Tallennusten selaus Telia TV -palvelussa


Onko kukaan törmännyt hankaluuteen Telia viihteen tallennusten selaamisten osalta?



"Uusimmasta vanhimpaan" ja aakkosellinen haku tuntuvat lähinnä rienaaavalta, kun taskussa on 1700h ohjelmia. Missä on "jatka katselua". Entä "suosikit" Entä haku vaikkapa k-kirjaimen kohdalta.



Mielestäni Teliaviihteen omien tallennusten hakujärjestelmä on todella huono. Olen antanut asiasta viisi vuotta palautetta, mutta se ei näköjään innosta Telian herroja.



Onko kellään samaisia kokemuksia?

Edit IlariJR: otsikkoa muokattu hieman kuvaavammaksi.


59 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Maksullisen Tallennuspalvelun käytettävyys on todella huono. Teliaa ei kiinnosta yhtään parantaa palvelua, tulee sellanen hällä väliä- fiilis. Todella surullista, että Telia suhtautuu näin.


@DUKE74@  kirjoitti:


Onko kukaan törmännyt hankaluuteen Telia viihteen tallennusten selaamisten osalta?



"Uusimmasta vanhimpaan" ja aakkosellinen haku tuntuvat lähinnä rienaaavalta, kun taskussa on 1700h ohjelmia. Missä on "jatka katselua". Entä "suosikit" Entä haku vaikkapa k-kirjaimen kohdalta.



Mielestäni Teliaviihteen omien tallennusten hakujärjestelmä on todella huono. Olen antanut asiasta viisi vuotta palautetta, mutta se ei näköjään innosta Telian herroja.



Onko kellään samaisia kokemuksia?






Käytettävissä olevat toiminnallisuudet riippuvat hieman tekniikasta. "Jatka katselua"  -toiminto löytyy esimerkiksi Telia TV sovelluksesta ja Telia TV digiboksista, joka toimii Telian kiinteän laajakaistan päällä. Nähtävästi sinulla on kuitenkin käytössä digiboksi, joka toimii mobiiliyhteyden tai jonkin toisen operaattorin laajakaistan kautta? Tällöin katselukohta ei valitettavasti jää talteen. Laitoin tästä kyselyä eteenpäin, joten katsotaan saanko sieltä lisätietoja. Kiitos palautteestasi!

Tallennuspalvelu laahaa valitettavasti valovuoden perässä parhaimpia kilpailijoita. Meille jotka emme saa Telian kautta mitään järkevää laajakaistaa, EI ole tarjolla kaikkia HD-kanavia, 50 fps kuvaa edes kaikille urheilukanaville, toistuvia avainsana-/sarjatallennuksia, pitkäkestoisia tallenteita (max 3kk), tallennusten suosikkeja/tageja/kansioita tai oikeastaan yhtään mitään muutakaan. Tallennuspalvelu kykenee tallentamaan yksittäisiä tallennuksia, jotka pitää etsiä tolkuttoman pitkästä listasta.



 



Telian sietäisi kyllä hävetä, koska pari vuotta boksipalvelun kanssa eläneenä en muista että tallennuspuolelle olisi tullut mitään konkreettista kehitystä. Lähinnä loputtomasti näitä "Laitoin tästä kyselyä eteenpäin, joten katsotaan saanko sieltä lisätietoja. Kiitos palautteestasi!" vastauksia. Toivottavasti Liiga UHD tulee jatkossa muillekin alustoille kuin pelkkä Telian boksi, mutta ennen tulevaa hinnankorotusta tuo boksi lähtee meiltä.

Telia tv palvelut ja digiboksi on täyttä kuraa kivikaudelta muihin operaattoreihin verrattuna sama laulu tulee joka kerta kehitämme palvelua jatkuvast valitettavasti jää puheen puolelle 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Pistää ihan vihaksi, kun en jaksa ymmärtää, miksi Telia ei kehitä Telia tv:n Tallennuspalvelua! Varmasti tilaajia tulisi lisää jos palvelu tuotaisiin 2020 luvulle. Nyt tilauksia irtisanotaan, ja vaihdetaan esimerkiksi paljon parempaan Elisa Viihteeseen. En sitten tiedä onko se Telian tarkoitus, ajaa pikkuhiljaa koko Telia tv- palvelu alas. Jospa Telia haluaa luopua tv- palvelustaan. Siltä alkaa näyttää, kun asiakkaiden toiveita ei ole vuosiin kuunneltu, eikä palvelua ole kehitetty. Tallennuspalvelun lisäksi asiakkaat ovat toivoneet lisää sovelluksia boksille, ja niitäkään Telia ei palveluun tuo. Elisa Viihteessä voi lisäksi tallentaa kaikkia Nelosen kanavia HD- laadulla, vaikka käytössä olisi jonkun muun operaattorin laajakaista. Nyt Telialla ei voi tallentaa Nelosen kanavia HD:na, vaikka olisi käytössä Telian laajakaista. Miksi Telialla kaikki on huonommin? Saadaanko Nelosen kanaviin myös HD- tallennus, kuten kilpailijoilla?

