Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tero__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Keskustele ja kysy –palsta uudistuu lähiaikoina

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Morjesta kaikille,

Hienoja uutisia - avaamme lähiaikoina täysin uudistetun Sonera.fi:n nettiyhteisön joka korvaa tämän nykyisen keskustelupalstan. Uusi yhteisö toimii täysin uudella ohjelmistoalustalla ja se sisältää monia hyödyllisiä ja kivoja toiminnallisuuksia.

Uusi nettiyhteisö on paikka, jossa keskustellaan laajasti digitaaliseen elämään liittyvistä asioista, esimerkiksi kännykkäliittymistä, nettiliittymistä, lisäpalveluista, laitteista, lisälaitteista, erilaisista online-palveluista kuten vaikka leffavuokraamoista ja niiden leffoista, appseista yms yms. Mitä näitä nyt onkaan! Tätä kaikkea ja paljon muuta on uusi nettiyhteisömme.

Olen uuden yhteisön yhteisömanageri ja vastaan yhteisöstä sekä johdan moderaattori-tiimiä jotka keskustelevat yhteisössä ja jotka ohjaavat tarvittaessa tiedon alkulähteille. Ylläpitotiimin jäsenet ovat myös viestinviejiä yhteisön ja Soneran välillä vieden yhteisössä käytyjä keskusteluita talon sisälle tiedoksi ja tuoden uutisia ja tietoa talosta yhteisöön päin.

Uudessa yhteisössä keskusteluun osallistuu aina silloin tällöin myös muita soneralaisia, eri osaamisalueilta ja eri rooleista/tehtävistä ympäri taloa. He kirjoittavat Soneran työntekijänä mutta omana itsenään. He osallistuvat keskusteluun, pyrkien ratkaisemaan probleemia ja joskus he saattavat kysyä vaikka mielipiteitä oman vastuualueeseensa liittyen.

Ilmoitamme uuden yhteisön tarkemman julkaisuajan lähiaikoina.


Huomioitavaa nykypalstan suhteen:

Kaikki nykyisen Palstan viestit siirretään näkyviin uuden yhteisön Arkistoon, mutta käyttäjätunnukset eivät siirry automaattisesti. Vanhojen viestien kirjoittajana näkyy ”vanhatunnuksesi_”, eli nykyisen käyttäjätunnuksen perässä näkyy alaviiva-merkki.

Voimme kuitenkin pyynnöstäsi siirtää vanhat viestisi näkymään uuden yhteisön tunnuksesi profiilissa. Mitä enemmän viestejä olet Palstalle kirjoittanut, sitä suositeltavampaa vanhojen viestiesi siirto uuden tunnuksen alle on. Suosittelemme tätä varsinkin kaikille, jotka ovat kirjoittaneet yli 50 viestiä.

Jos haluat valmistautua etukäteen uuden yhteisön julkaisuun, valitse alta se vaihtoehto joka sinulle parhaiten sopii:

1) Haluan luoda uuden profiilin eli rekisteröityä täysin uudella käyttäjätunnuksella.
Sinun ei tarvitse tehdä mitään ennen uuden yhteisön julkaisua. Kun uusi yhteisö avataan, voit rekisteröityä uutena käyttäjänä joko lisäämällä Sonera Tunnukseesi yhteisönimen tai erikseen ilman Sonera Tunnusta. Vanhat viestisi näkyvät Arkistossa, niiden kirjoittajana näkyy ”vanhatunnuksesi_”.

2) Haluan jatkaa vanhalla käyttäjätunnuksellani. Vanhoja viestejäni ei tarvitse siirtää minun nimiini.
Kun uusi yhteisö avataan, kaikki nykyisen Palstan käyttäjätunnukset vapautuvat uudelleen valittaviksi. Rekisteröidy uutena käyttäjänä ja ota itsellesi vanha käyttäjätunnuksesi - se on vapaana jos kukaan muu ei ole sitä vielä ehtinyt valita. Voit rekisteröityä joko lisäämällä Sonera Tunnukseesi käyttäjätunnuksen, tai luomalla uuden käyttäjätilin ilman Sonera Tunnusta. Vanhat viestisi näkyvät Arkistossa, niiden kirjoittajana näkyy ”vanhatunnuksesi_”.

