Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobiilivarmenne ei toimi

Minulla on mob.varmenne käytössä, mutta vaihdoin puhelimen ja jouduin uusimaan SIM-korttini pienempään (puhnro sama edelleen). 

Nyt yritettyä kirjautua mob.varmenteella, se ei toimi.

Yritin avata varmennetta sivullanne uudelleen, ohjelma pyytää SIM-kortin vaihtoa.

Miksi?

20 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3721 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3721 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@RiLa72@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.


Siellä SIM-kortin takana on merkintä eID 😀

 

Ihan sama juttu kävi vasta mun tytölle, että vaihtoi pienemmän SIM-kortin ja se ei ollutkaan eID. Hän joutui hakemaan uuden Telia kaupasta ja he aktivoivat sen siellä siis mobiilivarmenteen myös uudestaan 😉

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@kiisseli67@  kirjoitti:

@RiLa72@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.


Siellä SIM-kortin takana on merkintä eID 😀

 

Ihan sama juttu kävi vasta mun tytölle, että vaihtoi pienemmän SIM-kortin ja se ei ollutkaan eID. Hän joutui hakemaan uuden Telia kaupasta ja he aktivoivat sen siellä siis mobiilivarmenteen myös uudestaan 😉


On kyllä outoa ettei kaupassa kysytä/kerrota vaihtoehdosta kun on korttia hakemassa. 

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3721 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@RiLa72@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

@RiLa72@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.


Siellä SIM-kortin takana on merkintä eID 😀

 

Ihan sama juttu kävi vasta mun tytölle, että vaihtoi pienemmän SIM-kortin ja se ei ollutkaan eID. Hän joutui hakemaan uuden Telia kaupasta ja he aktivoivat sen siellä siis mobiilivarmenteen myös uudestaan 😉


On kyllä outoa ettei kaupassa kysytä/kerrota vaihtoehdosta kun on korttia hakemassa. 


Se pitäisi varmaan itse muistaa sanoa että on mobiilivarmenne käytössä 🤔

Mutta jos Omilta Sivuilta liittymän kohdalta tilaa SIM-kortin niin silloin pitäisi tulla eID kortti kun se on käytössä 😎👌

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No eipä mummo-ihminen kaikkea älyä varsinkin kun hakee kortin kaupasta.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.

 

Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3721 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@RiLa72@  kirjoitti:

No eipä mummo-ihminen kaikkea älyä varsinkin kun hakee kortin kaupasta.


Ei ne muista nuoremmatkaan 😉 pääasia että selvisi missä vika piilee ja todellakin myyjien olisi hyvä kysäistä asiasta kun on korttia vaihtamassa. Aika nopeasti kortti tulee postissakin kun tuolta omilta sivuilta tilaa 😀

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@NikoNo@  kirjoitti:

Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.

 

Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.


Joo minähän sen lipsahduksen taas maksan, uusi korttihan taas veloitetaan. Tiedon kyllä tilauksen helppouden, mutta kortti on vaikea ammattitaidottoman vaihtaa. Senkin tiedän miten se vaihdetaan, mutta kun se tuppaa lipsumaan pois ”keikastaan”.

terv mummo 74v.