Skip to main content

Minkä takia ei ole asiakaspalvelu sähköpostiosoitetta?


@val123 kirjoitti:


Minkä takia ei ole asiakaspalvelu sähköpostiosoitetta?






En osaa Telian puolesta sanoa, mutta veikkaan sen johtuvan siitä, että sähköpostin kautta tehtyä yhteydenottoa ei voida käytännössä mitenkään luotettavasti todentaa juuri sinuun. Väärentäminen on helppoa. Myös tietoturva on usein heikohkoa mm. henkilötietojen lähettämiseen. Lisäksi operaattoreilla on yhteydenottoja varten järjestelmät, joiden kautta viestitää on helpompi seurata (ns. tiketointijärjestelmät). Myös vakiomuotoinen lomake on parempi kuin vapaamuotoinen viesti, ettei tarvitse miettiä, tuliko asiaa kuvailtua tarpeeksi.



 



Tätä varten on yhteydenottolomake, joka löytyy täältä. https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto?&path=



 



Toki Teliankin puolelta voisi joku kommentoida, miksi sähköpostiosoitetta ei enää ole tai ei ole yleisessä tiedossa ensisijaisena yhteydenottoväylänä.


@Purnipsi avasikin asiaa todella hyvin! 

Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan. Tällöin ei tule myöskään ns. ylimääräsiä välikäsiä. Sähköpostilla ei tällästä mahdollisuutta ole. Lisäksi tosiaan kuten Purnipsi mietiskeli, tietoturvasyyt ovat tässä iso juttu.
Palvelupyynnön voit jättää jos olet kirjautuneena sivustolle. Mikäli et ole entuudestaan asiakas, on tuo yhteydenottopyyntö hyvä väline! 

Mikäli asia on sellainen että sitä ei esimerkiksi chatilla halua/pysty hoitamaan, suosittelen ehdottomasti palvelupyyntöä mikäli vain mahdollista!  :) 



@RaMaria kirjoitti:

@Purnipsi avasikin asiaa todella hyvin! 

Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan. Tällöin ei tule myöskään ns. ylimääräsiä välikäsiä. Sähköpostilla ei tällästä mahdollisuutta ole. Lisäksi tosiaan kuten Purnipsi mietiskeli, tietoturvasyyt ovat tässä iso juttu.
Palvelupyynnön voit jättää jos olet kirjautuneena sivustolle. Mikäli et ole entuudestaan asiakas, on tuo yhteydenottopyyntö hyvä väline! 

Mikäli asia on sellainen että sitä ei esimerkiksi chatilla halua/pysty hoitamaan, suosittelen ehdottomasti palvelupyyntöä mikäli vain mahdollista!  :) 

 


Juu, hyviä ja tärkeitä pointteja sitä en kiellä :)

 

Edelleen kuitenkin sähköpostilla on paikkansa, varsinkin asioissa jotka eivät vaadi em. kaltaista seurantaa tai välitöntä reagointia. Olen Soneralta saanut palvelua sähköpostilla osoitteesta jonka olen täälläkin maininnut, toivon että sitä saan myös Telialta. Täytyy selvittää uusi osoite, vai voisiko se olla niinkin näppärä kuin asiakaspalvelu@telia.fi/com?



@tilasto kirjoitti:



@RaMaria kirjoitti:


@Purnipsi avasikin asiaa todella hyvin! 

Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan. Tällöin ei tule myöskään ns. ylimääräsiä välikäsiä. Sähköpostilla ei tällästä mahdollisuutta ole. Lisäksi tosiaan kuten Purnipsi mietiskeli, tietoturvasyyt ovat tässä iso juttu.
Palvelupyynnön voit jättää jos olet kirjautuneena sivustolle. Mikäli et ole entuudestaan asiakas, on tuo yhteydenottopyyntö hyvä väline! 

Mikäli asia on sellainen että sitä ei esimerkiksi chatilla halua/pysty hoitamaan, suosittelen ehdottomasti palvelupyyntöä mikäli vain mahdollista!  :) 



 






Juu, hyviä ja tärkeitä pointteja sitä en kiellä :)



 



Edelleen kuitenkin sähköpostilla on paikkansa, varsinkin asioissa jotka eivät vaadi em. kaltaista seurantaa tai välitöntä reagointia. Olen Soneralta saanut palvelua sähköpostilla osoitteesta jonka olen täälläkin maininnut, toivon että sitä saan myös Telialta. Täytyy selvittää uusi osoite, vai voisiko se olla niinkin näppärä kuin asiakaspalvelu@telia.fi/com?






