Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64847
Kirjoituksia 176379

Dimoco Europe Gmbh



Highlighted

Dimoco Europe Gmbh

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/442

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

Vastaa
441 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

361/442

Miten Te Kehtaatte vielä kiusata asiakkaista kansainvälisen rikollisjärjöstö huijjauksilla . Täällä Klaanissa auotte päätänne huijjatuille  , suomalainen perheenäiti kertoo klaanissa olevansa täysin varma ettei ole tilannut mitään palveluja sveitistä toimivan , romaniasta operoivan puhelimesta .., Niin Seuraus on että SONERAN aspat kyselee , e??? että onko nyt ihan varma ettet ole,,, huhu huuhhu mitään heh heh heh mennyt nyt ************** ,,ihan ,, hupsista , noin vaan tehden , Siis oikeesti . Sonera uskoo mieluummin Romanian ********* kuin SUOMALAISTA Onneksi tänään vaihtuu operaattori !

 

 

EDIT: Muokattu ronskia kieliasua //SeleneR

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

362/442

Mihin ja miten teen reklamaation Soneralle aiheettomasta laskutuksesta?

 

Olen tehnyt reklamaation jo muutama viikko sitten FB:n kautta, mutta vastauksena oli vain, että pitää reklamoida Dimocoa.

 

Dimoco on luvannut maksaa korvaukset, mutta ei ole maksanut.

 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.

Vastaa
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

363/442

@polars kirjoitti:

En tiedä kelle vastaan tai viestitänkoska se ei selviä sivulta, josta hyppäsin sisään. Pääsin vihdoin "Klaanin" sivuille sisään ja haluan todeta, että olen myös saanut Dimocolta 20 euron laskun, Soneran laskuun sisällytettynä, enkä tiedä mistä maksan. Soneran pitää kertoa ja yksilöidä minulle laskun sisältö. En ainakaan tietoisesti ole mennyt millekään maksaville sivuille, miksi menisin, kun ilmaiseksikin saa kaikenlaista sisältöä.

Yhtenä vaihtoehtona on joka tapauksessa sopimuksen irtisanominen. Ja joka tapauksessa haluan puhelimeeni estot miin, että mihinkään arveluttavaan sivustoon ei pääse. Kunhan vain tietäisin miten se tehdään. "Omilta

Sivuilta" sen pitäisi löytyä mutten ole löytänyt. Kertokaa ihmeessä!


Mene omille sivuille klikkaa kyseistä liittymääsi , valitse lisäpalvelut, saatavilla, estot ja rajoitukset ja sieltä valitse esto luokka P1 vahvin ( et voi käyttää mitään mobiilimaksua ) P2 sallii esim. pysäköinntimaksun suorittamisen, mutta ei aikuisviihdepalveluita.

Vastaa
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

364/442

@HarryBelafonte kirjoitti:

Mihin ja miten teen reklamaation Soneralle aiheettomasta laskutuksesta?

 

Olen tehnyt reklamaation jo muutama viikko sitten FB:n kautta, mutta vastauksena oli vain, että pitää reklamoida Dimocoa.

 

Dimoco on luvannut maksaa korvaukset, mutta ei ole maksanut.

 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.


Voit tehdä omien sivujen kautta palvelupyynnöllä reklamaation vielä kerran tai ihan perinteiseti kirjeitse Soneralle

 TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

Voit myös pyytää Soneraa olemaan yhteydessä Dimocoon ja hoitamaan sun asiaasi.

Vastaa
Highlighted

Telialainen
Viestejä 17 kpl

365/442

@kiisseli67 kirjoitti:

@HarryBelafonte kirjoitti:

Mihin ja miten teen reklamaation Soneralle aiheettomasta laskutuksesta?

 

Olen tehnyt reklamaation jo muutama viikko sitten FB:n kautta, mutta vastauksena oli vain, että pitää reklamoida Dimocoa.

 

Dimoco on luvannut maksaa korvaukset, mutta ei ole maksanut.

 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.


Voit tehdä omien sivujen kautta palvelupyynnöllä reklamaation vielä kerran tai ihan perinteiseti kirjeitse Soneralle

 TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

Voit myös pyytää Soneraa olemaan yhteydessä Dimocoon ja hoitamaan sun asiaasi.


@HarryBelafonte, ymmärsinkö oikein, että olet jo ollut yhteydessä Dimocoon? Jos et enää halua olla yhteydessä Dimocoon, voit tehdä reklamaation Soneralle kuten @kiisseli67 yllä kuvaa.
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 17 kpl

366/442

@HarryBelafonte kirjoitti:
 

Selkeät reklamointiohjeet, kiitos.


