Skip to main content

 

Tämä artikkeli sisältää hyödyllistä tietoa Telia Rahoitukseen liittyen. Jos mielessäsi on rahoitukseen liittyvä asia, usein kysytyistä kysymyksistä ja niiden vastauksista on sinulle varmasti hyötyä.

 

Sisällysluettelo:

 

  1. Mikä on Telia Rahoitus?
  2. Mistä näen Telia rahoitusluottoni tiedot ja aiemmat laskut?
  3. Miten tulkitsen Telia Rahoitus -laskuani?
  4. Kuinka paljon minun on maksettava kuukaudessa?
  5. Voinko saada lisää maksuaikaa Telia Rahoitus -laskulleni?
  6. Mitkä ovat vaihtoehtoni Telia Rahoituksen laskutustavaksi?
  7. Miten muutan Telia Rahoitus -laskun laskutustapaa?
  8. Miten muutan yhteystietojani Telia Rahoituksen tietoihin?
  9. Miten palautan Telia Rahoituksella ostetun tuotteen?
  10. Miten irtisanon Telia Rahoitus -luottosopimukseni?

 

 

1. Mikä on Telia Rahoitus?

 

Telia Rahoitus on maksutapa, jolla voit maksaa ostamasi laitteen 1, 12, 24 tai 36kk maksuajalla. Maksutapa on koroton (0%) ja kuluton. Kun ostat Telia Rahoituksella, teet luottosopimuksen luottotilistä, joka on käytössäsi tarpeen mukaan. Luottosopimus luottotilistä tehdään Telia Finance Finlandin kanssa, joka on myös luoton myöntäjä.

Luottohakemus on helppo ja nopea tehdä laitteen oston yhteydessä. Saat päätöksen luoton myöntämisestä heti ja luottotilisi on voimassa toistaiseksi. Luoton myöntämisen edellytyksenä on se, että olet vähintään 18-vuotias ja sinulla on voimassa oleva henkilötunnus, suomalainen henkilöllisyystodistus ja rekisteröity osoite Suomessa. Luoton myöntäminen edellyttää luottotietojen tarkastamisen sekä luottoehtojen hyväksymisen. Voit ostaa laitteen Telia Rahoituksella verkkokaupastamme, asiakaspalvelustamme ja Telia Kaupasta valitsemalla maksutavaksi Telia Rahoitus.

 

2. Mistä näen Telia rahoitusluottoni tiedot ja aiemmat laskut?

 

Kuukausittain saapuvasta laskusta näet käytössäsi olevan luoton kokonaismäärän laskutusjakson alussa ja lopussa, sekä erittelyn kaikista tapahtumista, jotka vaikuttavat luoton kokonaismäärään. Löydät nämä tiedot myös kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Pääset kirjautumaan Telia Financen asiakasportaaliin täältä: Telia Finance. Voit myös katsoa luottotilisi tilanteen ja aiempia laskuja suoraan Telia Pay -sovelluksesta. Löydät Telia Pay -sovelluksen Google Play -sovelluskaupasta sekä App Storesta.

 

3. Miten tulkitsen Telia Rahoitus -laskuani?

 

Laskun etusivulta löydät yhteystietosi, asiakasnumerosi ja laskun numeron, päiväyksen ja eräpäivän. Maksettava vähimmäiskuukausierä kertoo sinulle laskulla olevan vähimmäismäärän, joka tulee maksaa. Voit halutessasi lyhentää luottoasi ilmoitettua vähimmäiskuukausierää suuremmalla summalla tai maksaa jäljellä olevan luoton kerralla pois.

Luottosi kokonaismäärän kohdalta löydät tiedot, kuten luoton määrän laskutuskauden alussa, laskutuskauden aikana tehdyt maksut, mahdolliset uudet luoton määrää kasvattaneet ostot sekä laskutuskauden aikana muodostuneet kulut ja lopuksi luoton kokonaismäärän laskutuskauden lopussa eli laskun muodostumispäivänä. Jos haluat maksaa koko jäljellä olevan luoton pois, summa ilmoitetaan Luotot kauden lopussa -kohdassa. Jos laskun päiväyksen jälkeen olet maksanut suorituksia, vähennä ne tästä summasta. Luotot kauden lopussa summa ilmoittaa sen hetkisen kokonaisvelan.

 

4. Kuinka paljon minun on maksettava kuukaudessa?

 

Laskultasi näet kuukausittain maksettavan vähimmäiskuukausierän ja laskun eräpäivän. Voit halutessasi maksaa laskulla olevaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Voit myös maksaa luottosi kerralla pois milloin tahansa sopimuskauden aikana.

