Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5515 custom-general.kudos
  • 5131 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Päivitys 5.11.2021

 

Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.

 

Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021

 

Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.

 

Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.

 

Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.

 

Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.

 

Lomake löytyy tämän linkin kautta.

 

PÄIVITYS 26.8.2021

 

Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 

 

Päivitys 13.8.2021

 

Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja

 

PÄIVITYS 28.6.2021

 

Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja

 

PÄIVITYS 18.6.2021

 

3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

PÄIVITYS 20.5.2021

 

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

476 vastausta
Xonium
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko kukaan saannu kateostoa osarilla?

turhauttavaa tää Telian leikki näiden kanssa kun nytki lomaketta piti täytellä ja jos ei olis nää ilmoitukset ollu tääl niin ois menny ohi.

Plussaksi nyt joutuu taas murehtii et saavatko tiedot oikeen etten tipahda odotuksesta jälleen niin että joudun tappelemaan paikastani.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5515 custom-general.kudos
  • 5131 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
@siperiada55  kirjoitti:

Missä ketjussa pääsee keskustelemaan ihmisten kanssa, joilla on pääsy asiakastietoihin? Kerro, ole hyvä.


Yhteisö on paikka yleiselle julkiselle keskustelulle. Henkilökohtaisissa eli juurikin asiakastietojen tarkastelua vaativissa asioissa meillä on käytössä muut kanavat kuten puhelinpalvelu ja esimerkiksi aina avoinna oleva chat. Eli lyhyesti: Yhteisön kautta sellaisia ihmisiä et löydä ollenkaan. 

 


@Xonium  kirjoitti:

Onko kukaan saannu kateostoa osarilla?


Tarkoittanet, että ostaisi muualta osamaksulla ja saisi meiltä kateoston kautta hyvityksen? Tämä ei ole ikävä mahdollista.

 


@Xonium  kirjoitti:

Plussaksi nyt joutuu taas murehtii et saavatko tiedot oikeen etten tipahda odotuksesta jälleen niin että joudun tappelemaan paikastani.


Älä murehdi ainakaan tämän takia, et joudu.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Xonium
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lainaan tuolla aijempaan tekstiä minkä yksi kommentoija täällä onkin jo maininnut.

 

"Eniten näissä Telian saatavuusongelmissa ihmetyttää kun pienet nyrkkipajafirmat saa kortteja toimitettua mutta Telia ei. Asuksen kanssa näyttää olevan myös jonkinlaista yhteistyötä kun merkki on ollut näkyvästi esillä, mikä saa saatavuusongelmat tuntumaan entistä ihmeellisemmältä."

 

tämän takia ihmettelen syvästi miten juuri ollenkaan(?) ei ole tullut rtx 3080 tuf oc:ta pitkään aikaan teille. Et tulee epäilys, että peruitte tilaukset ja jouduitte tukussa uudelleen jonon perälle tai jotain sähläätte.

Tilanne toki on joo huono edelleen ja oli se LHR vaihdos välissä. Mutta elpymistä ollut ja osat kaupat saannu ilmeisesti purettua jo jonoa hyvin.

 

mut niin ei kai tässä auta kuin uskoa ettei niitä näe tänä vuonna kun ilmeisesti teidän arviotkin on niin, kun laitoit lomakkeen vuoden vaihteeseen joka tarkoittaa sitä, että ette voi toimittaa kortteja kuin vasta sit kuin lomake asia tai tämä teidän tiedustelu korttia tarvitsevista on selvitetty jotta jono pysyisi viellä, ainakin jos nyt ilmestyisi kortteja niin miten voisitte lähettää jos taas ootte selvittämässä jonon suuruutta. Lomake myös edelleen rikkoo kuluttajasuojaa, niin milloin siitäkin nyt lisää tietoa sitten tulee?

