Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64872
Kirjoituksia 176428

Dimoco Europe Gmbh



Highlighted

Dimoco Europe Gmbh

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/442

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

Vastaa
441 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 133 kpl

321/442

Osalla asiakkaistanne lienee pelkona, etteivät nuo kaksi lievintä estoluokkaa (aikuis- ja viihdeviestiesto) estäisi esimerkiksi gixxerin viestissä 308 mainitsemaa hollantilaisen radiokanavan veloitusta. Olisi näin yleisellä tasolla mielenkiintoista kuulla, mihin osaan nettisivua tuo maksunamiska on siellä ollut piilotettuna.

 

Täällä aiemmin keskustelussa esiintynyt suomalainen-täällä.mobi sivusto ei ainakaan eilen näyttänyt täyttävän mobiilimaksuinfo.fi -sivuston määrittelemiä turvallisen maksun tunnusmerkkejä tai ainakaan samankaltaista tunnistettavaa maksuikkunaa ei ollut saatavilla. Ihmettelen edelleen, miksi teleoperaattorit tarjoavat lanseeraamatonta palvelua, jos maksujenvälittäjä (esim. Dimoco Gmbh.) ei kykene varmistamaan, että jokainen sen välittämä palveluntarjoaja noudattaisi standardoitua maksuikkunaa.

 

On totta, ettei Elisa ole sen paremman tätä keissiä hoitanut. Heidän sivuiltaan on todella hankala edelleen löytää tietoa mobiilimaksusta. Tällä viikolla sentään saivat lisättyä yhden hakuehdolla 'mobiilimaksu' tarttuvan alasivun linkin. Tuota kiisselin alla esittämää infoa ei löydy suoraan haulla, koska se on jostain käsittämättömästä syystä sijoitettu yritysten asiakastuen puolelle. Sinne ei kuluttasivuston perushaku löydä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

322/442

Tarkemmat tai täydentävät ohjeet Elisalla estoihin : http://yritysten-asiakastuki.elisa.fi/ohje/284/ Hymiö Silmänisku

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

323/442

menee turhaksi vänkäyksesi täällä Soneran palstalla mutta...

 


Tuolla Elisan estoluokkasivulla ei puhuta mitään mobiilimaksuista, ainoastaan palvelunumeroista ja tekstiviesteistä

http://yritysten-asiakastuki.elisa.fi/ohje/284/

 

Kun sieltä menee linkkiin "Miten voin estää ostot verkkopalveluista?", saa sivun jossa ei puhuta mitään eri tyyppisistä (eri luokkiin kuuluvista) mobiilimaksupalveluista vaan

"Ostojen tekeminen voidaan estää tekstiviestiestoilla, estoluokaksi tulee valita joko P1 tai P2"

http://yritysten-asiakastuki.elisa.fi/ohje/87/

 


 

lähinnä mietin että jos tuo esto on jotenkin Viestintäviraston/Teleforumin tms. koordinoimana toteutettu kaikilla operaattoreilla samalla tavalla ja Elisa onkin osannut ohjeistaa sen niin kuin se on ja Soneralla kuvitellaan sen olevan niin kuin se pitäisi olla (?)

 

Mutta kun Soneralaiset näin sanovat niin uskon että ne estoluokat laijittelevat myös mobiilimaksut eri luokkiin palvelun tyypin mukaan...

 

...vaikka usein nuo estoluokat on esitetty puhelinnumeroiden mukaan (esim. "Asiointi-palvelunumerot 0600, 16xxx") ja mobiilimaksussahan ei viesti/puhelu mene mihinkään palvelunumeroon.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

324/442

@kyselija Juurihan laitoin edelliseen viestiin linkin, missä näkyy tarkemmin estoluokat Elisalla. Siellä on myös selitetty tarkemmin mitä kukin esto koskee. Jos laitat P4 eston et voi edes taksia tilata.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

325/442

@kiisseli67 kirjoitti:

@kyselija Juurihan laitoin edelliseen viestiin linkin, missä näkyy tarkemmin estoluokat Elisalla. Siellä on myös selitetty tarkemmin mitä kukin esto koskee. Jos laitat P4 eston et voi edes taksia tilata.


