Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63843
Kirjoituksia 173857

Telia TV Android TV:lle



Highlighted

Telia TV Android TV:lle

Kommentaattori
Viestejä 21 kpl

Telia TV Android TV:lle

1/203

Hei,

Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.

202 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

141/203

@Merja_J  kirjoitti:

@Tompsony  kirjoitti:

Hei,

Vastasitte 10.6., että "Meillä on käynnissä selvitys seuraavasta stepistä uusien tuettujen alustojen osalta, kärkenä äly-TV sovellukset. Toivottavasti pystymme laajentamaan tukea lähitulevaisuudessa".

 

Onko selvitys valmistunut? Onko uutisia Android TV -sovelluksesta luvassa ennen Liiga-kauden alkua?


Uusia uutisia ei tämän osalta ole. Selvitystyö on edelleen käynnissä ja katsotaan tulevaisuudessa kuinka tämä etenee.


Ja sitten taas "suomennos" Telian edustajan vastauksesta: Ei, ei ole tulossa sovellusta Android TV alustalle. Viljelemme selityksiä kuten "tunnettu ympäristö" ja haluamme vain myydä omaa digiboksiamme, jonka kautta saamme tyrkytettyä muutakin sisältöä asiakkaalle. Pelkät Liiga-tilaukset eivät millään riitä kattamaan kuluja.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

142/203

Nyt menee osittain offtopicin puolelle ja täydeksi spekulaatioksi, mutta kirjoitetaan tänne muistiin. Katsotaan sitten Telian Liiga-sopimuksen loppupuolella miten ennustus osui oikeaan.

 

Tänään olemme saaneet (ikävä kyllä, aina nämä ikäviä ovat, vaikka yritystä kohtaan ei minkäänlaista sympatiaa olisikaan) lukea Telialla käynnistyvistä yt-neuvotteluista tuote- ja palvelukehityksen osalta. Miten tämä tieto sitten liittyy ketjuun, jossa on kyselty Android TV sovellusta? Telian edustajien aiempiin ulostuloihin peilaten uskon kehityksen Telialle siirtyvän entistä voimakkaammin oman digiboksin puolelle. Eikä resursseja muuhun ole kyllä mainittavasti aiemminkaan allokoitu. Tämä taas tarkoittanee, että edelleen siellä 90-luvun alkumainingeissa elämäänsä onnellisesti elävän head-of-hockeyn visiot kivijalkakauppaan ryntäävistä asiakkaista nähdään Telialla laajemminkin ihan aitona vaihtoehtona strategiaksi, jolla yritetään vielä vaan edetä vaikka läpi harmaan kiven. Harmi vain, että kuluttajat ovat siirtyneet eteenpäin, ja kyse on aivan täysin auringonlaskuun hiipuvasta toimintamallista. Kuluttajat haluavat nykyään vapautta ja palveluiden tulisi tavoittaa asiakkaat käytännössä heidän valitsemallaan, ja heidän suosimillaan, alustoilla. Siihen on yleensä syynsä, miksi asiakkailla on jo valmiit ratkaisut, joilla muut heidän hankkimansa palvelut toimivat.

 

Toivon aidosti olevani väärässä, kun ennustan Telian iskevän jatkossa päätään entistä kovemmin seinään. Samalla valitettavan vahvasti uskon, että Telian strategia oman digiboksin "pakkosyöttöön" uusien palvelujen ja ominaisuuksien - tässä kohtaa esim. Liiga UHD - osalta vain voimistuu. Miten se tulee kantamaan, nähdään tulevaisuudessa, mutta kyllä tästä selvät viitteet on julkisista tiedoista luettavissa.

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

143/203

@mikkooks  kirjoitti:

Nyt menee osittain offtopicin puolelle ja täydeksi spekulaatioksi, mutta kirjoitetaan tänne muistiin. Katsotaan sitten Telian Liiga-sopimuksen loppupuolella miten ennustus osui oikeaan.

