Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Kuidun lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Olisi "feature request"...

Nyt kun kiinteää IP:tä ei nyt saatu, niin saataisiinkos edes valokuituliittymien lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle? Monilla muilla operaattoreilla ja etenkin pienemmillä on jo gigaisissa liittymissä 200..jopa 500 Mbit lähtevä kaistaa tarjolla.

 

Telialla tämä on edelleen 100 Mbit. Esimerkiksi omassa tapauksessani lähtevä nopeus on pelkästään keinotekoisesti rajoitettu koska ulos lähtevä kuitu pitäisi olla 10 Gbit. Tekniikka siis tukee, mutta conffaus ei anna. Lähtevän nopeuden nosto ei edellyttäisi mitään muuta kuin muutaman minuutin conffauksen kiinteistökytkimelle, ei olisi iso kustannus toteuttaa ja voisin jopa maksaa siihen kuluvan työajan, koska tiedän ettei kyse ole isosta muutoksesta. Toki en laittaisi pahaksi jos koko lähtevän kaistan limitteri otettaisiin pois.. 🙂

Kuten näkyy, lähtevä kaista on minulle tärkeä, kaikesta liikenteestä melkein 90% on lähtevää ja juuri se on sitten rajoitettu 100 Mbittiin:

Telia.png

 

<<< Muokkaus TeroRe 21.4.2021 >>>

Olemme matkan varrella tutkineet asiaa, useampaankin kertaan selvittäneet, että saadaanko toive ja uudistus toteutettua sekä sen mahdollista aikataulua. Tilanne ei ole matkan varrella muuttunut, alla ketjuun jakamamme virallinen vastauksemme asiaan:

 


@SaJoonas  kirjoitti:

Kiitokset ideasta ja toiveesta sekä aktiivisesta keskustelusta asian ympärillä. Olemme käyneet keskustelua meidän tuote- ja businessihmisten kanssa lähtevän kaistan uudistamiseen liittyen. Sain kuulla, että toistaiseksi meille ei ole tullut isommissa määrin toiveita nopeammasta upload-kaistasta ja siksi muutos ei ole juuri nyt kehitysputkessa. Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeastikin. Elämme tottakai ajassa mukana ja tiedostamme, että nykyään uppaillaan erilaisia videoita ja tiedostoja, striimaillaan sekä tehdään etätöitä, missä nopeammasta uppikaistasta olisi ehdottomasti hyötyä. Jos yhä useampi asiakas kokee tarvitsevansa nopeampaa lähetysnopeutta tulevaisuudessa, niin asia otetaan meillä jälleen tarkempaan tarkasteluun.


 

551 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5223 custom-general.kudos
  • 4608 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Poksuvau  kirjoitti:
Nyt itse väität perättömästi että vain yksi vastaus kelpaa, täällä on kommentoitu vastineenne epäkohtia joihin tulisi saada selvennykset. Olettehan tehneet jo selväksi että mitään ei tapahdu itse asialle, eli nyt vain ne perustelut kuntoon.

Emme ole sanoneet, ettei koskaan tapahdu, olemme vain todenneet että muutosta ei ole tällä hetkellä tulossa. Se voi olla mahdollista tulevaisuudessa, emme ole linjanneet ettei koskaan. Perustelut on kerrottu, otan ne vielä kertaalleen tähän:

 


@Merja_J  kirjoitti:
Se on ihan totta, että osaan kohteista meillä on tekninen kyvykkyys tehdä tällainen uudistus. Mutta, vain osaan kohteista. Ja vain tekninen kyvykkyys. Loppuihin kohteisiin tarvitaan uutta laitteistoa sekä mahdollisesti uutta sisäkaapelointia ja niin edelleen. Näiden lisäksi tarvitaan muutoksia myös tuotteistukseen ja järjestelmiin. Pitkä selostus, pointti kuitenkin siinä että pelkkä tekninen kyvykkyys (ja vain osassa kohteita) ei suoraan mahdollista muutoksia.

 


@Poksuvau  kirjoitti:
Tuo toiveesi, että asiasta puhuminen lopetettaisi kertoo myös paljon, lyö ketju lukkoon vielä niin asian voi haudata.

Ei ole meidän linjan mukaista, emme lukota keskusteluita tai poista viestejä. Mietin ainoastaan sitä, että keskustelun pyöriessä paikallaan emme itse osallistu siihen enää. Olemme noteeranneet kuitenkin toiveenne niin osallistuisimme ainoastaan silloin, jos tai kun meillä on uutta kerrottavaa.

 


@Poksuvau  kirjoitti:
Tämä teidän "taustalla tapahtuu jatkuvasti" mantranne on jo kuultu. Tuokaa nähtäville konkreettisia asioita. Siis muiltakin alueilta kuin 5G mastoista.

Tiedän, että tämän ketjun tavan mukaisesti tämä vastaus ei riitä mutta olemme aiemmin kertoneet mitä olemme kiinteän verkon tuotealueella tehneet esimerkiksi. Uudemman kerran kuitenkin tämäkin:

 


@JoonasLam  kirjoitti:

Kyseltiin myös asioista, joita on priorisoitu ja niistä 2020 laajakaistapuolella toteutuneisiin esimerkkeihin lukeutuu:

 

  • Telian ja Capman infran muodosta yhteisyritys Valokuitunen, jonka avulla pyritään vauhdittamaan merkittävästi valokuidun rakentamista
  • Smart Wifi, jolla Telian valokuituasiakkaat saavat wifin koko kotiin myös suuremmissa asunnoissa
  • Lisäksi asiakasetuja on uudistettu, jotka liippaavat myös laajakaista-tuotetta. Esimerkkinä tästä on myös laajakaista-asiakkaille saatavilla oleva C More TV -etu.

