Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Juggis77
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Luottopäätös tilauksen yhteydessä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei! Minulla on luottotiedot menneet, mutta ilokseni huomasin kun otin Telialta laajakaistan ja modeemin, sekä kännykkäliittymän ja vielä puhelimenkin rahoituksella niin en joutunut maksamaan vakuus maksuja tai mitään. Laitteet ovat tulleet js yhteydet toimivat. Nyt vaan pelkään että joku huomaa 'mokansa' ja yhteydet katkaistaan.

Eli onko tässä tapahtunut kämmi vai katsotteko tilanteen aina tapauskohtaisesti? 

Edit NikoNo: tarkennettu otsikkoa

39 vastausta
Baron
Vakiokalustoa ☆
  • 45 custom-general.kudos
  • 183 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MMALINEN@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.


Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
 
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.

Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.

 

Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.

 

Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.


Olen samaa mieltä  teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat  muuten kuin  raha mielessä    kunnollinen yritys 

perustelee asiakkaalle  miksi luottopäätös on hylätty  koska  kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen  vaikka  oltais  jouduttu evään  luottopäätös 

tää  toiminta näkyy  telian muissakin päätöksissä  asiakkaita ei kunnioiteta  eikä niitten mielipiteitä 

toivottavasti  telia herää  tarpeeksi aikasin   ennen kuin on liian myöhästä  ja laittaa palvelun  myynnin kärkipäähän .

 


Tämä Teliamainen kasvottomuus ilman perusteluja on enemmän sääntö kuin poikkeus muillakin. 

Autoin kerran työssäkäyvää maahahanmuttajaa, jolla ei maksuhäiriötä, ostamaan osamaksulla halvan telkkarin. Prisman myyjä meni takahuoneeseen, kun ensin oli täytetty pitkä lomake. Sitten hän ilmoitti että ei myönnetä. Ei saa selville syytä väitti hän. Myyjän kanssa sovittiin että kokeillaan muuttaa osamaksuerää pienemmäksi, 20€ kuussa. Sitten hän käski täyttää kokonaan uuden lomakkeen tämän takia.. Takahuoneessa käynti... Ei myönnetä. Prisma oli jo menossa kiinni. Tuntui asiakkaan kiusaamiselta kun piti täyttää hakemuksia vain kokeeksi, ilman keskusteluyhteyttä päättäjiin. Siinä vaiheessa sain tarpeeksi, ja äänestimme jaloillamme. 

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Baron@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.


Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
 
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.

Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.

 

Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.

 

Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.


Olen samaa mieltä  teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat  muuten kuin  raha mielessä    kunnollinen yritys 

perustelee asiakkaalle  miksi luottopäätös on hylätty  koska  kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen  vaikka  oltais  jouduttu evään  luottopäätös 

tää  toiminta näkyy  telian muissakin päätöksissä  asiakkaita ei kunnioiteta  eikä niitten mielipiteitä 

toivottavasti  telia herää  tarpeeksi aikasin   ennen kuin on liian myöhästä  ja laittaa palvelun  myynnin kärkipäähän .

 


Tämä Teliamainen kasvottomuus ilman perusteluja on enemmän sääntö kuin poikkeus muillakin. 

Autoin kerran työssäkäyvää maahahanmuttajaa, jolla ei maksuhäiriötä, ostamaan osamaksulla halvan telkkarin. Prisman myyjä meni takahuoneeseen, kun ensin oli täytetty pitkä lomake. Sitten hän ilmoitti että ei myönnetä. Ei saa selville syytä väitti hän. Myyjän kanssa sovittiin että kokeillaan muuttaa osamaksuerää pienemmäksi, 20€ kuussa. Sitten hän käski täyttää kokonaan uuden lomakkeen tämän takia.. Takahuoneessa käynti... Ei myönnetä. Prisma oli jo menossa kiinni. Tuntui asiakkaan kiusaamiselta kun piti täyttää hakemuksia vain kokeeksi, ilman keskusteluyhteyttä päättäjiin. Siinä vaiheessa sain tarpeeksi, ja äänestimme jaloillamme. 


tetysti tässä voi olla osa syynä maahanmuuttaja  se ei tietenkään sais olla peruste 

myyjät yleensä tekee vaan sen mitä on käsketty

 jos haluaa  saada  perusteluita asioille   pitää olla yhteydessä  myymäläpääliköihin tai vastaaviin ainakin niin se on telialla  kun muillakin  ellei ole niin pieni liike että on omistaja   niin sen kanssa jutteleen  .

Koyha60
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, osaako joku neuvoa mistä löytyisi valmis reklamaatiolomake, mitä Telia Financen sivuilla mainostetaan ja keneen voisi olla yhteydessä, mikäli on tyytymätön asiakaspalvelun antamaan luottopäätökseen? Olisko pitänyt olla nuorempana fiksumpi ja ottaa korkeampi luottoraja, kun vanhempana ei sitä enää saa korotettua?

Luottotiedot kunnossa, mutta luottorajaa ei voida korottaa. Vai onko syynä se, että vaihdoin operaattoria ja siirsin kaikki kuusi liittymääni toiselle operaattorille.

 

Alla vastaus asiakaspalvelusta ja tämä vastaus ei minua tyydytä:

 

Hei,

 

tässä hieman tietoa mistä rahoituksemme luottoraja koostuu:

Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa siis

muun muassa maksuhistoria, asiakkuuden kesto sekä henkilökohtaiset luottotiedot.

Automaattinen järjestelmä näyttää oston yhteydessä mikäli luottorajaa on mahdollista nostaa. Tästä syystä emme voi valitettavasti tehdä nostoa täällä asiakaspalvelussa.

 

Pahoittelut tästä.

Kata
Telia Asiakaspalvelu

Edit MinnaLN: siirretty viesti vastaavaan ketjuun.

MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 129 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Koyha60@  kirjoitti:

Hei, osaako joku neuvoa mistä löytyisi valmis reklamaatiolomake, mitä Telia Financen sivuilla mainostetaan ja keneen voisi olla yhteydessä, mikäli on tyytymätön asiakaspalvelun antamaan luottopäätökseen? Olisko pitänyt olla nuorempana fiksumpi ja ottaa korkeampi luottoraja, kun vanhempana ei sitä enää saa korotettua?

Luottotiedot kunnossa, mutta luottorajaa ei voida korottaa. Vai onko syynä se, että vaihdoin operaattoria ja siirsin kaikki kuusi liittymääni toiselle operaattorille.

 

Alla vastaus asiakaspalvelusta ja tämä vastaus ei minua tyydytä:

 

Hei,

 

tässä hieman tietoa mistä rahoituksemme luottoraja koostuu:

Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa siis

muun muassa maksuhistoria, asiakkuuden kesto sekä henkilökohtaiset luottotiedot.

Automaattinen järjestelmä näyttää oston yhteydessä mikäli luottorajaa on mahdollista nostaa. Tästä syystä emme voi valitettavasti tehdä nostoa täällä asiakaspalvelussa.

 

Pahoittelut tästä.

Kata
Telia Asiakaspalvelu


Hei @Koyha60 ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Telia Finance -asiakastuki sivustolla on tosiaan maininta reklamaatiolomakkeesta, joka puuttuu sivustolta. Tein tästä ilmoituksen, että saadaan lomake sivustolle. Tosin pystyn sanomaan, että tässä tilanteessa reklamaatiostakaan ei ole hyötyä.

 

Luottopäätökseen ei ole mahdollista vaikuttaa manuaalisesti, vaikka niin haluttaisiinkin. Luottorajaan vaikuttaa lukuisat asiat, kuten maksukäyttäytyminen ja maksuhistoria luottotietojen lisäksi. Se, että olet siirtänyt liittymäsi meiltä pois ei ole merkitystä. Vaikka nyt sinun ei ole mahdollista nostaa luottorajaasi, ei se tarkoita etteikö sinun olisi koskaan mahdollista nostaa sitä, koska tätä luottokelpoisuusarviota päivitetään aika ajoin.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Koyha60
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MinnaLN@  kirjoitti:

@Koyha60@  kirjoitti:

Hei, osaako joku neuvoa mistä löytyisi valmis reklamaatiolomake, mitä Telia Financen sivuilla mainostetaan ja keneen voisi olla yhteydessä, mikäli on tyytymätön asiakaspalvelun antamaan luottopäätökseen? Olisko pitänyt olla nuorempana fiksumpi ja ottaa korkeampi luottoraja, kun vanhempana ei sitä enää saa korotettua?

Luottotiedot kunnossa, mutta luottorajaa ei voida korottaa. Vai onko syynä se, että vaihdoin operaattoria ja siirsin kaikki kuusi liittymääni toiselle operaattorille.

