Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 54 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

VMG3625-T20A ohjelmistoversio

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Taloyhtiön laajakaistan käyttöönoton yhteydessä sain VMG3625-T20A Wlan reitittimien käyttööni.Koska laite ei ole ns. vuokralaite,operaattori ei huolehdi automaattisesti laitteen ohjelmistopäivityksistä(firmware) jos niitä tehdään/joudutaan tekemään esim. haavoittuvaisuuksien vuoksi.Käyköhän kyseiselle laitteelle valmistajan "puhdas" uusin ohjelmisto joka on käyttäjän itse ladattava valmistajan nettisivuilta vai onko siihen tehty Telian toimesta operaattorikohtaisia muutoksia ja päivitykset on ladattava sieltä vaikka laitteelle ei tuota päivityspalvelua tarjotakaan "ilmaiseksi". 

97 vastausta
Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 54 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onkohan tuohon jotain erityistä syytä että tuon  uusimman Zyxelin firmisversion(31.10.2018) jälkeen ei ole

julkaistu Telian verkossa(telialta ostettu/taloyhtiö-laajakaistakäyttöönotossa saatua) oleville laitteille omaa automaattisesti/haluttaessa saatavaa versiota?Vai onko sellainen kenties tulossa asiakkaille?

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Karkath@  kirjoitti:

Onkohan tuohon jotain erityistä syytä että tuon  uusimman Zyxelin firmisversion(31.10.2018) jälkeen ei ole julkaistu Telian verkossa(telialta ostettu/taloyhtiö-laajakaistakäyttöönotossa saatua) oleville laitteille omaa automaattisesti/haluttaessa saatavaa versiota?Vai onko sellainen kenties tulossa asiakkaille?


Uudempi firmis on tällä hetkellä kehityksessä ja tarkemmassa specsauksessa. Saadaan tällöin varmuus siitä, että se toimii optimaalisesti sekä turvallisesti meidän verkossa. Valitettavasti tästä ei ollut vielä tarkempaa aikataulutusta. Päivitys ajetaan kuitenkin heti läpi kunhan se saadaan valmiiksi.

saahi12
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Saako tuon p"Q#("¤#&%"n palauttaa? Kyseinen laite kun ei vaan toimi millään tapaa ja korjausta odoteltu kohta 5,5kk, mutta teillä vielä vaan speksaillaan. Tiistaista asti jälleen pelkkää pätkimistä 5GHz kanavilla. 2,4GHz on disabloitu. Bootannu monta kertaa uudelleen, irrottanu sähköistä välillä 1-2min ajaksi ja mikään ei auta.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Osaisitko yhdistää mitään tekijää tuohon ongelman alkamisaikaan? Esim. käytössä olevien laitteiden uusia sijainteja tai onko samaan tilaan tullut muita uusia langattomasti toimivia laitteita.

 

Oletko ongelman alkamisen jälkeen kokeillut vaihtaa 5Ghz käytettävää kanavaa manuaalisesti?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
saahi12
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

Osaisitko yhdistää mitään tekijää tuohon ongelman alkamisaikaan? Esim. käytössä olevien laitteiden uusia sijainteja tai onko samaan tilaan tullut muita uusia langattomasti toimivia laitteita.

 

Oletko ongelman alkamisen jälkeen kokeillut vaihtaa 5Ghz käytettävää kanavaa manuaalisesti?


Yksi laite tullut uutena lisää: Samsung TV. TV ollut kohta 2 viikkoa käytössä ja luulisi sen aloittaneen heti ongelmat eikä viikon päästä. Kaikkia laitteita käynnistetty uudelleen, käytetty virrattomina, käynnistetty reititintä uudelleen molemmilla tavoilla ja millään ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Virrattomana käyttäessäni käynnistän laitteen vasta 10-15s jälkeen uudelleen.

Laitteet ovat siis:

Lenovo läppäri linuxilla

HP läppäri Win10 (satunnaisesti etäpäivinä)

Honor 8

Chromecast II

Samsung TV

 

Juuri otin luurin ja chromecastin pois verkosta, ei mitään vaikutusta. Tällä hetkellä verkossa siis vain Lenovo ja töllö.