 

5. Voinko saada lisää maksuaikaa Telia Rahoitus -laskulleni?

 

Telia Rahoitus -laskulle ei ole mahdollista saada lisää maksuaikaa. Laskut lähtevät kerran kuukaudessa, kuun puolivälissä, jolloin laskun eräpäiväksi tulee kuun vaihde. Jos lasku jää maksamatta, lähetämme ensimmäisen muistutuslaskun seuraavan kuun puolivälissä, eli noin 14 päivän päästä maksamattoman laskun eräpäivästä.

 

6. Mitkä ovat vaihtoehtoni Telia Rahoituksen laskutustavaksi?

 

Voit vastaanottaa Telia Rahoituksen laskusi paperisena postitse, sähköpostitse tai e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Ensimmäinen lasku on maksuton ja tulee aina postitse. Tämän saatuasi voit vaihtaa laskutustavaksi sähköpostilaskun tai e-laskun, jotka ovat maksuttomia laskutustapoja. Jos et vaihda laskutustapaasi, jatkuu laskutus paperilaskuna, josta veloitamme laskun toimituskulut.

 

7. Miten muutan Telia Rahoitus -laskun laskutustapaa?

 

Voit muuttaa Telia Rahoituksen laskutustavan e-laskuksi, jolloin saat laskut suoraan verkkopankkiisi, josta niiden maksu onnistuu vaivattomasti. Saat tilattua e-laskun omasta verkkopankistasi sen jälkeen, kun olet saanut ensimmäisen rahoituslaskun. Valitse laskuttajaksi Telia Finance ja laskutusaiheeksi Telia Rahoitus. E-laskun yksilöintitunnus on henkilötunnuksesi.

Sähköpostilaskun kytkentä onnistuu Telia Financen asiakasportaalin kautta. Kirjaudu sisään pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteellasi. Tämän jälkeen vahvista sähköpostiosoitteesi klikkaamalla portaalissa olevan ylävalikon kohtaa Henkilötiedot ja lisää sähköpostiosoitteesi sille varattuun kenttään. Muista tallentaa muutokset. Lähetämme sähköpostiisi linkin, jonka kautta pääset vahvistamaan tallentamasi sähköpostiosoitteen. Joskus vahvistusviesti saattaa päätyä roskapostikansioon, joten muistathan tarkistaa myös sen. Kun olet vahvistanut sähköpostiosoitteesi, palaa Telia Financen asiakasportaaliin ja siellä Tili-osioon. Valitse laskutustavaksi sähköpostilasku ja klikkaa Tallenna muutokset.

 

8. Miten muutan yhteystietojani Telia Rahoituksen tietoihin?

 

Voit muuttaa laskutus- tai sähköpostiosoitteesi kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Jos nimesi tai osoitteesi muuttuu niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomioithan myös sen, että emme voi postittaa laskuja ulkomaille. Jos asut väliaikaisesti ulkomailla, valitse laskutustavaksi sähköposti- tai e-lasku.

 

9. Miten palautan Telia Rahoituksella ostetun tuotteen?

 

Telia Rahoituksella ostetut tuotteet voi palauttaa samoilla ehdoilla kuin muillakin maksutavoilla ostetut tuotteet. Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, ellei toisin mainita. Laitteen palautus on tehtävä kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet peruuttanut laitesopimuksen.

Voit käyttää tilauksen liitteenä saamaasi perumislomaketta tai tehdä perumisilmoituksen nettilomakkeella. Tavarat on lähetettävä takaisin tai luovutettava meille viipymättä, tai viimeistään 14 päivän kuluttua perumisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat on lähetetty takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä.

Kun olet ilmoittanut laitesopimuksen perumisesta. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se laitteen kanssa huolellisesti alkuperäispakkaukseen. Vie paketti postiin ja kerro postin asiakaspalvelijalle palautusosoitteen yhteydessä oleva sopimustunnus. Sen avulla paketti palautuu oikeaan paikkaan. Palautuksen käsittelyaika on 2-3 viikkoa.

Hyväksytty palautus maksetaan luottotilillesi hyvityksenä ja se näkyy sekä Telia Financen asiakasportaalissa, että seuraavalla laskullasi, jos laskutuksesi jatkuu esimerkiksi toisen laitteen osalta.

 

10. Miten irtisanon Telia Rahoitus -luottosopimukseni?

 

Sinulla on oikeus irtisanoa luottosopimuksesi 14 päivän ajan sen solmimisesta. Tämän ajan jälkeen voit irtisanoa luottosopimuksesi ja sulkea tilisi siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Voit tehdä irtisanomisen milloin vain verkkopalvelussa tai asiakaspalvelumme kautta. Irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti, ja irtisanomisaika on yksi kuukausi. Luottotilin sulkemisesta ei lähetetä erillistä vahvistusta. Luottosopimuksen purkamisesta tai luoton suunniteltua nopeammasta takaisinmaksusta ei veloiteta ylimääräisiä kuluja.

 

---

 

Lue myös

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa