01-03-2020 06:32
Siis jälleen ollaan tässä tilanteessa. Muiden muassa Eurosport-kanavat ovat taas veitsenterällä Telian palveluissa (telia.fi/kanavatiedote). Väännetään nyt oikein rautalangasta: AIKOOKO TELIA ESTÄÄ ASIAKKAITAAN NÄKEMÄSTÄ OLYMPIALAISIA (Dplayn yksinoikeus)? Sekä muut ESportlajit kuten esim. tennis ja snooker? Vai kiristääkö Dplay Teliaa olympialaisilla? Ala-arvoista. Mitään vastaavia korvaavia kanavia ei ole olemassa. Asia on korjattava välittömästi. En ole ollut vuosikausia Telian asiakkaana joutuakseni säännöllisesti Telian ja Dplayn kiistan välikappaleeksi.Jonkinlainen hyvitys on välttämätön, ja mikäli Telia tosiaankin sensuroi pitempään Eurosportia, suosittelen kääntymään suoraan yhtiön puoleen: esim. vuoden tilauksen saa 40 eurolla.
01-03-2020 14:43
@ericrose: Teemme toki parhaamme, jotta sopuun päästään, eivätkä kanavat katkea. Täytyy kuitenkin muistaa, että neuvotteluissa on aina vähintään kaksi osapuolta, joten pelkästään meidän tahdosta homma ei ole kiinni. Päivitämme jatkuvasti lisätietoja aiheesta verkkosivuillemme, joten sieltä voit seurata tilanteen kehittymistä.
01-03-2020 14:57
Kiitoksia vastauksesta! Tällaisessa tilanteessa on kuitenkin harmillista, ettei mahdollisen katkon pituudesta saada tietoa; tällöin ei lainkaan tiedä, mitä kanavia kuluvalle kuukaudelle valitsisi Eurosportien tilalle - mikäli ottaisi joitakin, ja yllättäen sopimus syntyisi, joutuisi olemaan lähes kuukauden ilman Eurosportia - tai sitten odottaen vaihtamatta vain kahdeksalla kanavalla Ei hyvä.
01-03-2020 15:04
@ericrose@ kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta! Tällaisessa tilanteessa on kuitenkin harmillista, ettei mahdollisen katkon pituudesta saada tietoa; tällöin ei lainkaan tiedä, mitä kanavia kuluvalle kuukaudelle valitsisi Eurosportien tilalle - mikäli ottaisi joitakin, ja yllättäen sopimus syntyisi, joutuisi olemaan lähes kuukauden ilman Eurosportia - tai sitten odottaen vaihtamatta vain kahdeksalla kanavalla Ei hyvä.
Ymmärrän tämän hyvin. Joskus neuvottelut voivat olla hieman haastavia ja sitten kun homma nytkähtää eteenpäin, asiat tapahtuvat hyvinkin nopealla tahdilla. Tämän vuoksi on vaikea spekuloida mahdollisen katkoksen pituudella. Toivotaan toki, että sopuun vielä päästään.
02-03-2020 16:09
Tässä vaiheessa (2.3. klo 16:00) pitäisi jo olla mahdollista kertoa asiakkaille, poistuvatko Eurosport-kanavat valikoimasta 3.3. klo 00:00 vai eivät. Miksi asiakkaat jätetään epätietoisiksi näinkin tärkeästä asiasta? Telia itse kehoitti seuraamaan ao. verkkosivuja, mutta siellä ei uutta tiedotetta löydy. Selvyyden saa siis vain huomisaamuna kokeilemalla Eurosportin sivuja.
02-03-2020 17:35
Neuvotteluita käydään viimeiseen asti, jotta katkoksilta voitaisiin välttyä. Verkkosivulle päivitetään lisätietoa heti, kun meillä on lisää informoitavaa tähän liittyen. Tässä vaiheessa on hyvä varautua kanavien poistumiseen, mutta toivotaan, että neuvotteluissa päästäisiin sopuun ennen vuorokauden vaihtumista.
03-03-2020 10:11
Pahin on siis taas kerran tapahtunut. Korvaavista kanavista on turha puhua, koska vastaavaa ohjelmistoa ei Telian vaatimattomasta valikoimasta - eikä muualtakaan - löydy. Katkon on jäätävä mahdollisimman lyhyeksi, silla Dplaylla on moniin urheilulajeihin yksinoikeus. Huomataan, miten Telialla taloudelliset arvot jälleen ovat asiakkaiden etua tärkeämmät. Vähänkin pitemmästä keskeytyksestä olisi syytä saada rahallinen hyvitys. Erittäin ikävää katsojien kannalta.
03-03-2020 10:14
Ja vielä: ilmoittakaa VÄLITTÖMÄSTI, kun (ei "jos") uusi sopimus on saatu aikaan.
03-03-2020 10:38
Haha, Kaiken huippuna, nyt telia antoi korvauksena Cmore Hits kanavan kaapelikorttiin? itse tilaan jo totalissa samaisen kanavan, että miten meni, telia teidän omasta mielestä, voisi olla kiva vaikka saada vapaavalintainen kanava itse valiten..
Jos eurosport sekä Travel channel ei ole heinäkuussa näkyvillä, en maksa korttimaksua teille loppuvuoden ajalta, se o jämpti
03-03-2020 10:47
Tietystyi tilanne on ikävä niin meidän kuin asiakkaidemmekin kannalta ja pyrimme pääsemään asiassa ratkaisuun edelleen. Tästä tietenkin informoidaan sitten erikseen ja päivitämme tietoja yleisesti verkkosivuillemme aiheesta.
On ymmärrettävää, ettei vaihtoehtoinen sisältö ole välttämättä itselle mieluisin tai täysin vastaava kuin poistuneella kanavalla. Valitettavasti emme pysty tarjoamaan mitä tahansa kanavaa korvaavaksi katseltavaksi, mutta tahtotila on edelleen löytää ratkaisu neuvotteluihin, jotta aiemmin näkyneet sisällöt saataisiin takaisin jakeluun.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*