Tarkoitin P1 eston, joka on vahvin. P4 ei estä taksin tilaamista esim.0600-alkuisesta numerosta. Hymiö Kieli

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

326/442

Estoluokat on kyllä tuttuja kun niiden kuvaus on sama kaikilla operaattoreilla kun ne on Viestintäviraston määräämiä.

 

Mutta edelleen yritän vääntää rautalangasta: onko ne mobiilimaksupalvelutkin varmasti jaettu samoihin palveluryhmiin?

 

   1) palveluryhmä I: yleishyödylliset palvelut;
   2) palveluryhmä II: asiointipalvelut;
   3) palveluryhmä III: ajanvietepalvelut;
   4) palveluryhmä IV: aikuisviihdepalvelut.


Sieltä Elisan sivuilta saisi sellaisen kuvan ettei ole, kun mobiilimaksun kohdalla ei ole mitään mainintaa palveluryhmistä:

 

"Voit maksaa matkapuhelimella ja mobiililaajakaistalla tekemiäsi verkkopalveluostoja matkapuhelinlaskullasi. Palveluntarjoaja voi halutessaan tarjota maksutapaa perinteisten maksutapojen rinnalla. Palveluntarjoaja tunnistaa käytössäsi olevan liittymän ja palvelu veloitetaan kyseisen liittymän laskulla. Vaikka tunnistus tehdään automaattisesti, tulee jokainen ostos silti hyväksyä erikseen.

 

Ostojen tekeminen voidaan estää tekstiviestiestoilla, estoluokaksi tulee valita joko P1 tai P2."

 

Vastaava teksti myös Windows-kaupan ostojen kohdalla:

 

"Ostojen tekeminen Windows-kaupassa voidaan estää tekstiviestiestoilla. Liittymälle tulee tällöin valita joko P1 tai P2 -estoluokka."*

 

Eli tuon mukaan Elisalla P2 (tai P1)-tekstiviestiesto estäisi kaikki mobiilimaksut, mutta P3 (tai P4) ei estäisi mitään? Riippumatta siitä minkä tyyppistä huij.. "palvelua" Dimoco sillä kertaa yrittää välittää...

 

Mutta onko Soneralla asia toisaan toisin?

 

*) toki vahinko-ostojen estäminen Windows-kaupassa kannattaa tehdä laittamalla puhelimen Lompakko-sovellukseen suojakoodi

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 17 kpl

327/442


 

Mutta edelleen yritän vääntää rautalangasta: onko ne mobiilimaksupalvelutkin varmasti jaettu samoihin palveluryhmiin?

 

   1) palveluryhmä I: yleishyödylliset palvelut;
   2) palveluryhmä II: asiointipalvelut;
   3) palveluryhmä III: ajanvietepalvelut;
   4) palveluryhmä IV: aikuisviihdepalvelut.


Ostojen tekeminen voidaan estää tekstiviestiestoilla, estoluokaksi tulee valita joko P1 tai P2."

 

Vastaava teksti myös Windows-kaupan ostojen kohdalla:

 

"Ostojen tekeminen Windows-kaupassa voidaan estää tekstiviestiestoilla. Liittymälle tulee tällöin valita joko P1 tai P2 -estoluokka."*

 

Eli tuon mukaan Elisalla P2 (tai P1)-tekstiviestiesto estäisi kaikki mobiilimaksut, mutta P3 (tai P4) ei estäisi mitään? Riippumatta siitä minkä tyyppistä huij.. "palvelua" Dimoco sillä kertaa yrittää välittää...

 

Mutta onko Soneralla asia toisaan toisin?

