klaanin pakkotavutus


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

minä en jaksa perustella asiaa nyt sen kummemmin mutta kuitenkin.

 

voisiko tuon klaanin pakkotavuttamisen poistaa jostain, joko kokonaan tai viesti kohtaisesti. tämä on aiheuttanut pahoja ongelmia joissakin viesteissä.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tämä sanojen tavuttaminen ja rivinvaihto väliviivalla tuli alustauudistuksen myötä marraskuussa, liittyy siis siihen että alusta on nyt responsiivinen joten se pyrkii maksimoinaan näkymän kulloinkin käytettävälle laitteelle sopivaksi.


 


Kyselin tästä ominaisuudesta alustan toimittajalta (Lithium) ja sain vastaukseksi että sille ei ole paljoa tehtävissä. Ainakaan että käyttäjä voisi itse määritellä päälle/pois.


 


Mainitsit ongelmia, kerrotko lyhyesti millaisia? Kyselen tämän featuren perään vielä uudemman kerran.

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:


Mainitsit ongelmia, kerrotko lyhyesti millaisia? Kyselen tämän featuren perään vielä uudemman kerran.




 


Mua ainakin itseäni häiritsee aika voimakkaasti se, ettei ko. ominaisuus tavuta sanoja oikein... :smileyembarrassed:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kjns kirjoitti:

 


Mua ainakin itseäni häiritsee aika voimakkaasti se, ettei ko. ominaisuus tavuta sanoja oikein... :smileyembarrassed:




Ai, en ole ainakaan itse huomannut. Olisiko heittää esimerkkiä?

Kunniamerkki +14

En ole niitä painanut mieleen sen kummemmin, mutta muutaman kerran huomannut, että se on tavuttanut sanoja vähän hassusti. En nyt yleensä niin kovin kiinnitä siihen huomiotakaan, mutta muutaman kerran olen tätä ihmetellyt.


 


Muutenkin ko. ominaisuus on mun mielestä enemmän ärsyttävä kuin hyödyllinen, joten näkisin sen mielellään poistuvan käytöstä. Lisäksi musta on hassua, että jos ominaisuus on responsiivisuuden takia tehty, niin miksi se tavuttaa tekstin tietokoneella selatessa mutta ei kännykällä? Esmes tässä ketjussa ei kännykällä lukiessa ole yhtään kahdelle riville tavutettua sanaa, mutta koneella lukiessa about jokainen useammalle riville jatkuva kappale on tavutettu...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

varsinaisia teknisiä ongelmnia ei ole ollut.

 

yritän välttää kielipolitiikkaa mutta alkaa olla vaikeaa tässä yhteydessä.

 

muistan kun kirjoitin sanaa "firefox" niin se mentiin tavuttamaan. eiköhän pääsääntö ole että vierassanoja ja muita erikoisia sanoa ei tavuteta. en saanut tätä poikkeusta millään kikalla kuriin kuten esim lainaus merkit.

 

muutenkaan minun tietojen mukaan suomen kielen tavutus ei ole 100% loogista joten eiköhän virheitä tule. tavutus kuuluu viimesijassa ihmiselle eikä botille.

 

voi olla muutakin mutta en nyt pikaisesti niistä enempää nyt.

 

linkki jossa vähän jotain tietoja, ei heti alussa.

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/4.16.html

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kjns kirjoitti:

Lisäksi musta on hassua, että jos ominaisuus on responsiivisuuden takia tehty, niin miksi se tavuttaa tekstin tietokoneella selatessa mutta ei kännykällä?




Hmm, tavuttaa ainakin iPhonella. Android-laitteella siis ei?


 



@lasselusse kirjoitti:

varsinaisia teknisiä ongelmnia ei ole ollut.




Ok, kiitos tiedosta. Koitan vielä vääntää alustatoimittajan kanssa aiheesta, en lupaa mitään kuitenkaan koska jos tämä ei ole ylläpidon käsissä mitenkään (niinkuin aikaisemmin asiasta jäi mielikuva) niin se on puhtaasti heidän päätös (feature on/off). Kokeillaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Jep, näin se on kuten kirjoitin, tavutusfeaturea ei saa pois päältä.


 


Kokeilemme säätää sitä ja ideaalitilanne olisi se, että saisimme säädettyä sen siten että feature näkyisi päällepäin aivan kuin se olisi pois päältä. Palaan kunhan ollaan saatu haluamanne muutos aikaiseksi.

Vastaa