peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59152 Jäsentä
163972 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-11-2015
Kirjoituksia: 17
331/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Kuten olen aiemmin todennut, Viestintävirasto tulee puuttumaan tähän asiaan, ja antaa määräyksen jolla mobiilimaksun voi estää liittymältä ilmaan että se vaikuttaa muihin palveluihin. 

 

Soneran edustajat ovat edelleen kierrelleet vastauksissaan, eivätkä myönnän virhettään. Se että tuodaan keskusteluun joku Turun tai Helsingin joukkoliikenne, ei kuulu tähän. Ne palvelut ostetaan sovellusten kautta. Sovellus pitää ladata ja maksu tehdään tietoisesti. Toisaalta mobiilimaksu pitää silti pystyä estämään,  jotta tuollaisetkaan maksut eivät mene läpi "tuosta vain" ilman varmennusta. 

 

Operaattorit eivät voi mitenkään siirtää vastuuta kuluttajille tai muulle taholle, koko mobiilimaksu on alun alkaen epäonnistunut tekele.

 

Joku Soneran edustaja totesi että lasku pitää maksaa, mutta selin on väärin. Riittää kun reklamoi virheen, ja maksaa vain sen osan laskusta joka on oikein. Taas oli virheellistä tietoa kuluttajalle. 

 

Mobiilimaksua ei tulla lanseeraamaan minkä operaattorin toimesta, ennen kuin  Viestintävirasto on antanut määräyksen estoista pelkälle mobiilimaksulle. 

 

Tämäkään ei taida riittää, vaan mobiilimaksulle tullaan vaatimaan jonkinlainen varmennus ostoksen yhteyteen. Muuten "palvelu"  ei tule koskaan käyttöön. 

 

 

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 140
332/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Kilpailu-ja kuluttajavirasto pikemminkin hoitaa näihin asioihin puuttumisen : http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/aloitteet-lausunnot-ja-kannanotot/2015/luonnos-hallituksen-...

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-11-2015
Kirjoituksia: 17
333/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Kuten linkistäkin käy selväksi, Viestintävirasto määrä estot.
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎23-11-2015
Kirjoituksia: 29
334/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Tänään pitäisi sitten Soneran lasku maksaa. Dimocolle on lähetetty -parin robottivastauksen jälkeen- tilitiedot aikoja sitten, mutta rahoja ei edelleenkään näy.

 

Täällä Sonera jankuttaa edelleen, että mitään virhettä ei ole tehty mutta rahat palautetaan "jotta-asiakas-rauhoittuisi". Asiakkaita halveksiva kommentointi siis jatkuu.

 

Lisää sotkee tämä kommentti:

 

"Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle."

 

 

ELI KUMPAAN RYHMÄÄN ME KUULUMME??????? Meille on siis  luvattu palautus jo kauan sitten, mutta sitä ei ole tilille maksettu. Minne palautus maksetaan ja kenen toimesta??????

 

Haluan selkeän ja yksiselitteisen vastauksen nyt tähän. Voin sitten tarvittaessa kiikuttaa selityksen kuluttajaviranomaiselle tai vaikka poliisille, ihan miten vain.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎21-11-2015
Kirjoituksia: 12
335/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Itselläni sama tilanne eli päivää aikasemmin 19,99 veloitus, olen tehnyt Dimocolle 2 reklamaatiota, joihin en ole vielä saanut vastausta. Eli jälleen mennään tähän luupin pyörimiseen. Jos Sonera Oyj on laskuttaja, koska olemme sopimusuhteessa ko. pörssiyhtiöön, emmekä Dimoco Europe GmbH, niin Soneran tulee myöskin hoitaa nämä hyvitykset kuntoon. Nyt osalle niitä myönnetään samoista asioista, osalle ei. Saatuani laskun 20.11., olen sen jälkeen reklamoinut niin Sonera Oyj:ta kuin Dimoco Europa GmbH:ta 2 kertaa ja edelleen tilanne pyörii päällä. Samaten asia on kuluttajaviranomaisten käsittelyssä. Nyt kun sanon perheemme 3 Sonera -liittymään irti, niin seuraavaksi tulee Soneralta yhteydenotto, että olet tärkeä asiakas jne., voitko jatkaa asiakkaana. Eli lukuisat henkilöt nyt työllistyvät pienen summan takia, asia onkin itselleni periaaatteellinen, sillä en maksa sellaisesta, mitä en 100 % varmasti tilannut. Eli Sonera Oyj menettää nyt 3 liittymän irtisanomisesta n. 680 euroa vuositasolla, koska eivät suostu käsittelemään asiakkaan 2 reklamaatiota 19,99 summasta. Isolla pörssiyhtiölle pähkinöitä, koska julkisuudessa Business Manageri Kaisan mukaan asiakkaat ovat sössineet, sillä Sonera on solminnut Dimoco Europe GmbH:n kanssa niin hyvän diilin, jossa ei ole virheitä 2.11.2015 jälkeen....   

