Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

VMG3625-T20A ohjelmistoversio

Taloyhtiön laajakaistan käyttöönoton yhteydessä sain VMG3625-T20A Wlan reitittimien käyttööni.Koska laite ei ole ns. vuokralaite,operaattori ei huolehdi automaattisesti laitteen ohjelmistopäivityksistä(firmware) jos niitä tehdään/joudutaan tekemään esim. haavoittuvaisuuksien vuoksi.Käyköhän kyseiselle laitteelle valmistajan "puhdas" uusin ohjelmisto joka on käyttäjän itse ladattava valmistajan nettisivuilta vai onko siihen tehty Telian toimesta operaattorikohtaisia muutoksia ja päivitykset on ladattava sieltä vaikka laitteelle ei tuota päivityspalvelua tarjotakaan "ilmaiseksi". 

97 vastausta
Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

Morjesta @PianExAsiakas  ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!

 

Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti. 

 

@Koura70 @Karkath 

 

Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.

 

Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.

Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.


Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)

tukisivustoja 

 

https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet

 

Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 491 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@Karkath  kirjoitti:

@MikaelMu  kirjoitti:

Morjesta @PianExAsiakas  ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!

 

Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti. 

 

@Koura70 @Karkath 

 

Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.

 

Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.

Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.


Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)

tukisivustoja 

 

https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet

 

Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20


Ehdottamasti. Saitko mitä kautta tällaisen ohjauksen? Tukisivusto löytyy tämän osoitteen kautta. Palautetta tukisivustosta otetaan mielellään vastaan. Onko siellä jotain tiettyä mihin kaipaisit parannusta?

Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

@Karkath  kirjoitti:

@MikaelMu  kirjoitti:

Morjesta @PianExAsiakas  ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!

 

Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti. 

 

@Koura70 @Karkath 

 

Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.

 

Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.

Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.


Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)

tukisivustoja 

 

https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet

 

Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20


Ehdottamasti. Saitko mitä kautta tällaisen ohjauksen? Tukisivusto löytyy tämän osoitteen kautta. Palautetta tukisivustosta otetaan mielellään vastaan. Onko siellä jotain tiettyä mihin kaipaisit parannusta?



Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie  "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..

 

Edit SannaMKoo: Muutettu lainaus kohdilleen

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 491 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@Karkath  kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie  "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..

En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen?  Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.

Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.

Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

@Karkath  kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie  "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..

En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen?  Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.

Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.


Jep,kauppa.telia-alkuiset toimii "väärin",www-alkuiset ok,itsellä firefox näyttää urlit ok(www-alkuiset),Chrome kauppa.telia.fi alkuisena(väärin),syytä selainten erilaiseen "käytökseen" en heti hokaa laajennukset  samat molemmissa..

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 491 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@Karkath  kirjoitti:

@MikaelMu  kirjoitti:

@Karkath  kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie  "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..

En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen?  Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.

Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.


Jep,kauppa.telia-alkuiset toimii "väärin",www-alkuiset ok,itsellä firefox näyttää urlit ok(www-alkuiset),Chrome kauppa.telia.fi alkuisena(väärin),syytä selainten erilaiseen "käytökseen" en heti hokaa laajennukset  samat molemmissa..


Okei, oletko kokeillut tyhjentää tuon Chromen historiaa? Jos se jostakin syystä hakee muistista tuon väärän osoitteen. Sinänsä saat oikean ilmoituksen. Tuollaista osoitetta ei ole, joten vastaus tuleekin olla tuollainen.

Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Eipä se auta(historian tyhjennys tai selaimen(chrome) resetointi,jostain ilmestyvät edelleenkin nuo kauppa.teli.alkuiset toimimattomat urlit..

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 610 custom-general.replies
  • 58 custom-general.solutions

Linkki on jäänyt siis kovin syvälle selaimen muistiin jumiin. Tarkoititko selaimen resetoinnilla selaimen omaa "Reset" valintaa asetuksista? Tällä valinnalla esimerkiksi välimuisti ei taida poistua selaimen tiedoista.

 

Suosittelen poistamaan kaiken välimuistin (cache) selaimesta erikseen tai asentamaan koko selaimen uudelleen.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Selaimen cachen tyhjennys(Geneerinen korjaus kaikkeen) ei nyt auta,mutta "ongelma" koskee vain pääosin chrome selainta ja telian tiettyjä sivuja,helpointa on toistaiseksi jäädä odottelemaan(case in closed)   

KeksiJokuNimi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Saakaapa se päivitys nyt vireille. Ei se voi niin mennä että vastuu siirretään Zyxelille ja sitten vain odotetaan. Kyllä Telian pitäisi jotakin rotia tähän hommaan saada. On jo odotettu naurettavan kauan.