakspavelijaan vaan sieltä pitäisi selkeästi tieto mitenkä tilanteessa toimitaan,miksi ja mitkä ovat asikkaan oikeudet.


 

Moikka @peekotu 

 

Niin kuin kollegani tuossa aiemmassa viestissä laittoi, jos sinulle on asiakaspalvelustamme sanottu kaapelikortin irtisanomisajan olevan kaksi viikkoa, niin pidämme tästä kiinni.  

 

Olen kanssasi samaa mieltä tuosta, että kaikista asiakaspalvelukanavista tulee saada yhtäläistä tietoa. Toki virheitä voi sattua, mutta ne kyllä korjataan. 🙂 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 169 kpl

12/16

@Kapinallinen  kirjoitti:

Mikähän tuossa kaapelikortissa nyt on irtisanomisaika tällä hetkellä? Jossain oli että 14 vrk, mutta olin ma 10.8 yhteydessä chatin kautta jossa oli että 30 vrk? Ja eikö näistä tule mitään kuittausta tai vastaava että irtisanominen on onnistunut? Olisi kiva saada joku missä tuo olisi varmasti kirjallisesti ettei tule yllätyksiä joita on riittänyt vuosien varrella 🙂


Lupasin palata tähän keskusteluun, kun olemme varmistaneet tuon kaapelikortin irtisanomisajan. Asia on nyt varmistettu ja kaapelikortin irtisanomisaika on 30 vuorokautta. Tämä tieto löytyy myös meidän yleisistä toimitusehdoista kohdasta 11. Sopimuksen päättyminen.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 692 kpl

13/16

Ja jälleen unohtui se, että kyseessä oli hinnankorotus, jolloin irtisanomisaikaa ei ole. Tieto tähän tilanteeseen löytyy yleisten toimitusehdojen kohdasta 12. Asiakassuhteeseen liittyvät ilmoitukset sekä asiakkaan irtisanomisoikeus muutostilanteessa.

 


@HannaMarikaL  kirjoitti:

Asia on nyt varmistettu ja kaapelikortin irtisanomisaika on 30 vuorokautta. Tämä tieto löytyy myös meidän yleisistä toimitusehdoista kohdasta 11.

Tällaista ei toimitusehdoissa lue, joten asia on varmistettu virheellisesti.

 

Toimitusehdoissa lukee viestintäpalveluiden osalta kaksi viikkoa ja muiden palveluiden osalta yksi kuukausi.

 

Nyt täytyisi vain saada varmuus siitä, onko kaapelikortti viestintäpalvelu vai ei. Traficom | Mikä on teletoimintaa? mukaan sisältö ei ole viestintäpalvelu, mutta ohjelmavirran tekninen välittäminen on.

 

Teleyrityssääntely ei koske:

  • tv- tai radio-ohjelmistoja (televisio- tai radiotoiminnan harjoittaja saattaa kuitenkin osallistua ohjelmavirran tekniseen välittämiseen, jolloin tämä osa toiminnasta on teletoimintaa)

Lain määritelmän mukaan viestintäpalvelulla tarkoitetaan palvelua, joka muodostuu kokonaan tai pääosin viestien siirtämisestä viestintäverkossa sekä siirto- ja lähetyspalvelua joukkoviestintäverkossa.

Vaikka Telia onkin Liiga ja Bonnier Broadcasting kuvioiden myötä ryhtynyt tuottamaan sisältöä myös itse, valtaosa kaapelikortilla avautuvista kanavista eivät ole Telian, vaan jokun muun sisältöä.

 

Mielestäni Telia toimii tässä teknisenä välittäjänä, jolloin kaapelikortin irtisanomisajan tulee olla normaalisti 14 vrk ja hinnankorotustilanteessa 0 vrk.

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 189 kpl

14/16

Ei toimi tuo sivu vieläkään edge selaimella kuten aikaisemmin mainitsin. Tuossa yllä hyvää huomiota.  Kun kokeilin katsoa sitten firefox selaimella niin tuolla kaapelitv alapuolella ei ollut mitään informaatiota irtisanomisesta vaikka siellä olettaisi sen tietenkin olevan kun siihen palveluun kuuluu.

 

Löytyi sitten tuolta yleiset palveluehdot, vähän hullusti tuo tehty. Toiseksi siellä ohjeissa edelleen on myös vanhaa tietoa, mistä jo varmistelin myös täältä onko nyt oikein ohjeistettu. Eli mainitaan, että kortti pitää palauttaa takaisin telialle. Nämä olisi mukava saadaan ajan tasalle sekä selkeästi tiedot oikeille paikoille mistä löytyy minkäkin palvelun tiedot.

