Usein kysytyt kysymykset: Telian laitteet

  • 21 June 2022
  • 0 kommenttia
  • 908 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

 

Tämä artikkeli tarjoaa sinulle hyödyllistä tietoa laitteisiin liittyen. Saattoi asiasi liittyä sitten käyttöönottoon, huoltoon tai takuuasioihin, niin tästä artikkelista löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. 

 

Sisällysluettelo:

 

  1. Mistä saan apua uuden puhelimen käyttöönottoon liittyen?
  2. Mistä löydän laitteeni käyttöohjeet?
  3. Mistä löydän tietoa laitteen takuusta?
  4. Mitä ottaa huomioon ennen laitteen lähettämistä huoltoon?
  5. Miten toimitan laitteen huoltoon?
  6. Voinko saada lainalaitteen huollon ajaksi?
  7. Mitä laitteen huolto maksaa?
  8. Miten voin muuttaa tilaustani?
  9. Miten perun laitetilaukseni?

 

 

1. Mistä saan apua uuden puhelimen käyttöönottoon liittyen?

 

Uuden puhelimen käyttöönotto saattaa tuntua haastavalta. Usein mietityttää, miten tiedot siirretään vanhasta puhelimesta uuteen. Ei hätää, sillä olemme keränneet toimintaohjeet tänne: Uuden puhelimen käyttöönotto ja tiedonsiirto. Löydät neuvoja Android- ja iPhone-puhelinten käyttöönottoon ja tietojen siirtoon liittyen. Näin ollen uuden puhelimen käyttöönotto sujuu mutkattomasti.

 

Jos tarvitset apua uuden puhelimen käyttöönotossa, voit myös olla yhteydessä Telia Helppiin, joka auttaa laitteen käyttöönottoon liittyvissä kysymyksissä puhelimitse tai paikan päällä kotonasi.

 

2. Mistä löydän laitteeni käyttöohjeet?

 

Tutustu laitteiden käyttöohjeet ja asetukset -sivuun, josta löydät interaktiivisia laiteohjeita. Käytä hakukenttää etsiäksesi tiettyä laitetta tai valmistajaa, jonka ohjeet haluat löytää. Löydät esimerkiksi Applen puhelimien ohjeita kuin myös Samsungin puhelimien laiteohjeita. Muista vain valita oikea valmistaja ja laitemalli, jonka ohjeita etsit.

 

3. Mistä löydän tietoa laitteen takuusta?

 

Laitteen takuuaika ilmoitetaan tuotetiedon yhteydessä. Myymillämme laitteilla on normaali laitevalmistajan myöntämä takuu. Takuuaika riippuu valmistajasta ja laitteen mallista, usein takuuaika on joko 12, 24 tai 36 kuukautta. Laitteen mukana mahdollisesti tulleiden lisätarvikkeiden takuuaika voi olla eri kuin itse laitteella. Takuuajan pystyt tarkistamaan myyntipakkauksesta. Voit myös olla yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, josta laitteen takuuaika voidaan tarkistaa.

Liittymäasiakkaillemme tarjoamme asiakasetuna takuun 36 kuukauden ajaksi. Lue lisää tästä: Asiakasetuna 3 vuoden takuu puhelimiin ja tabletteihin.

Jos laitteessa ilmenee takuun piiriin kuuluva vika, ota yhteyttä laitteen valmistajaan. Laitevalmistajan myöntämä takuu kattaa korjaukset silloin, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaisesti. Takuu ei kata esimerkiksi laitteen putoamisesta, kastumisesta tai muusta väärästä käytöstä johtuvia fyysisiä vikoja. Uutta puhelinta tai tablettia ostaessa kannattaa tutustu laitevakuutukseen. Laitevakuutus auttaa, jos puhelin tai tabletti lipsahtaa esimerkiksi asfalttiin tai paljuun.

Huoltokumppanien yhteystiedot löydät täältä: Laitteet - Huoltokumppanien yhteystiedot

 

4. Mitä ottaa huomioon ennen laitteen lähettämistä huoltoon?

 

Muista varmuuskopiointi ennen laitteen lähettämistä huoltoon. Jos laitteessa on tärkeitä tietoja, kuten viestejä ja tiedostoja, jotka haluat säilyttää, suosittelemme varmuuskopioimaan tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti.

Poista laitteessa olevat lisätarvikkeet. Jos sinulla on esimerkiksi suojakuoret käytössä, muista irroittaa nämä ennen laitteen lähettämistä. Näytönsuojakalvoa sinun ei kuitenkaan tarvitse poistaa.

Jos toimitat laitteen huoltoon postitse, muistathan pakata sen huolellisesti. Jos toimitat laitteen huoltoon Telia Kaupan kautta, sinun ei tarvitse pakata laitetta, vaan meidän myymälähenkilökunta huolehtii tästä sinun puolestasi.

