Hei,
Olen puhunut ongelmastani jo toisen henkilön aloittamassa ketjussa, mutta siinä oli ilmeisesti kyse muista ongelmista.
Ongelmana on siis tietokoneen ja modeemin (Netgear CG3300D) välinen langaton yhteys (Langallisessa ei juurikaan mitään vikaa).
Modeemi ilmeisesti jatkuvasti uusii tietokoneen ip-osoitetta?
Tästä kuvasta ilmenee langattoman verkon tila ongelman kolmena eri vaiheena.
http://i1030.photobucket.com/albums/y36 ... etutoi.jpg
Ensin internet toimii, sitten menee verkkoyhteys ja tulee rajoitetut oikeudet, sitten ei ole enää internet-yhteyttä. Ongelma korjaantuu itsestään 5-120 sekunnissa, tai jos manuaalisesti katkaisen yhteyden modeemiin ja sitten heti yhdistän takaisin.
Ongelman aikana modeemi ei ilmoita valoillaan mitään erikoista. Joskus modeemi katoaa langattomien modeemien listalta. Verkkokortti löytää kyllä samaan aikaan muita naapuruston langattomia verkkoja joten verkkokortti kyllä toimii. Kun modeemi katoaa listalta niin sen kaikki valot palavat normaalisti ja langallinen yhteys toimii. Tällöin modeemi pitää käyttää virrattomana jotta se palaa langattomien verkkojen listalle.
Modeemin langatonta yheyttä on testattu yhdellä tietokoneella ja kahdella PS3-konsolilla. Kaikilla laitteilla on suuria yhteysongelmia.
IP-osoitteet ja dns-asetukset on määritetty automaattisesti haettaviksi, modeemihan toimii dhcp-palvelimena.. Olen lisäksi poistanut langattoman verkkokortin verkkoasetuksista verkkokortin automaattisen virransäästön. Tämän lisäksi olen CMD:stä poistanut task offloadin. Vierailijaverkko ja modeemin palomuuri ei päällä..
Mikään ei nyt tunnu auttavan. Onko modeemi vaihdon tarpeessa..? Modeemi on saatu Soneralta.
Sivu 3 / 4
jis87 kirjoitti: Mitenkäs, jos reitittimen hankkii niin pystyykö modeemiin kuitenkin liittämään ethernetin kautta esim PS3:n jos se modeemi on siltaavassa tilassa?
Ja käyttäisi sitten reititintä vain langattomaan yhteyteen.
Siltaavaan modeemin kytkettymä PS3:n yhteydet toimisivat todennäköisesti paremmin kuin NAT:n/palomuurin takana. Näin ainakin sen asian puolesta, että siltaavana modeemi ei kaipaa porttiohjauksia PS3:lle.
Tapio kirjoitti: Siltaavaan modeemin kytkettymä PS3:n yhteydet toimisivat todennäköisesti paremmin kuin NAT:n/palomuurin takana. Näin ainakin sen asian puolesta, että siltaavana modeemi ei kaipaa porttiohjauksia PS3:lle.
Hankin tosiaan tuon reitittimen ja ainakin langaton yhteys tuon reitittimen läpi on toiminut erittäin vakaasti.
Valitettavasti samaan aikaan ei modeemilta voi laittaa suoraan PS3:een ethernet-kaapelia koska soneralta tulee vain yksi wan ip? Eli joko vain reititin tai ps3 olisi yhteydessä internetiin?
Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi laittaa PS3 natin taakse? Käytännössä mitään ongelmaahan siinä ei ole ja osaan kyllä säätää tarvittavat asetukset, mutta haluaisin vielä varmistuksen että reititin ja PS3 eivät voi samanaikaisesti olla yhteydessä soneran ulkoverkkoon. Onko asia näin?
jis87 kirjoitti: Valitettavasti samaan aikaan ei modeemilta voi laittaa suoraan PS3:een ethernet-kaapelia koska soneralta tulee vain yksi wan ip? Eli joko vain reititin tai ps3 olisi yhteydessä internetiin?
Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi laittaa PS3 natin taakse? Käytännössä mitään ongelmaahan siinä ei ole ja osaan kyllä säätää tarvittavat asetukset, mutta haluaisin vielä varmistuksen että reititin ja PS3 eivät voi samanaikaisesti olla yhteydessä soneran ulkoverkkoon. Onko asia näin?
Kiinteän verkon laakaistaliittymään - kuten kaapelinetti - pitäisi saada korkentaan viisi IP-osoitetta kerrallaan Soneran DHCP-palvelimelta eli sen asian puolesta PS3:n kytkeminen suoraan modeemiin pitäisi onnistua. Soneran DHCP:ltä tuleva IP-osoite on 80-, 84- tai 88-alkuinen.
Eikö PS3 saa suoraan modeemiin kytkettynä lainkaan IP-osoitetta?
Tapio kirjoitti: Kiinteän verkon laakaistaliittymään - kuten kaapelinetti - pitäisi saada korkentaan viisi IP-osoitetta kerrallaan Soneran DHCP-palvelimelta eli sen asian puolesta PS3:n kytkeminen suoraan modeemiin pitäisi onnistua. Soneran DHCP:ltä tuleva IP-osoite on 80-, 84- tai 88-alkuinen.
Eikö PS3 saa suoraan modeemiin kytkettynä lainkaan IP-osoitetta?
Onnistuihan se. Olin tyhmänä yrittänyt laittaa manuaalisesti ip-osoitetta lan-muotoon 192.168.x.x ;)
Automaattisilla asetuksilla haki heti oikean ip-osoitteen.
Kiitoksia asian selventämisestä.
Tapio kirjoitti: Ainahan on olemassa se vaihtoehto, että antaa kaapelimodeemin toimia rauhassa kaapelimodeemina ja hankkii langatonta lähiverkkoa varten erillisen n-standardin WLAN-tukiaseman.
Jo pelkästään tätä Keskustele ja kysy - palstaa lukemalla lukemalla käy selväksi, että eri tyyppisiin modeemeihin sisäänrakennetut WLAN-tukiasemat/reitittimet eivät riitä kaikkien käyttäjien tarpeisiin ja suurimmissa nopeusluokissa ovat hitaampia kuin itse laajakaistayhteys.
Minullakin Netgearin langaton yhteys pätkii jatkuvasti. Kerrotko mitä asetuksia pitää muuttaa modeemiin, jos siihen kytkee erillisen WLAN -tukiaseman. Entä mikä olisi toimiva tukiasema Netgearin rinnalle? Langatonta verkkoa käyttää PS3, pari kannettavaa ja iPad.
Creative kirjoitti: Minullakin Netgearin langaton yhteys pätkii jatkuvasti. Kerrotko mitä asetuksia pitää muuttaa modeemiin, jos siihen kytkee erillisen WLAN -tukiaseman. Entä mikä olisi toimiva tukiasema Netgearin rinnalle? Langatonta verkkoa käyttää PS3, pari kannettavaa ja iPad.
Jos Netgear CG3300D -kaapelimodeemiin kytketään erillinen WLAN-reititin, tulisi jomman kumman laitteen toimia siltaavana, jotta ei tula kahta NAT:ia (Network Address Translation) peräkkäin. En ole onnistunut löytämään Netgear CG3300D:n manuaalia, mutta eiköhän sen muuttaminen siltaavaksi onnitu modeemin hallintasivuilta. Siltaava tila on modeemin hallinnassa todennäköisesti ilmaistu termillä bridge mode.
Omia käyttökokemuksia ei n-sarjan WLAN-tukiasemista minulla ole, mutta varmasti joku toinen tätä palstaa lukeva voi suositella (tai olla suosittelematta) jotain laitetta. Sonera verkkokaupassa on myytävänä esimerkiksi D-Link DIR-615 hintaan 69,90 euroa.
Tuohon siltaukseen löytyikin vastaus Elisan sivuilta:
http://www.elisa.fi/asiakastuki/1992.1/ ... ltaaminen/
Kuulisin tosiaankin mielelläni suosituksia toimivista ja tehokkaista WLAN -tukiasemista muilta käyttäjiltä.
http://www.elisa.fi/asiakastuki/1992.1/ ... ltaaminen/
Kuulisin tosiaankin mielelläni suosituksia toimivista ja tehokkaista WLAN -tukiasemista muilta käyttäjiltä.
Creative kirjoitti: Kuulisin tosiaankin mielelläni suosituksia toimivista ja tehokkaista WLAN -tukiasemista muilta käyttäjiltä.
Itselläni on juuri tuo DIR-615, jonka sai gigantista alle viidellä kympillä.
Se on osoittaunut todella hyväksi ostokseksi.
Se on suhteellisen yksinkertainen käyttää.
Voin laittaa lisätietoja tarvittaessa.
Ostin sitten sen D-Link DIR-615 reitittimen. Ei pätki langaton yhteys enää, mutta reititin jumii välillä. Ensin selaus hidastuu ja sitten loppuu kokonaan. Virran katkaisu reitittimestä auttaa, mutta aiheuttaa turhaa vaivaa. Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla? Mikähän siihen voisi auttaa?
jis87 kirjoitti: [quote="Creative":26y8qdy8]Kuulisin tosiaankin mielelläni suosituksia toimivista ja tehokkaista WLAN -tukiasemista muilta käyttäjiltä.
Itselläni on juuri tuo DIR-615, jonka sai gigantista alle viidellä kympillä.
Se on osoittaunut todella hyväksi ostokseksi.
Se on suhteellisen yksinkertainen käyttää.
Voin laittaa lisätietoja tarvittaessa.[/quote:26y8qdy8]
Vieläkö pelaa tuolla reitittimellä yhteys niin kuin pitää?? Täytyy varmaan minunkin ostaa moinen jotta saisi viimein tämän yhteyden toimimaan!!!
Itselläni ei ole ollut juurikaan ongelmia internetin kanssa ko. reitittimen oston jälkeen.
Langattoman yhteyden kanssa ei ole lainkaan ollut ongelmia.
Creative: En tiedä onko tästä apua ongelmaasi mutta kannattaa päivittää reititin uusimpaan ohjelmistoversioon. Riippuen DIR-615 -retittimen mallista D-linkin sivuilta saa ladattua uuden version.
http://www.dlink.fi/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-FI/DLTechProduct&cid=1197319391591&p=1197318961071&packedargs=QuickLinksParentID%3D1197318961071%26locale%3D1195806935789&pagename=DLinkEurope-FI/DLWrapper
Itselläni oli versio 4.11, ja reititin itse ei kyennyt tunnistamaan että uusi päivitys olisi saatavilla. Uusin oli 4.12
HUOM! D-link näemmä suosittelee että päivityksen lataa Ethernet-kaapeli -yhteydellä.
Langattoman yhteyden kanssa ei ole lainkaan ollut ongelmia.
Creative: En tiedä onko tästä apua ongelmaasi mutta kannattaa päivittää reititin uusimpaan ohjelmistoversioon. Riippuen DIR-615 -retittimen mallista D-linkin sivuilta saa ladattua uuden version.
http://www.dlink.fi/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-FI/DLTechProduct&cid=1197319391591&p=1197318961071&packedargs=QuickLinksParentID%3D1197318961071%26locale%3D1195806935789&pagename=DLinkEurope-FI/DLWrapper
Itselläni oli versio 4.11, ja reititin itse ei kyennyt tunnistamaan että uusi päivitys olisi saatavilla. Uusin oli 4.12
HUOM! D-link näemmä suosittelee että päivityksen lataa Ethernet-kaapeli -yhteydellä.
