Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63823
Kirjoituksia 173816

Reklamaatio Laitevakuutuksesta



Highlighted

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

1/64

Täällä näkyy muitakin ketjuja olevan aiheesta mutta tehdään nyt uusi.

 

Viikko sitten hajosi Nokia 7 Plus joka 4kk vanha. Ilmoitus lähti AIG:lle heti.

 

Viikko on odoteltu kun tämän mallin Nokiaa ei ole saatavilla. 

 

Sitä on kaupat pullollaan, AIG siis selkeästi odottaa että saa jostain korjaillun kappaleen tilalle. Sen voisi jotenkuten sietää, jos sen saisi mainostettuna päivässä tai kahdessa. 

 

Telian aspa ei tiedä mistään mitään koska asia kuuluu AIG:lle. 

 

Te niitä vakuutuksia myytte, teidän pitää tietää. Te mainostatte että luuri on parissa päivässä kädessä. Se on harhaanjohtavaa. 

 

Laitoin jo kuluttajansuojaan kyselyä täyttääkö tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen merkit, kun näitä samanlaisia viestejä näkyy olevan täällä pitkältä aikaa.

 

Ja te teette yhteistyötä AIG:n kanssa, ei ole mun asia soitella sinne ja hätyytellä että saanko tässä kuussa uutta. Jos ei luvatussa ajassa AIG sitä luuria pysty toimittamaan niin Telia kyllä pystyy, teillä on hyllyt väärällään tätä Nokia ultraharvinaista mallia. 

 

Jeesus mitä touhua. Jos palvelun ulkoistette niin teidän vastuulla sen laatu on valvoa.

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

0 tykkäystä
63 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

51/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Te varmaan tiedotatte tästä ihan vaikka etusivullanne? Siis siitä että vanhat ehdot ovat voimassa tiettyyn päivään x.  Hyvien tapojen ja varmaan lainkin mukaista olisi se.

 

Ei se mene niinkään että teette poikkeuksen vain jos asiakas sitä erikseen vaatii.

 

Miksi minun pitää olla yhteydessä minnekään? Miksi te teetätte työtä asiakkaalla joka kuuluu teille. Pidätte sovitusta kiinni niin kenenkään ei tarvitse soittaa minnekään ja vaatia noudattamaan lakia. Todella hävytöntä asiakkaan alistamista.

 


Meillä ei ole näin Yhteisön kautta pääsyä asiakastietoihisi, jonka vuoksi asia tulisi tosiaan suoraan hoitaa AIG:n kautta. Pystymme täällä vain yleisellä tasolla vastailemaan ja keskustelemaan ja tarvittaessa ohjaamaan asiakastietoja vaativat yhteydenotot toisaalle. 

 

Jokaisessa laitevakuutusasiakkaalle lähtevässä tiedotteessa on tieto uusien ehtojen voimaantulosta, koska nämä vaihtelevat hieman riippuen vakuutuskauden alkupäivämäärästä. Nämä ovat siis asiakaskohtaisia. Tiettyä ja samaa voimaantulopäivää ei siis ole ehtomuutokselle.

 

Useimmat asiakkaat mieluiten palauttavat vanhan laitteensa myöhemmin, kun saavat tiedot siirrettyä vanhasta puhelimesta uuteen korvaavaan laitteeseen. Tämä on ollut tosiaan mieluinen muutos useammalle. Jos kuitenkin tätä kotoa noutoa on erikseen pyydetty, niin nämä on käsitelty sitten AIG:n toimesta tapauskohtaisesti ja toiveen mukaisesti. 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

52/64

Joka tapauksessa olette AIG:n kanssa rikkoneet määräyksiä tuon käytännön kanssa. Palvelu muuttuu olennaisesti ja siitä ei etukäteen tiedotettu ketään. Ja olisi syytä tiedottaa edes siitä että vaihtoehto entiseen palveluun on vielä olemassa. Ei mulle ole ainakaan vapaaehtoisesti moista tarjottu. 

 

Mielihyvin olen yhteydessä teidän asiakaspalveluunne vaikka chatin kautta, saatte hoitaa noudon sieltä. Koen asian niin että jos olette välinpitämättömiä asiakkaita kohtaan niin saatte tehdä sitten töitäkin. 