Minulla on TELIA-TV digiboksi ja YHTEYS KOTIIN L 70-100 MBIT/S Telialta, mutta jatka katselua -toimintoa ei ole, mikä on todella turhauttavaa. Etätallennus sentään toimii kännykkäsovelluksen avulla, mutta jatkuvaa tallennusta ei ole. Tallennuksen eteenpäinkelaus pomppii 30 sekuntia kerrallaan ja taaksepäin 10 sekuntia. 

 

Paljon olisi kehitettävää Telialla, mutta onko halua/kykyä?

 

Moi @Tumpa ja tervetuloa tänne Yhteisöön!



 



Käytettävissä oleva tekniikka vaikuttaa hieman tuohon tallennuspalvelun toiminnallisuuteen. Tällä hetkellä jatkuva tallennus toimii ainoastaan Telia TV digiboksi laajakaista-palvelussa. Voit tarkistaa kumpi digiboksipalveluistamme sinulla on käytössä kirjautumalla Omille Sivulle, missä jatkuva tallennuskin ja etätallennuskin on mahdollista.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Kilpailijoilla jatkuvia tallennuksia voi tehdä suoraan digiboksin ohjelmaoppaan kautta. Miksi Telia ei VIHDOIN JA VIIMEIN voi kehittää tallennuspalvelua, ja tuoda sen kilpailijoiden tasolle?! Eikö osaaminen riitä, vai mistä on kyse? Voisiko Telia avata tätä tilannetta asiakkailleen, kiitos?!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Voisiko Telia avata asiakkailleen, että miksi tätä tallennuspalvelua ei vihdoin ja viimein saada kehitettyä niin, että jatkuvia tallennuksia voisi tehdä suoraan digiboksin kautta sekä sovelluksella? Kilpailijoilla näin on ollut jo pitkään. Eikö osaaminen riitä vai mistä on kyse? Miksi palvelua ei haluta parantaa? Kertokaa meille!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +12

Voisiko Telia kertoa ja avata meille asiakkaille, miksi Telia tv:n Tallennuspalvelua ei kehitetä? Me maksavat asiakkaat sitä kovasti ihmetellään. Miksi jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta? Kilpailijoilla näin on ollut jo pitkään. Eikö osaaminen riitä, vai mistä oikein on kysymys. Kertokaa ja selvittäkää asia meille! Tuntuu vain niin oudolta. Luulisi, että Telia haluaisi tehdä Telia tv- palvelusta laadukkaan ja edes yhtä hyvän mikä kilpailijoiden vastaava palvelu on. 

Edit HannaMarikaL: Yhdistetty tämä viesti kyseiseen ketjuun, kun tässä ketjussa keskusteltu samasta aiheesta

Tallennusten selaaminen on tosiaan surkealla tasolla. Sellaisiakaan pientä asiaa ei ole saatu korjattua että jos laitat tallennukset aakkosjärjestykseen niin ne eivät ole enää aikajärjestyksessä vaan ihan sikin sokin. Jos on kymmeniä jaksoja samannimistä sarjaa niin on todella vaikea löytää vanhin jakso. Näin ainakin digiboksi + kiinteä laajakaista.


@HannaSu@  kirjoitti:

Moi @Tumpa ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Käytettävissä oleva tekniikka vaikuttaa hieman tuohon tallennuspalvelun toiminnallisuuteen. Tällä hetkellä jatkuva tallennus toimii ainoastaan Telia TV digiboksi laajakaista-palvelussa. Voit tarkistaa kumpi digiboksipalveluistamme sinulla on käytössä kirjautumalla Omille Sivulle, missä jatkuva tallennuskin ja etätallennuskin on mahdollista.


En tiedä miten muilla, mutta ainakaan minulla ei ole enää vähään aikaan löytynyt ohjelmaopasta Omien Sivujen kautta. Suoralla linkillä toimii: https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +13

@mpiki@  kirjoitti:



@HannaSu@  kirjoitti:


Moi @Tumpa ja tervetuloa tänne Yhteisöön!