 

Randomina aloittaa tuon pätkimisen (jatkuu edelleen). Välillä toimii 1-2 viikkoa normaalisti, sitten taas saattaa pätkiä päivästä viikkoon. Nyt pätkiminen, välillä laite jopa käynnistyy uudelleen itsekseen, on jatkunut tiistaista lähtien.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 608 custom-general.replies
  • 52 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko ongelmaa pelkästään wlan verkossa olevissa laitteissa vai myös verkkokaapelilla kytketyissä?

 

Jos pelkästään wlanissa voi ongelma johtua laittesta tai jostain ulkoisesta tekijästä, joka aiheuttaa wlan verkon jumiutumisen.

 

Jos ongelmia on myös verkkokaapelilla häiriö voi johtua myös linjasta laitteen sijasta. Tuo linja olisi hyvä päästä tutkimaan häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen pääset helpoiten jättämään chattimme kautta www.telia.fi osoitteessa.

saahi12
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

Onko ongelmaa pelkästään wlan verkossa olevissa laitteissa vai myös verkkokaapelilla kytketyissä?

 

Jos pelkästään wlanissa voi ongelma johtua laittesta tai jostain ulkoisesta tekijästä, joka aiheuttaa wlan verkon jumiutumisen.

 

Jos ongelmia on myös verkkokaapelilla häiriö voi johtua myös linjasta laitteen sijasta. Tuo linja olisi hyvä päästä tutkimaan häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen pääset helpoiten jättämään chattimme kautta www.telia.fi osoitteessa.


Vain ja ainoastaan wlanissa ilmenee tuota. Varsinkin, jos on kuormaa enempi. Siirsin jopa laitteen samaan huoneeseen missä suurinosa laitteista on, ei sinänsä vaikutusta. Töllön siirto verkkopiuhaan auttoi vähän. Tosin samaa teki, jos otti minkä tahansa laitteista pois wlanista.

 

Vdsl pätkiminen loppui vaihdettuani piuhan.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 608 custom-general.replies
  • 52 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olethan laitteesi yhdistänyt modeemin 5Ghz wlan verkkoon?

sarppa085
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täällä kanssa ootellaan uutta firmistä.

Piti vaihtaa 5 vuotta vanha purkki takaisin (ja korjata se ensin itse), kun uuden purkin toimivuudessa on suuria puutteita.

Langaton tulostin ei hyväksy uuden purkin suojausasetuksia, mutta nykyisellä firmiksellä niitä ei pysty muuttamaan kuin suojattu/suojaamaton, kun vanhassa purkissa oli kaikki suojausvaihtoehdot, mitä langattomassa verkossa voi olla.

ZyXelin omien ohjeiden mukaan tuo säätö pitäisi olla mahdollista, JOS olisi se uusin firmis...

Todella erikoista kyllä jo lähtöjään, että uudemmassa laitteessa on huonompi softa kuin vanhassa purkissa.

Muilla laitteilla ei ongelmaa, mutta kotitoimistossa tuo langattoman tulostimen/skannerin toimiminen vain langallisena on vähintäänkin turhauttavaa, kun langattomuuden takia laite on varta vasten hankittu.

 

Onko firmiksellä MITÄÄN arvioitua ulosrollausaikaa?

saahi12
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

Olethan laitteesi yhdistänyt modeemin 5Ghz wlan verkkoon?


2,4GHz on pois päältä, joten luulen kaikkien olevan tuolla 5GHz puolella...

Nyt seuraan isoa siirtoa sisäverkossa wavemon-ohjelmalla, retryjen määrä kasvaa lähes samaa tahtia kuin TX. RX puolella ei ongelmaa. Koneessa Intelin dual-band wlan-kortti uusimmilla ajureilla linuxissa (tässä kämpässä ainoa MS-tuote on duunin läppäri).

 

Se uusi firmis?