Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64421
Kirjoituksia 175216

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset



Highlighted

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset

Telialainen
Viestejä 347 kpl

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset

1/26

Jos käytät Telia TV palvelua MAC tai PC-tietokoneella, kannattaa käydä tarkistamassa uudet selainsuositukset Asiakastuki-ohjeistamme.

 

Ongelmanratkaisuun Telia TV-sovelluksen kanssa kannatttaa aloittaa ihan muutamista pienistä tarkistuksista.

 

    • Nettiyhteyden nopeus. Varmista että nopeus on käyttämälläsi laitteella vähintään n. 6-8mbit. Nopeustestin voi tehdä www.speedtest.net tai Speedtest-applikaatiolla joka on ladattavissa sovelluskaupasta (Android / iOs)
    • tv.telia.fi - sivuston kautta käyttäminen. Käyttökokemus voi vaihdella vähän riippuen käytössä olevasta selaimesta sekä koneesi suorituskyvystä. Suositukset lyhkäisyydessään seuraavalla tavalla
      • Windows 7 = Internet Explorer + Silverlight
      • Windos 8 = Internet Explorer + Silverlight
      • Windows 10 = Telia TV -sovellus
      • Apple MAC = Chrome + Telia TV-laajennus
    • Jos ongelma jatkuu näiden varmistusten jälkeen, testaa toimivuus vielä mahdollisuuksien mukaan toisella laitteella esim. Tabletilla / tietokoneella tai puhelimella.

 

  • Chromecast. Jos ongelmia ilmenee Chromecast-laitteen kanssa peilatessa, kannattaa ensin rajata ongelma pelkällä laitteella millä kuvaa yrittää televisioon siirtää, jos ongelma ilmenee jo laitteesta katsottaessa niin silloin kannattaa aloittaa tämän viestin alusta olevista ohjeista.

 

  • AppleTV. Samat ohjeet koskettaa myös AppleTV kautta peilatessa kuin Chromecastin kautta. Eli testaus ensin pelkästä laitteesta ennenkuin kuvaa yrittää peilata televisioon.

 

Jonkun verran on itselläkin ollut ongelmia tuon Chrome-selaimen kanssa vaikka "tehokas" kone on käytössä. Ongelma on toistaiseksi aina korjaantunut kun on sulkenut ylimääräiset selaimet pois sekä asentanut pariinkiin otteeseen Windowsin Media Feature Packin uusiksi kun sovellus ei ole suostunut käynnistymään.

 

Jos tiedät jotain hyviä vinkkejä / huomioita mitä olet itse huomannut selaimen tai sovelluksen osalta niin osallistu keskusteluun!

 

Edit: JoonasLam Lisätty tekstiä ongelmanratkaisuun

25 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

21/26

Ei toi chromen extensoni nyt niin paljon tehoa vie että se olisi mainitsemisen arvoinen ja pitäisi päivittää konetta.Toi chromen lisäpalikka toimi muistaakseni vielä win7:ssakin.Win10 kannattaa käyttää sitä telian omaa appia(sama pätee netflixin kohdalla).

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 147 kpl

22/26

Telia TV-sovellukseen liittyen: erillinen Win 10 appi on siis lopetettu, ja käytetään pelkästään selainkohtaista sovellusta. Sähköpostiini tänään ilmaantuneessa viestissä mainostettiin uudistunutta sovellusta, mutta vain mobiililaitteille. Mitähän, jos PC-versiotakin saatettaisiin hiukan ajankohtaisemmaksi; esim. mainoksessa esitetty "tallennuksien asettaminen ja hallinnointi" voisi myös PC-versiossa olla helpompaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

23/26

Älä hyvä ihminen toivo tuollaista että päivittäisivät sovelluksen!!! Android sovellus toimi jotenkuten ennen päivitystä, päivittämisen jälkeen ei voi sanoa samaa. Toistaiseksi havaitut ongelmat: muistaa kesken jääneen ohjelman kohdan noin jakson tarkkuudella, kelaus vielä surkeampi kuin vanhassa, jos netti vaihtuu wifi/mobiilidata kesken katselun, hyvin todennäköisesti joudut buuttaan sovelluksen -> ja etsimään kohdan surkealla kelauksella koska katsomasi ohjelma alkaa alusta, Mitäs vielä, no ärsyttävää on myös se, että kun aloitat katsomisen, ruutu menee mustaksi, ja otat hyvän asennon ja odototat ohjelman alkavan, mutta mitä vielä, vielä pitää napauttaa ruutua ja painaa play... 

Kuvan laadussa ei ole valittamista, mutta käytettävyys on lähellä nollaa. Pikkusen enemmän testausta ennen julkaisua kiitos. Siis eihän tämä nyt ole Telian mielestä _toimiva_ sovellus??? Eihän? Tehdäänhän hartiavoimin uutta bugifiksattua versiota yötä päivää? Tehdäänhän?

Highlighted

Telialainen
Viestejä 426 kpl

24/26

Nyt en saanut toistettua mainitsemiasi ongelmia.

Onko näitä tutkittu yhdessä meidän kanssamme ja oletko kokeillut välimuistin nollausta ja sovelluksen uudelleen asennusta?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

25/26

Terve. 

 

Onko muilla tullut samaa vastaan, että Android tabletilla chromecastin kanssa televisioon heijastettavaa tallennettua ohjelmaa ei pysty kelaamaan tai valitsemaan muutenkaan kohtaa mistä haluaa katselun aloittaa? 

 

Tabletista suoraan katsoessa kyllä onnistuu, mutta kun laittaa suoratoiston chromecastiin niin tulee alareunaan ohjelman etenemispalkin alle punainen pallo ja live teksti. 

 

Tuntuu käyttäytyvän jotenkin sekavasti muutenkin kun välillä chromecastiin siirtäessä alkaa aina ohjelma alusta, jos ohjelma on parhaillaan tulossa niin alkaa siitä kohtaa missä se parhaillaan on menossa ja välillä taas olen sekä aiemmin tulleen että parhaillaan tulevan ohjelman onnistunut aloittamaan alustakin ja välillä jopa onnistuin kelaamaankin niin, että kelasin ensin tabletilla oikeaan kohtaan ja laitoin vasta sitten suoratoiston chromecastiin. Nyt ei kuitenkaan sekään taas onnistunut vaan tallennettu ohjelma alkaa aina alusta kun sen siirtää chromecastiin.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 442 kpl

26/26

Moikka @Cosfoortti ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Vastasinkin sinulle toisessa ketjussa, johon aihepiiri istuu paremmin, jatketaan siis siellä.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.