3) Haluan jatkaa vanhalla käyttäjätunnuksellani, ja haluan että vanhat viestini näkyvät uudessa yhteisössä minun kirjoittaminani.
Jotta viestiesi siirto onnistuu, sinulla pitää olla Sonera Tunnus. Me yhdistämme vanhan Palstan käyttäjätunnuksesi Sonera Tunnukseesi.
• Jos et ole varma siitä onko sinulla Sonera Tunnusta, kokeile tätä:
• Jos voit kirjautua Omille Sivuille (http://www.sonera.fi/omatsivut) muuten kuin puhelinnumeroasi tai Sonera Internet - käyttäjätunnusta käyttäen, sinulla todennäköisesti on riittävä tunnus.
• Jos sinulla ei ole Sonera Tunnusta voit mahdollisesti luoda sen etukäteen tätä kautta. Sonera Tunnuksen voi luoda ainoastaan liittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on. Tunnuksen luonnissa tarvitset verkkopankkitunnukset. Täältä löydät ohjeita Sonera Tunnuksen luomista varten.
• Jos sinulla ei ole Sonera Tunnusta tai et voi sitä luoda, vanhojen viestien siirto ei ikävä kyllä ole teknisesti mahdollista.

Ohjeet vaihtoehtoon 3:
1) Lähetä sähköposti 8.12.214 klo 23:59 mennessä osoitteeseen bb-verkkoasiakaspalvelu@sonera.com ja kerro:
• nykyinen Palstan käyttäjätunnuksesi (eli se nimi jonka kirjoittamana kaikki Palstan viestit näkyvät) ja
• Sonera Tunnuksesi (eli se käyttäjätunnus jolla pääsit kirjautumaan Omille Sivuille) ja
• Sähköpostiosoitteesi jolla olet rekisteröitynyt tälle nykyiselle Palstalle (Omat asetukset > Profiili > Kirjautuminen)
HUOM: älä lähetä meille salasanojasi
2) Lähetä sähköposti siitä osoitteesta, jota haluat jatkossa käyttää uudessa yhteisössä. Siihen osoitteeseen saat kaikki uuden yhteisön ilmoitusviestit, esim. vastauksista omiin kirjoituksiisi ja saamistasi yksityisviesteistä.
3) Kun uusi yhteisö avataan, sinun tarvitsee vain kirjautua sisään Sonera Tunnuksellasi.

Tervetuloa mukaan 🙂

Tero
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä, www.twitter.com/sonera_palvelu
15 vastausta
mitenmodeemiauki
Vakiokalustoa ☆☆
  • 23 custom-general.kudos
  • 367 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Kun tuossa ohjeessa ehdotettiin uuden käyttäjätunnuksen luomista,
tarkoittaako se sitä, että vanha ensisijaisen meiliosoitteeni pohjalta Soneran
luoma käyttäjätunnus on täysin toimimaton? Vai ovatko kummatkin toimivia ja
voisi omilla sivuilla käyttää kumpaa vain?

Yritin vanhalla "virallisella" tunnuksellani kirjautua, mutten onnistunut...
En vain tiedä mikä on syy.

Kiitos!
Tero__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Varmistan vielä, tarkoittanet meiliosoitteen pohjalta toimivalla tunnuksella siis sellaista tunnusta, joka muodostuu sukunimen ensimmäisistä kirjaimista ja etunimen parista ensimmäisestä kirjaimesta ja väliviivasta sekä numerosta?

Jos tarkoitat nimenomaan tuollaista niin uuden palstan kohdalla se on toimimaton mutta toki pääset sillä sisään jatkossakin Omille Sivuille.

Ei muuta kuin menet tuossa tiedotteessa olevan linkin kautta, eli tämän kautta, luomaan uuden Sonera Tunnuksen niin sen avulla pääset jatkossa sisään Omille Sivuille sekä uudelle palstalle.

Sonera Tunnuksesta on muutakin hyötyä, se on ns. master-tunnus, sen avulla pääset näkemään yhdellä kertaa kaikki omistuksessasi olevat liittymät ja niiden palvelut, hallinnoimaan niitä ja tekemään niihin tarvittaessa muutoksia.

Jos heräsi kysyttävää niin kysy ihmeessä 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä, www.twitter.com/sonera_palvelu
wheeler
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 226 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi Tero,

Samaan asiaan liittyvä tarkistus.
Voitko vahvistaa:
Uusi keskustelupalsta toimii jatkossa vain Omien Sivujen kautta.
Jos näin on, on todella mainio kehitys! Kaikki (melkein) "saman katon alla"
Oma mielipide tietysti.
Tero__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Uusi palsta - niinkuin tämä nykyinenkin - on avoin kaikille, Sonera Tunnus siellä taustalla ei ole pakollinen mutta helpottaa kirjautumista jos sellainen on. Käyttäjän ei tarvitse muistaa erillisiä tunnuksia Omille Sivuille ja taasen sitten palstalle toisia tunnareita.

