Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
dasugu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera->Telia, Mobiilivarmenteen aktivointi

Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??

Käytössä on "rootattu" Samppa S3-luuri, jossa liittymän ns.päänumero-sim ja lisäksi SonyPadissa rinnakkais-sim..

Sain aktivoitua mobiilivarmenteen uudestaan toimintaan kun oli rinnakkais-sim pois toiminnasta eli padi pimeänä ja homman teki Samppaluurissa pikkunäytöllä Telian sivulla..
Muistaakseni aikaisemminkin oli jotain "röpötystä" aktivoinnissa, mut sitten lähti toimintaan..

Jotenkin ihan "järkeväkin" turvallisuusasia, että aktivointi tehdään laitteella, eikä nettisivulla, vaikka mahdollisuus oliskin "tampioitu" sinne.
..siis Telian Nettisivun Mobiilivarmenne-aktivointi ei ole toimiva.. Olisi Vikailmoituksen paikka !

31 vastausta
arttu1971
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

ei todella ollut,ilm minun täytyy vaan odottaa että nordean tunnukset käyvät?ja jos ei käy ikinä niin vaihtaa operaattoria..

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 809 custom-general.kudos
  • 1090 custom-general.replies
  • 73 custom-general.solutions

Nordea on onneksi tuloillaan, samoin kuin Säästöpankki. En uskalla luvata ehtiikö enää tämän vuoden puolella mutta ensi vuoden alussa sitten.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
jahome
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tässä lainaus:

 

"Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??

 

Sama homma, telian sivuilta ei saa  aktivoitua mobiilivarmennetta!

 

Ensiksi vaihdettiin numero ja sitten sim ja mobiilivarmenne ei suostu aktivoitumaan. Aikaisemmin telefinlandin aikoinaan ottamani mobiilivarmenne toimi ongelmitta mutta nykyisin nämä telian uudet sivut eivät toimi tämän mobiilivarmenteen osalta. Kun puhelimeen pitäisi ilmaantua se 4 numeroinen koodikohta niin eipä ilmaannu. Myös puhelimessa ollut vikailmoituspalvelija vikailmoituspuolelta ei tiennyt missä vika. Eipä kovin luotettavaa mainosta telian suuntaan tämä säätäminen ja olenkin harkinnut jo liittymän vaihtoa!

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3722 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Hei @jahome ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Ihan ensimmäiseksi varmistan että sinulla on siis käytössä sim-kortti, josta löytyy eID-tunnus?

Ja tähän ei onnistu aktivoimaan mobiilivarmennetta? Onko sinulla sama puhelin käytössä, joka oli kun käytit siinä Telefinlandin mobiilivarmennetta? Jossain kiinalaisissa puhelimissa ei ole sim-toolkit sovellusta, joten niihin pitää ladata se sovellus jotta saa mobiilivarmenteen toimimaan (itsellä näin esim. Ulefone Armor puhelimessa).

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Tervehdys @jahome! Sepäs harmillista. Ei kuitenkaan hätiä mitiä! Testasin varmuuden vuoksi Telian sivustot ja hyvinhän ne toimii esim. Mobiilivarmenteen tunnusluvun nollaaminen. Katsotaan vähän tarkemmin kuinka ongelmasi saataisiin päätökseen...

 

Jos mobiilivarmenne on aktivoituna liittymällesi (kuten olin ymmärtänyt kirjoituksestasi), se näkyy Omilla Sivuilla eli Liittymäni ja palveluni > Liittymä > Lisäpalvelusi. Jos kyseinen lisäpalvelu on aktiivinen, sen alussa näkyy "" (violettina). Minkä puhelimen omistat? Esimerkiksi halvoissa kiinalaisissa puhelimissa ei ole tuota SIM Toolkit -sovellusta, vaan Android-kaupasta pitää tätä varten asentaa esim. maksuton ja mainosvapaa SIM Card Info -sovellus. Lisäksi puhelimen pitää olla auki ennen kirjautumista eli puhelin ei saa olla lukittuna tämän toimenpiteen aikana. Se kyllä ilmoittaa aikatkaisusta joka tapauksessa. Pääsetkö vaihtamaan mobiilivarmenteen tunnuslukua puhelimen valikossa olevasta SIM-kortin ns. "Telia"-sovelluksesta (Sonera eID > Asetukset > Vaihda tunnuslukusi)? Auttoisiko tämä ratkaisemaan ongelmasi? Hymiö Onnellinen