Ilmeisesti ei ainakaa jokaiselle odottavalle laitettu ilmoitusta kun yhä on oletus, että kaikki odotettavat katsovat tätä foorumia ja löytävät lomakkeen.

siperiada55
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 62 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miksi tällaisella täysin "epävirallisella kanavalla" kerrotaan, että pitää jotain lomakkeita täytellä, mutta virallisesti siitä ei ole ilmoitettu yhdellekään kortin tilanneelle? Eikö Telialle riitä tosiaan riitä alkuperäinen tilaus ja vielä sen jälkeen tehty ilmoitus halusta pysyä jonossa? Niin pitäisi ainakin normaalien kuluttajasuojamääräysten mukaan olla.

 

Tosin sinun vastauksellasi ei taida paljon arvoa olla kun se tulee tällaisen "epävirallisen kanavan kautta". Jos tulee vastausta edes täällä.

 

Fryba
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kysyin asiakaspalvelusta tilaukseni tilannetta ja jouduin myös kertomaan ,että seuraava malli olisi lhr mikä toimitetaan asiakkaille (kumma kun ei tieto liiku edes talon sisällä)....

Sain heiltä tämmöisen vastauksen 

 

Huomasin juuri tiedoistasi että syyskuussa kuluttaja-neuvoja on ollut meihin yhteydessä ja hänelle on vastattu : " ettei tilaamaasi näytönohjainta ole eikä tule varastoomme." Ymmärrän tuosta että sitä ei valitettavasti olisi tulossakaan enää. //Kirsi

 

@TeroRe mikäs tässä nyt on homman nimi? 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5515 custom-general.kudos
  • 5131 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Fryba  kirjoitti:

Kysyin asiakaspalvelusta tilaukseni tilannetta ja jouduin myös kertomaan ,että seuraava malli olisi lhr mikä toimitetaan asiakkaille (kumma kun ei tieto liiku edes talon sisällä)....

Sain heiltä tämmöisen vastauksen 

 

Huomasin juuri tiedoistasi että syyskuussa kuluttaja-neuvoja on ollut meihin yhteydessä ja hänelle on vastattu : " ettei tilaamaasi näytönohjainta ole eikä tule varastoomme." Ymmärrän tuosta että sitä ei valitettavasti olisi tulossakaan enää. //Kirsi

 

@TeroRe mikäs tässä nyt on homman nimi? 


Oletko siis ollut kuluttajaneuvojaan yhteydessä vai et? Kertomasi perusteella asiakaspalvelu on vain puhunut siitä alkuperäisestä mallista ja tarkoittanut, ettei juuri sitä mallia tule enää. Nämä LHR-mallit, mitkä korvaavat alkuperäiset mallit, on erikseen.

 

Tällä viikolla meidän laitepuolen kavereilla on palaveri Asuksen kanssa, jos/kun sieltä tulee kerrottavaa tänne niin jaan tiedon toki myös tänne.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Majuho
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mielenkiintoista kuulla palaverin tuloksesta. Toivottavasti nyt saadaan jotain konkreettista tietoa.

Majuho
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe No nyt näyttäisi olevan ainakin tulossa jotain... Liikenisiköhän tästä jo pikkuhiljaa itsellekin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming (LHR) -näytönohjain... ?

Xonium
Kommentaattori
  • 19 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näköjään palasi Telian kauppa sivuille rtx 3080 näytönohjaimet, toivoa vai turhaa haave ajattelua? 27.11.2020 tilattu asus tuf oc ainaki viellä saamatta. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5515 custom-general.kudos
  • 5131 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Majuho  kirjoitti:

@TeroRe No nyt näyttäisi olevan ainakin tulossa jotain... Liikenisiköhän tästä jo pikkuhiljaa itsellekin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming (LHR) -näytönohjain... ?


Samalla tiedoksi myös @Xonium:

 

Olemme lisänneet LHR-mallien tuotekortit verkkokauppaan mutta tilaamaan niitä ei pääse. Ja kuten siellä mainitaan niin tällä hetkellä saatavuudesta ei ole tietoa. Pahoittelut, mutta tästä ei voi vielä päätellä sen kummemmin mitään.

Palaan tosiaan asiaan, jos/kun Asus-palaverin jälkeen LHR-saatavuudesta on jotain kerrottavaa. Toivottavasti on, sitä itsekin toivon ja isosti, mutta tässä vaiheessa en osaa vielä sanoa mitään.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää