Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
21-03-2019
13:14
Muokattu
21-03-2019
13:27
ReOlivia
Toimme viime kesänä asiakkaidemme saataville palvelun, joka ilmoittaa tekstarilla ja/tai sähköpostiviestillä, kun alueellasi on ongelmia matkapuhelinverkossa. Palvelu myös ilmoittaa, kun ongelmat on korjattu. Palvelu myös kertoo sinulle väliaikatietoja tilanteen etenemisestä, haluamallasi syklillä.
Haluamme kehittää palvelua entistä paremmaksi ja haluaisimme kuulla mielipiteesi muutamiin kysymyksiin:
Kiitos vastauksistasi etukäteen. Jos palvelu ei ole sinulle entuudestaan tuttu niin tutustu siihen kirjautumalla telia.fi -sivustolle ja vastaa kysymyksiin sen jälkeen. Ja kuten aina, voit kommentoida aiheeseen liittyen myös kysymysten ulkopuolelta, alkaen esimerkiksi siitä että oletko kokenut palvelun hyödylliseksi ja niin edelleen.
21-03-2019 14:06
Kas tässä vastauksia, olkaa hyvä:
1. Palvelu voisi minun puolesta olla päällä ihan oletusarvoisesti. Aikaväli, jolla viestejä häiriöistä (automaattisesti) vastaanotettaisiin, voisi olla vaikka 8-22 . Jos asiakas haluaa, niin voisi laittaa vaikka 24/7, sillä moni laittaa puhelimen älä häiritse/mykistetty -tilaan yön ajaksi tai sitten osa tekee töitä öisin. Nykymaailmassa puhelimeen tulee jo muutenkin niin monenlaisia ilmoituksia, että peruskäytön hallintaan kuuluu osata asettaa ilmoitukset niin etteivät ne häiritse.
Kuitenkin voisi olla mahdollisuus ajastaa. Viikonpäivät ihan ma-su, toki jos haluaa valita vain tietyt, niin sekin käy, jos järjestelmä siihen taipuu.
2. En osaa sanoa, olisiko uusi malli parempi. Itselläni toimii ihan hyvin malli 2, eli nykyinen malli.
3. Minulle hyödylliset olisivat:
4. Itselleni ei tarvetta tauotukselle ole, mutta miksipä ei voisi olla valittavissa. Jollakulla mulla saattaa tarve olla.
5. Itselleni riittäisi 1-5, jos on vaikka koti, mahdollinen toinen osoite, työpaikka, vapaa-ajan asunto ja vielä voisi olla jokin muu, vaikka iäkkään sukulaisen osoite.
21-03-2019
14:25
Muokattu
21-03-2019
14:27
Ja täällä lisää kokemuksia.
https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-Telia/Hairioilmoitukset/
22-03-2019 17:09
1 Ensisijaisesti email
2 Nykyinen malli=2
3 Esimerkin kaltaiset, mutta tilanteessa varmasti myös päivittyvät (ei jää sama viesti sinne)
4 Haluaisin
5 Kenties parista
23-03-2019 11:28
Minulle tärkeintä olisi saada tieto KIINTEÄN verkon huoltokatkoista etukäteen sähköpostiin. Minulla on se vikapalvelu kyllä aktivoituna, mutta en tiedä ilmoittaako se tällaisista huolloista - mielestäni edellisen kerran kun kuitu oli hetken poikki niin mitään ilmoitusta/selitystä tai edes vikailmoitusta siitä ei tullut. Selkeästi joku päivitys tehtiin jonnekin.
Matkapuhelinverkon osalta palvelu on mulle täysin turha, koska mobiiliverkkoa käyttäessänihän olen liikenteessä ja sitä kautta tieto siitä miten puhelin toimisi kotona on täysin yhdentekevä. Kotona oleskeltaessa taas puhelinta ei tarvita mihinkään, harva edes soittaakaan enää nykyään ja vielä harvemmin on itse tarvetta soittaa minnekään. Joten ei haittaa mitään vaikka mobiiliverkko olisi parikin päivää nurin - yhteydenpito hoituu kyllä.
25-03-2019 11:07
Hei @SINAD ,
Omilta Sivuilta liittymän tiedoista löytyvä kiinteän verkon häiriötiedotepalvelu ilmoittaa myös huoltotöistä valintasi mukaan sähköpostilla tai tekstarilla, jos liittymäsi osuu huoltotyön katteeseen. Tuosta katkoksesta ja puuttuvasta viestinnästä tarvittaisiin virallinen häiriöilmoitus, niin päästään tutkimaan tarkemmin mikä on ollut tilanne.
26-03-2019
18:53
Muokattu
26-03-2019
19:14
@Samiilm kirjoitti:Hei @SINAD ,
Omilta Sivuilta liittymän tiedoista löytyvä kiinteän verkon häiriötiedotepalvelu ilmoittaa myös huoltotöistä valintasi mukaan sähköpostilla tai tekstarilla, jos liittymäsi osuu huoltotyön katteeseen. Tuosta katkoksesta ja puuttuvasta viestinnästä tarvittaisiin virallinen häiriöilmoitus, niin päästään tutkimaan tarkemmin mikä on ollut tilanne.
