Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64940
Kirjoituksia 176573

Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset



Highlighted

Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

1/216

eSIM Telia.jpg

Mikä on eSIM

 

eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu, sähköinen SIM-kortti. Niitä löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti joita olemme käyttäneet esimerkiksi matkapuhelimissa jo vuosikaudet. eSIM:ssä on uutta se, että se on laitteessa kiinteästi ja sisäänrakennettu ominaisuus eikä siitä tarvitse sinun enää erikseen huolehtia. Tähän asti älykelloihin yhteydet on pitänyt jakaa matkapuhelimen kautta (tai kellosta riippuen sinne piti asettaa perinteinen sim-kortti) joten puhelinta on pitänyt kantaa aina mukana. Jatkossa voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.

 

Näissä kaikissa laitteissa on eSIM

 

Samsung Galaxy Watch

  • Suosittelemme kelloon Multi-SIM-palvelua jolloin sama puhelinnumero on sekä puhelimessasi että kellossasi. Voit käyttää kellossa myös mitä tahansa meidän liittymää jos niin haluat
  • Kellon eSIM vaatii toimiakseen meidän liittymän myös päätelaitteessa (puhelimessa)
  • Lue myös Käyttökokemukset Samsung Galaxy Watch

Apple iPhone XR / XS / XS Max / iPhone 11 sarja / iPad Pro 12.9" & 11" (2018)

  • Näiden laitteiden eSIM toimii iOS12.1 tai uudemmalla ohjelmistoversiolla
  • Voit hankkia näihin laitteisiin meiltä minkä tahansa liittymän tai Multi-SIM-palvelun
  • Näissä laitteissa PIN(1)-koodi on oletuksena pois päältä joten käyttöönoton jälkeen aktivoi myös PIN-koodin kysely päälle sekä muuta koodi haluamaksesi

Apple Watch GPS + Cellular (Series 3-5 ) 

  • Saat näihin kelloihin meiltä uuden Yhteys Multi -lisäpalvelumme
  • Kellon käyttöönotto tehdään iPhonen Watch-sovelluksen kautta. Käyttöönoton yhteydessä pääset tilaamaan myös Yhteys Multi -lisäpalvelumme
  • Apple rajoittaa kellon mobiiliyhteyden toimivuuden Suomeen, siinä ei ole ns. roaming-tukea, joten ulkomailla ollessasi jaa puhelimesi yhteys kelloon ja näin saat kelloosi yhteydet toimimaan
  • Apple Watch GPS + Cellular (Series 3 & 4) -malleja on ollut ulkomailla myynnissä jonkin aikaa. Niiden mobiiliyhteys toimii lähtökohtaisesti verkossamme, jos kellon myyjä ei ole asettanut kelloon esimerkiksi operaattori- tai verkkolukkoa. Jos haluat alkaa nyt käyttämään kellon mobiiliyhteyttä verkossamme niin varmista, että kellossasi sekä puhelimessasi on uusimmat ohjelmistot käytössä. Voit ottaa kellon mobiiliyhteyden käyttöön 14.6.2019 alkaen, ei aikaisemmin
  • Jos sinulla on Series 3 tai Series 4 -kello ja olet käyttänyt sen Cellular-ominaisuutta ja haluat vaihtaa sen uuteen Series 5 GPS + Cellular -kelloon, niin ota uusi kello käyttöön puhelimesi kautta ja kun etenet kohtaan, jossa alat tilaamaan uutta liittymää kelloa varten niin valitse sivun alareunasta kohta "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja valitse tämän jälkeen vanha kellosi niin tämän jälkeen liittymä siirtyy kellosta toiseen

Yhteensopivia laitteita tulee koko ajan lisää, laite kerrallaan.