Kiitos vinkistä ja linkistä! Reititin ei ole viime viikkoina pätkinyt lainkaan, joten en tee siihen vielä mitään päivityksiä. Hyvä kuitenkin tietää mitä teen, jos ongelmia vielä esiintyy.
Viimein kolmen kuukauden jälkeen ensimmäinen ilta, että netti ei pätki!! Laitoin tänään tuon D-Linkin reitittimen ja niin vain näyttää, että netti toimii viimeinkin!! Kiitos jis87 neuvoista! Sinusta oli paljon enemmän apua kuin Sonerasta tämän ongelman ratkaisemiseksi!!
Vaihdoin liittymän soneran kaapeliin, ja noin viikko sitten piti laittaa tämä Netgear toimintaan. No, toiminta on sellaista kuten tässä viestissä on todettu, eli wlan pätkii hyvinkin tiuhaan. Kaapelilla yhdistettynä ei ongelmia.
Ensin kyllä pitää todeta, että miksi ihmeessä Sonera toimittaa asiakkailleen tällaista modeemia, jos siinä kerran ongelmia esiintyy? Uskoisin, että niitä ongelmia on huomattavasti useammalla kuin vain tähän viestiketjuun kirjoittaneilla? Ensimmäinen kerta on vahinko, toinen sattuma, mutta kolmatta samaa virhettä / viallisuutta voitaneen pitää jo osaltaan systemaattisena.
Hieman harmistuneen palautteen jälkeen kyselisin apuja. Mahdottomasti en ole tietokoneiden kanssa touhunnut, mutta jotain ymmärrän. Hankin tämän viestiketjun perusteella tuon D-linkin DIR-615 reitittimen helpottamaan vallitsevaa ongelmaa. Nyt on vain niin, että muutaman tiukan asennusrupeaman jälkeen en ole saanut tuota pelittämään Netgearin kanssa. Joten sitä tässä tiedustelen, että voisiko joku oikeasti vääntää rautalangasta, miten tuo reititin kytketään oikeaoppisesti? Tyyli olisi suunnilleen, että kytke virtapistoke... jne. Tuollaisesta ohjeistuksesta olisi tällaiselle amatöörille suunnaton apu.
Ensin kyllä pitää todeta, että miksi ihmeessä Sonera toimittaa asiakkailleen tällaista modeemia, jos siinä kerran ongelmia esiintyy? Uskoisin, että niitä ongelmia on huomattavasti useammalla kuin vain tähän viestiketjuun kirjoittaneilla? Ensimmäinen kerta on vahinko, toinen sattuma, mutta kolmatta samaa virhettä / viallisuutta voitaneen pitää jo osaltaan systemaattisena.
Hieman harmistuneen palautteen jälkeen kyselisin apuja. Mahdottomasti en ole tietokoneiden kanssa touhunnut, mutta jotain ymmärrän. Hankin tämän viestiketjun perusteella tuon D-linkin DIR-615 reitittimen helpottamaan vallitsevaa ongelmaa. Nyt on vain niin, että muutaman tiukan asennusrupeaman jälkeen en ole saanut tuota pelittämään Netgearin kanssa. Joten sitä tässä tiedustelen, että voisiko joku oikeasti vääntää rautalangasta, miten tuo reititin kytketään oikeaoppisesti? Tyyli olisi suunnilleen, että kytke virtapistoke... jne. Tuollaisesta ohjeistuksesta olisi tällaiselle amatöörille suunnaton apu.
am11 kirjoitti: Joten sitä tässä tiedustelen, että voisiko joku oikeasti vääntää rautalangasta, miten tuo reititin kytketään oikeaoppisesti? Tyyli olisi suunnilleen, että kytke virtapistoke... jne. Tuollaisesta ohjeistuksesta olisi tällaiselle amatöörille suunnaton apu.
Muutama asia reitittimen kytkemisestä modeemiin:
- Reitittimen WAN-liitin kytketään verkkokaapelilla yhteen modeemin LAN-liittimistä.
