Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66576
Kirjoituksia 179899

Dimoco Europe Gmbh



Dimoco Europe Gmbh

JanneAM
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/442

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

Vastaa
441 vastausta

kiisseli67
Lady
Lady
Viestejä 3 495 kpl

421/442

@HarryBelafonte kirjoitti:

Kappas, verenpaineen nousua...

 

Seuraavalta laskultani löytyi JÄLLEEN lisää huijauksia: 18.11. tekstiviesti NTH ag 6.99,-

 

Poliisin puheille tästä on tosiaan lähdettävä, vaikka heilläkin olisi varman muuta tekemistä.

Ja nyt jos en päivitä huomenna liittymääni (en löytänyt omilta sivuilta missä se pitäisi tehdä) tulee varmaan Soneralta "laillinen" jättilasku, kun tarjousaika on loppunut. Kuaan vain ei ole kertonut että millainen jättilasku, mikä sopii loistavasti Soneran palvelupolitiikkaan: kiva yllätys jälleen tiedossa.

 

Operaattorin vaihtohan ei käy hetkessä, eli Sonera voi kusettaa minua vielä laillisesti monta viikkoa?

 

Voisitteko edes kertoa miten liittymän voi nopeasti eli mielellään heti nyt katkaista ja voiko???

 

 


@HarryBelafonte Hei! Liittymän tilapäinen sulkeminen onnistuu omilta sivuilta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Puhelin-tai-SIM-kortti-kadonnut-tai-varastettu?id=1183

Mutta jos tarvitset liittymää ja et halua enää lisää noita epämääräisiä laskuja, voisit asettaa liittymälle estot omilta sivuilta. Eli omilta sivuilta kyseinen liittymä - lisäpalvelut - saatavilla ( tai käytössäsi ) - estot ja rajoitukset - palveluviesti rajoitukset ja palvelunumero rajoitukset niihin ruksi joko hyötyesto tai palveluesto ( vahvin, ei edes taksia voi tilata eikä soittaa yritysnumeroihin ). Hyötyesto estää kyllä noiden epämääräisten mobiilimaksujen onnistumisen.

Tee myös reklamointi Soneralle vaikka tuolla palvelupyyntö lomakkeella https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto niin tuon uuden laskun kiistelty osuus jäädytetään eikä sitä tarvitse silloin maksaa.

Vastaa
0 tykkäystä

Karporaattori
Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

422/442
Moi Harry Oletko huomannut Soneran vastaavan huoleesi kouluttamalla tunteettomien aspojen armeijaa . Ei nää soneralaisten vastaukset poikkea yhtään robottien vastaavista. Minulle ensin kaksi lakua dimoconilta joista reklamoin Sen aspat perui . Nyt toi nth ag joku :-ttu on heidän kuninkaansa ja luotettavin yhteistyökumppani ikinä . Soneran aspat vaihtaneet allahinsa siihen . Ainakin sen nimiin vannovat . Minä läksin soneralta , vein mennessäni n, kymmenen liittymää sukuni tukiessa . Otin Sen riskin vaikka aspat vihjailikin minun vierailleen aikuisviihdesivustoilla . Aikuisikään ehtineet lapseni sanoivat vain olevansa ylpeitä mikäli tän ikäisellä miehellä mopo keulii . Vitsi Vitsi . Onnea vaan soneralaisille . Ei huijjattavat Minuun lopu . Nushimma niitä lishää .
Vastaa

Karporaattori
Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

423/442
Vielä ! Toivottavasti kukaan ei luule huijjamisen loppuvan Dimoconiin , näitä huijjarifirmoja piisaa. Rikolliset löytää aina uuden reitin . Tämän takia Soneraan ei voi luottaa . Mutta ps,, Eräänlaista Soneraviihdettähän tää on .
Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

424/442

Olen jättänyt neljän viikon aikana lukemattomia yhteydenottopyyntöjä, palvelupyyntöjä, reklamaatioita jne. 

Sen lisäksi tein rikosilmoituksen.

 

"Jäädyttämisestä" on puhuttu alusta asti mutta se ei ole missään vaiheessa toteutunut. Minun oli pakko maksaa edellinen lasku kokonaan, jotta säilyttäisin luottotietoni, näinhän tässäkin keskustelussa ovat Soneran edustajat uhkailleet. Hartaasti odotettu palautus Dimocolta oli siis virheellinen, robotin tekosia selvästi.

 

Yhdeltäkään asiakaspalvelijalta en ole saanut mitään konkreettisia takeita tuosta "jäädyttämisestä", sen sijaan minulle on kerrottu satuja "harvinaisista virheistä" (minuutin välein tapahtunut laskutus) ja "tapahtuneista ostoista".

 

Onko joku muuten kokeillut maksaa viitenumerolla laskua, jonka summasta on omatoimisesti miinustettu tuo huijausosus? Onnistuuko?

 

 

 

Vastaa
0 tykkäystä

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

425/442

Tässä yksi esimerkki täysin ristiriitaisesta aspa-vastauksesta. Tässä keskustelussahan on väitetty, että SONERA hoitaa asiakkaiden puolesta sotkut:

 

Hei Harri!

Koska tässä tapauksessa palvelun laskuttajana toimii ainoastaan Sonera, tulee mahdollinen reklamaatio osoittaa suoraan palvelun tarjoajalle, mikäli kiistä palvelun käytön.

Kyseiset veloitukset ovat syntyneet mobiilimaksamisesta: http://mobiilimaksuinfo.fi/

Dimocoon voit ottaa yhteyttä sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc, Dimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse, numero 010 309 3581 (me-pe 09:00-17:00).

