02-07-2020 08:44
"Verkko ei tue MMS viestejä" ilmoitus tulee, kun yrittää lähettää kuvan viestinä. Täysin käsittämätön viesti sinänsä. MMS asetukset puhelimessa ovat niin kunnossa, kuin ajatella saattaa, tosin misään ei ole malliasetuksia, mistä ne voisi tarkistaa. Mitään muitakaan puhelimesta johtuvia lukkoja ei pitäisi olla.
Voisiko joku ystävällisesti antaa omat toimivat mms asetukset?
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
02-07-2020 08:51
Jatkoin kokeilua toisella puhelimella. Älysin ensin ottaa wifin pois päältä ja laittaa mobiiligatan päälle. Epäonnistui edelleen , nyt teksti "Palvelua ei ole aktivoitu verkossa".
02-07-2020 09:53
Hei @UmpiHanki ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Tässä on oikeat asetukset puhelimeen :
Jos tuosta huolimatta ei onnistu MMS-viestien lähettäminen/vastaanotto niin kannattaa tarkistaa liittymän tiedoista ettei ole estoja kytkettynä.
Jos ei sieltäkään selviä syy, niin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun :
https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot
02-07-2020 10:36
Kiitos paljon asetuksista. Nuohan ne on asetukseni, ja lisäksi muutama muu kenttä ja lisäksi tyhjiä kenttiä. Yhteystyyppiä ei ole valikossa, mutta on Yhteystapa, mutta ei ole valikossa Jatkuva, se oli Määrittelemätön Kokeilin myös valintaa LTE, talletin uudet asetukset, käynnistys uudelleen.
Viestit ei vaan lähde, verkko ei tue.....
Asiakastukikaan ei osannut neuvoa, tämä on liian mystinen ongelma.
Ehkä sim-kortissa on vikaa.
Turha mokomaan ongelmaan on enää lisää aikaa käyttää, parasta luopua käyttämästä moista historiallista jäännettä. Whatsapp korvaa sen hyvin.
02-07-2020 15:15
@UmpiHanki kirjoitti:
Kiitos paljon asetuksista. Nuohan ne on asetukseni, ja lisäksi muutama muu kenttä ja lisäksi tyhjiä kenttiä. Yhteystyyppiä ei ole valikossa, mutta on Yhteystapa, mutta ei ole valikossa Jatkuva, se oli Määrittelemätön Kokeilin myös valintaa LTE, talletin uudet asetukset, käynnistys uudelleen.
Viestit ei vaan lähde, verkko ei tue.....
Asiakastukikaan ei osannut neuvoa, tämä on liian mystinen ongelma.
Ehkä sim-kortissa on vikaa.
Turha mokomaan ongelmaan on enää lisää aikaa käyttää, parasta luopua käyttämästä moista historiallista jäännettä. Whatsapp korvaa sen hyvin.
Sim-korttikin voi olla yksi vaihtoehto tai sitten onko joku esto liittymälle jäänyt, mikä estää ettei MMS-kuvat lähde. Kannattaa kokeilla myös toista laitetta.
06-07-2020 06:21
Alkaa olla loppuyhteenvedon aika. Käyty puhelimen kanssa Telian standillä, jossa erittäin palveluhaluinen ja pätevän tuntuinen kaveri. Hän selvitti ongelmaa helpdeskin kautta myös. Simkortti vaihdettu. Estoja ei ole, ei puhelimessa eikä liittymässä. Mms viestit ei vaan lähde. Mitään syytä eivät keksineet.
Minä keksin: kyseinen puhelinmalli Samsung Xcover 4s todennäköisesti ei osaa lähettää Mms viestejä. Eipä paljon haittaa.
06-07-2020 09:32
@UmpiHanki kirjoitti:
Alkaa olla loppuyhteenvedon aika. Käyty puhelimen kanssa Telian standillä, jossa erittäin palveluhaluinen ja pätevän tuntuinen kaveri. Hän selvitti ongelmaa helpdeskin kautta myös. Simkortti vaihdettu. Estoja ei ole, ei puhelimessa eikä liittymässä. Mms viestit ei vaan lähde. Mitään syytä eivät keksineet.
Minä keksin: kyseinen puhelinmalli Samsung Xcover 4s todennäköisesti ei osaa lähettää Mms viestejä. Eipä paljon haittaa.
Kuulostaa mielenkiintoiselle, etteikö laite tukisi MMS-viestejä. Oletko ollut yhteydessä Häiriöilmotusten puolelle (puh. 020 690 400 pvm/mpm) ja sieltä pyytäisit kääntöä Häiriöilmoituksiin. Sieltä voisi katsoa liitymänpuolelta onko siellä kaikki kunnossa. Tarvittaessa tehdä eteenpäin tutkittavaksemme vikailmoitusta.
07-07-2020 05:48
Minustakin "selitykseni" on aika epätodennäköinen. En vaan jaksa nähdä enempää vaivaa mokoman asian vuoksi. Varsinkaan, jos kellään muulla ei ole samoja ongelmia.
07-07-2020 08:04
@UmpiHanki kirjoitti:
Minustakin "selitykseni" on aika epätodennäköinen. En vaan jaksa nähdä enempää vaivaa mokoman asian vuoksi. Varsinkaan, jos kellään muulla ei ole samoja ongelmia.
Selvä homma. Jos mielesi muuttuu niin pistä mielle häiriöilmoitusta tulemaan. Voit jättää sen myös yhteydenottolomakkeella.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*
31-07-2020 08:52
@JoonasLam kirjoitti:
@UmpiHanki kirjoitti:Minustakin "selitykseni" on aika epätodennäköinen. En vaan jaksa nähdä enempää vaivaa mokoman asian vuoksi. Varsinkaan, jos kellään muulla ei ole samoja ongelmia.
Selvä homma. Jos mielesi muuttuu niin pistä mielle häiriöilmoitusta tulemaan. Voit jättää sen myös yhteydenottolomakkeella.
Joopa. Verkko on katveessa ollut jo kolme kuukautta, eikä tue edes yhteyttä. UUSI puhelin, vanha yhteys Telialla. Cat ei näköjään kuukauden (prosessi kolme kk) korjaustutkimisen kanssa toimi paitsi puhelimena.
Yhteyttä on pidetty niin myyjän Elisa) kuin operaattorinkin (Telia) kanssa, mutta ei toimi mms eikä netti.
Mielenkiintoista...