- Koska reititin toimii oletuksena sisäverkon DHCP-palvelimena (eli jakaa sisäverkon IP-osoitteet tietokoneille), kannattaa Netgear CG3300D -modeemi muuttaa siltaavaksi. Tämä ei ole välttämätöntä, mutta muutos antaisi uudelle laitekokoonpanolle mahdollisuuden toimia tehokkaammin.
- Koska D-Link tulee toimimaan WLAN-tukiasemana, Netgear CG3300D -modeemin oma WLAN-yhteys kannattaa sammuttaa pois käytöstä.
Nämä eivät ole "rautalanka" ohjeita, vaan lähinnä yleisellä tasolla olevia neuvoja modeemin ja erillisen WLAN-reitittimen kytkentään.
Tapio kirjoitti:
Muutama asia reitittimen kytkemisestä modeemiin:
- Reitittimen WAN-liitin kytketään verkkokaapelilla yhteen modeemin LAN-liittimistä.
- Koska reititin toimii oletuksena sisäverkon DHCP-palvelimena (eli jakaa sisäverkon IP-osoitteet tietokoneille), kannattaa Netgear CG3300D -modeemi muuttaa siltaavaksi. Tämä ei ole välttämätöntä, mutta muutos antaisi uudelle laitekokoonpanolle mahdollisuuden toimia tehokkaammin.
- Koska D-Link tulee toimimaan WLAN-tukiasemana, Netgear CG3300D -modeemin oma WLAN-yhteys kannattaa sammuttaa pois käytöstä.
Nämä eivät ole "rautalanka" ohjeita, vaan lähinnä yleisellä tasolla olevia neuvoja modeemin ja erillisen WLAN-reitittimen kytkentään.
Juu, näitä toimia olen tehnyt, eli Netgearin NAT ja WLAN pois päältä jne. Lisäksi olen D-linkin internet yhteyden asetukset määritellyt D-linkin ohjeiden mukaan muun muassa MAC-osoitteen kloonaukset. Silti Netgearin LAN portin (siis siitä mistä lähtee kaapeli D-linkin WAN aukkoon) valo palaa / vilkuttelee punaisena. Internet yhteys toimii kyllä hetken aikaa, mutta siitä se sitten hidastuu ja hiipuu pois. Voikohan tuossa Netgearissa olla vikaa?
am11 kirjoitti: Juu, näitä toimia olen tehnyt, eli Netgearin NAT ja WLAN pois päältä jne. Lisäksi olen D-linkin internet yhteyden asetukset määritellyt D-linkin ohjeiden mukaan muun muassa MAC-osoitteen kloonaukset. Silti Netgearin LAN portin (siis siitä mistä lähtee kaapeli D-linkin WAN aukkoon) valo palaa / vilkuttelee punaisena. Internet yhteys toimii kyllä hetken aikaa, mutta siitä se sitten hidastuu ja hiipuu pois. Voikohan tuossa Netgearissa olla vikaa?
Tuota voisi testata siten, että kun yhteys häviää kokonaan tai hidastuu merkittävästi, yhdistää tietokoneen suoraan verkkokortin kautta kiinni Nergearin LAN-liittimeen ja testaa yhteyttä. Parasta olisi varmuuden vuoksi testata juuri siitä liittimestä mihin D-Link on yhdistetty. Jos yhteys jumissa myös näin testattuna, ei vika jää ainakaan D-Link reitittimeen.
Toisaalta jos Netgear-modeemin buuttaaminen auttaa, on se hyvin todennäköisesti silloin ongelman aiheuttaja.
Tapio kirjoitti: Tuota voisi testata siten, että kun yhteys häviää kokonaan tai hidastuu merkittävästi, yhdistää tietokoneen suoraan verkkokortin kautta kiinni Nergearin LAN-liittimeen ja testaa yhteyttä. Parasta olisi varmuuden vuoksi testata juuri siitä liittimestä mihin D-Link on yhdistetty. Jos yhteys jumissa myös näin testattuna, ei vika jää ainakaan D-Link reitittimeen.Toisaalta jos Netgear-modeemin buuttaaminen auttaa, on se hyvin todennäköisesti silloin ongelman aiheuttaja.