 

Tänään olemme saaneet (ikävä kyllä, aina nämä ikäviä ovat, vaikka yritystä kohtaan ei minkäänlaista sympatiaa olisikaan) lukea Telialla käynnistyvistä yt-neuvotteluista tuote- ja palvelukehityksen osalta. Miten tämä tieto sitten liittyy ketjuun, jossa on kyselty Android TV sovellusta? Telian edustajien aiempiin ulostuloihin peilaten uskon kehityksen Telialle siirtyvän entistä voimakkaammin oman digiboksin puolelle. Eikä resursseja muuhun ole kyllä mainittavasti aiemminkaan allokoitu. Tämä taas tarkoittanee, että edelleen siellä 90-luvun alkumainingeissa elämäänsä onnellisesti elävän head-of-hockeyn visiot kivijalkakauppaan ryntäävistä asiakkaista nähdään Telialla laajemminkin ihan aitona vaihtoehtona strategiaksi, jolla yritetään vielä vaan edetä vaikka läpi harmaan kiven. Harmi vain, että kuluttajat ovat siirtyneet eteenpäin, ja kyse on aivan täysin auringonlaskuun hiipuvasta toimintamallista. Kuluttajat haluavat nykyään vapautta ja palveluiden tulisi tavoittaa asiakkaat käytännössä heidän valitsemallaan, ja heidän suosimillaan, alustoilla. Siihen on yleensä syynsä, miksi asiakkailla on jo valmiit ratkaisut, joilla muut heidän hankkimansa palvelut toimivat.

 

Toivon aidosti olevani väärässä, kun ennustan Telian iskevän jatkossa päätään entistä kovemmin seinään. Samalla valitettavan vahvasti uskon, että Telian strategia oman digiboksin "pakkosyöttöön" uusien palvelujen ja ominaisuuksien - tässä kohtaa esim. Liiga UHD - osalta vain voimistuu. Miten se tulee kantamaan, nähdään tulevaisuudessa, mutta kyllä tästä selvät viitteet on julkisista tiedoista luettavissa.


Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä 🙂

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

144/203

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä 🙂


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.

 

Html5 tuodaan vain IE:lle ja Edgelle. Microsoft on siirtymässä Chromium moottoriin selaimessaan, tällä ei tee siis kohta mitään. Muiden selaimien kohdalla on tullut "yllättäviä ongelmia". Android sovelluksen porttaus Android TV:lle "ei ole mikään pieni homma". No onhan. Mutta jos vaikka odotellessanne ottaisitte tuon meidän digiboksimme... Ei hyvän tähden mikä pulju.

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

145/203

@mikkooks  kirjoitti:

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä 🙂


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.


Sen ku näkis että myöntäisivät totuuden, ainakin netissä jossa siitä jää todistetta. Yksi ständimyyjä sanoi suoraan että asia on juuri noin kun asiasta väännettiin.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

146/203

@Amatoori  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

@Amatoori

Olen samaa mieltä digiboksista. Vanhaa teknologiaa jota ei tarvita kuin rahastukseen ja parempia ratkaisuja olisi tarjolla mutta kun ei niin ei. Katsellaan liigaa sitten kun nykyinen sopimus loppuu ja toivon mukaan jokin muu taho (ei Telia, Dna tai Elisa) ostaa oikeudet niin paketeista tulee katsojan (ainakin minun) kannalta järkevää. Liiga-UHD:sta maksaisin Telialle noin 50 kuussa enkä näkisi edes kaikkia pelejä? Ei tule tapahtumaan ikinä 🙂


Digiboksit itsessään edustavat vielä ihan uutta teknologiaa, mutta kun vastaavia laatikoita useimmilla on jo kotona, tai sitten tarvittavat sovellukset suoraan (esim. Android TV) televisiossa, ei monellakaan ole yksinkertaisesta tarvetta tai pienintäkään halua hankkia nimenomaan Telian digiboksia. Jos asuu toisen operaattorin alueella, sitäkin vähempi. Parin vuoden sopimus laitteesta, joka olisi Liiga-kauden ulkopuolella aivan täysi turhake, mutta lasku juoksee silti. Olen tainnut aiemminkin mainita, että ymmärrän sinällään liiketoiminnan kannalta halun myydä omaa laitetta, joka avaa selkeän kanavan lisämyynnille. Miksi Telia sortuu tässä(kin) niin läpinäkyvään valehteluun, oli se viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän.


