Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Jaho63
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Roskaposti tulva jatkuu!

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kävin pitkästä aikaa katsomassa viestisaldoa webmailissa. Ajalla 28.11.2015-10.01.2016 tullut 2212 viestiä.

Villi veikkaus että näistä yli 2000 on roskapostia!!! Ja tuosta ajasta olen ollut lomallakin jo n. 3 vkoa.

Mutta niin on tainnu lomailla se soneran väki jonka pitäisi painia tuon roskaposti ongelman parissa!

Olis kovin suotavaa että palveluntarjoajakin ottaisi tuosta jotain vastuuta.

Tai edes kertoisi mitä ovat asian eteen tehneet, eivätkä vain pahoittelisi tilannetta.

22 vastausta
kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 677 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

olenjoaiemminmainninnutettenannaosoitettanimihinkäänarvontoihin                    siitähuolimattaroskapostiatulee                   sähköpostinionainoastaan                   normaaleissakontakteissa                              annettu        esim.          verkkokauppojajne    

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2002 custom-general.kudos
  • 3216 custom-general.replies
  • 134 custom-general.solutions

@kefiiri kirjoitti:

olenjoaiemminmainninnutettenannaosoitettanimihinkäänarvontoihin                    siitähuolimattaroskapostiatulee                   sähköpostinionainoastaan                   normaaleissakontakteissa                              annettu        esim.          verkkokauppojajne    

Tulee mieleen, että jos vaikka verkkokauppa murrettu, niin voivat saada roskapostittajat tietoja. Ja eihän se tarvi olla kummonenkaan paikka mihin on osoite mennyt, äkkiä menee yhteistötä tekevältä taholta toiselle ja sitä rataa. Ja voihan olla, että on arvottu osoitteita umpimähkään etunimi.sukunimi tavalla,ja on osunut huono tuuri.

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2571 custom-general.kudos
  • 4092 custom-general.replies
  • 338 custom-general.solutions

@kefiiri kirjoitti:

Olipas hieman hankala saada selvää mitä kirjoitat. Minä olen sanonut aiemmin jo, että roskaposteja tulee myös tilausten kautta. Jos tilaat vaikka verkkokaupoista jotain ja annat tilausta varten sähköpostiosoitteesi sinne, niin roskapostia tulee ( tosin jotkut verkkokaupat kunnioittavat asiakkaita, eivätkä anna email-osoitetta kolmansille osapuolille ). Tietoturvasta kannattaa myös huolehtia, saastuneet tietokoneet levittävät roskaposteja koko kontaktilistalle.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 677 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Vai oli vaikea saada selvää. Se oli tarkoituskin.

En tiedä osuiko ja upposiko kohteeseen?

klontti
Vakiokalustoa
  • 21 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies

Windowsissakin taitaa olla käyttäjä ehdoissa, että tietoja myydään/annetaan kolmannelle osapuolelle. Eiköhän lehtien internet sivuillakin ole sama tieto annettu, tietoja annetaan kolmannelle osapuolelle. Tämmöisitä ne tiedot menee.

Sitten tulee sähköpostia, postin, verkkokauppacomin, gigantin nimissä. Olet niin hyvä asiakas, että sinut palkitaan, varoitus sivuilla kuva, että huijaussivusto. Jos on asioinut jossain liikkeessä, niin halpaan menee. Itse huomasin Gigantista, en ole asioinut. Verkkokauppacomin kanssa olisin mennyt halpaan, jos en olisi tiennyt. Tämmöisille huijareille ne myy niitä.

Poistettu käyttäjä

Gmail on huono! En ole koskaan  sitä käyttänyt,  mutta silti sinne tuuppaa roskapostia.  

Google teki väkisin tuon postilaatikon ja vihdoin sain sanoa sen laatikon irti. 

Yhden Soneran postilaatikko osoitteen sanoin irti ja olen sen jälkeen  saanut olla rauhassa. 

Hyvin harvoin osallistun arvontaan ja siihen käytän hotmailia. 

Turha on vikistä, että käyttäjä on syypää kaikkiin! 

ps. taas linkkimestari iskenyt! 

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Gmail on huono! En ole koskaan  sitä käyttänyt,  mutta silti sinne tuuppaa roskapostia.  

Ei kannata haukkua huonoksi, jollei ole koskaan käyttänyt. Itse olen käyttänyt vuosia ja viime aikoina ainoana sähköpostina. Roskaposteja tulee n. 10-15/kk, jotka menevät automaattisesti roskapostikansioon. Yhden verkkokaupan mainokset eivät loppuneet lukuisista mainoskirjeen peruutuksista huolimatta, ennen kuin gmailin "ilmoita roskapostista" teki tehtävänsä. Toimii niin kuin sähköpostin pitäisikin toimia.

mimaleena
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies

Suodattimien luomisesta ei ole mitään apua koska ne eivät toimi vaan roskapostia tulee jatkuvasti jo luoduista suodattimista huolimatta ihan samoista aiheista ja otsikoista.  Ainut vaihtoehto ilmeisesti on luopua mail.inetistä ja siirtyä kokonaan gmailiin tai hotmailiin joista ei tule roskapostia.  

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
  • 56 custom-general.kudos
  • 508 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

@PasiS kirjoitti:
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Ei kannata haukkua huonoksi, jollei ole koskaan käyttänyt. Itse olen käyttänyt vuosia ja viime aikoina ainoana sähköpostina. Roskaposteja tulee n. 10-15/kk, jotka menevät automaattisesti roskapostikansioon. Yhden verkkokaupan mainokset eivät loppuneet lukuisista mainoskirjeen peruutuksista huolimatta, ennen kuin gmailin "ilmoita roskapostista" teki tehtävänsä. Toimii niin kuin sähköpostin pitäisikin toimia.

Gmail poistaa myöskin ne liitteet noista spam emaileista ja niillä on omasta mielestäni yksi parhaimmista spam filttereistä.

Poistettu käyttäjä

Luotan vain Hotmailiin!