 

*) toki vahinko-ostojen estäminen Windows-kaupassa kannattaa tehdä laittamalla puhelimen Lompakko-sovellukseen suojakoodi


Ostot Windows-kaupasta: Soneralla ei ole toisin. Windows-kauppa on luokiteltu asiointipalveluksi, jolloin estot P1 tai P2 estävät ostot Windows-kaupasta.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 17 kpl

328/442

EDIT Tero: lisäsin lainaukset

 

 

Pahoitteluni, etten ole ehtinyt vastata aikaisemmin täällä oleviin avoimiin kysymyksiin.

 

 


Dimocon omien asiakkaidensa palveluiden laadun tarkkailusta pistokokeilla. Miten Sonera ja Dimoco voivat varmistua, että sivusto ei ollut jotain muuta silloin, kun Soneran asiakas kävi siellä?


 

Emme pysty tätä aukottomasti todistamaan, mutta kiinni jääminen johtaisi ko. yrityksillä sopimusten purkamiseen ja liiketoiminnan menettämiseen koko Euroopassa. Erilaiset huijaukset ovat mahdollisia aina, kun on kyse rahasta, kyse on kiinni jäämisen riskistä ja kiinni jäämisen aiheuttamista sanktioista.

 


Miten Dimocolta on kommentoitu esim. allekirjoittaneen reklamaation käsittelyä muutamassa minuutissa ja monille tulleita robottimaisia vastauksia saman kaavan mukaan, eli ensin sanotaan että tilaus on tehty ja jos asiakas kiistää edelleen, niin sitten ollaan valmiita hyvittämään? Ja edelleen, miksi näitä hyvitetään jos kaikki on ollut oikein?

 

Aiemmin jo sanoitte, että yksittäisiä tapauksia ei käydä täällä julkisesti puimaan, mutta kai näihin nyt voi jotain ihan yleisestikin vastata kun nämä asiat varmasti ihmisiä kiinnostaa.


 

Uskon, että tässä on ollut tapaus, että Dimocon asiakaspalvelu on todennut, että on helpompi hyvittää asiakasta kuin käyttää aikaa todistaakseen olevansa oikeassa. Tavallisetkin kaupat hyvittävät usein ostoksia ”vaikka ei pitäisi”. Tarkempaan tutkimiseen kuluu aina rahaa ja joskus on yksinkertaisempaa hyvittää ostos kuin ruveta tappelemaan.

 

Myönnän, että Mobiilimaksun tiedotus ei ole mennyt nappiin. Olimme suunnitelleet tekevämme tiedotuskampanjan HSL:n mobiililipun lanseerauksen yhteydessä, jolloin olisimme pystyneet yhdistämään Mobiilimaksun laajasti käytettyyn tapaukseen. Olen pahoillani, että meidän riittämättömän tiedottamisen takia moni on joutunut käyttämään aikaansa laskunsa selvittelyyn.

Palveluntarjoajien tulee ehdottomasti noudattaa mobiilimaksuinfo.fi –sivustolla mainittuja määrityksiä. Palveluntarjoajien tulee lisätä Mobiilimaksu-tunnus palveluunsa 1. helmikuuta 2016 mennessä.

 

Lisäksi palveluntarjoajan tulee hyväksyttää palvelunsa Soneralla ennen kuin se laitetaan tuotantoon. Näistä on sovittu Soneran ja palveluntarjoajan välisessä sopimuksessa. Sopimuksen noudattamatta jättäminen johtaa sopimuksen purkamiseen. Se, miksi Dimocon asiakkaiden palvelut pääsivät tuotantoon, johtuu inhimillisistä erehdyksistä sekä Soneralla että Dimocolla (ja muilla suomalaisilla operaattoreilla). Olen todella pahoillani tästä.

 

Teleforum päätti, että Mobiilimaksuun pätee samat estot kuin palveluviesteihin, koska arvioitiin että maksun piiriin tulee samanlaisia palveluita kuin palveluviesteihin. Seuraamme kuitenkin tilannetta.

