06-12-2017 23:44
ei todella ollut,ilm minun täytyy vaan odottaa että nordean tunnukset käyvät?ja jos ei käy ikinä niin vaihtaa operaattoria..
07-12-2017 10:56
19-02-2018 13:20 — muokattu 19-02-2018 13:22
Tässä lainaus:
"Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??
Sama homma, telian sivuilta ei saa aktivoitua mobiilivarmennetta!
Ensiksi vaihdettiin numero ja sitten sim ja mobiilivarmenne ei suostu aktivoitumaan. Aikaisemmin telefinlandin aikoinaan ottamani mobiilivarmenne toimi ongelmitta mutta nykyisin nämä telian uudet sivut eivät toimi tämän mobiilivarmenteen osalta. Kun puhelimeen pitäisi ilmaantua se 4 numeroinen koodikohta niin eipä ilmaannu. Myös puhelimessa ollut vikailmoituspalvelija vikailmoituspuolelta ei tiennyt missä vika. Eipä kovin luotettavaa mainosta telian suuntaan tämä säätäminen ja olenkin harkinnut jo liittymän vaihtoa!
19-02-2018 14:18
Hei @jahome ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Ihan ensimmäiseksi varmistan että sinulla on siis käytössä sim-kortti, josta löytyy eID-tunnus?
Ja tähän ei onnistu aktivoimaan mobiilivarmennetta? Onko sinulla sama puhelin käytössä, joka oli kun käytit siinä Telefinlandin mobiilivarmennetta? Jossain kiinalaisissa puhelimissa ei ole sim-toolkit sovellusta, joten niihin pitää ladata se sovellus jotta saa mobiilivarmenteen toimimaan (itsellä näin esim. Ulefone Armor puhelimessa).
19-02-2018 14:34 — muokattu 19-02-2018 14:41
Tervehdys @jahome! Sepäs harmillista. Ei kuitenkaan hätiä mitiä! Testasin varmuuden vuoksi Telian sivustot ja hyvinhän ne toimii esim. Mobiilivarmenteen tunnusluvun nollaaminen. Katsotaan vähän tarkemmin kuinka ongelmasi saataisiin päätökseen...
Jos mobiilivarmenne on aktivoituna liittymällesi (kuten olin ymmärtänyt kirjoituksestasi), se näkyy Omilla Sivuilla eli Liittymäni ja palveluni > Liittymä > Lisäpalvelusi. Jos kyseinen lisäpalvelu on aktiivinen, sen alussa näkyy "✅" (violettina). Minkä puhelimen omistat? Esimerkiksi halvoissa kiinalaisissa puhelimissa ei ole tuota SIM Toolkit -sovellusta, vaan Android-kaupasta pitää tätä varten asentaa esim. maksuton ja mainosvapaa SIM Card Info -sovellus. Lisäksi puhelimen pitää olla auki ennen kirjautumista eli puhelin ei saa olla lukittuna tämän toimenpiteen aikana. Se kyllä ilmoittaa aikatkaisusta joka tapauksessa. Pääsetkö vaihtamaan mobiilivarmenteen tunnuslukua puhelimen valikossa olevasta SIM-kortin ns. "Telia"-sovelluksesta (Sonera eID > Asetukset > Vaihda tunnuslukusi)? Auttoisiko tämä ratkaisemaan ongelmasi?
Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-mobiilivarmenne/telia-mobiilivarmenne
19-02-2018 17:39 — muokattu 19-02-2018 18:11
Niin, lisäksi puhelin ei saa olla ✈-tilassa vaan yhteys verkkoon pitää olla vaikka mobiilitiedonsiirto ei ole päällä. Lisätietoa lentokonetilasta on esim. täällä
20-02-2018 00:51 — muokattu 20-02-2018 01:59
Puhelin on iphone 6s.. Mobiilivarmennetta ei ole saatu aktivoitumaan koska puhelimeen ei tule sitä kohtaa mihin laitetaan se aktivointikoodi. Tunnistus onnistuu kyllä mutta ei mobiilivarmenteen aktivointi. Vaikuttaa hyvin vahvalti siltä että ongelma on nyt telian sivuilla. Käyttöjärjestelmä win10. Telefinlandin aikoihin milloin otin mobiilivarmenteen käyttöön, ei ollut mitään ongelmia!
Liittymä vaihdettiin ja sim mutta homma ei onnaa. Välillä tulee virheilmoitus että kyseessä on repaid liittymä tai on toisen operaattorin kortti kyseessä. Kehoittaa vaihtamaan liittymää. Tämä kaikkihan on telian asiakaspalvelussa jo tiedossa ja numero minkä sain on myös telialta joka on uusi numero. 040 alkuinen..
Juuri äsken kokeilin elisan liittymällä miten onnistuyu mobiilivarmenteen käyttöön otto. Ei mitään ongelmia!
Että sillee!!!
20-02-2018 08:50 — muokattu 20-02-2018 08:56
Oletin, että uudelle sim-kortille oli aktivoitu mobiilivarmenne Telia Kaupassa samalla @jahome? Vai teetkö sen aktivoinnin itsepalveluna netissä, jossa siis ilmoittaa tuota virheilmoitusta? Voihan se olla, että on jäänyt johonkin jumiin.
Suosittelen olemaan yhteydessä Telian asiakaspalvelun tekniseen tukeen esim. palvelupyyntö-lomakkeella, jos tässä tapauksessa tuo virheilmoitus ei poistu. Täällä Yhteisössä ei voi käsitellä asiakastietoja vaativia juttuja
20-02-2018 11:21
21-02-2018
16:32
- viimeksi muokattu
21-02-2018
16:45
, muokkaaja:
NikoNo
Olen nyt viikon yli koittanut saada mobiilivarmenetta toimimaan uudessa numerossa ja sim kortissa. Kohta missä pyydetään kontrollinumeron laittamista niin puhelimeen ei tule kohtaa mihin se laitetaan. Vikatyypit soneralla ovat nyt mielestään löytäneet ongelmaan ratkaisun, eli mene telian pisteeseen. No näillä tiedoilla ja ohjeilla en mene toteamaan sitä että homma ei edelleen tule kuntoon. Siitä lähtien kun telefinlandian sivut uusittiin ja soneratelia yhdistyi, sivut ei ole olleet ajan tasalla. Uskon hyvin vahvasti että ongelma on edelleen telian sivuissa, mutta miten ammattitaidottomia on teliasivujen koodaajat kun eivät pysty selvittämään vikaa aiheuttavaa tekijää kun kyse on mobiilivarmenteesta!
Edit NikoNo: Yhdistetty samaa aihetta koskevaan keskusteluun
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.