Testailin tuotakin. Ei se aivan lukkoon mennyt, mutta joksikin aikaa hävitti nettiyhteyden, ennen kuin palautti sen. Tuon jälkeen en kuitenkaan enää päässyt osoitteeseen http://192.168.0.1 muuttamaan Netgearin asetuksia, eli ei löytänyt mitään tuolla osoitteella? Eräänä päivänä luulin jo Netgearin aloittaneen toimimaan "normaalisti", kun langaton toimi pätkimättä noin tunnin verran, mutta sitten pätkintä taas alkoi. Onko neuvoja, miten tässä nyt kannattaisi edetä?
am11 kirjoitti: Onko neuvoja, miten tässä nyt kannattaisi edetä?
Selvittelen onko modeemille tulossa uutta ohjelmistopäivitystä verkon kautta ja palaan asiaan.
Mahdollisia ratkaisuja Netgear CG3300D -kaapelimodeemin WLAN-yhteyden ongelmiin:
- WLAN-yhteyden oletuskanava on 11 ja kanavaleveys 20Mhz. Kannattaa kokeilla muita kanavia (kanava 1 tai 6).
- Jos käytössä on 40MHz:n kanavaleveys, niin se kannattaa palauttaa oletusasetukselle.
- Jos käytössä on WPA2 salaus, niin testaus poistuuko ongelma WPA:lla tai - tilapäisesti kokeiltuna - ilman salausta. Jos poistuu, niin kannattaa päivittää WLAN-verkkosovittimen ajurit.
Uutta päivitystä Netgear CG3300D:n ohjelmistoon ei ole ainakaan ihan lähiaikoina tulossa.
- WLAN-yhteyden oletuskanava on 11 ja kanavaleveys 20Mhz. Kannattaa kokeilla muita kanavia (kanava 1 tai 6).
- Jos käytössä on 40MHz:n kanavaleveys, niin se kannattaa palauttaa oletusasetukselle.
- Jos käytössä on WPA2 salaus, niin testaus poistuuko ongelma WPA:lla tai - tilapäisesti kokeiltuna - ilman salausta. Jos poistuu, niin kannattaa päivittää WLAN-verkkosovittimen ajurit.
Uutta päivitystä Netgear CG3300D:n ohjelmistoon ei ole ainakaan ihan lähiaikoina tulossa.
Pelkkä kanavan vaihto 6:een ei tuonut toivottua helpotusta, mutta muutin vielä Modesta asetuksen g only. Nyt on toistaiseksi wlan toiminut vakaimmin kuin kertaakaa aikaisemmin. Tuo muutos ei nopeuden puolesta haittaa, koska minulla on 10 megan liittymä.
Verkkokortin ajureita koitin päivittää, mutta tulee ilmoitus, että viimeisimmät ajurit on käytössä (koneena on HP:n läppäri, jos sillä nyt mitään merkitystä on)
Vielä sellainen kommentti, että kaverini joka oikeasti myös ymmärtää näiden laitteiden päälle, koitti laittaa tuon D-linkin Netgearin perään, mutta ei siinä onnistunut. Hän pingasi yhteyden, ja sen mukaan laitteisto hävittää paketteja D-linkin ja Netgearin välillä, siksi siis se yhtyes hyytyy ja hidastuu. Se vielä tarkennukseksi, että olen jo aikaisemmin "varmuuden vuoksi" käynyt vaihtamassa D-linkin toiseen, mutta kummallakin D-linkillä toiminta oli kuten aiemmin olen kuvannut. Joten vika ei liene D-linkissä jos sen kerran pitäisi olla yhteensopiva Netgearin kanssa?
Mutta jospa tämä nyt noilla Netgearin asetuksilla toimisi. Kiitos asiaan paneutumisesta.