Minun mielestäni tuo yhteydenottopyyntö -lomake ajaa saman asian ja siinä tulee varmasti kuvailtua kysyttävä asia riittävän laajalti. Koko ajan mennään eteenpäin ja jostain on pakko karsia. Sähköpostiaspa on toki kiva lisä, mutta minä arvostaisin sen edelle 24/7 päivystävän häiriöilmoituksia vastaan ottavan palveluväylän,  kuten esim. Elisalla ja DNA:lla puhelimitse on. Tietenkin sellainen, jossa ihminen vastaa, eikä vain ole jokin lomake.



@RaMaria@  kirjoitti:

@Purnipsi avasikin asiaa todella hyvin! 

Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan. Tällöin ei tule myöskään ns. ylimääräsiä välikäsiä. Sähköpostilla ei tällästä mahdollisuutta ole. Lisäksi tosiaan kuten Purnipsi mietiskeli, tietoturvasyyt ovat tässä iso juttu.
Palvelupyynnön voit jättää jos olet kirjautuneena sivustolle. Mikäli et ole entuudestaan asiakas, on tuo yhteydenottopyyntö hyvä väline! 

Mikäli asia on sellainen että sitä ei esimerkiksi chatilla halua/pysty hoitamaan, suosittelen ehdottomasti palvelupyyntöä mikäli vain mahdollista!  🙂> 


tosi hyvä varmaankin niin kauan kun haluaa lähettää reklamaation liitetiedostona, silloin, kas kummaa palvelu lakkaa välittömästi toimimasta.



@Jaahoo@  kirjoitti:



@RaMaria@  kirjoitti:


@Purnipsi avasikin asiaa todella hyvin! 

Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan. Tällöin ei tule myöskään ns. ylimääräsiä välikäsiä. Sähköpostilla ei tällästä mahdollisuutta ole. Lisäksi tosiaan kuten Purnipsi mietiskeli, tietoturvasyyt ovat tässä iso juttu.
Palvelupyynnön voit jättää jos olet kirjautuneena sivustolle. Mikäli et ole entuudestaan asiakas, on tuo yhteydenottopyyntö hyvä väline! 

Mikäli asia on sellainen että sitä ei esimerkiksi chatilla halua/pysty hoitamaan, suosittelen ehdottomasti palvelupyyntöä mikäli vain mahdollista!  🙂> 






tosi hyvä varmaankin niin kauan kun haluaa lähettää reklamaation liitetiedostona, silloin, kas kummaa palvelu lakkaa välittömästi toimimasta.






Kyllä kai sähköposti toimii, jos haluaa kokeilla onneaan. Kyllä toimarit yleensä jollain aikataululla vastailee, jos haluaa asiansa sille tasolle viedä.



 



Kyllähän tuon pitäisi liitteitä ottaa vastaan. Olisiko jokin koko- tai tiedostomuotorajoitus?



 



Edit ReOIivia: Muokattu sähköposti pois viestistä. Emme toki halua kenenkään yksittäisen henkilön sähköpostiin lähetettävän asiakastietoja.



@Jaahoo@  kirjoitti:



@RaMaria@  kirjoitti:


@Purnipsi avasikin asiaa todella hyvin! 

Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan. Tällöin ei tule myöskään ns. ylimääräsiä välikäsiä. Sähköpostilla ei tällästä mahdollisuutta ole. Lisäksi tosiaan kuten Purnipsi mietiskeli, tietoturvasyyt ovat tässä iso juttu.
Palvelupyynnön voit jättää jos olet kirjautuneena sivustolle. Mikäli et ole entuudestaan asiakas, on tuo yhteydenottopyyntö hyvä väline! 

Mikäli asia on sellainen että sitä ei esimerkiksi chatilla halua/pysty hoitamaan, suosittelen ehdottomasti palvelupyyntöä mikäli vain mahdollista!  🙂> 






tosi hyvä varmaankin niin kauan kun haluaa lähettää reklamaation liitetiedostona, silloin, kas kummaa palvelu lakkaa välittömästi toimimasta.






Hei @Jaahoo! Millaisia ongelmia Palvelupyyntö-lomakkeen lähettämisessä ilmeni? Lomakkeeseen voi liittää jpg-, gif-, png- ja bmp-tiedostoja, joiden suurin sallittu tiedostokoko on 5 Mt.


Vastaa