 

5. Miten toimitan laitteen huoltoon?

 

Voit toimittaa puhelimen tai tabletin huoltoon suoraan Telia Kaupan kautta. Tuomalla laitteesi Telia Kauppaan, myymälähenkilökunta kirjaa ja toimittaa laitteen huoltoon. Voit myös kirjata laitteesi huoltoon kätevästi netissä ja toimittaa sen sitten meille, joko postilla tai tuomalla sen Telia Kauppaan. Laitteen huoltoon lähettäminen on asiakkaillemme veloituksetonta, eli jos päädyt itse kirjaamaan laitteen huoltoon netissä ja postitat laitteen suoraan huoltoon, on tämä veloituksetonta sinulle kuin myös laitteen lähettäminen huoltoon Telia Kaupan kautta.

Kirjaa laitteesi huoltoon tästä: Laitehuolto

Lisää ohjeita puhelimien takuusta ja huoltoon toimituksesta löydät tästä artikkelista: Telialta ostetun puhelimen huolto-ohjeet

Muille myymillemme tuotteille on erikseen valtuutetut huoltokumppanit. Jos jokin muu meiltä ostamasi tuote kuin puhelin tai tabletti tarvitsee huoltoa, tarkista valtuutettujen huoltokumppaniemme yhteystiedot täältä: Huoltokumppanien yhteystiedot.

 

6. Voinko saada lainalaitteen huollon ajaksi?

 

Jos toimitat puhelimen huoltoon Telia Kaupan kautta, voit samalla kysyä lainalaitetta huollon ajaksi. Lainalaitteen vuokra on 10 € ja se veloitetaan lainalaitteen luovutuksen yhteydessä. Hinta on aina sama riippumatta siitä, kauanko huollossa kestää. Huomioithan myös sen, että Telia Kaupoissa lainalaitteita on rajattu määrä ja niiden saatavuus vaihtelee myymäläkohtaisesti.

Huollon jälkeen sinulla on viikko aikaa palauttaa lainalaite takaisin myymälään. Jos lainalaitteen palauttaminen myöhästyy, veloitamme siitä myöhästymismaksun.

 

7. Mitä laitteen huolto maksaa?

 

Jos huoltotoimenpide ei kuulu takuun piiriin tai laitteen takuu on jo ehtinyt päättymään, huolto on maksullinen. Listasimme sinulle merkittävimpien huoltokumppaniemme hinnastot. Huomioi kuitenkin se, että lopullisen kustannusarvion oman laitteesi huollosta saat vasta sitten, kun huoltokumppani on päässyt tarkastamaan laitteesi. Kustannusarvion tekemisestä veloitetaan laitteen tarkastusmaksu.

Kustannusarvion perusteella voit päättää, haluatko että laite korjataan vai ei. Jos päädyt korjauttamisen sijasta esimerkiksi uuden laitteen ostoon, sinulta peritään vain tarkastusmaksu ja laitteen takaisin lähettämisestä koituvat kulut.

 

8. Miten voin muuttaa tilaustani?

 

Tilauksen muuttaminen verkkokaupassa ei ole mahdollista sen jälkeen, kun tilauksessa on edetty Kiitos tilauksesta -sivulle, koska tilaus lähtee välittömästi toimitukseen. Laitteen sekä liittymän muodostaman paketin tilausta voit kuitenkin muuttaa ottamalla pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos tilasit väärän tuotteen verkkokaupasta, sinulla on 14 vuorokauden peruutusoikeus käytössäsi. Katso seuraavasta kysymyksestä vastaus, miten tilauksen pystyy perumaan.

 

9. Miten perun laitetilaukseni?

 

Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, ellei toisin mainita. Laitteen palautus on tehtävä kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet peruuttanut laitesopimuksen.

Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi täyttämällä sähköinen perumislomake täältä: Telia - Perumislomake. Lomakkeella pystyt perumaan 14 vuorokauden sisällä verkossa tai puhelimitse tekemäsi tilauksen. Voit myös käyttää tilauksen liitteenä saamaasi perumislomaketta ja postittaa tämän meille.

Kun olet ilmoittanut laitesopimuksen perumisesta. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se laitteen kanssa huolellisesti alkuperäispakkaukseen. Vie paketti postiin ja kerro postin asiakaspalvelijalle palautusosoitteen yhteydessä oleva sopimustunnus. Sen avulla paketti palautuu oikeaan paikkaan. Palautuksen käsittelyaika on 2-3 viikkoa.

Tilauksen perumiseen ja laitteen palauttamiseen liittyviä lisätietoja löydät vielä näiltä sivuilta: Tilauksen peruminen ja laitteen palauttaminen.

 

---

 

Lue myös

 

0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa