Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64894
Kirjoituksia 176489

Chromecast virhekoodi: Cv19:81092



Highlighted

Chromecast virhekoodi: Cv19:81092

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

Chromecast virhekoodi: Cv19:81092

1/30

Moi

 

Ostin eilen Chromecastin ja yritin peilata iPhoneltani Telia TV:n kuvaa Samsungin telkkariini, mutta ei toiminut. Sain kyllä yhteyden itse Chromecastiin (Telia TV -sovelluksen etusivulta), mutta kun jotain live-kuvaa yritti peilata telkkariin, tuli virheilmoitus:

 

”Tuli odottamaton virhe. Tarkista laitteesi internet-yhteys ja yritä lähetystä uudelleen.

(Virhekoodi: Cv19:81092)”

6E48CA8C-8521-4AB4-B559-EE781BE3309E.png

 

Edit EssiJn: Kuva upotettu

Samanaikaisesti muiden sovellusten kuvan peilaaminen onnistui (Areena, Katsomo,k Ruutu, DNA TV).

 

Telia TV -sovelluksen uudelleen asentaminen ei auttanut, vaan sama jatkui myös tänään.

 

Viikkoa aiemmin sain peilattua kuvan vamhempieni luona, kun leikkimielessä koitin sitä yhden kanavan kohdalla. Missähän vika?

Vastaa
0 tykkäystä
29 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

11/30

@Kiezkicker  kirjoitti:

Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r

edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!

Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.


Chromecast virheet tuon Telia Tv-sovelluksen osalta on johtunut melko monesti tuosta reitittimestä ja wlanin asetuksista. Muihin sovelluksiin sillä ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta (liekkö erilaisen puskuroinnin vuoksi)  mutta tuon kanavanvaihdon lisäksi kaistanleveydellä on vaikutusta. Channel Width voisi siis koettaa tiputtaa 20Mhz tasolle (jos nyt käytössä 40Mhz tai Auto 20/40Mhz).

Lähetykseen/sovellukseen tai puhelimeen tuo ongelma ei nyt ainakaan jää kerta täälläkin mainittu toisen käyttäjän palvelun toimivan normaalisti vanhempien luona missä eri reititin käytössä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 250 kpl

12/30

@LiAntti  kirjoitti:

@Kiezkicker  kirjoitti:

Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r

edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!

Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.


Chromecast virheet tuon Telia Tv-sovelluksen osalta on johtunut melko monesti tuosta reitittimestä ja wlanin asetuksista. Muihin sovelluksiin sillä ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta (liekkö erilaisen puskuroinnin vuoksi)  mutta tuon kanavanvaihdon lisäksi kaistanleveydellä on vaikutusta. Channel Width voisi siis koettaa tiputtaa 20Mhz tasolle (jos nyt käytössä 40Mhz tai Auto 20/40Mhz).

Lähetykseen/sovellukseen tai puhelimeen tuo ongelma ei nyt ainakaan jää kerta täälläkin mainittu toisen käyttäjän palvelun toimivan normaalisti vanhempien luona missä eri reititin käytössä.


Jos Telia TV sovellus vaatii toimiakseen kyseisiä muutoksia, niin kyllä se vika jää juuri siihen sovellukseen, eikä mihinkään muuhun. Mielestäni on todella hölmöä edes lähteä ohjeistamaan käyttäjiä tällaisiin muutoksiin, jos heillä kaikki muut palvelut toimivat ongelmitta. Miettikää nyt oikeasti tilannetta, että jokaisen sovelluksen osalta joutuisi langattoman verkon asetuksia rukkaamaan.

 

Jos vaan laitettaisiin se Telia TV sovellus kuntoon, eikä sysätä ongelmia sinne, missä niitä ei ole.

 

Tuon puskuroinnin osaltakin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla vähän tarkempaa analyysia, miksi nuo langattoman verkon asetukset itsessään siihen vaikuttaisivat? Näin äkkiseltään sanoisin, että puskurointiin vaikuttaa käytännössä vain miten monta bittiä ajassa x kulkee yhteyden kautta. Vaikuttavatko asetukset taas tuohon yhteyden nopeuteen on toinen asia, mutta kun kaikki muut palvelut toimivat...

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 250 kpl

13/30

No LiAntti tai kuka tahansa Telialta. Tulkaahan nyt selventämään ymmärtämättömälle näitä asioita.

 

@LiAntti

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

14/30

@mikkooks  kirjoitti:

@LiAntti  kirjoitti:

@Kiezkicker  kirjoitti:

Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r

edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!

Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.


Chromecast virheet tuon Telia Tv-sovelluksen osalta on johtunut melko monesti tuosta reitittimestä ja wlanin asetuksista. Muihin sovelluksiin sillä ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta (liekkö erilaisen puskuroinnin vuoksi)  mutta tuon kanavanvaihdon lisäksi kaistanleveydellä on vaikutusta. Channel Width voisi siis koettaa tiputtaa 20Mhz tasolle (jos nyt käytössä 40Mhz tai Auto 20/40Mhz).

Lähetykseen/sovellukseen tai puhelimeen tuo ongelma ei nyt ainakaan jää kerta täälläkin mainittu toisen käyttäjän palvelun toimivan normaalisti vanhempien luona missä eri reititin käytössä.


Jos Telia TV sovellus vaatii toimiakseen kyseisiä muutoksia, niin kyllä se vika jää juuri siihen sovellukseen, eikä mihinkään muuhun. Mielestäni on todella hölmöä edes lähteä ohjeistamaan käyttäjiä tällaisiin muutoksiin, jos heillä kaikki muut palvelut toimivat ongelmitta. Miettikää nyt oikeasti tilannetta, että jokaisen sovelluksen osalta joutuisi langattoman verkon asetuksia rukkaamaan.

