Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jis87_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netgear CG3300D -modeemin langaton yhteys.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Olen puhunut ongelmastani jo toisen henkilön aloittamassa ketjussa, mutta siinä oli ilmeisesti kyse muista ongelmista.

Ongelmana on siis tietokoneen ja modeemin (Netgear CG3300D) välinen langaton yhteys (Langallisessa ei juurikaan mitään vikaa).
Modeemi ilmeisesti jatkuvasti uusii tietokoneen ip-osoitetta?

Tästä kuvasta ilmenee langattoman verkon tila ongelman kolmena eri vaiheena.

http://i1030.photobucket.com/albums/y36 ... etutoi.jpg

Ensin internet toimii, sitten menee verkkoyhteys ja tulee rajoitetut oikeudet, sitten ei ole enää internet-yhteyttä. Ongelma korjaantuu itsestään 5-120 sekunnissa, tai jos manuaalisesti katkaisen yhteyden modeemiin ja sitten heti yhdistän takaisin.

Ongelman aikana modeemi ei ilmoita valoillaan mitään erikoista. Joskus modeemi katoaa langattomien modeemien listalta. Verkkokortti löytää kyllä samaan aikaan muita naapuruston langattomia verkkoja joten verkkokortti kyllä toimii. Kun modeemi katoaa listalta niin sen kaikki valot palavat normaalisti ja langallinen yhteys toimii. Tällöin modeemi pitää käyttää virrattomana jotta se palaa langattomien verkkojen listalle.

Modeemin langatonta yheyttä on testattu yhdellä tietokoneella ja kahdella PS3-konsolilla. Kaikilla laitteilla on suuria yhteysongelmia.

IP-osoitteet ja dns-asetukset on määritetty automaattisesti haettaviksi, modeemihan toimii dhcp-palvelimena.. Olen lisäksi poistanut langattoman verkkokortin verkkoasetuksista verkkokortin automaattisen virransäästön. Tämän lisäksi olen CMD:stä poistanut task offloadin. Vierailijaverkko ja modeemin palomuuri ei päällä..

Mikään ei nyt tunnu auttavan. Onko modeemi vaihdon tarpeessa..? Modeemi on saatu Soneralta.
87 vastausta
sjv_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Itselläni ihan samanlainen vika, samanlaisessa laitteessa.

Yleisin ja harmittomampi ongelma on että langattomana yht'äkkiä uudet yhteydet ei onnistu hetkeen mihinkään, eikä dns kyselyt onnistu, mutta olemassa olevat IRC, SSH, yms. yhteydet pysyvät auki. Tämän katkoksen aikana ei myöskään purkin hallintaan pääse käsiksi. Tämä kestää yleensä korkeintaan pari-kolme minuuttia.

Harmillisempi mutta harvinaisempi ongelma on että silloin tällöin mikään ei langattomana toimi ollenkaan. Yhteys koko purkkiin katkeaa eikä mikään vaan toimi. Tämä saattaa kestää pitkäänkin, eikä edes virtojen pois käyttäminen yleensä auta. Laitteen ledeistä vikaa ei näe mitenkään, vaan ne loistavat ja villahtelevat ihan samaan malliin kuin silloin kun homma toimii normaalisti.

Eetterin kautta olen käyttänyt laitetta varsin vähän, että voisin varmasti sanoa etteikö tätä tapahtuisi myös langallisena.
jis87_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
sjv kirjoitti:
Eetterin kautta olen käyttänyt laitetta varsin vähän, että voisin varmasti sanoa etteikö tätä tapahtuisi myös langallisena.


Voi olla että tapahtuu mutta yhteys korjaantuu melkoisen huomaamattomasti ja nopeammin, esim lataukset eivät katkea.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
jis87: Kerroit, että olit jo testannut wlan-yhteyttä Netgear -laitteeseen usealla eri päätelaitteella, joten kuulostaa, että ongelma voi rajautua tässä tapauksessa modeemin puolelle. Jos laite on hankittu kauttamme, yksi vaihtoehto asiassa on olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta voidaan selvittää voiko asiassa tulla kyseeseen modeemin takuuvaihto (jos ongelma olisi tässä tapauksessa yksittäiseen modeemilaitteeseen liittyvää).

Vikapalveluumme voi olla yhteydessä joko puhelimitse 0206 90101 (pm/mpm) tai lähettämällä viestin vikailmoituslomakkeemme kautta.

Olimme myös aiemman viestiketjun käsittelyn yhteydessä laittaneet eteenpäin tiedustelua, onko Netgear CG3300D -laitteelle tulossa jonkinlaista päivityksiä tulevaisuudessa, mutta tähän asiaan ei ole tullut vielä lisätietoa.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
jis87_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kokeilen nyt toisella samanlaisella modeemilla, kerron täällä jos siinäkin on samanlainen ominaisuus.

Olisi muuten kiva kuulla jos jollakin Netgear CG3300D:n omistajalla langaton yhteys toimisi erittäin hyvin tai edes kohtalaisesti.
pekkte_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla Netgear CG3300D:n langaton toimii yhtä huonosti kuin sinullakin. Käytössä langattomana yksi pöytäkone ja läppäri. Langallinen kone toimii aika hyvin, satunnaisia katkoja lukuunottamatta.

Miksi QUEST-verkon kautta langattomat toimii paljon paremmin voi jopa pelata. Sekin hävittää välillä yhteyden, mutta huomattavasti harvemmin.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
pekkte kirjoitti:
Miksi QUEST-verkon kautta langattomat toimii paljon paremmin voi jopa pelata. Sekin hävittää välillä yhteyden, mutta huomattavasti harvemmin.


Olisiko salauksen puuttuminen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
pekkte_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
[quote="pekkte":1jk1bjzo]Miksi QUEST-verkon kautta langattomat toimii paljon paremmin voi jopa pelata. Sekin hävittää välillä yhteyden, mutta huomattavasti harvemmin.


Olisiko salauksen puuttuminen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:1jk1bjzo]

Voisiko Netgear CG3300D langattoman puolen ongelmat sitten liittyä salaukseen tai palomuuriin. onko Netgear CG3300D:ssa oma palomuuri?
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
En saanut vielä vahvistettua tietoa siihen onko laitteessa palomuuritoiminto enkä ole päässyt itse testaamaan kyseistä laitetta. Palaan asiaan uudelleen, kun saan asiaan lisätietoa.

Edit: tähän oli tullutkin jo varmistusta eli laitteessa on palomuuritoiminto.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
jupeli50_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
pekkte kirjoitti:
[quote="Sonera-asiantuntija":1946dckd][quote="pekkte":1946dckd]Miksi QUEST-verkon kautta langattomat toimii paljon paremmin voi jopa pelata. Sekin hävittää välillä yhteyden, mutta huomattavasti harvemmin.


Olisiko salauksen puuttuminen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:1946dckd]

Voisiko Netgear CG3300D langattoman puolen ongelmat sitten liittyä salaukseen tai palomuuriin. onko Netgear CG3300D:ssa oma palomuuri?[/quote:1946dckd]

On oma palomuuri, poista se käytöstä niin rupeaa toimimaan. Minulla oli ihan sama ongelma. Lisäksi poista Quest yhteys ja salaat salasanalla yhteyden, ni jo pelittää,
Tämän osion uusimmat keskustelut