Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66534
Kirjoituksia 179843

Dimoco Europe Gmbh



Dimoco Europe Gmbh

JanneAM
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/442

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

Vastaa
441 vastausta

gixxeri1000cc
Kommentaattori
Viestejä 35 kpl

301/442

Jösses! Olipas vaikea löytää, ei olisi löytynyt ilman ohjettasi. Klikkasin ensin liittymä 2 (mulla on MultiSim eli 2 on se varaliittymäni jonka nroa on veloitettu Dimocosta)

No, laitoin Viihde-estot. Näin myös että Soneran aspa on joskus laittanut Hintatiedot ulkomailla-eston kun sitä pyysin (mutta tiedoksi muillekin, että se ei toimi jos kyseessä on MultiSim).

Sitten klikkasin tuota varsinaista nroani jonka kortti on Marsussa ja sain kummallisen vastauksen:

 

Liittymän nykyiset palvelut estävät tämän palvelun tilaamisen. Halutessasi lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 17000.
Palvelun kytkentä ei onnistunut. Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 17000.

 

Ainoa palvelu joka siellä näkyy olevan rasti ruudussa, on se Estä hintatietoviestit ulkomailla. 

Mulla on salainen nro, voiko se tarkoittaa sitä?

 

Nimenomaan Marsussa olevassa sim-kortissa olisi hyvä olla kaikenlaiset estot koska sen näyttö on niin älyttömän herkkä että hipaisukin riittää avaamaan ties mitä, jota syystä esim. lehtien lueskelu on hankalaa sillä kun scrollaa.

Vastaa
0 tykkäystä

Karporaattori
Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

302/442

gixxeri ! 

 

Tollaista Sonera tuottaa . 

Ne ei nyt millään suostu myöntämään huijjauksen kokoa . 

Sonera on osa jotain kolmatta ja neljättä laskutusorganisaatiota joka on tuonut kännyköihimme huijjauksen mahdollistavan tuotteen . Sonera on tässäasiassa Kuin Eemeli postiauton rahastajana . Pulleaposkinen Potra virkansa takana piilotteleva " keskitysleirin vartia " joka tietää kyllä mitä tapahtuu mutta kasvojen menettämisen pelossa ei myönnä mitään , ei vaikka istuisi haagin sotarikostuomioistuimessa , 

 

Alan tänään peräämään oikeuksiani Minäkin . Minua on kohdannut Sonera-avusteinen huijjaus tämän dimoconin ja nth ag n toimesta . 

Vastaa

Samsoniac
Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

303/442

Omilla sivuilla kun estoja laittelen lukee näin mobiilimaksusta "Jos haluat estää Mobiilimaksamisen liittymästäsi, niin kytke liittymääsi palvelua vastaava Palveluviestirajoitus".

 

Miksi tätä nyt ei saada nyt yksinkertaisesti laitettua niin että voin kieltää kaikki mobiilimaksut jolloin voin jättää esimerkiksi palveluviestiasetuksista vaikkapa aikuisviihde-eston päälle ja muut avoimiksi. Teknisesti tuon pitäisi olla yksinkertaisesti toteutettavissa.....halu vain tuntuu Soneralta puuttuvan?

 

En halua että mobiilimaksu ominaisuus on missään minun liittymissäni. Mobiilimaksu ei todellakaan ole turvallinen kuten olemme jo huomanneet. 

 

Minun nimissä on nyt 5kpl rampautettuja liittymiä koska kaikki palveluestot pitää olla päällä kun en tiedä minkälaisen mobiilimaksunapin koijarit seuraavaksi keksivät ja vaikkapa laittavat sen kategoriaan hyötypalvelut jolloin viihde-estot eivät sitä estä...mistä minä sen voin tietää.

Vastaa

kefiiri
Konkari
Viestejä 671 kpl

304/442

^ Nimenomaan näin.

 

Miten voi olla niin vaikeaa toteuttaa esto, jolla estetään vain mobiilimaksaminen!

Oikeastihan se ei olekaan, vaan kysymys on siitä, ettei sitä HALUTA tehdä, kun on "oma lehmä ojassa".

 

Muut palvelut kuten soitto tai tekstiviestin lähettäminen johonkin maksulliseen palveluun on ihan käyttäjän oma tietoinen teko. Sellainen ei voi tapahtua käyttäjän tietämättä, kuten nyt on näissä mobiilimaksuissa tapahtunut. Nämä estot voidaan sitten tarvittaessa laittaa päälle sellaisille, jotka tekevät sitä vahingossa (miksei tarkoituksellakin) vaikka lapsille jne.

 

Itselleni ei onneksi ole (vielä) tullut näitä mobiilimaksuja, mutta mietin jo hetken, että onko kaikki estot syytä ottaa. Tuntuu tuo huijatuksi ja rahastetuksi joutuminen olevan todella helppoa. Sitten tulee näitä todellisia ja harkittuja tarpeita varten ongelmia täysestojen ollessa päällä. Niinpä en siksi vielä ole toiminut estojen suhteen.