 

Myöskin nyt huomasin tuon, että kortti maksetaan puolivuotta etukäteen, aikaisemmin olettanut maksan aina käytön jälkeen (koska noissa toimitusehdot lapuissa on selkeästi parannettavaa ja tiedottamisessa asiakkaalle mitenkä palvelut toimii ) joten kun ollaan tuossa ylhäällä puhuttu olen halunnut tietää, että en joudu maksamaan ylimääräistä kun jotain minulle luvattu 14 irtisanomisella.

 

Nythän asia onkin niin, että olen jo maksanut ylimääräistä, nyt on kyse siitä mitä saan takaisin eli hyvitystä tuosta  6kk etukäteen maksamisesta. Mihin laskuun tämä lasku hyvitetään. Myös olisi kiva tietää kun lukee vanhoja telian yhteisö keskusteluja niin siellä on jossain mainintaa ettei näistä anneta hyvitystä takaisin ja kuten todettu siellä jokaisessa kirjoituksessa pyydetään tuo kortti palauttamaan.

 

Päivittäkää tuo korttien palautus tieto teidän tiedoissa ja laittakaa nuo ehdot selkeästi omille palveluille mitkä kuuluu mihinkin. Olisi hyvä tuo rahan hyvityskin mainita siellä toimitusehdoissa selkeästi. Jos kerran rahaa ei hyvitettäisi olisin silloin tietenkin pitänyt kortin voimassa siihen asti kun olen maksanut.

 

Joudun edelleen jännittämään kuinka pieleen tuo 3 kertaan luvattu 14 pvä irtisanominen vielä saadaan pieleen menemään, koska lokakuun puolessa välissä korttien lakut käsitellään.

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 183 kpl

15/16

@irritus kirjoitti:
Ja jälleen unohtui se, että kyseessä oli hinnankorotus, jolloin irtisanomisaikaa ei ole. Tieto tähän tilanteeseen löytyy yleisten toimitusehdojen kohdasta 12. Asiakassuhteeseen liittyvät ilmoitukset sekä asiakkaan irtisanomisoikeus muutostilanteessa.

Tämä on totta, että tässä tapauksessa ei ole irtisanomisaikaa, vaan palvelu tulee voida lopettaa heti.

 

@irritus  kirjoitti:

Vaikka Telia onkin Liiga ja Bonnier Broadcasting kuvioiden myötä ryhtynyt tuottamaan sisältöä myös itse, valtaosa kaapelikortilla avautuvista kanavista eivät ole Telian, vaan jokun muun sisältöä.

 

Mielestäni Telia toimii tässä teknisenä välittäjänä, jolloin kaapelikortin irtisanomisajan tulee olla normaalisti 14 vrk ja hinnankorotustilanteessa 0 vrk.


Ehtojen sisällöstä laitoin huomioita eteenpäin ja pyysin vielä tarkennusta tähän irtisanomisaikaan. Palataanpa näihin vielä uudestaan.

 

@peekotu kirjoitti:
Myöskin nyt huomasin tuon, että kortti maksetaan puolivuotta etukäteen, aikaisemmin olettanut maksan aina käytön jälkeen (koska noissa toimitusehdot lapuissa on selkeästi parannettavaa ja tiedottamisessa asiakkaalle mitenkä palvelut toimii ) joten kun ollaan tuossa ylhäällä puhuttu olen halunnut tietää, että en joudu maksamaan ylimääräistä kun jotain minulle luvattu 14 irtisanomisella.

 

Olethan tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme koskien laskuasi. Laskutus kaapelikortin suhteen tapahtuu tosiaan puolivuotta etukäteen ja irtisanoessa tämä huomioidaan mahdollisena hyvityksenä, jos olet maksanut jo pidemmälle kuin irtisanomishetkeen. Tässäkään vaiheessa ei ole myöhäistä tehdä tarvittavia korjauksia.

 

Viimeisimmältä kaapelikorttilaskultasi näet aikavälin, jolta sinua laskutetaan ja tämähän toki nähdään myös asiakaspalvelustamme. Harmi, että tämä ei ole sujunut selkeästi heti ensimmäisellä yhteydenotolla. Ollessasi yhteydessä asiakaspalveluumme, saadaan palautettakin eteenpäin oikeaan suuntaan.

 

Laitoin korjauspyyntöä tuolle ongelmalle, että toimitusehto- ja palvelukuvaussivu ei toimi Edgellä. Hyvä kun huomautit vielä.

 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 469 kpl

16/16

Onko vaikeeta antaa ihmisille mahdollisuus lukea kaikki  sopimusehdot mihin sitoutuu ennen   allekirjotusta 

tehdään tilaus  sitten liikkeessä tai  tietokoneella kotona 

en ole enään pitkään aikaan  millään operaattorilla  saanu  kysymättä  sopimuspapereita luettavaksimuuta kuin supeen  paperin   tää ei saa olla  ekolokisuus kysymys asiakkaan pitää  tilaushetkellä   saada kaikki tieto mihin sitoutuu .

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.