 

Alla vastaus asiakaspalvelusta ja tämä vastaus ei minua tyydytä:

 

Hei,

 

tässä hieman tietoa mistä rahoituksemme luottoraja koostuu:

Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa siis

muun muassa maksuhistoria, asiakkuuden kesto sekä henkilökohtaiset luottotiedot.

Automaattinen järjestelmä näyttää oston yhteydessä mikäli luottorajaa on mahdollista nostaa. Tästä syystä emme voi valitettavasti tehdä nostoa täällä asiakaspalvelussa.

 

Pahoittelut tästä.

Kata
Telia Asiakaspalvelu


Hei @Koyha60 ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Telia Finance -asiakastuki sivustolla on tosiaan maininta reklamaatiolomakkeesta, joka puuttuu sivustolta. Tein tästä ilmoituksen, että saadaan lomake sivustolle. Tosin pystyn sanomaan, että tässä tilanteessa reklamaatiostakaan ei ole hyötyä.

 

Luottopäätökseen ei ole mahdollista vaikuttaa manuaalisesti, vaikka niin haluttaisiinkin. Luottorajaan vaikuttaa lukuisat asiat, kuten maksukäyttäytyminen ja maksuhistoria luottotietojen lisäksi. Se, että olet siirtänyt liittymäsi meiltä pois ei ole merkitystä. Vaikka nyt sinun ei ole mahdollista nostaa luottorajaasi, ei se tarkoita etteikö sinun olisi koskaan mahdollista nostaa sitä, koska tätä luottokelpoisuusarviota päivitetään aika ajoin.


Hei,

 

Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.

MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 129 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Koyha60@  kirjoitti:


Hei,

 

Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.


Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Baron
Vakiokalustoa ☆
  • 45 custom-general.kudos
  • 183 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MinnaLN@  kirjoitti:

@Koyha60@  kirjoitti:


Hei,

 

Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.


Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.


Onko se nyt niin vaikeaa järjestää kaverille keskusteluyhteys päättäjiin?

Sen jälkeen maailma näyttäisi paremmalta paikalta. 

Koyha60
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ju


@Baron@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@Koyha60@  kirjoitti:


Hei,

 

Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.


Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.


Onko se nyt niin vaikeaa järjestää kaverille keskusteluyhteys päättäjiin?

Sen jälkeen maailma näyttäisi paremmalta paikalta. 


Juurikin näin. Täytyy alkaa tutkimaan ja etsimään henkilöitä, että saa asiallisen vastauksen ja perustelut. 

Koyha60
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No


@MinnaLN@  kirjoitti:

@Koyha60@  kirjoitti:


Hei,

 

Vaikuttaako se, että on maksanut etuajassa aiemmat luottonsa pois, vai mikä. Kaikki maksut on hoidettu ajallaan eräpäivään mennessä jne. Tulot on tuhansia euroja enemmän kuin opiskelijalla jolla on tulot 0€/kk ja hänelle luotto kyllä myönnetään, mutta ei minulle. Siksi ihmettelen ja haluan selkeän vastauksen joltakin, että mistä kiikastaa.


Jos olet maksanu luottoa etuajassa pois, se ei ainakaan negatiivisesti voi vaikuttaa! Mutta tosiaan muukin maksukäyttäytyminen kuin vain meidän laskujen maksaminen vaikuttaa luottopäätökseen. Tätä tarkkaa syytä ei nähdä ja sitä on hankala lähteä arvailemaan.


 kyllä tämä vähän oudolta tuntuu, kun ei pysty saamaan perusteita teiltä. Pankista saan kyllä lainaa 500.000€ lainaa ja pystyn ne hoitamaan, mutta Telialta ei saa luottorajaa nostettua 3.000 €:oon. Tämä ei nyt vaikuta asiaan mitenkään, ostin sen television käteisellä, mutta haluaisin asiallisen perustelun siihen, mikä ooli syynä siihen, etten saa luottorajaani nostettua. Onko kyseessä ikä-, ihonväri-, sukupuoli- vai mikä syrjintä? Läytyisikö nyt joko taho/henkilö, johon voisi ottaa yhteyttä, niin saisin selvyyden asiaan. 

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 293 custom-general.kudos
  • 636 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet luotto-ostoksia ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Mikäli haluat tarkastuspyynnön saamastasi luottopäätöksestä tai luottorajasta, tulee tarkastuspyyntö tehdä omakätisesti allekirjoitetulla kirjallisella pyynnöllä.