Verkkokortin ajureita koitin päivittää, mutta tulee ilmoitus, että viimeisimmät ajurit on käytössä (koneena on HP:n läppäri, jos sillä nyt mitään merkitystä on)
Vielä sellainen kommentti, että kaverini joka oikeasti myös ymmärtää näiden laitteiden päälle, koitti laittaa tuon D-linkin Netgearin perään, mutta ei siinä onnistunut. Hän pingasi yhteyden, ja sen mukaan laitteisto hävittää paketteja D-linkin ja Netgearin välillä, siksi siis se yhtyes hyytyy ja hidastuu. Se vielä tarkennukseksi, että olen jo aikaisemmin "varmuuden vuoksi" käynyt vaihtamassa D-linkin toiseen, mutta kummallakin D-linkillä toiminta oli kuten aiemmin olen kuvannut. Joten vika ei liene D-linkissä jos sen kerran pitäisi olla yhteensopiva Netgearin kanssa?
Mutta jospa tämä nyt noilla Netgearin asetuksilla toimisi. Kiitos asiaan paneutumisesta.
am11 kirjoitti: Pelkkä kanavan vaihto 6:een ei tuonut toivottua helpotusta, mutta muutin vielä Modesta asetuksen g only. Nyt on toistaiseksi wlan toiminut vakaimmin kuin kertaakaa aikaisemmin. Tuo muutos ei nopeuden puolesta haittaa, koska minulla on 10 megan liittymä.
Verkkokortin ajureita koitin päivittää, mutta tulee ilmoitus, että viimeisimmät ajurit on käytössä (koneena on HP:n läppäri, jos sillä nyt mitään merkitystä on)
Vielä sellainen kommentti, että kaverini joka oikeasti myös ymmärtää näiden laitteiden päälle, koitti laittaa tuon D-linkin Netgearin perään, mutta ei siinä onnistunut. Hän pingasi yhteyden, ja sen mukaan laitteisto hävittää paketteja D-linkin ja Netgearin välillä, siksi siis se yhtyes hyytyy ja hidastuu. Se vielä tarkennukseksi, että olen jo aikaisemmin "varmuuden vuoksi" käynyt vaihtamassa D-linkin toiseen, mutta kummallakin D-linkillä toiminta oli kuten aiemmin olen kuvannut. Joten vika ei liene D-linkissä jos sen kerran pitäisi olla yhteensopiva Netgearin kanssa?
Mutta jospa tämä nyt noilla Netgearin asetuksilla toimisi. Kiitos asiaan paneutumisesta.
Mukava kuulla, että olet saanut rajattua ongelmaa. Toivottavasti yhteytesi toimii tämän jälkeen normaalisti.
T. Mika
Sonera Asiakaspalvelu
Otin NAT:in pois päältä ja sen jälkeen en enää saa purkkiin yhteyttä http://192.168.0.1
Netti kyllä toimii mutta mites tohon purkkiin nyt sais yhteyden jos haluais asetuksia vielä muutella?
Netti kyllä toimii mutta mites tohon purkkiin nyt sais yhteyden jos haluais asetuksia vielä muutella?
Jore67 kirjoitti: Otin NAT:in pois päältä ja sen jälkeen en enää saa purkkiin yhteyttä http://192.168.0.1
Netti kyllä toimii mutta mites tohon purkkiin nyt sais yhteyden jos haluais asetuksia vielä muutella?
Tuohon on pari vaihtoehtoa, joko resetoida modeemi (palauttaa NAT:in käyttöön) tai laittaa omalle koneelle hetkeksi kiinteä IP-osoite jolloin modeemin hallintaohjelmaan pääsee taas käsiksi.
Terve taas
Päivitetty tilanne:
Modeemi on ollut viimeisen kuukauden ajan siltaavana ilman reititintä, koska netti alkoi hävitä silloin tällöin. Ajattelin että vika olisi varmaankin reitittimessä, koska 2 tapauksessa kolmesta modeemissa paloivat kaikki valot niin kuin pitikin, mutta silti koneelta hävisi nettiyhteys ja se palautui hetken kuluttua takaisin.
Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt reitittimen poistamisen myötä. Kone on tällä hetkellä suoraan johdolla modeemissa ja samat viat sen kuin jatkuvat. Netti häviää, ensin sen huomaa siitä, että Skype ei saa yhteyttä, tämän jälkeen Messenger ja muut ilmoittavat että ei ole yhteyttä, selaimellakaan ei pääse minnekään. Modeemissa ovat kaikki valot niin kuin pitääkin, tämän lisäksi tietokoneella nettiin liittyvät asetukset ovat edelleen samat kuin ne olivat yhteyden toimiessakin. Yhteys kyllä palautuu yleensä itsestään muutamien minuuttien kuluttua. Sama tapahtuu toisellakin tietokoneella saman aikaisesti. En ymmärrä mikä tässä oikein mättää, jos jollain olisi tähän jotain apua antaa niin hyvä.
Toinen ongelma on puhtaasti se, että modeemi katkaisee yhteyden itsestään. Näitä tapauksia netin katkeamisista on noin 1 kolmesta kerrasta. Ei kuullosta pahalta, mutta kun näitä katkeamisia tulee päivittäin useita (vähintään kerran päivässä modeemi kadottaa yhteyden, ainakin modeemin valot niin kertovat). Tästä voisi tehdän jonkin sortin johtopäätöksen että modeemissa / lijoissa on jotain vikaa. Usein modeemi ei saa muodostettua yhteyttä useisiin minuutteihin vaan sitä pitää joskus odottaa pitkäänkin.
Lisäsin asiakasnumeroni omiin tietoihini. Tekninentuki voisi varmaan tarkistaa onko linjoissani jotain vikaa.
Päivitetty tilanne:
Modeemi on ollut viimeisen kuukauden ajan siltaavana ilman reititintä, koska netti alkoi hävitä silloin tällöin. Ajattelin että vika olisi varmaankin reitittimessä, koska 2 tapauksessa kolmesta modeemissa paloivat kaikki valot niin kuin pitikin, mutta silti koneelta hävisi nettiyhteys ja se palautui hetken kuluttua takaisin.
Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt reitittimen poistamisen myötä. Kone on tällä hetkellä suoraan johdolla modeemissa ja samat viat sen kuin jatkuvat. Netti häviää, ensin sen huomaa siitä, että Skype ei saa yhteyttä, tämän jälkeen Messenger ja muut ilmoittavat että ei ole yhteyttä, selaimellakaan ei pääse minnekään. Modeemissa ovat kaikki valot niin kuin pitääkin, tämän lisäksi tietokoneella nettiin liittyvät asetukset ovat edelleen samat kuin ne olivat yhteyden toimiessakin. Yhteys kyllä palautuu yleensä itsestään muutamien minuuttien kuluttua. Sama tapahtuu toisellakin tietokoneella saman aikaisesti. En ymmärrä mikä tässä oikein mättää, jos jollain olisi tähän jotain apua antaa niin hyvä.
Toinen ongelma on puhtaasti se, että modeemi katkaisee yhteyden itsestään. Näitä tapauksia netin katkeamisista on noin 1 kolmesta kerrasta. Ei kuullosta pahalta, mutta kun näitä katkeamisia tulee päivittäin useita (vähintään kerran päivässä modeemi kadottaa yhteyden, ainakin modeemin valot niin kertovat). Tästä voisi tehdän jonkin sortin johtopäätöksen että modeemissa / lijoissa on jotain vikaa. Usein modeemi ei saa muodostettua yhteyttä useisiin minuutteihin vaan sitä pitää joskus odottaa pitkäänkin.
Lisäsin asiakasnumeroni omiin tietoihini. Tekninentuki voisi varmaan tarkistaa onko linjoissani jotain vikaa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.