 

Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-mobiilivarmenne/telia-mobiilivarmenne

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Niin, lisäksi puhelin ei saa olla -tilassa  vaan yhteys verkkoon pitää olla vaikka mobiilitiedonsiirto ei ole päällä. Lisätietoa lentokonetilasta on esim. täällä Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
jahome
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Puhelin on iphone 6s.. Mobiilivarmennetta ei ole saatu aktivoitumaan koska puhelimeen ei tule sitä kohtaa mihin laitetaan se aktivointikoodi. Tunnistus onnistuu kyllä mutta ei mobiilivarmenteen aktivointi. Vaikuttaa hyvin vahvalti siltä että ongelma on nyt telian sivuilla. Käyttöjärjestelmä win10. Telefinlandin aikoihin milloin otin mobiilivarmenteen käyttöön, ei ollut mitään ongelmia!

 

Liittymä vaihdettiin ja sim mutta homma ei onnaa. Välillä tulee virheilmoitus että kyseessä on repaid liittymä tai on toisen operaattorin kortti kyseessä. Kehoittaa vaihtamaan liittymää. Tämä kaikkihan on telian asiakaspalvelussa jo tiedossa ja numero minkä sain on myös telialta joka on uusi numero. 040 alkuinen..

 

Juuri äsken kokeilin elisan liittymällä miten onnistuyu mobiilivarmenteen käyttöön otto. Ei mitään ongelmia!

 

Että sillee!!!

 

 

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Oletin, että uudelle sim-kortille oli aktivoitu mobiilivarmenne Telia Kaupassa samalla @jahome? Vai teetkö sen aktivoinnin itsepalveluna netissä, jossa siis ilmoittaa tuota virheilmoitusta? Voihan se olla, että on jäänyt johonkin jumiin.

 

Suosittelen olemaan yhteydessä Telian asiakaspalvelun tekniseen tukeen esim. palvelupyyntö-lomakkeella, jos tässä tapauksessa tuo virheilmoitus ei poistu. Täällä Yhteisössä ei voi käsitellä asiakastietoja vaativia juttuja Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 206 custom-general.kudos
  • 841 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

@jahomeToivoisin sinun olevan tosiaan Häiriöilmoituksiin (tekninen asiakaspalvelu) yhteydessä, koska ilmeisesti liittymäsi tarvitsisi tarkempaa tarkistelua. @Sekunti laittanut hyvät linkit eli siitä klikkailemaan ja tekemään liittymästäsi mobiilivarmenteen osalta vikailmoitusta.

 

 

jahome
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Olen nyt viikon yli koittanut saada mobiilivarmenetta toimimaan uudessa numerossa ja sim kortissa. Kohta missä pyydetään kontrollinumeron laittamista niin puhelimeen ei tule kohtaa mihin se laitetaan. Vikatyypit soneralla ovat nyt mielestään löytäneet ongelmaan ratkaisun, eli mene telian pisteeseen. No näillä tiedoilla ja ohjeilla en mene toteamaan sitä että homma ei edelleen tule kuntoon. Siitä lähtien kun telefinlandian sivut uusittiin ja soneratelia yhdistyi, sivut ei ole olleet ajan tasalla. Uskon hyvin vahvasti että ongelma on edelleen telian sivuissa, mutta miten ammattitaidottomia on teliasivujen koodaajat kun eivät pysty selvittämään vikaa aiheuttavaa tekijää kun kyse on mobiilivarmenteesta!

Edit NikoNo: Yhdistetty samaa aihetta koskevaan keskusteluun