Homma tulee toimimaan myös kätevästi ristiin, jos on kirjautuneena jompaan kumpaan niin käyttäjä pääsee toiselle saitille sisään ilman uutta kirjautumista.

Eli osin voin vahvistaa mutta kyllä uudelle palstalle voi tosiaan tulla kuka tahansa keskustelemaan 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä, www.twitter.com/sonera_palvelu
wheeler
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 226 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nimenomaan tätä ristiin toiminta mahdollisuutta ajoin takaa. Kätevää. Ja totta kai, palsta avoin kaikille.
Tero__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Halusimme helpottaa omalta osaltamme käyttäjätunnus- ja salasanaviidakon suhteen mitä nykypäivänä onkaan eri palveluiden kanssa. Mukava kuulla että koet rakentamamme ominaisuuden hyväksi 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä, www.twitter.com/sonera_palvelu
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jos ylläoleva tiedote on se mitä uudesta keskustelupalstaohjelmistosta on kerrottavaksi, niin ehkä kannattaisi käyttää vuoden verran lisää aikaa käyttökuntoon laittoon ennen tuotantoonsiirtoa, kun nykyinen toteutus sentään toimii. Sen pohjalta sanottuna, mitä Soneran sivuston muutokset ovat olleet. Esimerkkinä vaikkapa "Sonera Tunnus" ja "Omat sivut". Keskentekoisen ohjelmiston testautus maksavilla asiakkailla on ollut varsin härskiä.


Voimme kuitenkin pyynnöstäsi siirtää vanhat viestisi näkymään uuden yhteisön tunnuksesi profiilissa.
Aprikoin aikani tämän tarkoitusta, mutta ehkä se tarkoittaa uudessa keskustelupalstassa olevan "Näytä omat viestit" -toiminto ja ilman "Sonera Tunnusta" ja vanhan tunnuksen säilyttämistä ja erityistä pyyntöä ei näe nykyiselle palstalle kirjoittamiaan viestejä ominaan.
Näin aina
Tero__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Edit:

Lisäsin aloitusviestiin lyhyesti infoa tulevasta 🙂

aina kirjoitti:

Voimme kuitenkin pyynnöstäsi siirtää vanhat viestisi näkymään uuden yhteisön tunnuksesi profiilissa.
Aprikoin aikani tämän tarkoitusta, mutta ehkä se tarkoittaa uudessa keskustelupalstassa olevan "Näytä omat viestit" -toiminto ja ilman "Sonera Tunnusta" ja vanhan tunnuksen säilyttämistä ja erityistä pyyntöä ei näe nykyiselle palstalle kirjoittamiaan viestejä ominaan.


Juuri noin, ilman noita mainitsemiasi toimenpiteitä viestien kirjoittajana näkyy nykypalstan nimimerkki jonka perässä on alaviiva.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä, www.twitter.com/sonera_palvelu
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Uusi hiekkalaatikko on avattuna ja kirjoitan nyt ensimmäistä viestiä siellä. Sidoin vanhan aina-tunnukseni Soneran ja TeleFinlandin sopimusten yhteiseen asiakastunnukseen, ns. Sonera Tunnukseen ja nyt olen kirjautuneena aina-keskustelutunnuksellani. Tiedän, johdonmukaisuus ja järkevyys ei ole muuallakaan kuin Soneralla muodissa. Teksti ruudullani on surkean pientä ja kun suurennan sivua selaimella (Ubuntu Linux / Firefox 34.0) lukukelpoiseksi, niin sivun palikoista kuten [Lähetä viesti] häviää osa. Vanhan keskustelualueen viestejäni en vielä tämän ketjun lisäksi ole täällä huomannut. Valinnasta [Kirjoita viesti] ei päässyt viestiä kirjoittamaan, niin kuin olisi voinut kuvitella. Valinnasta [HTML] sen sijaan pääsi. Mitään HTML-muotoiluihin viittaavaa ei tosin ole nähtävissä. Viestiä kirjoittaessa teksti-ikkunan päällä seisoo kellonaikaa vaihdellen ilmoitus "Tallennettu automaattisesti 6:32 ip.". Suomessa käytämme 24-tuntista ajanmerkintää.
Näin aina