 



Käytettävissä oleva tekniikka vaikuttaa hieman tuohon tallennuspalvelun toiminnallisuuteen. Tällä hetkellä jatkuva tallennus toimii ainoastaan Telia TV digiboksi laajakaista-palvelussa. Voit tarkistaa kumpi digiboksipalveluistamme sinulla on käytössä kirjautumalla Omille Sivulle, missä jatkuva tallennuskin ja etätallennuskin on mahdollista.






En tiedä miten muilla, mutta ainakaan minulla ei ole enää vähään aikaan löytynyt ohjelmaopasta Omien Sivujen kautta. Suoralla linkillä toimii: https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas






Kirjautumalla Omille Sivuille ja sieltä klikkaamalla Telia TV-kuvaketta (esim. Telia TV digiboksi laajakaistalla) tulee oikeassa reunassa Kanavaopas/tallennus -painike, mistä pääset samaiseen ohjelmaoppaaseen. 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mpiki@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

Moi @Tumpa ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Käytettävissä oleva tekniikka vaikuttaa hieman tuohon tallennuspalvelun toiminnallisuuteen. Tällä hetkellä jatkuva tallennus toimii ainoastaan Telia TV digiboksi laajakaista-palvelussa. Voit tarkistaa kumpi digiboksipalveluistamme sinulla on käytössä kirjautumalla Omille Sivulle, missä jatkuva tallennuskin ja etätallennuskin on mahdollista.


En tiedä miten muilla, mutta ainakaan minulla ei ole enää vähään aikaan löytynyt ohjelmaopasta Omien Sivujen kautta. Suoralla linkillä toimii: https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas


Kirjautumalla Omille Sivuille ja sieltä klikkaamalla Telia TV-kuvaketta (esim. Telia TV digiboksi laajakaistalla) tulee oikeassa reunassa Kanavaopas/tallennus -painike, mistä pääset samaiseen ohjelmaoppaaseen. 


Tuo linkki kanavaoppaaseen tosiaan katosi jokin aika sitten Omilta Sivuilta. Luulin että se on jostain syystä poistettu yleisesti käytöstä. Mutta jos sen pitäisi edelleen löytyä Omilta Sivuilta ja muilla toimii ok niin täytyy tehdä vikailmoitus.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +13

Kannattaa @mpiki kokeilla toista selainta, jos ei toisessa toimi. Selaimen välimuistin tyhjennystä kehiin, jos se auttaisi asiaan. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@jarkko35@  kirjoitti:


Voisiko Telia avata asiakkailleen, että miksi tätä tallennuspalvelua ei vihdoin ja viimein saada kehitettyä niin, että jatkuvia tallennuksia voisi tehdä suoraan digiboksin kautta sekä sovelluksella? Kilpailijoilla näin on ollut jo pitkään. Eikö osaaminen riitä vai mistä on kyse? Miksi palvelua ei haluta parantaa? Kertokaa meille!






Kehitämme palveluitamme koko ajan niin, että ne palvelisivat asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tallennuspalvelun osalta kehitystyö on kesken ja onkin tärkeää, että annatte palautetta sen suhteen, mitkä ominaisuudet ovat toivottuja/haluttuja. Kuten kaikessa kehitystyössä, kaikki ei tapahdu hetkessä, eli muutoksia joutuu odottamaan. Näistä ilmoittamistanne asioista ja huomioista olemme laittaneet viestiä eteenpäin Tallennuspalvelun kehityksestä vastaaville, joten heillä asiat ovat tiedossa. Kiitos siis näistä palautteista, ne ovat arvokkaita meille. Jatkuvan tallennuksen osalta vastasinkin jo tänne keskusteluun. Eli tällä hetkellä tosiaan jatkuva tallennus ei toimi suoraan digiboksin tai sovelluksen kautta. Asia on kehitysporukalla tiedossa, mutta aikataulua ei sen suhteen ole antaa, milloin se noihin kyseisiin alustoihin saadaan.

TÄYTTÄ VALEHTELUA TELIA EI KEHITÄ YHTIKÄS MITÄÄ 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia avata asiakkailleen, että miksi tätä tallennuspalvelua ei vihdoin ja viimein saada kehitettyä niin, että jatkuvia tallennuksia voisi tehdä suoraan digiboksin kautta sekä sovelluksella? Kilpailijoilla näin on ollut jo pitkään. Eikö osaaminen riitä vai mistä on kyse? Miksi palvelua ei haluta parantaa? Kertokaa meille!


