Skip to main content
Kiekkokierros sitten näemmä jäi näkemättä kun kotitv päätti mököttää ja ei näytä kuvaa.

Ensiapuna käynnistelin uudelleen modeemin, kotitv:n boksin, nollasin kotitv:n tehdasasetuksiin, katsoin vianmäärityksen sekä rukoilin viidellä eri kielellä mutta eihän se mitään auttanut. Koskin muuten taas vahingossa tuohon virtajohtoon sillä seurauksella että kontakti laitteessa katkesi ja piti taas kieputella tuota johtoa, toinen tällainen laite nyt peräjälkeen.

Tekstitv ja ohjelmaopas kuitenkin toimivat ja laajakaistakin nopeustestien keskiarvolla 14/0,7 (24/1) tänään. Mikäpäs siis tällä kertaa avuksi?

Vikailmonkin taas naputtelin, tällä kertaa netitse kun se näemmä on vaihteeksi mahdollista, puhelimessa kun ei inspaa viettää loppuiltaa.

Minulla on nyt ollut tosiaan Soneran KotiTV kolmen viikon ja kolmen päivän ajan. Kahden eri vian aikana tämä palvelu on ollut tyystin toimintakyvytön kahdeksan täyttä vuorokautta, eli jokseenkin tarkkaan kolmanneksen ajasta. Onko tämä tosiaan se taso jolla Sonera tulee jatkossakin asioita hoitamaan? Tähän vielä lisäksi yksi laajakaistavika ja kelvoton "liikkuva" "laaja"kaista niin asiakastyytyväisysy on aikalailla pohjalukemissa.

Mutta vielä pari tällaista kertaa niin lähtee asiasta kirjelmä kuluttaja-asiamiehelle ja allekirjoittanut katsoo sitten jääkiekkonsa paikanpäällä kuten aina ennenkin.

Edit: No alkoihan se sitten myöhemmin illalla toimia "JEE" Mutta kun kerran oli noinkni laajasta ongelmasta kyse, niin miksei julkaistu vikatiedotetta? Olisin vielä puolikin tuntia ennen ottelun alkua ehtinyt ihan mukavasti paikalle.
Sama täällä, noin klo 18:00 aikoihin toimi vielä, mutta sitten alkoi pätkiminen ja lopuksi noin klo 19 aikaan jämähti täysin.. uudelleenkäynnistyksen jälkeen ilmoittaa että "Palvelussa on tilapäinen toimintahäiriä, ei saanut yhteyttä järjestelmään, käynnistä laite uudestaan" - ei vaikutusta asiaan...

muuten kyllä tähän asti toiminut moitteetta..
Sama täällä, tämä on jotain kolmas neljäs kerta kun palvelu menee alas (Tammikuun jälkeen). Olisi kiva tietää toimiiko tää palvelu joidenkin servereiden varassa jotka tuottaa tv-lähetyksistä streamit ja jotka sitten vain verkon yli streamaa nämä näihin dummy bokseihin kotiin. Sitten kun noi serverit menee alas/kaatuu ei toimistoaikaan odottellaan että it-porukka tulee arkipäivänä töihin ja ne menee boottaa ne ja voila taas toimii.

Mielestäni tälläisessa palvelussa pitäisi ehdottomasti olla 24/7 joku vastaava työntekijä olla valmiudessa korjaan tälläiset ongelmat.

Esim joku viikko takaperin palvelu meni alas viikonloppuna ja se korjattiin sitten maanantai aamuna, olisiko kun joku saapui toimistolle :D

En tunne teknologiaa joten tässä vain arvailen asiaa eli tod. näk. menee aika huti 😃 Pitää varmaan opiskella hieman.
Resident, enpä ihmettelisi vaikka noin olisikin. Sonera kun ei tunnu kamalasti välittävän y-tunnuksettomista (eli yksityisistä) asiakkaaistaan. Nytkin taas kiekkoa tullessa tämä pätkii parin minuutin välein, muut kanavat kyllä toimii mutta saadakseen Urhon uudelleen toimimaan pitää bootata boksi ja/tai rämpätä kanavia eestaas.
No nyt se hajosin ottelun puolivälin kohdalla kokonaan ja ilmeisesti taas kaikilta, toisen kerran viikon aikana liigakierros ei näy.

Alan kyllä kuluttajana olla siinä tilanteessa, että katson soneran olevan velvollinen esittämään asiakkailleen selkeänkertomuksen näistä toistuvista vioista sekä siitä miten nämä aiotaan korjata sekä korvata asiakkaille aiheutunut vahinko. Mikäli Sonera ei pysty takaamaan palvelunsa toimittamista niin eikö olisi tarkoituksenmukaista antaa kyseisen palvelun tilaajille käyttöön vaihtoehtoinen tapa vastaanottaa kyseistä lähetystä, esim ilmaisia lipukkeita urhon nettipalveluun.
Sikäli kun joku soneralta tätä ketjua vilasee...

Mutta tänään 2.10.2010 Sonera kotitv on toiminut täydellisesti ilman sarvia ja hampaita, sen kunniaksi maksoin soneralta asianmukaisesti tulleen laskun. Kiitos!

Vastaa