28-07-2016 08:40
Huomenta 🙂
Tämä koskee lähinnä jotka omistavat Huawei E5186s-22a Kodin Netti -reitittimen. Olen viemässä laitetta huoltoon ja haluaisin vielä varmistaa muutamalla lisäkysymyksillä.
Laite katkaisee internet-yhteyden (wifi- ja lan-yhteyden) n. 20-60 sekunnin ajaksi epäsäännöllisesti päivän aikana 1-4 kertaa. Olen palauttanut tehdasasetuksiin laitteen, käytössä on viimeisin firmware (21.310.01.00.07) ja 4g-yhteys (1800 MHz taajuudella) on pakotettu. Signaali on hyvä tukiasemalle ja Soneran verkko on kunnossa. Laite on sijoitettu avoimelle paikalle, jossa ei ole magneettia yms.
Tekeekö teillä reititin välillä niin että internet-yhteys katkeaa silloin tällöin?
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
13-12-2016 14:56
@Morkank kirjoitti:
Kyllä täältä tipahtaa telkkarit ja puhelimet alas (WLAN) kun sen aika tulee..ei winkkarin syytä...on nyt ihmeenki kauan ollu hengissä..enkä tuo taajuuslukitus nyt kuitenkin jotenki tähän purkkiin puri...mutta oon oottavalla kannalla,,,
Toivottavasti uusi firmware korjaisi ongelman. Ainakin uusia ominaisuuksia on tulossa. En vielä tiedä aikataulua, mutta luultavammin ensi vuoden puolella tulee 🙂
15-12-2016 19:49
Kyllä se kuule nyt on ollu 96h linjalla..että tähän purkkiin tuo taajuuslukko puri..edelliseen ei
se vaikuttanut...nyt ei saa koskea mihinkään 🙂
15-12-2016 19:58
vastaampa jälleen...heti kun kommentoin että 96h ylhäällä..rupesin kattomaan Viaplay:ltä elokuvaa 10 min ja nurin ...modeemiin punanen valo...ja odotusta...nousi taas sitten henkiin..lämpeneeköhän tuo...kiva homma ..toimii kun ei käytä..toivottavasti äkkiä tulee uus
firmis...
15-12-2016
20:36
Muokattu
15-12-2016
20:38
@Morkank kirjoitti:
vastaampa jälleen...heti kun kommentoin että 96h ylhäällä..rupesin kattomaan Viaplay:ltä elokuvaa 10 min ja nurin ...modeemiin punanen valo...ja odotusta...nousi taas sitten henkiin..lämpeneeköhän tuo...kiva homma ..toimii kun ei käytä..toivottavasti äkkiä tulee uus
firmis...
Ymmärtääkseni tuossa tilanteessa voisi olla jopa kaupan purku mahdollinen, kun laitetta on jo vaihdettu eikä ongelma ratkea. Pura kauppa ja osta vaikka ZTE MF286 , jota kilpailijat myyvät. Ei ole mistään kotoisin, jos laitteen vaihdosta huolimatta vika toistuu aina uudelleen ja uudelleen estäen käytön.
Ei nyt pitäisi tuo kaatuilla lämmön takia, jos se sulla nyt ei oo jonkin patterin päällä ja muuten ilma pääsee kiertämään. Kyllähän tuo Huawei lämpenee enemmän kuin esim. ZTE tai Huawei B593s-22 , mutta ihan normaalia aika voimakaskin kuumeneminen.
KKV:n sivuilta:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaaminen/
Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Virhe on vähäinen esimerkiksi, kun tavara on helposti ja nopeasti korjattavissa tai tavarassa on jokin pintavika, jonka merkitys on asiakkaalle kaupan kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen.
Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa. Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta.
---
Itse vetoaisin:
16-12-2016 07:36
Kipukynnys meni yli...Soittelen Soneralle ...
16-12-2016
08:55
Muokattu
16-12-2016
09:02
@Morkank kirjoitti:
Kyllä se kuule nyt on ollu 96h linjalla..että tähän purkkiin tuo taajuuslukko puri..edelliseen ei
se vaikuttanut...nyt ei saa koskea mihinkään 🙂
Ei tuo taajuuslukko auta, mutta helpottaa pätkimistä. Wlan-yhteys katoaa kaikilta laitteilta (pl. puskuroidut videot) ja palaa puolen minuutin kuluessa aina päivien mittaan. Tämä laite on epävakaa käytitpä kaapelia tai yhdistit langattomasti. Olen itse siirtymässä pikku hiljalleen käyttämään kiinteää nettiyhteyttä ja uutta laitetta
17-12-2016 18:47
Myyntisteessä tehtiin vielä yks kikka..sim-kortin vaihto uuteen niin saadaan tuokin pois suljettua..
18-12-2016 09:21
@Morkank kirjoitti:
Myyntisteessä tehtiin vielä yks kikka..sim-kortin vaihto uuteen niin saadaan tuokin pois suljettua..
Odotan kiinnolla lopputulosta 🙂
@Mike3039 on samanlainen ongelma, joten tägään sen tähän ketjuun luettavaksi.
18-12-2016 23:01
Windows 10 -käyttöjärjestelmän verkkokortin ohjaimessa oli bugi. Muissa laitteissa ei ollut verkko-ongelmaa. Joudun palauttamaan aiemman version takaisin laitehallinnasta. Windowsin verkon raportti auttoi ongelman paikantamiseen 🙂
Jos haluat raportin niin tässä lyhyesti ohjeet:
Katso tarkat ohjeet yllä olevasta "verkon raportti"-linkistä.
19-12-2016 07:29
Mulla ei liity win 10 mitenkään..chromecast purkki jolla elokuvia kattelen..