Kehitämme palveluitamme koko ajan niin, että ne palvelisivat asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tallennuspalvelun osalta kehitystyö on kesken ja onkin tärkeää, että annatte palautetta sen suhteen, mitkä ominaisuudet ovat toivottuja/haluttuja. Kuten kaikessa kehitystyössä, kaikki ei tapahdu hetkessä, eli muutoksia joutuu odottamaan. Näistä ilmoittamistanne asioista ja huomioista olemme laittaneet viestiä eteenpäin Tallennuspalvelun kehityksestä vastaaville, joten heillä asiat ovat tiedossa. Kiitos siis näistä palautteista, ne ovat arvokkaita meille. Jatkuvan tallennuksen osalta vastasinkin jo tänne keskusteluun. Eli tällä hetkellä tosiaan jatkuva tallennus ei toimi suoraan digiboksin tai sovelluksen kautta. Asia on kehitysporukalla tiedossa, mutta aikataulua ei sen suhteen ole antaa, milloin se noihin kyseisiin alustoihin saadaan.


Ikävä kyllä tuo kirjoittamasi on aikamoista sanahelinää. Valitettavasti. Tästä jatkuvien tallennuksien tekemisestä suoraan boksilta sekä sovelluksesta on puhuttu vuosien ajan eikä asiassa ole tapahtunut minkäänlaista kehitystä! Telian olisi järkevää erottaa Telia tv:n kehitystiimi ja palkata sellainen porukka joka saa jotain aikaan! Tuo on niin tehotonta toimintaa, että miten kannattaa maksaa tuollaisille työntekijöille palkkaa. Mitä Telian tv- tiimi tekee työpäivinään kun vuosiin ei kehitys asiakkaille näy?


@jasu40@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia avata asiakkailleen, että miksi tätä tallennuspalvelua ei vihdoin ja viimein saada kehitettyä niin, että jatkuvia tallennuksia voisi tehdä suoraan digiboksin kautta sekä sovelluksella? Kilpailijoilla näin on ollut jo pitkään. Eikö osaaminen riitä vai mistä on kyse? Miksi palvelua ei haluta parantaa? Kertokaa meille!


Kehitämme palveluitamme koko ajan niin, että ne palvelisivat asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tallennuspalvelun osalta kehitystyö on kesken ja onkin tärkeää, että annatte palautetta sen suhteen, mitkä ominaisuudet ovat toivottuja/haluttuja. Kuten kaikessa kehitystyössä, kaikki ei tapahdu hetkessä, eli muutoksia joutuu odottamaan. Näistä ilmoittamistanne asioista ja huomioista olemme laittaneet viestiä eteenpäin Tallennuspalvelun kehityksestä vastaaville, joten heillä asiat ovat tiedossa. Kiitos siis näistä palautteista, ne ovat arvokkaita meille. Jatkuvan tallennuksen osalta vastasinkin jo tänne keskusteluun. Eli tällä hetkellä tosiaan jatkuva tallennus ei toimi suoraan digiboksin tai sovelluksen kautta. Asia on kehitysporukalla tiedossa, mutta aikataulua ei sen suhteen ole antaa, milloin se noihin kyseisiin alustoihin saadaan.


Ikävä kyllä tuo kirjoittamasi on aikamoista sanahelinää. Valitettavasti. Tästä jatkuvien tallennuksien tekemisestä suoraan boksilta sekä sovelluksesta on puhuttu vuosien ajan eikä asiassa ole tapahtunut minkäänlaista kehitystä! Telian olisi järkevää erottaa Telia tv:n kehitystiimi ja palkata sellainen porukka joka saa jotain aikaan! Tuo on niin tehotonta toimintaa, että miten kannattaa maksaa tuollaisille työntekijöille palkkaa. Mitä Telian tv- tiimi tekee työpäivinään kun vuosiin ei kehitys asiakkaille näy?


Kakki valuu aina alaspäin? Syytä aina mosuria? Eiköhän "tiimi" tee juuri sitä, mitä tiikkipöydän takaa käsketään. Ja niillä resursseilla, jota konsernijohto tarjoaa.

Tästä olisi kyllä kiva kuulla miksi kehitystyö on Telialla niiiiin hidasta.

Onko rajoitteena valittu laitteistoarkkitehtuuri vai onko ohjelmisto niin kuralla, ettei siihen uskalleta koskea ettei se hajoa.

 

Jos ohjelmisto tai laitteisto on kehitystyön esteenä, niin olisiko mahdollista hylätä valittu linja?

 

Esim. annetaan asiakkaille sama boksi kuin Elisalla ja lisensoidaan Elisan softa ja muutetaan siihen Telian logot ja värit.

Päästäisiin edes hetkeksi nauttimaan samantasoisesta käyttäjäkokemuksesta kuin kilpailijalla.