 

eSIM:n rajoitukset

 

  • eSIM ei tue ainakaan tällä hetkellä Mobiilivarmennetta
  • eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid 
  • Telia DOT -liittymiin ei ole tällä hetkellä mahdollista saada eSIM:iä eikä myöskään Yhteys Multi -palvelua 
  • Päivitys 22.11.2019: nyt myös Telia DOT -liittymiin on mahdollista ottaa käyttöön eSIM
  • Päivitys 15.9.2020: nyt myös eSIMissä toimii mobiilivarmenne

Mikä on Multi-SIM

 

Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen kahdessa eri laitteessa. Molemmat laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Multi-SIM voi olla vain kahden laitteen välillä ja voit tilata sen sivuiltamme tai asiakaspalvelun tai myymälöidemme kautta. Multi-SIM-palvelun kuukausimaksu on 6,90€/kk.

 

4G-puhelut (VoLTE) ja Multi-SIM-palvelu eivät ole tällä hetkellä yhteensopivia. Toisin sanoen, jos haluat soittaa puhelimellasi 4G-puheluita niin liittymässäsi ei voi olla samaan aikaan Multi-SIM-palvelua.

 

Mikä on Yhteys Multi (14.6.2019 alkaen)

 

Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä uusi lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen Apple iPhonessa sekä maksimissaan kahdessa Apple Watch -kellossa samaan aikaan. Kaikki laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Voit tilata Yhteys Multi -palvelun ainoastaan Apple Watch -kellon käyttöönoton yhteydessä. Yhteys Multi -palvelun hinta on 7,90€/kk.

 

Yhteys Multi -palvelu toimii yhtä aikaa myös 4G-puheluiden kanssa. Jos puhelimessasi on VoLTE käytössä niin palvelu aktivoituu myös rinnakkaiskorttiin tai kortteihin.

 

---

 

Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.

 

Lue myös:

---

 

eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:


eSIM

Apple Watch cellular ja eSIM

eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo

 

Nämä on nyt lukittu ja jatketaan keskustelua tässä yhdessä ja samassa ketjussa. Sana on vapaa 🙂

Vastaa
215 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 376 kpl

191/216

@kapukapu  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

192/216

@AnneAn  kirjoitti:

@kapukapu  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 376 kpl

193/216

@kapukapu  kirjoitti:

@AnneAn  kirjoitti:

@kapukapu  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

194/216

@AnneAn  kirjoitti:

@kapukapu  kirjoitti:

@AnneAn  kirjoitti:

@kapukapu  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 376 kpl

195/216

@kapukapu  kirjoitti:

@AnneAn  kirjoitti:

@kapukapu  kirjoitti:

@AnneAn  kirjoitti:

@kapukapu  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 


Tarkistaisitko vielä, että onhan sekä puhelimessä että kellossa viimeisimmät ohjelmistoversiot? Ilman uusinta ohjelmistoversiota ei Multi -liittymää voi ottaa käyttöön.

 

Tämän jälkeen lähetä siitä puhelimesta (jolla kelloa aktivoit) tekstiviesti INFO KELLO numeroon 15400. Viesti tarkistaa, että onhan liittymäsi yhteensopiva Multi -liittymän asennukseen. Mikäli saat vastaukseksi viestin, ettei liittymä ole yhteensopiva kellon kanssa, otathan yhteyttä vastausviestissä mainittuun numeroon tai chattiin.

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 100 kpl

196/216

Jos on käytössä Telian Multi eSIM-palvelu, jossa eSIM on Samsungin älykellossa, niin ohjautuvatko puhelut kelloon puhelimen ollessa pois päältä ?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 242 kpl

197/216

@Tomppa_1  kirjoitti:

Jos on käytössä Telian Multi eSIM-palvelu, jossa eSIM on Samsungin älykellossa, niin ohjautuvatko puhelut kelloon puhelimen ollessa pois päältä ?


Ohjautuu kyllä! Toki kellossa täytyy olla tuo puheominaisuus luonnollisesti.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

198/216


Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

 

 

edit Merja_J: eSIM-palvelua koskeva keskustelu siirretty tänne Apple iPhone 12 -saatavuusketjusta.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 230 kpl

199/216

@MacPro  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂 Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

200/216

@HannaMarikaL  kirjoitti:

@MacPro  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂 Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.