Jatkon kannalta suosittelen matkapuhelinliittymälle estoja ja rajoituksia. Estoja ja rajoituksia voit muokata maksutta Soneran Omilta Sivuilta kun kirjaudut sisään Sonera Tunnuksilla Omille Sivuille.

Mikäli sinulla ei ole Sonera Tunnuksia Omille Sivuille, voit luoda ne verkkopankkitunnusten avulla osoitteessa: bit.ly/1NupNFO

Ystävällisin terveisin
*********
Sonera asiakaspalvelu
puh 0200 17000 ark 8-20 ja la 9-16.30
www.sonera.fi

 

EDIT: Poistettu nimi//SeleneR 

Vastaa
0 tykkäystä

SeleneR
Moderaattori
Viestejä 51 kpl

426/442

@HarryBelafonte Otathan meihin viipymättä yhteyttä esim. soittamalla tai jättämällä palvelupyynnön kautta viestiä. Tämä on nyt ainut oikea tapa toimia tässä tilanteessa, sillä tahdomme tutkia jokaisen tällaisen erikseen tarkasti ja huolellisesti.

 

Kysyin sinun kanssasi asioineelta asiakasneuvojalta, milloin tuo viesti on lähetetty ja se on noin viikon vanha, ohjeistuksemme on viime perjantaina siis tarkentunut. Tuosta @TeroRe edellisellä sivulla mainitsikin. Nyt siis ainut oikea tapa edetä on tuo minun kertomani ylläoleva tapa.

Vastaa
0 tykkäystä

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

427/442

Olen lähettänyt neljän viikon aikana niin monta palvelu- ja yhteydenottopyyntöä Dimocolle ja Soneralle, että en enää edes muista kuinka monta. Eilen jätin yhden yhteydenotto- ja yhden palvelupyynnön Soneralle.

 

Tänään reklamoin jälleen Soneraa myös FB:n kautta, kuten jossakin vaiheessa neuvottiin tekemään. Sieltä olen myös saanut viimeksi vastauksen "ole yhteydessä Dimocoon".

 

Dimoco ei enää vastaa reklamaatioihin. Aiemmin Dimocolta on tullut kopioituja "robottiviestejä", eli kaikille asiakkaille tulee täsmälleen samanlaiset viestit. Korvauslupaus vain ei pitänyt paikkaansa: neljän viikon odottelun jälkeen sain liian pienen  korvauksen.

 

NTH ag:n kanssa toimimiseen ja 6,99 euron perimiseen en ole saanut ohjeita, joten välitin tällekin firmalle kohdistamani reklamaation Dimocolle (jossain keskustelussa sanottiin, että NTH ag ja Dimoco olisi sama firma).

 

Tunnen itseni papukaijaksi. Vielä pitäisi jaksaa kopsata kaikki Soneran vasaukset poliisille todisteiksi.

Mobiilimaksuhuijaus on kuitenkin niin iso juttu, kun huijattuja asiakkaita on pelkästään Suomessa valtavasti, että taistelua täytyy jatkaa.

Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

428/442

Uusimmassa laskussani jonka eräpäivä on 4.1.2016 on siis jälleen epämääräisiä laskutuksia. Laskuttajana mm. tuo NTH ag. En edelleenkään ole tilannut mitään.

Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

429/442

Uusin reklamaationi lähti jälleen (olisko tuhannes kerta?) "eteenpäin", tällä kertaa FB-viestillä lähettämäni. Viime päivien omilta sivuilta lähettämiini palvelu- tai yhteydenottopyyntöihini ei ole vastattu, edelliset olivat ympäripyöreää pyörittelyä ja kehoituksia ottamaan yhteyttä Dimocoon.

 

Uskaltaisiko lyödä vetoa, että sieltä tulee taas samat litaniat kuin aiemminkin:

-"Tää minuutin välein laskutettu 10 euroa on kyllä HYVIN  harvinainen virhe"

-"Me näitä tutkittiin täällä ja nää on kyllä muuten ihan kunnossa..." (vaikka Dimoco jo kuukausi sitten lupasi korvata KAIKKI laskutukset)

 

Vaimoni lähetti myös jo monta viikkoa sitten myös reklamaation yrityspuolen kautta, koska palvelu yksityispuolella oli niin asiatonta (puhelimitse yritimme siis aluksi kuusi kertaa selvittää asiaa). Se reklamaatio meni aspan mukaan "reklamaatio-osastolle", eikä vastausta ole sen koommin kuulunut.

Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

430/442

Jälleen tuli vastaus johonkin reklamaatioistani.

 

Soneralaiset: olette jankuttaneet täällä päivästä toiseen, että "OTA YHTEYTTÄ VIIPYMÄTTÄ SONERAAN, ME HOIDAMME, EI DIMOCOON"

 

Ja millaisen vastauksen saan TAAS reklamaatiooni?

 

Hei ja kiitos yhteydenotostasi!

Ikävä kuulla että asiat Dimocon kanssa eivät ole sujuneet niinkuin he ovat luvanneet. Valitettavasti emme pysty puuttumaan tähän sen enempää, sillä nimenomaan Dimoco on tässä tapauksessa palveluntarjoaja -ei Sonera. Sonera siis toimii vain laskuttajana, rahat menevät aina palveluntarjoajalle eli Dimocolle.

Lisää tietoa tästä mobiilimaksusta löydät mm. osoitteesta http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

Ystävällisin terveisin,
Sonera asiakaspalvelu

 Eikö teitä oikeasti hävetä olla tällaisessa firmassa töissä?? 

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.