Voi hyvää päivää kehitämme kokoajan palveluita miks valehtelette päin naamaa ette muuta kehitä kun palvelun hintoja nostatte

 

Kunniamerkki +6

Jos niillä suunnittelijoilla ja ohjelmoijilla on bonuspalkkaus, joka on sidottu esim. ohjelmiston muutoksiin/pituuteen ja latauskertoihin. Ohjelmiston pituus kerta menee näin, 7 megaa, 22 megaa, 78 megaa, 220 megaa, 280 megatavua. Pari päivää sitten oli 80 megatavua. Pari vuotta sitten pituus aina kasvoi 2 gigatavuun ja sitten oli pakko poistaa ja ladata uudelleen.

Oliskohan palkan lisät sidottu edellä mainittuihin, eikä uusien ominaisuuksien lisäämiseen, esim. areena.

 

Taas tuli jokin aika sitten, muka uusi päivitys, mutta täällä waan lärwätään puolet tallennuksista läpi, että löytyy se oma, jonka katselua haluaisi jatkaa sieltä keskeltä hienosti K-kirjaimen kohdalta.

Hyvä Posti- ja Telelaitos!

Nyt kiroilisin, jos kiroilisin.

Näköjään täällä blokataan ja yritetään kuopata unholaan, kun yrittää antaa palautetta teliaviihteen onnettomasta tallennusten selauxesta. Kyllä on edelleenkin niin, että on todella huonoa eziä tallennuxia k-kirjaimen kohdalta saatika "jatkaa kazelua" tehkää hemmetti jotain, me maxamme 40€/kk tästä *******asta!



Nyt heittäkää tekosyyt romukoppaan ja antakaa meille rahalle wazinetta.



Niin ja kymmenen leffalippua kaikille meille, jotka wuosikaudet joutuneet lärwäämään teidän 80-luwulta peräisin "uusin ensin" "wanhin ensin" "a-ö" "ö-a"



HERÄTKÄÄ, PERHANA NYKYAIKAAN!



 



Onko tässä waihdettawa Elisalle, wai mikä juntturaäijä siellä wastustaa?



 



Ei tässä ole mitään järkeä, helkkari, että 1700h tallennuksia pitää lärwätä puolituntia ennenkuin löytää omansa.



 



Aakkosellinen hakemisto, jatka kazelua ja waikka, kexikää ize  sinne, weläjotain tämän luulisi olewan niin waikea asia.



Kunhan teette kiusaa siellä



 



Älkääkä wastatko tähän mitään ja warsinkaan, että "Wiemme ehdotustanne eteenpäin" 



Se on täyttä *******aa. Wiisi wuotta tästä asiasta on rukoiltu.



Hoitakaa wihdoinkin tämä asia.



 



 



Edit: siirretty oikeaan ketjuun, muokattu otsikko osuvammaksi


@DUKE74@  kirjoitti:


Näköjään täällä blokataan ja yritetään kuopata unholaan, kun yrittää antaa palautetta teliaviihteen onnettomasta tallennusten selauxesta. Kyllä on edelleenkin niin, että on todella huonoa eziä tallennuxia k-kirjaimen kohdalta saatika "jatkaa kazelua" tehkää hemmetti jotain, me maxamme 40€/kk tästä *******asta!



Nyt heittäkää tekosyyt romukoppaan ja antakaa meille rahalle wazinetta.



Niin ja kymmenen leffalippua kaikille meille, jotka wuosikaudet joutuneet lärwäämään teidän 80-luwulta peräisin "uusin ensin" "wanhin ensin" "a-ö" "ö-a"



HERÄTKÄÄ, PERHANA NYKYAIKAAN!



 



Onko tässä waihdettawa Elisalle, wai mikä juntturaäijä siellä wastustaa?



 



Ei tässä ole mitään järkeä, helkkari, että 1700h tallennuksia pitää lärwätä puolituntia ennenkuin löytää omansa.



 



Aakkosellinen hakemisto, jatka kazelua ja waikka, kexikää ize  sinne, weläjotain tämän luulisi olewan niin waikea asia.



Kunhan teette kiusaa siellä



 



Älkääkä wastatko tähän mitään ja warsinkaan, että "Wiemme ehdotustanne eteenpäin" 



Se on täyttä *******aa. Wiisi wuotta tästä asiasta on rukoiltu.



Hoitakaa wihdoinkin tämä asia.



 



Edit: siirretty oikeaan ketjuun, muokattu otsikko osuvammaksi






Moikka @DUKE74! Miksi koet tulleeksi bannatyksi? Viestisi ovat täällä kyllä näkyvillä ja niihin ollaan vastailtu 🙂> Palaute on aina tervetullutta, vain siten pystytään kehittymään. 

Vastaa