Laskutusepäselvyyksissä ole ensisijaisesti yhteydessä palveluntarjoajaan. Palveluntarjoajalla on täsmällinen tieto tapahtumista, jolloin asian selvitys on nopeampaa kuin Soneran kautta. Jos et halua hoitaa selvitystä itse, me teemme sen mielellämme. Ota yhteyttä Soneran asiakaspalveluun puhelimitse, kirjallisesti tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeella. Ottaessasi yhteyttä kirjallisesti tai palvelupyyntölomakkeella muista kertoa, mitä liittymää selvityspyyntö koskee.
Olemme sopineet Dimocon kanssa, että hyvitystapauksissa Sonera tekee hyvityksen asiakkaan tulevaan laskuun. Asiakkaiden ei siis tarvitse antaa omaa tilinumeroaan Dimocon asiakaspalvelulle.
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

367/442

Olen tehnyt kaksi reklamaatiota Dimocolle kaksi viikkoa sitten. Minulle luvattiin korvaus, mutta en ole saanut rahoja. Tilitietoni siis jo lähetin Dimocolle kaksi viikkoa sitten, koska Sonerasta opastettiin silloin ottamaan itse yhteyttä Dimocoon ja niin tein.

 

Lähetin siis jo ennen sitä reklamaation Soneran FB-sivuille ja silloin käskettiin ottamaan yhteyttä Dimocoon, ei Soneraan.

Tilanne on siis nyt ilmeisesti muuttunut.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

368/442
Onko joku tutkinut tai yrittänyt tutkia, paljonko operaattorit itse tienaavat eli ottavat Dimocon laskuttamasta summasta?
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 17 kpl

369/442

@HarryBelafonte kirjoitti:

Olen tehnyt kaksi reklamaatiota Dimocolle kaksi viikkoa sitten. Minulle luvattiin korvaus, mutta en ole saanut rahoja. Tilitietoni siis jo lähetin Dimocolle kaksi viikkoa sitten, koska Sonerasta opastettiin silloin ottamaan itse yhteyttä Dimocoon ja niin tein.

 

Lähetin siis jo ennen sitä reklamaation Soneran FB-sivuille ja silloin käskettiin ottamaan yhteyttä Dimocoon, ei Soneraan.

Tilanne on siis nyt ilmeisesti muuttunut.


@HarryBelafonte Dimoco maksaa hyvitykset erissä. Viimeinen tieto on, että he ovat maksaneet hyvitykset reklamaatioista, jotka on tehty 11.11. mennessä. Lähetin heille juuri kyselyn siitä, koska seuraava erä maksetaan. Jos hyvitystä ei ala kuulumaan, ole yhteydessä joko Dimocoon tai Soneraan.

 

Tilanne ei ole muuttunut. Dimoco toivoo, että asiakas ottaa suoraan yhteyttä heihin. JOS asiakas ei halua ottaa yhteyttä Dimocoon, Sonera tekee sen asiakkaan puolesta.

 

Ainut muutos on, että 1.12. alkaen asiakkaan ei ole tarvinnut antaa tilinumeroaan Dimocolle, vaan Dimoco toimittaa tiedot hyvityksistä Soneralle, joka hyvittää summan asiakkaan tulevalla laskulla.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

370/442

Kävin juuri äsken poliisilaitoksella tekemässä asiasta rikosilmoituksen. Ilmoituksia on jo kertynyt "jokunen kappale". Poliisi suositteli muitakin asianosaisia tekemään omat rikosilmoituksensa, koska toisten puolesta niitä ei voi tehdä. Rikosnimike on tässä tapauksessa lievä petos, koska yksittäisten ihmisten kohdalla summat ovat pieniä. Mutta kun näitä tulee poliisin tietoon useampia, alkavat yhteissummat nousta helpostikin törkeän petoksen luokkaan ja asia alkaa edetä isommalla vaihteella. Saattaa Sonerakin joutua pikkuhiljaa vastaamaan tästä ilmeisen laajasta kuprusta.

 

Näitä perättömiä palvelumaksuja tehtailevia firmoja on Soneralla ja muillakin suomalaisilla operaattoreilla käsipuolessaan ainakin kaksi: NTH Ag ja Dimoco Gmbh. Ainakin Dimocolta pyytävät automaattiviestillä tilinumeroa, jonne voivat palauttaa virheellisesti laskutetun palvelumaksun. Poliisin suositus oli, että tilitietoja ei annettaisi rikollisille. (Ei tietenkään anneta.)

 

Rikosilmoituksen voi tehdä helposti netissä (www.poliisi.fi) tai henkilökohtaisesti poliisilaitoksella. Ei maksa mitään - toisin kuin jatkuva soitteleminen Soneran palvelunumeroon asian selvittämiseksi. 

 

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.