Josta erityisesti liputtaisin tässä ketjussa tuota ensimmäistä, Valokuitusen tavoite nimenomaan on nopeuttaa valokuituyhteyksien rakentamista Suomessa.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:
Keskustelu kiertää edelleen kehää.

Sehän se tässä on - tämä on se epätoivon kehä, kun asiat eivät etene - eikä kehitys kehity.

 


@TeroRe  kirjoitti:
Ymmärrän toki että ette tyydy mihinkään muuhun vastaukseen kuin siihen, että kerromme että päivästä xx.yy.zzzz alkaen kuitukohteiden uppikaista nousee.

Eikös kuitenkin 5G verkollekin ole päivämäärät tiedossa, milloin se suurin piirtein tulee minnekin saataville... Mielestäni olisi tasapuolista, että myös kuituverkon asiakas saisi jotain päivämääriä kalenteriinsa.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5223 custom-general.kudos
  • 4608 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:
Nimenomaisesti Telia tässä heittää kuukaudesta toiseen perättömiä väitteitä niitä kohteita koskien, joissa on jo 1000 Mbit/s kytkimet, aivan kuten @SINAD @tonde88@WestSidaz et al. ovat näihin jo puuttuneet.

Telian väitteiden perusteellahan 200/100 eikä 1000/100 Mbit/s liittymiä pitäisi olla Suomessa myynnissä lainkaan, koska jossakin päin Suomea on kuitenkin vielä 100 Mbit/s kytkimiä käytössä.

Siinä olet kyllä oikeassa, että keskustelu kiertää kehää. Mutta sitä se tulee tekemään niin kauan, kun Telia väittää mustia kytkimiään valkoisiksi.

Totta, olet oikeassa siinä jos asiaa tarkastellaan vain tiettyjä kohteita ajatellen. Olemme tosiaan puhuneet asiasta, perusteluineen, yleisellä tasolla. Hyvä kun tämä tuli esille, päästään asiassa toivottavasti nyt eteenpäin.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Nordvindi
Kommentaattori
  • 26 custom-general.kudos
  • 61 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oletan että jokaiselle Telian asiakkaalle tuli tuo asiakaskysely sähköpostiin niin vastatkaa siihen ja antakaa kuulua tämä turhautuminen tähän asiaan.

Ehkä ne palautteet menee tarkempaan syyniin ylemäpänä kuin nämä forumin keskustelut.

Persojet
Kommentaattori
  • 20 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nordvindi  kirjoitti:

Oletan että jokaiselle Telian asiakkaalle tuli tuo asiakaskysely sähköpostiin niin vastatkaa siihen ja antakaa kuulua tämä turhautuminen tähän asiaan.

Ehkä ne palautteet menee tarkempaan syyniin ylemäpänä kuin nämä forumin keskustelut.


Ei ainakaan tänne ole mitään tullut. 

SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ai mikä kysely? Ei kai ne kuituasiakkaiden mielipiteitä kysele, mobiilijonnet on tärkeimpiä.

WestSidaz
Kommentaattori
  • 52 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei oo tännekkä tullu mitään kyselyitä.. Liekkö taas näitä samoja tutkimuksia kun noissa puolue kyselyissä.. kysytään 500 lta hesalaiselta mitä puoluetta kannattavat ja sen jälkeen painetaan uutiseen että suomen suosituin puolue tämä ja tämä kakkosena..

 

Onko tämä kysely kanssa sellainen että kysytään muutamalta henkilöltä ja suurin osa vastaa että kaikki ok ei hätää ja sit Telia voi sanoa ettei ketää kiinnostanu ja kysellään 10 vuoden päästä uusiks mikä tilanne?

Nordvindi
Kommentaattori
  • 26 custom-general.kudos
  • 61 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voihan se tietty olla että pitää olla ne täpät päällä että "saa lähettää moggulatarjougsia ja muuta roskaa" että tulee tollaset kyselyt läpi.

Tai sitten lähettävät niitä pikkuhiljaa.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 173 custom-general.kudos
  • 319 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nordvindi  kirjoitti:

Oletan että jokaiselle Telian asiakkaalle tuli tuo asiakaskysely sähköpostiin niin vastatkaa siihen ja antakaa kuulua tämä turhautuminen tähän asiaan.

Ehkä ne palautteet menee tarkempaan syyniin ylemäpänä kuin nämä forumin keskustelut.


Millä otsikolla kysely saapui ja milloin sen sait? Pääsen sitten oikean kyselyn jäljille ja tarkistan mille kohderyhmälle se on jaettu. 

Telia Yhteisön moderaattori
Nordvindi
Kommentaattori
  • 26 custom-general.kudos
  • 61 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Auta meitä paremmaksi" ja eilen 20.04. se tuli.

 

"haluamme jatkuvasti parantaa palveluitasi, ja toivomme siksi, että ehdit vastaamaan asiakaskyselyymme. Mielipiteesi on meille arvokas ja toivomme, että viihdyt jatkossakin asiakkaanamme. Kyselyyn vastaaminen vie vain viisi minuuttia" ja jne.