 

Nyt Sonera oikeasti asiat kuntoon ja mahdollsiuus estää vain ja ainoastaan mobiilimaksu joka niin haluaa.

Tästä ei teille muuten hyvä seuraa. Joko olette "leivättömän pöydän ääressä" kohta tai pullikoimalla vastaan teillä ei kohta ole asiakkaita joita yhdessä huijareiden kanssa RAHASTATTE.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä

KaisaKos
Telialainen
Viestejä 17 kpl

305/442

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.

Vastaa

Teekki
Kommentaattori
Viestejä 74 kpl

306/442

Eli Dimoco tekee satunnaisesti pistokokeita näihin mobiilimaksuja käyttäviin sivustoihin ja jos satunnaisissa pistokokeissa ei löydy mitään erikoista, niin homman oletetaan olevan kunnossa? Miten pystytään toteamaan palvelun olleen säädöksien mukainen koko ajan?

 

esim. Asiakas huomaa laskussa veloituksen, joka on tehty 3 viikkoa sitten. Asiakas tekee Dimocolle selvityspyynnon ja Dimocolta käydään tsekkaamassa että joo kyllä tää sivusto näyttää nyt ihan hyvältä ja kaikki on oikein. Miten voidaan varmistaa, että tilanne on ollut sama silloin 3 vkoa sitten? 

 

Miten Dimocolta on kommentoitu esim. allekirjoittaneen reklamaation käsittelyä muutamassa minuutissa ja monille tulleita robottimaisia vastauksia saman kaavan mukaan, eli ensin sanotaan että tilaus on tehty ja jos asiakas kiistää edelleen, niin sitten ollaan valmiita hyvittämään? Ja edelleen, miksi näitä hyvitetään jos kaikki on ollut oikein?

 

Aiemmin jo sanoitte, että yksittäisiä tapauksia ei käydä täällä julkisesti puimaan, mutta kai näihin nyt voi jotain ihan yleisestikin vastata kun nämä asiat varmasti ihmisiä kiinnostaa...

Vastaa
0 tykkäystä

KajBe
Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

307/442
Sonera, 02/12 vastine kuullostaa hyvältä. Kiitos! Sonera-asiakas vuodesta 1993. Yhtäjaksoinen.
Vastaa
0 tykkäystä

gixxeri1000cc
Kommentaattori
Viestejä 35 kpl

308/442

Soneran infoa:

 

Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen
Häiriön alkamisaika: 20.11.2015 17:00
Arvioitu päättymisaika:
Hyvä asiakkaamme,


Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

Lue lisää Sonera Klaanista: http://klaani.sonera.fi/t5/Soneran-asiakkuus-Omat-Sivut/Dimoco-Europe-Gmbh/m-p/114617#M1313

 

 

 

Yo. mukaan on siis odotettavissa hyvitykset käsittämättömistä suorituksista sille hollantilaiselle radiokanavalle ja pornosivulle. Nyt kun tyhmä vielä saisi tietää miten olen voinut joutua tilanteeseen kännykälläni, että olisin tietentahtoen maksanut tuommoisista "palveluista" joita en ole käyttänyt, enkä tule käyttämäänkään. Siitä tiedosta maksaisin mielelläni Soneralle!

Vastaa
0 tykkäystä

kjns
Kunniajäsen
Viestejä 1 279 kpl

309/442

@KaisaKos kirjoitti:

 

 

Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Eli ne ennen 2.11. tapaukset on nyt selvää kauraa, mutta mitään kannanottoa ei ole sitten niihin sen jälkeen ilmenneisiin epäselviin veloituksiin, joita on useita kymmeniä ja ne ovat tapahtuneet toista viikkoa tuon päivämäärän jälkeen. Hauskaa on se, että vaikka "tilanne on korjattu 2.11. ja sen jälkeen kaikki on mennyt ohjeiden mukaisesti", Dimoco on säännönmukaisesti kieltäytynyt hyvittämästä sen jälkeen veloitettua maksua asiakkaalle ensimmäisellä viestillä  mutta suostunut hyvittämään toisella viestillä. Ei musta kuulosta ihan siltä, että kaikki on hienosti ja veloitukset on valideja... Ei kai kukaan hyvittele laskuja joiden perusteet on kunnossa ja asiakas on tuotteesta nauttinut?

 

Eikä tässä varmaan tarvitse edes yrittää herättää Soneran silmiä sille, että iso osa näiden virheveloitusten asiakkaista ei ole edes tiennyt tämän maksutavan olemassaolosta ennen kuin veloitukset ovat laskulle ilmestyneet. Joku kun ei viitsinyt tiedottaa asiakkaille koko palvelun olemassaolosta ennen kuin "kakka osui tuulettimeen". Ei ole muuten mitään kunnon tiedotetta asiasta vieläkään näkynyt, itse ainakin odottelen tässä kunnon kotiin lähetettyä kirjettä uuden luottotiliin verrattavan maksuvälineen liittämisestä liittymälleni. Kyllä mulle sähköpostilla kaiken maailman mainospostia saadaan tulemaan, mutta sanaakaan ei ole mainittu teidän uudesta ja ihanasta mobiilimaksusta. Meinasitteko oikein pitkänkin päälle vedota sitten hoitaneenne tiedotuksen kunnolla kun sonera.fi:ssä on julkaistu yksi tiedote?