Mulla on tämä ilmoitus käytössä, mutta ei viimeksi ilmoitellut mitään. Nyt en enää muista, milloin se katkos tarkalleen tapahtui. Kovin pitkä katkos ei ollut kyseessä (vartti...puoli tuntia) ja se oli muistaakseni puolen yön tietämillä. Kyseisessä tilanteessa kiinteistökytkimen kuituportin linkki oli poissa (merkkivalo sammuksissa), jota ei mielestäni ollut tapahtunut vielä kertaakaan koko kuidun olemassaolon aikana. Tämä viittaa siihen että koko alueen kuiturunko oli alhaalla. Kaipa tuon jostain teidän verkonhallinnan lokeista löytyisi koska tällainen yhteyskatko lienee harvinaista että kiinteistökytkimet tippuu verkosta. Koska kiinteistökytkin ei ole omassa hallinnassani, en tietysti tiedä sitäkään että bootattiinko se tms. - ainoa mitä kyseisessä tilanteessa näin että siellä ei ollut linkkiä ylhäällä.
En muista sattuiko tuo ns. huoltoikkunaan, mutta jos kyseessä oli joku päivitys olisi siitä voinut lähettää tiedon ennalta koska tällaiset aiheuttaa aina säpinää täällä päässä kun tietysti ekana epäilen että jokin omassa verkossa petti ja siksi olen tietysti aika pikana verkkokaapilla analysoimassa tilannetta. Tämän takia on myös varalaitteet omien laitteiden osalta valmiina hyllyssä, jos jotain oikeasti pettäisi.
27-03-2019
10:09
Muokattu
27-03-2019
10:11
@SINAD kirjoitti:
@Samiilm kirjoitti:Hei @SINAD ,
Omilta Sivuilta liittymän tiedoista löytyvä kiinteän verkon häiriötiedotepalvelu ilmoittaa myös huoltotöistä valintasi mukaan sähköpostilla tai tekstarilla, jos liittymäsi osuu huoltotyön katteeseen. Tuosta katkoksesta ja puuttuvasta viestinnästä tarvittaisiin virallinen häiriöilmoitus, niin päästään tutkimaan tarkemmin mikä on ollut tilanne.
Mulla on tämä ilmoitus käytössä, mutta ei viimeksi ilmoitellut mitään. Nyt en enää muista, milloin se katkos tarkalleen tapahtui. Kovin pitkä katkos ei ollut kyseessä (vartti...puoli tuntia) ja se oli muistaakseni puolen yön tietämillä. Kyseisessä tilanteessa kiinteistökytkimen kuituportin linkki oli poissa (merkkivalo sammuksissa), jota ei mielestäni ollut tapahtunut vielä kertaakaan koko kuidun olemassaolon aikana. Tämä viittaa siihen että koko alueen kuiturunko oli alhaalla. Kaipa tuon jostain teidän verkonhallinnan lokeista löytyisi koska tällainen yhteyskatko lienee harvinaista että kiinteistökytkimet tippuu verkosta. Koska kiinteistökytkin ei ole omassa hallinnassani, en tietysti tiedä sitäkään että bootattiinko se tms. - ainoa mitä kyseisessä tilanteessa näin että siellä ei ollut linkkiä ylhäällä.
En muista sattuiko tuo ns. huoltoikkunaan, mutta jos kyseessä oli joku päivitys olisi siitä voinut lähettää tiedon ennalta koska tällaiset aiheuttaa aina säpinää täällä päässä kun tietysti ekana epäilen että jokin omassa verkossa petti ja siksi olen tietysti aika pikana verkkokaapilla analysoimassa tilannetta. Tämän takia on myös varalaitteet omien laitteiden osalta valmiina hyllyssä, jos jotain oikeasti pettäisi.
Katkoksen ajankohta ja pituus toki viittaa huoltoikkunaan, mutta täysin varmaksi tuosta ei voi sanoa näillä tiedoilla. Lokeja penkomalla tähän varmasti vastaus löytyy, mutta se tosiaan vaatii aiemmin mainitsemani virallisen häiriöilmoituksen pohjalle. Harmi kuitenkin, ettei minkäänlaista infoa saatu lähetettyä oli sitten kyseessä ollut vika tai huolto.
Yleisesti ottaen kiinteän verkon vika- ja huoltotyötiedottamiseen ollaan tuomassa parannuksia pidemmällä tähtäimellä.
27-03-2019 17:20
@Samiilm kirjoitti:
Katkoksen ajankohta ja pituus toki viittaa huoltoikkunaan, mutta täysin varmaksi tuosta ei voi sanoa näillä tiedoilla. Lokeja penkomalla tähän varmasti vastaus löytyy, mutta se tosiaan vaatii aiemmin mainitsemani virallisen häiriöilmoituksen pohjalle. Harmi kuitenkin, ettei minkäänlaista infoa saatu lähetettyä oli sitten kyseessä ollut vika tai huolto.Yleisesti ottaen kiinteän verkon vika- ja huoltotyötiedottamiseen ollaan tuomassa parannuksia pidemmällä tähtäimellä.
Vikailmoituksen kanssa kävi siten että olin sitä jo täyttelemässä (mobiililaajakaistalla) kun netti palautuikin joten jätin sen sitten lähettämättä kun se olisi ollut turha.
Mutta jatkossa säästäisi paljon vaivaa jos saisi myös alueverkon katkoksista tiedon. Joku sellainen tuo varmaan oli, koska koko tapauksesta ei annettu mitään yleistä häiriötiedotetta (kävin niitäkin katsomassa) ennakkoon tai muutenkaan. Toki en tiedä montako asiakasta tuon saman kuidun takana edes on, josko niitä on niin vähän että asentajat ovat ajatelleet että "ei sitä kuitenkaan kukaan huomaa".
02-04-2019 15:00
Kyllä haluaisin häiriötapauksessa ilmoituksen, sekä tekstiviestinä, että sähköpostini, vain asuinpaikkani häiriötilanteet, ei muualta, siis esim Hämeenlinnan seutu. Olisi erittäin hyvä palvelu. Kiitos.