Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 88 custom-general.kudos
  • 206 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Uusi Android TV pohjainen digiboxi.jpg

Telia TV digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia TV digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.

Uusi Android TV pohjainen digiboxi ja kaukosäädin.jpg

  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

Lue lisää
  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

Kuvanlaatu

Lue lisää
  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

620 vastausta
Jooppa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo asennus ei toimi kaapelilla, mutta kyllä sen jälkeen kaapelilla toimii. Kokeilin wifin kautta, entistä hitaampi oli toiminta. Verkon nopeus on tasainen ja riittävä

JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuikakohan kauan vielä pahoittelette alla olevaa vikaa ?

Häiriön alkamisaika: 25.05.2022 10:55:00

Osalla asiakkaista havaittu häiriö Telia TV DV8919 -digiboksin verkkoyhteyden muodostamisen kanssa. Digiboksi ei tunnista verkkoyhteyttä verkkokaapelin kautta. Wlan -yhteyden kautta yhteys muodostuu kuitenkin ongelmitta.

Verkkokaapeli kannattaa kytkeä irti ja yhdistää digiboksi verkkoon langattomasti.

Pahoittelemme häiriötä.

 

 

 

---

Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 177 custom-general.kudos
  • 937 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500  kirjoitti:

Kuikakohan kauan vielä pahoittelette alla olevaa vikaa ?

Häiriön alkamisaika: 25.05.2022 10:55:00

Osalla asiakkaista havaittu häiriö Telia TV DV8919 -digiboksin verkkoyhteyden muodostamisen kanssa. Digiboksi ei tunnista verkkoyhteyttä verkkokaapelin kautta. Wlan -yhteyden kautta yhteys muodostuu kuitenkin ongelmitta.

Verkkokaapeli kannattaa kytkeä irti ja yhdistää digiboksi verkkoon langattomasti.

Pahoittelemme häiriötä.

 

 

 

---

Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun


Tarkempaa tietoa korjauksen valmistumisajankohdasta ei ole. Korjaus tehdään toki mahdollisimman pian ja siitä ilmoitetaan kyllä heti tuolla kyseisellä häiriötiedotteella.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Eeros
Vakiokalustoa ☆
  • 119 custom-general.kudos
  • 184 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?

VeraEk
Telialainen
Telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 126 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?


Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. 

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@VeraEk  kirjoitti:

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?


Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. 


Koskas päästään kunnolliseen mediaan? Onko mitään eta:a?

Tomppa_1
Vakiokalustoa ☆
  • 44 custom-general.kudos
  • 206 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@VeraEk  kirjoitti:

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?


Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. 


@Eerostarkoitti varmaan Telia TV-sovelluksen päivitystä. @LuMaria lupasi "Telia TV - kerro mikä toimii.."-ketjussa, että lomien jälkeen tulee uusi ohjelmaopas digiboksiin.

Eeros
Vakiokalustoa ☆
  • 119 custom-general.kudos
  • 184 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juurikin tuota tarkoitin, mistä @Tomppa_1 mainitsi. Boxin käytettävyys paranee huomattavvasti kun ohjelmaopas on toimiva ja saadaan takaisin "katso alusta" nappi .

VeraEk
Telialainen
Telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 126 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Eeros  kirjoitti:

Juurikin tuota tarkoitin, mistä @Tomppa_1 mainitsi. Boxin käytettävyys paranee huomattavvasti kun ohjelmaopas on toimiva ja saadaan takaisin "katso alusta" nappi .


Aivan! Pahoittelut, meni päivitykset keskenään sekaisin. Kyselin päivitetystä aikataulusta, muttei minulla ole antaa tarkkaa arviota siitä milloin päivitys saadaan julki. Nyt syksyn aikana on kuitenkin tarkoitus saada nämäkin päivitykset kuntoon.

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 88 custom-general.kudos
  • 206 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos vielä verkkokaapelin kanssa on ongelmia, tässä ohjeet ja pari vinkkiä Wifin käyttöön. 

 

Kun verkkokaapelin nykäisee irti, digiboksin pitäisi kysyä automaattisesti, mihin langattomaan verkkoon haluat yhdistää. 

Jos näin ei jostain syystä tapahdu, verkon pääsee valitsemaan näin: 

  1. Mene päävalikosta kohtaan Asetukset.
  2. Valitse Järjestelmän asetukset.
  3. Valitse Verkko ja internet, niin näet listan saatavilla olevista wifi-yhteyksistä. Valitse oma verkkosi listasta ja syötä sen salasana pyydettäessä.

Yleensä oman verkon nimen ja salasanan voi tarkistaa nettiyhteydenn päätelaitteesta. Esimerkiksi itselläni reitittimen pohjaan on kiinnitetty tarra, jossa lukee verkon nimi ja verkon salasana. Verkon nimi on yleensä kohdassa ”SSID”, ”Network Name” tai ”wifi name”, ja salasana kohdassa ”Network Key”, ”wifi key” tai ”Password”.

 

Työstämme edelleen korjausta tähän verkkokaapeliongelmaan. Valitettavasti en osaa vielä sanoa, milloin saamme päivityksen tulille, mutta korjaus on edistynyt hyvin kesän aikana.