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎23-11-2015
Kirjoituksia: 29
336/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Eli ihan sama tilanne Wimmiellä kuin meillä.

 

En ole vielä irtisanonut liittymiämme (yksi yrityslaajakaista ja kaksi puhelinliittymää), joten meitä ei ilmeisesti koeta bisnesmielessä tärkeiksi asiakkaiksi?

 

Yrityspuolellekin reklamoin jo aikoja sitten varmuuden vuoksi (sieltä on yleensä saanut asiallisempaa palvelua kuin yksityispuolelta), "pahoittelivat" ja siirsivät reklamointini "jonnekin".

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎21-11-2015
Kirjoituksia: 12
337/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

En pysty täältä töistä käsin editoimaan viestiäni, on estetty (kotoa kylläkin), kirjoitin, että Pissedoff sai hyvityksen 10.11. 19,99 Dimoco -veloituksestaan, itselläni on vastaava veloitus päivää aikaisemmin. Samaten Elisan keskusteluryhmässä on myös hyvitetty vastaava 19,99 2.11. jälkeen, joten alkaa olemaan evidenssiä, ettei Dimocon 19,99 veloitukset (ilmeisesti Denkyrka) ole 2.11. jälkeen olleet teknisesti kunnossa. Joten miksi asiakkaita kohdellaan nyt eriarvoisesti ???

 

Lisäksi työnantajani (= iso yhtymä) verkko ilmoittaa, että Dimocon sivusto:    www.mobile-info.cc on epäluotettava ja näin estetty, joten en pysty nyt päivällä edes tekemään 3. reklamaatiota heille....

 

 

 

 

 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 9
338/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Sonran asiakaspalvelijat vastatkaa tähän: Miksi 2.11 jälkeen ylimääräisen laskun saaneilta ei suoraan hyvitetä laskua? Meitä on kuintekin valtava määrä ja tämä aiheuttanee teille paljon asiakaskatoa. Sama juttu on meidän perheessämme. Aion irtisanoa koko perheen liittymät ja siirtyä pysyvästi toisen operaattorin asiakkaaksi, mikäli asia ei ala selvitä ja hyvitys hoidu kuten pitäisi. Dimocoa on reklamoitu.

 

 

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 734
339/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Täältä meidän kautta tosiaan tehdään automaattiset hyvitykset tuohon 2.11. saakka tulleista tapahtumista, johtuen siitä että joillain Dimocon yhteistyökumppaneilla ei sivustollaan ole tarpeeksi selkeästi ollut esillä se, että kyseessä on maksullinen tapahtuma.

Myös meidän täällä Soneralla olisi pitänyt jo aiemmin tiedottaa mobiilimaksamisesta, jotta se ei tulisi ihmisille yllätyksenä.

Kaikki tutkintaan tulleet tapaukset on pystytty toteamaan todellisiksi käynneiksi ko. palvelussa, ongelmat ovat johtuneet siis siitä, ettei maksullisuutta ole selkeästi tuotu esiin. Tämä on ollut syy hyvityksille, ei se, ettei palvelua olisi käytetty.

2.11 jälkeen sivustot ovat tehneet ryhtiliikkeen, ja palveluiden maksullisuus on ollut selkeästi esitettynä.

Minkälaisen perustelun Dimoco on antanut niille, jotka ovat saaneet hyvityksiä myös tuon päivämäärän jälkeiseltä ajalta?

 

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 9
340/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Niinpä, osa asiakkaista on saanut hyvitystä myös 2.11 jälkeen. Minulle on aivan selvää, etten ole maksa-nappia tai viestiä lähettänyt. Kuitenkin Dimoco väittää, että maksu on tapahtunut 13.11... Todella erikoista! Sonera vain myötäilee, että maksu on tapahtunut. Kuitenkin epäselviä tapauksia on enemmän kuin muutama!