 

Siitä puheenollen, mitenkäs ne mobiilimaksuinfo.fi sivustolla mainitut määritykset mobiilimaksunapeille ja sivustoille, tarvitseeko niitä edelleenkään noudattaa, vai meneekö tulevaisuudessakin vihreä OSTA nappi epämääräisine ehtoineen ja "puhelinnumeron automaattisine tunnistamisineen" ilman mainintaa mobiilimaksusta läpi? Mikäli annettuja ohjeita ja reunaehtoja ei tarvitse noudattaa, voitte heittää vaikka vesilintua koko mobiilimaksuinfo.fi sivustolla.

 

Ja mitenkäs sen mobiilimaksun liittymältä estäminen ilman, että joudut rampauttamaan samalla myös palvelutekstarit? Onko tulossa vai huudellaanko täällä porukalla tuuleen ihan turhan takia kun teidän mentaliteetti on kaikki tai ei mitään? Ei pitäis olla kauhean vaikea toteuttaakaan, kaikki on vain kiinni siitä viitsitäänkö palautteisiin reagoida ja erillinen esto tuoda. Vai pelkäättekö, että liian moni ihminen estää mobiilimaksut ja teiltä menee hyvä lypsylehmä jos siitä tehdään liian helppoa?

 

Paljon on vielä kysymyksiä esitetty tässä ketjussa joihin vastausta odotellaan, tämä tiedote ei nyt oikeastaan tuonut mitään uutta tietoa mitä täällä ei olisi aiemmin jo kerrottu noita Dimocon toimintaohjetoiveita ja hyvitysten tekemistä puhelinkaskun kautta lukuunottamatta...

Vastaa

Wimmie
Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

310/442

Hyvä KaisaKos ! Soneralla ei taidata vieläkään ymmärtää, että tässä pyörii nyt sama luuppi koko ajan. Kuten meitsi ja monet muut ovat jo aikaisemmin tässä ketjussa kirjoittaneet, niin EMME ole minkäänlaisessa sopimusuhteessa Dimoco Europe GmbH:n kanssa, vaan sen sijaan Sonera Oyj:n tai jonkun muun suomalaisen verkko-operaattorin kanssa. Olen kuitenkin ohjeittanne pohjalta tehnyt 1. reklamaation Dimocolle la 21.11. ja äsken tein uuden, koska en ole saanut heiltä mitään vastausta. Samaten teille tein 1. reklamaation myöskin

la 21.11.. Siihen tuli teidän Aspasta täysin ympäripyöreä vastaus, joten tein uuden reklamaation ke 25.11. ja siihen sain teidän Aspasta soiton pe 27.11., että jos maksan vain liittymän kk-maksun ja jätän Dimoco/Denyrkan 19,99, niin minulta menee kuulemma luottotiedot. Meitsillä EI ole koskaan ollut luottohäiriöitä, joten tuskin ne nyt ihan noin nopeasti ja helposti menevät ??? Ja lisäksi saan netistä lukea (myös mm. tästä jakeluketjusta), että Dimoco on hyvittänyt näitä Denyrkan maksuja eli myöntävät virheen, mutta eivät ole vastanneet. Eli kyllä vastuu on sillä taholla, jonka kanssa asiakkaalla on sopimus. http://www.mobiilimaksuinfo.fi/ -sivustolla on ihat hyvät ja selkeät ohjeet siitä, että miten tällaisten maksujen veloitusten hyväksyntä tulisi mennä. Itse en ole klikaillut mitään ko. namiskukkeleista. Olen vienyt asian kuluttajaviranomaisten käsittelyyn periaatteellisista syistä, sillä mobiilimaksamisen tulisi olla moderni ja nykyaikainen tapa hoidella maksuja, mutta nyt kun operaattorit pesävät kätensä asiasta ja antavat kaikkien kukkien kukkia, niin mennään ajassa reilusti taaksepäin. Kuluttajat eivät enää luota tällaiseen mobiilimaksamiseen. Mehän emme kuluttajina sovi näitä teknisiä kuvioita, miten rahaliikenne kulkee virtuaalisesti operaattoreiden ja Dimocon tyyppisen firmojen välillä, kuinka laskutustapahtuma syntyy siinä jne.. Nythän on nähty, että asian osalta on olemassa pahoja teknisiä aukkoja, sen ovat myöntäneet sekä Sonera, Elisa että DNA eli sahaatte nyt todella pahasti omaa bisnestänne antaessane asian velloa näin edes takaisin..... 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.