Sen ku näkis että myöntäisivät totuuden, ainakin netissä jossa siitä jää todistetta. Yksi ständimyyjä sanoi suoraan että asia on juuri noin kun asiasta väännettiin.


Eiväthän Telian edustajat tosiaan täällä tai missään muuallakaan sen puoleen voi kirjallisesti todeta, että kyllä, strategia on myydä omaa digiboksia niin paljon kuin mahdollista, ja siinä ohessa tulee sitten vähän valehdeltua muista asioista. Tai jos ei ihan suoraan valehdeltua, niin puolitotuuksia ja kiertelyä kuitenkin. On tämä rivien välissä myönnettykin, mutta itseäni jaksaa hämmästyttää miksi esim. head-of-hockey kehtaa antaa julkisuuteen lausuntoja, joissa ollaan tosiaan ihan reippaasti ajasta jäljessä ja toisaalta tuntuu, että itsekritiikkiä ei löydy sitten rahtusen vertaa.

 

Vähän käy sääliksi Telian asiakaspalveluakin siinä mielessä, että ihan selkeä ohjeistus on jättää kokonaan vastaamatta ikävämpiin kysymyksiin. Tämä käy erityisen hyvin ilmi Jatkoajan keskustelupalstalla. Sieltä poimitaan ne mukavat ja helpot kysymykset ja vastaillaan hyvinkin nopeasti, mutta ikävämmät jäävät "vahingossa huomaamatta". Samoin jos joku kehuu Telian tuotetta, se kyllä sattumalta pistää heti silmään. Tämäkin on sellainen asia, joka omalta osaltani on vienyt kuvaa Teliasta todella paljon negatiiviseen suuntaan. Jos jonnekin lähdetään mukaan, niin ei sitä voi oikein rusinat pullasta mallilla tehdä, etenkään ihan noin selvästi.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

147/203

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä; tuo kännykän TeliaTV - softa kun menee sivuasennuksena ilman mitään ongelmaa telkkariinkin (Oma halpa 55' TCL AndroidTV). Ja jopa toimii; Skaalaa / kääntää kuvan oikeinpäin, näyttää pelistriimiä ilman nykimistä, saa kokoruututilaan yms. Haittana tosin että vaatii hiiren käyttöä varten (ei haittaa, langaton näppis/tasohiiri kuitenkin mukavampi kuin kaukkari). Lisäksi toistaiseksi valittaa lähes koko ajan ongelmasta google kaupan/play - palvelujen kanssa, ja siitä syystä satunnaisesti potkii pihalle striimistä. (Nuo tosin oletan olevan korjattavissa pelkästään softan laittamisella Gkauppaan)

 

Eli nykyisessä TeliaTV softassa olisi enemmän kuin riittävästi matskua toimivan telkkariversion rakentamiseen. Periaatteessa luulen että riittäisi jos Telia tunkisi tuon nykyisen AndriodTV:n googlekauppaan, ja laittaisi vaatimuksena käytölle hiiren.  Just my 50cc.

 

Tosin mikäpä minä olen kritisoimaan Teliaa. Kilpailu on kovaa, ja samaa tekee muutkin. Siinä missä Telia estää liigan katsojia saamasta natiivia appia älytelkkuun (ja tavallaan "ylipuhuu koko ajan" ostamaan koko Telia TV - setin digiboxeineen kaikkineen), esim Elisa tekee älyTV-apistaan rampautetun version jolla ei näe kaikkia viihteeseen kuuluvia kanavia (mitkä silti näkee puhelimella, Esim. Eurosport1, mutta ylläri ylläri ei saa chromecastilla katsottua ilman vippaskonsteja ja saat****lista nykimistä), "ylipuhuen" samalla tavalla populaa ostamaan sen koko setin boxeineen.

