Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tomppa_1
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

103 vastausta
Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 168 custom-general.kudos
  • 285 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

@UMP67  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?

Hyvä kun laitoit viestiä, niin päästiin tarkistamaan. Viestisi näkyy nyt tuossa ylempänä, roskapostiin se oli jostain syystä livahtanut. Pahoittelen!

Telia Yhteisön moderaattori
UMP67
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@Katjane  kirjoitti:

@UMP67  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?

Hyvä kun laitoit viestiä, niin päästiin tarkistamaan. Viestisi näkyy nyt tuossa ylempänä, roskapostiin se oli jostain syystä livahtanut. Pahoittelen!

Kiitos! Voisiko tuota ylläolevaa infoa laittaa eteenpäin IT-guruille, että päästään ongelmasta eroon.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 168 custom-general.kudos
  • 285 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

@UMP67  kirjoitti:

@Katjane  kirjoitti:

@UMP67  kirjoitti:

Kiitos! Voisiko tuota ylläolevaa infoa laittaa eteenpäin IT-guruille, että päästään ongelmasta eroon.

Tämä on heillä tiedossa ja tarvittavia toimenpiteitä tehdään.

Telia Yhteisön moderaattori
Kyy5Tp
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies

Noin parin viikon ajan on tullut järkyttävä määrä roskapostia. Sain asenettua estoja jotka toimivat joten kuten, mutta nyt tulee omasta sähköpostiosoiteesta samat roskapostit. Mitä teen koska en voi suodattaa omaa sähköposti osoitetta?

Edit HannaMarikaL: Yhdistetty viesti saman aiheen ketjuun.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions

Viimeaikoina selvästi lisääntynyt roskaposti on aiheuttanut harmia ja keskustelua. Olemme nyt kirjoittaneet aiheesta blogi -kirjoituksen, jonka tarkoitus on kertoa aiheesta laajemmin ja opastaa mitä käyttäjä voi itse tehdä. Teemme jatkuvasti työtä sen eteen, ettei asiakkaan sähköpostiin saapuisi roskapostia.

@UMP67  kirjoitti:

Kiitos ilmoittamistasi IP -osoitteista. Tarkistimme tiedot ja olet oikeassa. Olemme lisänneet ne blacklistille välittömästi.

Emme ole poistaneet sinun viestiä perustuen sinuun käyttäjänä, vaan Yhteisön käyttämä automatiikka oli tunnistanut viestisi roskapostiksi tekstin perusteella. Kyse oli siis automatiikasta eikä tarkoituksellisesta yksittäisen käyttäjän kommentin poistamisesta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
UMP67
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

@HenriLie  kirjoitti:

Viimeaikoina selvästi lisääntynyt roskaposti on aiheuttanut harmia ja keskustelua. Olemme nyt kirjoittaneet aiheesta blogi -kirjoituksen, jonka tarkoitus on kertoa aiheesta laajemmin ja opastaa mitä käyttäjä voi itse tehdä. Teemme jatkuvasti työtä sen eteen, ettei asiakkaan sähköpostiin saapuisi roskapostia.

@UMP67  kirjoitti:

Kiitos ilmoittamistasi IP -osoitteista. Tarkistimme tiedot ja olet oikeassa. Olemme lisänneet ne blacklistille välittömästi.

Emme ole poistaneet sinun viestiä perustuen sinuun käyttäjänä, vaan Yhteisön käyttämä automatiikka oli tunnistanut viestisi roskapostiksi tekstin perusteella. Kyse oli siis automatiikasta eikä tarkoituksellisesta yksittäisen käyttäjän kommentin poistamisesta.

Kiitos, heti hiljentyi tulva. Toivottavasti eivät virittele uusia IPloppuja tilalle..

Mukavaa viikonloppua;

Tulenjohtaja
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies

@MikaelMu  kirjoitti:

Toimiiko sähköposti muuten normaalisti?

Siinä voisi kokeilla ensimmäiseksi toista selainta jolla kirjaudut webmailiin tai vastaavasti sen nykyisen selaimen historiatietojen poistamista. Auttaako tämä tilanteeseen?

Muuten toimii normaalisti. Kokeilin molempia juttuja, ei auttanut. Ongelma on vaimoni s-postissa.

Oma s-postini toimii suodattimineen. Ehkä on tullut muutama uusi spämmin lähettäjä ja olisi tarve väsätä uusia suodattimia. Vuosiin niitä ei ole tarvinnut enää tehdä. Kun muiden ilmoituksia lukee, niin

näyttää, että tämä spämmijuttu on karannut Telian käsistä. Eri jutu on se, että miksi vaimoni s-postin

suodattimet eivät enää toimi.eikä uusia voi tehdä 😡👎👺

HenriLie
Telialainen
Telialainen

@Tulenjohtaja  kirjoitti:

@MikaelMu  kirjoitti:

Toimiiko sähköposti muuten normaalisti?

Siinä voisi kokeilla ensimmäiseksi toista selainta jolla kirjaudut webmailiin tai vastaavasti sen nykyisen selaimen historiatietojen poistamista. Auttaako tämä tilanteeseen?

Muuten toimii normaalisti. Kokeilin molempia juttuja, ei auttanut. Ongelma on vaimoni s-postissa.

Oma s-postini toimii suodattimineen. Ehkä on tullut muutama uusi spämmin lähettäjä ja olisi tarve väsätä uusia suodattimia. Vuosiin niitä ei ole tarvinnut enää tehdä. Kun muiden ilmoituksia lukee, niin

näyttää, että tämä spämmijuttu on karannut Telian käsistä. Eri jutu on se, että miksi vaimoni s-postin

suodattimet eivät enää toimi.eikä uusia voi tehdä 😡👎👺

Koska ongelma on samalla koneella ja selaimella vain toisella tilillä, on häiriötä syytä tutkia tarkemmin. Ottaisitko meihin yhteyttä puhelimitse tai chatissa, niin saadaan tilin tiedot ja häiriöilmoitus eteenpäin tutkittavaksi.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
UMP67
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

Kävi mitä pelkäsin. Tänään illalla oli taas postilaatikko täynnä vaikka ja mitä. Nyt niitä meilejä tulee useammista IP numeroista, laitoin jo tietoa eteenpäin teille muutakin kautta, mutta tässä vielä uusia IPeitä:

142.147.98.161
142.147.98.240
45.89.66.34
45.89.66.64
45.89.66.63
5.180.136.68
45.89.66.65
45.89.66.57

HenriLie
Telialainen
Telialainen

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.