Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 54 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

VMG3625-T20A ohjelmistoversio

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Taloyhtiön laajakaistan käyttöönoton yhteydessä sain VMG3625-T20A Wlan reitittimien käyttööni.Koska laite ei ole ns. vuokralaite,operaattori ei huolehdi automaattisesti laitteen ohjelmistopäivityksistä(firmware) jos niitä tehdään/joudutaan tekemään esim. haavoittuvaisuuksien vuoksi.Käyköhän kyseiselle laitteelle valmistajan "puhdas" uusin ohjelmisto joka on käyttäjän itse ladattava valmistajan nettisivuilta vai onko siihen tehty Telian toimesta operaattorikohtaisia muutoksia ja päivitykset on ladattava sieltä vaikka laitteelle ei tuota päivityspalvelua tarjotakaan "ilmaiseksi". 

97 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 911 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NettiHamsteri@  kirjoitti:

Joko tämä päivitys on jaossa?


Viimeisin tieto asiasta on se, että voit ottaa käyttöön uuden ohjelmiston, mutta laitteen IPv6 tulisi silloin ottaa pois käytöstä. Ohjeet ohessa: Zyxel VMG3625-T20

 

Tästä on ollut myös Häiriötiedote@ ja kannattaa @HenriLi ´n kirjoittama vinkki lukaista tästä päivitysaiheesta ylempää. 

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 911 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NettiHamsteri@  kirjoitti:

Joko tämä päivitys on jaossa?


Jos haluat käyttää uutta ohjelmistoa, niin laitteen IPv6 tulee poistaa käytöstä. 

 

Aiheesta on häiriöilmoitus, mikä ei ole avoimissa, mutta vielä ajankohtainen: 

ZyXEL VMG3625-T20 -laitteen ohjelmistopäivys

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @NettiHamsteri 

 

Uusin päivitys ei ole tällähetkellä jaossa. 

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
KeksiJokuNimi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täällä on edelleen laitteita jotka eivät halua toimia ennen kuin tämä päivitys saadaan jakoon. Tämä alkaa olla jo aika koomista touhua. Mitäpä tästä opimme?

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Harmillinen tilanne, ettei päivitystä ole vielä saatu julkaistua. Aiemmin mainitun bugin tilannetta tutkitaan vielä. Päivitys pyritään julkaisemaan verkkoon mahdollisimman pian. 

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Koura70
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No niin,

 

olen ollut Telian taloyhtiöasiakas (yhteys kotiin L) jo peräti neljä päivää. Jo tässä ajassa yhteys on pätkinyt enemmän, kuin Elisan kaapelimodeemi pätki 4 vuodessa ja tämä on ikävä kyllä faktaa.

 

Vaihtelin kanavia, myös eri taajudelle, kun ensin ajattelin tämän olevan vain WLAN-ongelma, mutta sama pätkiminen toistuu myös kaapelin kautta. Hmmm, tsekkaampas firmware päivitystä:

 

Laitteeni Zyxel VMG3625-T20A nykyinen firmare-versio: V5.30(ABIE.3)b2_E0 - päiväys 19.4.2018.

 

Uudempaa ei löydy valmistajalta, joten johkaannuin tähän viestiketjuun. En ole uskoa silmiäni; miten voi tällä alalla olla niin saamatonta porukkaa, ettei noista uudemmista firmwareista saada leivoittua päivitystä?

 

Kuka päivityksistä vastaa, Telia vai Zyxel? Onko Telialla todellakin varaa vain nostella käsiä ilmaan, että kun ei ole saatu toimivaa päivitystä, ootellaan taas pari kuukautta. Vaihtakaa laitevalmistajaa, jos ei homma toimi Zyxelin kanssa.

 

On varmaa, että jos homma jatkuu tällaisena, operaattori vaihtuu nopeasti. Ja viidakkorumpu todellakin laulaa.

Karkath
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 54 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Et ole "murheinesi" kanssa yksin tämän vmg3625-t20a laitteen ja siihen liittyvän telia/zyxel firmwarepomppottelun kanssa.Telian modifioimaa wlan-ongelmia korjaavaa firmwarepäivitystä on odoteltu ties kuinka pitkään,moderaattorit tällä palstalla ovat toimineet ennustaja-akkoina/ukkoina pitkin matkaa julkaisu/jakelun aloittamispäivän suhteen(telia jakelee modifoimansa firmwaren verkossaan automaattisesti),geneerisen Zyxel-version päivittäjät hoitakoon sen itse..Myönteistä asiakaskokemusta on

tämän casen kohdalla "vaikea" hahmottaa.Operaattorin tuotepäällikkövastaavilta tahoilta olisi odottanut vähintään asiaa selventävää raporttia mutta "hiljainen on ollut kylätie"(Yhteys kotiin L).Ilmeisesti kaikilla 

modeemin käyttäjillä ei ongelmia ole tai ne hyväksytään hiljaisesti.Vaihtoehtoa laitteelle ei ole aktiivisesti tarjottu....

PianExAsiakas
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

Hei @NettiHamsteri 

 

Uusin päivitys ei ole tällähetkellä jaossa. 


Asiakaspalvelun viimeisimmästä viestistä on kulunut taas kuukausi eikä firmispäivitystä kuulu. Harkitsen vakavasti vaihtoa sellaiselle operaattorille, jota kiinnostaa tarjota asiakkailleen toimivia laitteita.

JFiay
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko päivityksen tilasta jotain uutta tietoa? Verkkojen toiminta alkaa olemaan jo naurettavalla tasolla ja kytkettyihin laitteisiin ei voi luottaa kun yhteys katkeilee monta kertaa päivässä. 

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Morjesta @PianExAsiakas  ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!

 

Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti. 

 

@Koura70 @Karkath 

 

Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.

 

Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.

Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.