 

Harmi sinäänsä että kuluttaja joka tahtoisi vain nauttia siitä täsmäannoksesta jota haluaa, joutuu kärsimään isojen tahojen kilpailusta ja maksaa liikaa, tai nähdä he****isti vaivaa riittävän kiertotien etsimisessä.

 

 

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 468 kpl

148/203

@Thothy79  kirjoitti:

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä

 


Tätä on yritetty kertoa tässä keskustelussakin, että Android sovellus ei sellaisenaan taivu television alustalle. Käytännössä siis vaatii lähes kokonaan uuden sovelluksen rakentamisen. Tämä on meillä selvityksessä mukana, kun pohditaan mahdollisia uusia jakelualustoja.

 

Kehitystä tehdään jatkuvasti ja seuraavaksi on tulossa HTML5 tuki eri selaimille, kun tällä hetkellä se on vain IE ja Edge selaimilla.

 

Meidän Telia TV:n kehityksestä vastaava kommentoi tätä äly tv / Android tv -sovellusten tilannetta taannoin Yhteisössä.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

149/203

@NikoNo  kirjoitti:

@Thothy79  kirjoitti:

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä

 


Tätä on yritetty kertoa tässä keskustelussakin, että Android sovellus ei sellaisenaan taivu television alustalle. Käytännössä siis vaatii lähes kokonaan uuden sovelluksen rakentamisen. Tämä on meillä selvityksessä mukana, kun pohditaan mahdollisia uusia jakelualustoja.


Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Poistakaapa asennuskielto Android tv:lle niin nähdään miten toimii 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

150/203

@NikoNo  kirjoitti:

@Thothy79  kirjoitti:

Siis eihän faktat valehtele. Telialla ei halua AndriodTV - version tekemiselle ole, koska otetaan rahat pois omilla digiboxeilla. Tai pakotetaan käyttämään Chromecastia.

 

Perusteet joita olen joskus lukenut ("vaikea tehdä, ei tekijöitä yms yms) ovat ainakin omalla kohdalla olleet puhdasta peetä

 


Tätä on yritetty kertoa tässä keskustelussakin, että Android sovellus ei sellaisenaan taivu television alustalle. Käytännössä siis vaatii lähes kokonaan uuden sovelluksen rakentamisen. Tämä on meillä selvityksessä mukana, kun pohditaan mahdollisia uusia jakelualustoja.

 

Kehitystä tehdään jatkuvasti ja seuraavaksi on tulossa HTML5 tuki eri selaimille, kun tällä hetkellä se on vain IE ja Edge selaimilla.

 

Meidän Telia TV:n kehityksestä vastaava kommentoi tätä äly tv / Android tv -sovellusten tilannetta taannoin Yhteisössä.


@NikoNo 

 

Mitä väliä sillä on mitä on yritetty kertoa, jos se ei pidä paikkaansa? Tekisi mieli sanoa, että on jopa tietoista valehtelua. Olen itsekin moneen kertaan kirjoittanut, että ui:n osalta lähinnä vaatii työtä. Eikä tuo olisi Telian kokoiselle organisaatiolle mikään ongelma. Se on sitten toinen asia maksaako tämä itseään takaisin vai ei. Miten hyvin @NikoNo itse tuntee Android käyttöjärjestelmän, kun pystyy asiakkaille tähän sävyyn vastailemaan?

 

Tämä on se mikä itseäni risoo eniten Telian toiminnassa. Ylimielisyys ja hankalien aiheiden suora välttely. Kyllä, kerrotte hienosti miten kaikkiin kysymyksiin pyritään vastaamaan, mutta todellisuushan ei (tässäkään asiassa) olen ihan näin.

 

Voisiko joku sieltä kehitystiimistä tulla ihan kertomaan meille mikä siinä Android TV sovelluksessa on niin hankalaa? Voidaan vaikka antaa apuja. Se on ihan ok jos kerrotaan, että strategia painottuu muualle. Se ei ole ok, että lasketellaan asiakkaita aliarvioivaa *******aa.

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.