Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
vipi222
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Samsung Smart TV ja ZTE MF910 mokkula

Hankin tässä uuden Samsung Smart TV:n, jossa on sisäänrakennettu wifi ja verkkoselain. Ajattelin käyttää nettiä jo talossa olevalla ZTE MF910 4g -mokkulalla, mutta eipä se onnistunutkaan. Televisio löytää kyllä wlan -verkon, mutta ei yhdistä nettiin. Yritin tuntikausia etsiä netistä ratkaisua ongelmaani, mutta huonolla menestyksellä. 4g -liittymä on Soneran, joten kysäisin Soneran chatissa, missä voisi olla vika. Sieltä eivät osanneet auttaa, kehottivat vain soittamaan Helpsonin tekniseen tukeen (1,99 €/min.). Laitoin vielä viestiä Samsungin tukeen ja sieltä epäilivät, että vika on internet -palveluntarjoajan ip -yhteyksissä. Joten lopulta otin puhelun Helpsoniin silläkin uhalla, että tulee kalliiksi. Puhelu kesti parisen minuuttia ja minulle kerrottiin, että tällä mokkulamallilla ja Samsungin Smart Tv:llä on "yhteenliitettävyysongelma". Ovat kuulemma viikottain yrittäneet ratkoa ongelmaa sekä siellä Helpsonilla, Samsungilla että ZTE:llä. Ongelman voi kuulemma kiertää hankkimalla televisioon Samsungin wifi- USB -tikun. Että sellaista. Toivottavasti tästä on apua jollekin, joka on etsimässä ratkaisua vastaavassa tilanteessa. En tiedä, jos olisin miespuolinen asiakas, olisiko tällaista asiakkaan "kierrätystä" joutunut kokemaan.
18 vastausta
JabbatheHut
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama homma. Televisiona Sony KDL48W605B.
Mirrrmu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Meillä aivan sama ongelma. Smart tv ollut 3 pv, mutta nyt jo hermot tiukilla puhelimen netin kanssa kikkailulla. Päivitystä ei ole tullut vieläkään, joten helpompi vaihtaa kokonaan merkkiä.

vipi222
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

 

Ongelmaa on siis joidenkin Samsungin smartTV -mallien kanssa, ei siis kaikkien televisioiden.

 

Tähän ongelmaan on siis softapäivitys tulossa valmistajalta, ajankohtaa ei kuitenkaan ole tiedossa.

Päivitys tulee OTA-päivityksenä (over the air).

Tuo erillisen sovittimen hankkiminen on ehdotus ensiavuksi, eli tuolla kombolla saa toimimaan nuo yhteydet, mikäli ei halua odotella. 🙂

 

Itse ainakin peukutan sen puolesta, että tuo korjauspäivitys tulee nopeasti. 🙂


Olisiko teillä siellä Soneralla tietoa päivityksen etenemisestä, koska korjauspäivitystä ei ole kuulunut... Olen kärsivällisesti odotellut, mutta alkaa pikkuhiljaa usko tuohon päivitykseen loppua! Ja en todellakaan hanki mitään erillistä sovitinta. Täytyyhän vehkeiden toimia ilman erillisiä lisälaitteita, niin kuin on tarkoitus alunperinkin ollut?!

Kujala79
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Moro

 

Täälläkin oli sama ongelma samsungin töllön kanssa, mutta viikonloppuna tullut päivitys mokkulaan korjasi asian.

Päivitys ei tullut OTA-päivityksenä vaan piti käydä ihan mokkulan asetuksista hyväksymässä.

Asian huomasin kun mokkulassa vilkku outo merkki.. eli tarkistakaapa mokkulanne.

 

Pablo09
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vähän vierestä nyt kun en pääse tarkastamaan toimintaa tv kanssa,  mutta... 

Päivitin kun tuo zte tarjosi päivitystä.  Nyt en pääse tuonne zte home sivulle. Tarjoaa vaan että "verkkosivu ei ole käytettävissä". Olisin halunnut tarkistaa kentän voimakkuuden lisäantennin paikan etsimisen yhteydessä kun taas yhteydet tökkii ja pahasti! Edes ylen arena ei tahdo toimia. 

 

vipi222
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Kujala79 kirjoitti:

Moro

 

Täälläkin oli sama ongelma samsungin töllön kanssa, mutta viikonloppuna tullut päivitys mokkulaan korjasi asian.

Päivitys ei tullut OTA-päivityksenä vaan piti käydä ihan mokkulan asetuksista hyväksymässä.

Asian huomasin kun mokkulassa vilkku outo merkki.. eli tarkistakaapa mokkulanne.

 

 

Hei!

 

Kiitos tuhannesti!!! Päivitystä en olisi huomannut ilman vinkkiäsi... Nyt toimii verkkoyhteys mainiosti.

 

Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

 

Lopetti täälläkin tuo zte.home sivu toimimasta tuon päivityksen jälkeen. IP-osoitteella pääsee ja ainakin omassa on siellä laitteen tiedoissa verkkotunnuksena http://ufi.ztedevice.com, jolla pääsee laitteeseen kiinni.

Pablo09
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Buuttasin tuon reitittimen uudestaan ja rupesi tuo ZTE.home sivu toimimaan. Reitittimen ja tv:n toiminnan tarkastan myöhemmin. Elikkä kannattaa muistaa buutata aina välillä. Koskee nykyään kaikkia laitteita. 🙂

Pablo09
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ja nyt testattu myös toimivuus telkkarin kanssa. Muuten toimii hyvin. Kerran on vaan katkaissut yhteyden kesken katsomista. Loin yhteyden uudelleen ja nyt toiminut hyvin.