 

Ja jos saisin täältä vielä yhteystiedot ihmiselle joka on ollut teidän puolesta päättämässä palvelun muutoksesta niin saan tehdä asiasta ihan virallisen reklamaation myös teille.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

53/64

Olin yhteydessä chatin kautta asiakaspalveluunne ja siellä kieltäydyttiin asiaa hoitamasta. Käskettiin irtisanoa laitevakuutus jos ei miellytä.

 

Onko Telian virallinen kanta kehottaa irtisanomaan palvelu sen takia, että olette mokanneet itse?

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 378 kpl

54/64

Tietystikään ei toivota, että meidän tarjoamia palveluita irtisanotaan. Laitevakuutuksen laitteenvaihdot ja niihin liittyvät toimenpiteet hoituvat AIG:n kautta, joten luulen, että meidän chatin kautta et olekaan saanut siihen tarvittavaa apua ikävä kyllä. Toivoisin, että saisit tämän AIG:n kanssa sovittua ja selvitettyä mahdollisimman pian, jotta ongelma saadaan ratkaistua.

Jos haluat kuitenkin reklamoida asiasta meille, voit tehdä sellaisen täältä ja tarvittaessa voit pyytää myös kuluttajaneuvonnasta mielipidettä asiaan. Valitettavasti työntekijöidemme yhteystietoja emme voi luovuttaa eteenpäin. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

55/64

Jotenkin outoa, että sysäätte vastuun kaikesta AIGn niskaan. Vaikka olette itse palvelun muuttumisen jälkeen sivuillanne ja palvelun tuoteselosteessa mainostaneet palvelua aivan erilaisena mitä se todellisuudessa on. 

 

Tuoteselostetta muutitte kyllä sen jälkeen kun siitä viimeksi reklamoin, mutta ette saaneet aikaiseksi AIGn kanssa sorvattua uusia palveluehtoja vaikka aikaa oli tosiaan puoli vuotta. 

 

Jälkeenpäin olette nostelleet käsiä ilmaan ja käskeneet olla yhteydessä muualle kuin teihin. 

 

Olette suorittaneet ihan itse täysin valheellista mainontaa ja asiakkaita on huijattu.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

56/64

Te ette sitten ikinä vastanneet jätettyyn reklamaatioon asiasta. 

 

 

Suoraselkäistä ja rehtiä touhua Telia!

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 911 kpl

57/64

Tarkistathan vielä sähköpostisi roskapostikansion. Reklamaatioissa ei juurikaan ole ollut viivettä joten sinulle olisi pitänyt tulla jo vastaus. Emme jätä niihin vastaamatta, joten jotatin muuta tässä on täytynyt tapahtua. Jos vastausta ei löydy roskapostikansiostakaan, voit tarvittaessa olla chatin kautta yhteydessä niin katsotaan mikä tuon reklamaation vastaus on. 

0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

58/64

Teiltä tuli vastaus jossa reklamaationi aihetta sivuttiin, mutta itse aihe sivuutettiin täysin. Tein uuden reklamaation jossa tarkensin asiaa ja siihen odotan edelleen vastausta.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

59/64

Käytin oikeuttani sopimuksen mukaiseen laitteen noutoon. 

 

AIG asiakkaalta kysymättä aikoja yms. tilaili laitteelle noudon, käski tulostaa osoitekortit pakettiin sekä rahtikirjat itse.

 

Toisitteko mulle tänään tulostimen koska en sellaista omista, rahtikirjat kun pitäisi jäädä toinen kappale itselle kuitiksi lähetyksestä. Ilman kuitteja en uskalla pakettia matkaan lähettää. Enkä tosiaan virallisia osoitelappuja paketin kylkeen saa. 

 

 

Että näin hienosti asiakkaalle tarjottiin sitä noutopalvelua. Asiakas siis joutuisi tekemään kaiken itse, paitsi maksamaan lähetyksen. 

 

Kai niissä sopimusehdoissa olisi pitänyt lukea että asiakkaalta vaaditaan tulostintakin. 

 

Siis aivan kaikki on mennyt riman ali.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 911 kpl

60/64

Kannattaa melkein AIG:n kanssa jutella tarkemmin kuinka asia voidaan hoitaa jos sinulla ei ole mahdollisuuksia tulostaa tarvittavia asiakirjoja.

Ja mitä tulee uuteen reklamaatioon, sinuun otetaan varmasti yhteyttä kun asia on uudelleen käsitelty. 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.