Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
djyallu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera Laajakaista ja Youtube

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi Youtube ei toimi kunnolla Soneran yhteydellä? Sama vika toistuu kaikilla talouden koneilla. Aikasemmalla (Elisa) operaattorilla ei ollut kyseistä ongelmaa. Googlella löytyy kohtalotovereita.

Testasin Youtubea samanaikaisesti Songin, Elisan (remote desktop) ja Soneran yhtyksillä. Sonera oli ainoa jolla Youtube ei toiminut kunnolla.

Nykyinen yhteys on Soneran laajakaista extra 10/2 ja yhteys DSLAM:iin muodostuu nopeudella 11/2,2mbit. Kaikki muut internetpalvelut, Youtubea lukuunottamatta toimii moitteetta. Myös "Speedtest" näyttää nopeuden olevan kohdillaan, eli sisään tulee 11Mbit/s ja ulos menee 2,2Mbit/s.

Voisiko Sonera-asiantuntija ottaa kantaa tähän?

Kiitos.
699 vastausta
Tuoms_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies

Tuskinpa tässä on kysymyksessä mikään muu kun se, että säästetään. Menis kvartaalit perseelleen jos sijotettais sellasiin laitteisiin, että saatais youtubet toimimaan kuten muilla operaattoreilla. Uskoisin kumminkin, että ihan ammattilaisia siellä on tämänkin asian kanssa dusaamassa. Noh toivotaan, että riittävän moni äänestää lompakollaan.
Manala_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 43 custom-general.replies

yamaneko kirjoitti:
[quote="Manala":9ridkoef]Luojan (no okei, oman nokkeluuteni) kiitos että pääsin eroon tuosta määräaikaisesta sopimuksesta kesken sopimuskauden.

Miten onnistui, jos saa kysyä?[/quote:9ridkoef]
Ilmoitin aspaan että muuttuneesta elämäntilanteesta johtuen olen tällä hetkellä maksukyvytön.
yamaneko_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies

Minä kiitän tiedosta! 🙂
Tuoms_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies

Näköjään taas suurin osa HD-laatusista pätkistä ei toimi ollenkaan tai lataa ihan sairaan hitaasti. Johan ne toimikin hetken aikaa ihan normaalisti.
jose_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies

Pätkii pahasti, 720p Youtube videoiden katsominen on varsin mahdotonta. Videota tulee ehkä 30 sek, sitten odotellaan 15 sek, jne. 100/10 kuitu ja kaikki muu toimii.
akihu_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies

Säälittävän hitaasti toimii täälläkin youtuben videot. Liittymänä 100/10 valokuitu.
Cmmts_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies

Palataanpa itsekin asiaan, kun mieleen tuli.

Kuukauden päivän ollut muuton vuoksi toinen operaattori alla. Ja yllättäen... Ongelmat päättyivät operaattorin vaihtoon. Eikä ole kaapeli katkennutkaan kuin kerran nyt reilun kuukauden aikana. Soneralla se oli jokseenkin päivittäistä.
museomies_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies

Piti katsoa Soneran 24 MB liittymällä yksi video, mutta haaveeksi jäi HD-tilassa 😞

Lataa kahdessa minuutissa pari sekunttia videota... on tää Sonera pers**stä.

http://www.youtube.com/watch?v=NMUp-x3P6XE

Valitse Suomen suosituin laajakaista – Sonera Laajakaista

Sonera Laajakaistalla kyyti on ihanan tasaista. Sano hei hei nykyiselle liittymällesi ja ota tilalle hyvä sekä edullinen kiinteä netti Soneralta. Sonera Laajakaista ei käy kengurubensalla!

Millä ihmeellä tämä laajakaista sitten käy jos ei kengurubensalla?
larppaxyz_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies

Hei,

Sonera ja Youtube on ollut taas pitkään käyttökelvoton. Kirjoittelin aikaisemmin siitä, että ongelma on jatkunut jo viisi vuotta. Työni puolesta olen paljon tekemisissä eri operaattoreiden ja liittymien kanssa. Tänään Youtube ei käytännössä toiminut taas lainkaan, edes 360p videot eivät lautautuneet ollenkaan.

Koska minulla on mahdollisuus hallinnoida palvelimia jotka ovat eri operaattoreiden verkossa, asensin ns. välityspalvelimen eräälle palvelimelle, jonka kautta ohjasin kaiken WWW-liikenteen, mukaanlukien Youtube videot. Full HD videot toimivat täysin pätkimättä ja ne 'esilatasivat' muutamassa sekunnissa koko videon. Siitäkin huolimatta, että käytin kokoajan Soneran laajakaistaa.

Eli siis samalta koneelta, sama video, samaan aikaan, eri reitityksellä ja ero kuin yöllä ja päivällä.

Mielestäni tätä Soneran Youtube ongelmaa voisi nostaa vielä paremmin yleisön tietoisuuteen, muuten ei mikään korjaannu. Tämä on valitettavaa, koska Soneran nettiyhteys muutoin toimii todella hyvin. En voi jatkossakaan suositella Soneran palveluja kenellekkään ja itse koen että on HUIJAUSTA JA VALHETTA myydä liittymiä, joista keinotekoisesti on rajoitettu verkon eniten käytetyimpiä palveluita.

Itse en toistaiseksi irtisano liittymääni, koska minulla on tekniset valmiudet ongelma kiertää. Näkisin kuitenkin että pitkän sopimuksen tehneet voivat näihin syihin vedoten irtisanoa liittymän kesken sopimuskauden.
wheany_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies

Joo, täälläkin on taas viimepäivinä ollut aivan erityisen surkeeta, videot ei usein käynnisty lainkaan (tai siis puolen minuutin odottelulla.) Joskus uudelleenlataus auttaa, joskus ei.

Nämä käppyrät näyttää aika nolon huonolta mun silmään:
http://i.imgur.com/UkjhqAo.png
http://i.imgur.com/o4K0mE3.png
Mun Youtube-nopeudet 24-megaisella yhteydellä on pitkään olleet jopa globaalin keskiarvon alapuolella. Ja vaikka toi käyrä näyttääkin vain viimeisen kuukauden tilanteen niin samalta se on näyttänyt aiemminkin, en ole vain vaivautunut tänne kirjoittamaan asiasta.

Silloin tällöin sitten kun video alkaa lataamaan niin sitä pystyy katsomaan pätkimättä, mutta kaverin luona ipadilla surffaillessa huomasin, että suurin ero kodin ja kaverin netillä oli siinä että video alkoi soida melkein heti, eikä monen sekunnin odottelun jälkeen.