peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59959 Jäsentä
165567 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-12-2015
Kirjoituksia: 2
391/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Minulle oli tullut myös huijauslasku ko. firmalta:

12.11.15 Dimoco Europe GmbH 23:03:29 16,12 euroa.

 

Ja näin lagonisesti Sonera vastasi kyselyyni:

 

Hei,

ja kiitos viestistäsi. Sonera toimii tässä tapauksessa laskun välittäjänä, ei palvelun, sama tilanne muilla operaattoreilla. Olethan siis suoraan yhteydessä Dimocon asiakaspalveluun, heidän sähköpostiosoitteensa on info-fi@mobileinfo.cc

Ystävällisin terveisin,

Sonera Asiakaspalvelu

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎22-11-2015
Kirjoituksia: 25
392/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Hah Hah Hah Haaa ja Buhahahahahaaaa Sonera sitä ja sonera tätä . Ihmisiltä huijjaava organisaatio palkkaa suomen työttömiä kympin tuntiliksalla vastailemaan ympäripyöreyksiä . Asialle , eli rikollisjärjestön ( yhteistyökumppanin ) toiminnan mahdollistavalle mobiilimaksamiselle ei tehdä oikeesti mitään ,,, koska rahaa kilisee kassaan . Eikä raha haise .. Muistakaa Soneran tunnus . Minkä nuorena varastaa Sen vanhana OMISTAA .. Katsokaa nyt tätäkin Dimocon keskustelua ja lukekaa mitä ASIAKKAILLE sonera tekee . Voi Hyvää Päivää .. Parasta Sonera Viihdettä Ikinä
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎08-12-2015
Kirjoituksia: 5
393/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@Hiemi kirjoitti:

 

NTHn ja Dimocon tapauksissa on kyse eri ongelmista. NTH:n tapauksessa laskutukset tehtiin jälkikäteen meillä tapahtuneen laskutusjärjestelmän konfiguraatiovirheen myötä, jota ei heti havaittu. NTH:n kautta toimivan "suosituimman" aikusviihdepalvelun hyväksyntäsivu eroaa Dimocon vastaavasta mm. siten, että maksu vaatii itse maksunappulan painamisen lisäksi myös erillään nappulasta olevan "hyväksyn ehdot" laatikon raksittamisen. Mutta otetaan tämä NTH vielä uudelleen syyniin, jos jotain puutteita palvelussa löytyy.



Jos löytyy? Kyllä löytyy! Ja useita! Näitä löytyi jo poliisinkin rekkareista useita ja Soneralta löytyy varmasti paljon enemmän, koska ihmisten kynnys mennä poliisin pakeille tässä asiassa on varmasti korkeampi kuin operaattorille reklamoiminen.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-12-2015
Kirjoituksia: 3
394/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Moi!

 

Oma kohteluni oli samanlaista ottaessani yhteyttä asiakaspalveluun. Heille ei tuntunut olevan mitään merkitystä sillä, että asiakas ei tiedä mitä on muka tilannut, mistä, ja kuinka tilaus on tapahtunut. Sain vastaan puhelimessa pelkkää syyttelyä siitä, että minun olisi jotenkin pitänyt tiedostaa mobiilimaksamisen mahdollisuus pelkällä klikkauksella ja ilman varmistusviestiä. Kuulostaa varsin hyvältä maksutavalta, nimittäin rikolliseen toimintaan. Enkä edelleenkään ole edes klikannut mitään maksunappia muistuttavaakaan linkkiä, saati itse käynyt väitetyllä sivustolla.

 

Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja ilmoituksen kuluttajavirastolle. Tein vielä kertaalleen kirjallisen reklamaation Soneran asiakaspalveluun, mutta mikäli asiaa ei saada ensi viikon aikaan korjattua, teen kuluttujaviraston ohjeistuksen mukaan valituksen myös kuluttajariitalautakunnalle.

 

Koska uhreja on useita ja Soneran toiminta on asiassa edellä kuvatun välinpitämätöntä, nähdäkseni asiaan on lähdettävä hakemaan ratkaisua viranomaisteitse. Kehotan myös muita perättömän laskun uhreja tekemään asiasta rikosilmoituksen. Se onnistuu helposti myös Poliisin nettisivulla. Vaikka yksittäisenä laskuna summa on pieni, mielestäni se ei ole peruste tilanteen vähättelemiselle. Jos tämän kaltainen rikollinen toiminta saa jatkua, niin laskujen määrän kasvaessa myös saavutettu rikollinen hyöty kasvaa merkittäväksi. Kunnolla vain painetta Soneran suuntaan, että toiminnalle saadaan stoppi.

 

Terveisin

— Tuomo

Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎19-05-2015
Kirjoituksia: 91
395/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Yleisesti on juttua, että yritysten tietojärjestelmiin tungetaan, eikä monetkaan yritykset huomaa tätä. Miksiköhän operaattoreille ei tule mieleen tämä, että tiedot on haettu heidän järjestelmistään. Että asia on niinkuin asiakkaat sanoo, emme ole tilanneet emmekä klikanneet mitään linkkiä.

 

 

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 411
396/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

minkä takia noita   estojen laittoja ja poistoja  ei voitais  toteuttaa pankitunnistautumisella

niin pystyis  helpommin toteen näyttään  onko estot  päällä vaiko  ei

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-12-2015
Kirjoituksia: 2
397/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Hienoa Tuomo, että olet aktivoitunut. Itse sain nyt tällä viikolla myös huijauslaskun ja aion tehdä saman operaation.
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎09-12-2015
Kirjoituksia: 2
398/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Moi kaikille huijatuille

 

Rikosilmoitus tehty

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 658
399/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.

Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 225
400/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@TeroRe kirjoitti:

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


Hyvä, todella hyvä, että nyt tarkistetaan hieman toimintaa ja periaatteita. Mielestäni ihan vapaasti saa tilata premium jynkkyä, mutta silläkin alalla pitää toimia pelisääntöjen mukaan. Ei saa olla (mutta vaikuttaa, että on) palvelun aihepiirin mukaan määräytyvää, miten selkeästi asiat ilmaistaan. Ei windows-kaupassakaan voi vahingossa tilata vaikka kuinka kiire olisi, niin ei muuallakaan saisi olla epäselvää. Siksi on yhteiset mallit ja säännöt.

0 tykkäystä