 

Jos vaan laitettaisiin se Telia TV sovellus kuntoon, eikä sysätä ongelmia sinne, missä niitä ei ole.

 

Tuon puskuroinnin osaltakin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla vähän tarkempaa analyysia, miksi nuo langattoman verkon asetukset itsessään siihen vaikuttaisivat? Näin äkkiseltään sanoisin, että puskurointiin vaikuttaa käytännössä vain miten monta bittiä ajassa x kulkee yhteyden kautta. Vaikuttavatko asetukset taas tuohon yhteyden nopeuteen on toinen asia, mutta kun kaikki muut palvelut toimivat...


Muutoksilla nähdään onko niillä apua käyttäjän tilanteeseen vai ei, tällä tavalla myös nähdään että mitkä yhdistelmät aiheuttavat probleemaa laitteiden&sovelluksen toiminnan kanssa --> tätä kautta saadaan myös arvokasta tietoa sovelluksen kehitystä varten. Syitä ja vikoja ei ole kenenkään niskaan tarkoitus sysätä vaan ratkoa ne yhdessä.

Muiden sovellusten tekniseen toteutukseen en pysty kommentoimaan miten ovat sen toteuttaneet mutta esim. itselläni vanhempi modeemi ei 2.4Ghz verkosta pysy mukana Telia TV-sovelluksen live-kuvan kanssa ja netflix puskuroi lähetystä aina  20-25s ennenkuin lähetys starttaa. Reitittimen vaihto tuoreempaan korjasi oireen vaikka käytössä sama 2.4Ghz verkko ja Netflixin latausikoni pyörähtää enää max 10-13s. Latausnopeudet Speedtest-testerillä olivat kuitenkin identtiset molemmilla modeemeilla.

Asetuksilla itsessään on se iso merkitys, että Telia TV ei minun omien testieni perusteella siedä paljoakaan packet-lossia live-kuvan kanssa --> näkyy heti pikselöitymisenä. Puskuroinnin lisääminen kai korjaisi tämän mutta se aiheuttaisi live-kuvaan viivettä lisää joka ei sekään ole haluttua varsinkaan liigan kanssa. Packet lossin vähentäminen onnistuu vakaamman (ruuhkattoman) Wlan-kanavan valinnan kautta sekä matalemman kaistaleveyden valitsemalla.

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 250 kpl

15/30

Tuo nyt vastasi viestiini käytännössä vain siltä osin, että vikaa on tässäKIN tapauksessa vain ja ainoastaan Telia TV sovelluksessa.

 

Tuo langaton yhteys itsessään muodostetaan kahden laitteen välille ja niillä tietysti omat softansa, jotka tätä ohjaavat. Telia TV käyttää käyttöjärjestelmän tarjoamaa yhteyttä ja sen toimintaan vaikuttaa tasan tarkkaan vain yhteyden nopeus ja laatu, nekin periaatteessa sama asia. Siltä osin tietysti erilaisten konfiguraatioiden haku voi olla perusteltua, että nopeutta voi saada nostettua, mutta voi sillä myös rikkoa jo toimivan ympäristön.

 

Pysyn edelleen kannassani, että muiden palvelujen toimiessa täysin ongelmitta, on typerää lähteä tuolla tasolla asiakasta ohjeistamaan. Jos Telia TV sovellus ei siedä matkalle jääneitä paketteja niin hyvin kuin muut vastaavat, niin siinähän teillä on diagnosoitu ongelma, johon pitäisi ratkaisu keksiä sovelluksen sisällä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

16/30

Hei! Sama ongelma vaivaa. Kokeillut kahdella eri mokkulalla, kahdella telkulla ja läppärillä & tabletilla. Onko Telia Tv -ohjelmaan tullut korjauksia tai uusia korjausvihjeitä?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 433 kpl

17/30

Hei @VeikkoMikko ja tervetuloa Telia yhteisöön

 

Minkä generaation (1 gen tikku/2 gen pyöreä dongle jossa kiiltävä pinta/3 gen pyöreä dongle jossa mattapinta/ tai chromecast ultra) chromecast sinulla on käytössä ja mikä on laitteen ohjelmistoversio?

Tuleeko tuota virhekoodia käynnistyksen yhteydessä vai kesken katselun ja kuinka usein?

Toimiko samaisen wlan verkon ja chromecastin kautta muut sovellukset ok?

 

Noilla tiedoilla saadaan tarkempaa kuvausta häriöstä sovelluskehitykseen

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

18/30

Hei! Laite on Gen 3 ja ohjelmaversio: 3.0.2.201. Tilanne etenee seuraavasti: Kun painan Telia Tv:ssä haluamani ohjelma päälle, niin näytössä alkaa pyöriä yhdistämiskierukka, joka pyörii ja pyörii. Kun 5-10 min kuluttua katkaisen pyörimisyrityksen, tulee ko virhekoodi näkyviin. Kaikki muut yhteydet toimivat langattomassa ok. Veikko

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 433 kpl

19/30

Kiitos tiedoista, näillä päässään tutkinnassa alkuun. Suosittelisin vielä Chromecastin resetoimista jos sitä ei ole vielä tehty. Laitoin nyt nämä tiedot sovelluskehitykseen, kokeillaan saadaanko tilannetta toistettua. Kerrotko vielä @VeikkoMikko mikä netti ja reititin käytössäsi on?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

20/30

Telian nettiyhteys ja reitittimenä on ollut Huawei ja TP-Link, tarkempia malleja en muista. Kiitos kun selvittelet haastetta. Hyvää Pääsiäistä toivottelen. Veikko

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.