 

Esimerkiksi Turun joukkoliikenteessä Mobiilimaksu on ollut käytössä pitkään, eikä ensimmäistäkään reklamaatiota ole tullut, ja käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä. Uskon, että samaa tulee pätemään myös HSL:n mobiililippuun, jonka Android-versio on jo saatavilla sovelluskaupoista.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

329/442
Noniin. Äsken soitti Soneran asiakaspalautteesta tyyppi ja kertoi että Dimoco on vahvistanut heille että 10.11 tapahtunut Dimocon laskuttama "aikuisviihdepalvelun" hinta 19,99 hyvitetään ja voin jättää sen maksamatta!!! Syytä hyvitykseen hän ei tiennyt eli Dimoco ei ole sitä tod.näk. edes perustellut. Homma eteni niin että reklamoin Dimocoa ja tuli hyvitysmaili, tämän jälkeen tuli pankkitietokysely Dimocolta. Vastasin että en aio antaa pankkitietojani ja haluan että he ilmoittavat Soneralle että heidän palveluntarjoaja on sähköpostitse suostunut hyvitykseen, joka oli mailissa mustaa valkoisella. Tein vielä reklamaation Soneralle puhelimitse viikko sitten ja nyt tämä *******ti sai päätöksen. Everything went better than expected! Nyt on suojat liittymässä päällä, MUTTA pieni pelko jäi että voiko näin käydä toiste, koska tästäkin jutusta olen kokoajan ollut täysin pihalla, en tiedä mitä on tapahtunut ja kenen kanssa olen ollut tekemisissä...

Mielipiteeni mobiilimaksusta on:

Täysin keskeneräinen palvelu, joka on asiallisesti tiedottamatta otettu käyttöön ja jossa on TODELLA vakavia tietoturva ja asiakasturvallisuus puutteita. Puutteet korjaamalla ja mobiilimaksun valinnaiseksi tekemällä (liittymän haltija voi valita palvelun käyttöön tai pois päältä) voi joskus hyödyttää asiakkaita.

Näin.

Eli pysykää kovana ja älkää maksako aiheetomia laskutuksia jos eräpäivä antaa myöden. Ja ESTOT liittymästä päälle.

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

330/442

Edit Tero: Vaikka ollaan vihaisia nin ei kiroilla, poistin kirosanat

 

 

Seli Seli Soneralaiset  . 

 

Veloititte väärin perustein huijjareille rahaa minulta . 

 

 Teille ei asiakkuuteni eikä sanani painannu hevon***vertaa . 

 Se muutama kymppi minkä valtuuttamanne varas teidän avustuksella sai rahaa riittäköön minun osuudekseni kansainvälisen ***-organisaation pyörittämiseksi . Olen loukkaantunut syvästi teihin ja haluan sen myös Sanoa .. 

 

 Haistakkaa Hevon Vee . 

 

Tänään sain Soneralta seuraavan viestin . 

 

 " Hei Huomasimme että numerosi on siirtymässä toiselle operaattorille . Olet meille tärkeä , emmekä halua sinun lähtevän .Soita meille numeroon 0800121121 ( 0 e ) ,,, diipaa daapaa .. " 

Ai että minä siis v minä vielä antaisin teidän tehdä perusteettomia rahastuksia vain siksi että teillä on jokin  veloitusjärjestelmä millä voitte *** minua silmään .. 

 

 Sanani ei painannu yhtään mitään Sen sijjaan romaniasta käsin operoiva aikuisviihdesivuston laskutus oli asiassani JUMALA suurin kaikista oikeen allahi 

 

 Hyvät Päivänjatkot , äläkääkä vaipuko epätoivoon . 

 Aspaan löytyy lähtiöiden sijaa nuoria koulustavalmistuneita jotka sitten voitte korvata uusilla koulusta valmistuneilla jokka kovettaa sielusa huijjautujen valituksilta ,, rahhoo tulloo ,, mutta ei minun lompakolta enää sonera varasta . p:: r:: kele 

 

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.