Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari ☆
  • 535 custom-general.kudos
  • 1188 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.

87 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 583 custom-general.kudos
  • 1076 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

@lasselusse@  kirjoitti:

nyt joutuu kyselee toimiiko muilla soitonsiirrot, mm tarkistus ja asetus.

Soitonsiirrot toimivat minulla.

Olethan tietoinen, että tähti- ja risuaita-alkuiset ohjauskoodit eivät välttämättä toimi VoLTE- ja VoWiFi-palveluiden yhteydessä. Puute on tuttu Elisan palveluissa. Täällä Telian keskustelupalstalla kommentoitiin, että Telialla * ja # numeroiden tulisi toimia myös VoLTE kanssa.

Joka tapauksessa, jos * ja # koodien kanssa on ongelmia, kokeile pakottaa puhelimesi 2G- tai 3G-verkkoon ja yritä uudelleen.

Mikäli kyse oli Kotipuhe- ja Kotinumero-liittymistä, niin näillä on omat tavanomaisesta poikkeavat soitonsiirtojen ohjauskoodinsa. Katso Kotipuhe ja Kotinumero / Soitonsiirron tekeminen.

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

@irritus  kirjoitti:

Eilen onnistuin olemaan yhtä aikaa sekä kirjautunut että kirjautumaton Omilla sivuilla. Vasemman reunan nimimerkkivalikon mukaan olin ”Kirjautuneena Minun Teliaan”, mutta ”Minun Telia”-valikossa ”Liittymäni ja palveluni” jne. olivat kaikki varustettu lukkomerkillä. En ole vielä saanut toistettua tätä erikoista tilannetta.

Onkohan tässä käynyt niin, että olet ollut samalla selaimella kirjautuneena Minun Teliaan kahdella eri tavalla? Eli toisella välilehdellä olet ollut mahdollisesti kirjautuneena puhelinnumerollasi ja toisella välilehdellä Telia-tunnuksellasi? Tällöin tuo omien sivujen näkymä voi näyttäytyä tällä tavalla.

| Telia Yhteisön moderaattori |
irritus
Konkari ☆
  • 583 custom-general.kudos
  • 1076 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

@HannaSu@  kirjoitti:

Onkohan tässä käynyt niin, että olet ollut samalla selaimella kirjautuneena Minun Teliaan kahdella eri tavalla?

Tuskin, sillä jos olisin ollut jo kirjautuneena, Omat sivut eivät olisi kysyneet käyttäjätunnusta ja salasanaa lainkaan, vaan olisin päässyt suoraan sisään. Toki jotakin vanhoja evästeitä voi lojua jossakin esimerkiksi edellisen päivän kirjautumisista.

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@irritus@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

Onkohan tässä käynyt niin, että olet ollut samalla selaimella kirjautuneena Minun Teliaan kahdella eri tavalla?

Tuskin, sillä jos olisin ollut jo kirjautuneena, Omat sivut eivät olisi kysyneet käyttäjätunnusta ja salasanaa lainkaan, vaan olisin päässyt suoraan sisään. Toki jotakin vanhoja evästeitä voi lojua jossakin esimerkiksi edellisen päivän kirjautumisista.

Jos olet vaihdellut kirjautumistapoja lyhyellä aikavälillä esimerkiksi laajakaistatunnuksen ja Telia-tunnuksen välillä, saattavat nuo aiemmat kirjautumiset vaikuttaa siihen, että jotkin tiedot omilla sivuilla näkyvät tilapäisesti vajaana. Tällöin kannattaa koettaa selaimen evästeiden ja välimuistin tyhjennystä. 🙂

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

soitonsiirrot toimii oma palvelussa mutta ei puhelinkoodeilla tai menulla, ei gsm:lla, umts:lla eikä lte:llä. tajusin testata tuota ennakkookin. wifi-puheluiden poistolla ei ollut merkitystä. voisiko volte:n poistolla olla merkitystä mutta sitä ei voi käyttäjä tai omistaja tehdä.

nyt tulee vakava kysymys että tuleeko tuo nvp (numero viesti palvelu) tai vastaava olemaan historiaa?

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@lasselusse@  kirjoitti:

soitonsiirrot toimii oma palvelussa mutta ei puhelinkoodeilla tai menulla, ei gsm:lla, umts:lla eikä lte:llä. tajusin testata tuota ennakkookin. wifi-puheluiden poistolla ei ollut merkitystä. voisiko volte:n poistolla olla merkitystä mutta sitä ei voi käyttäjä tai omistaja tehdä.

nyt tulee vakava kysymys että tuleeko tuo nvp (numero viesti palvelu) tai vastaava olemaan historiaa?

Tosiaan tuon soitonsiirron saa toimimaan suoraan kännykkäsi valikosta tai Minun Teliasta, edellyttäen kuitenkin, että tässä viimeisessä vaihtoehdossa käytössäsi on 4G-puheominaisuus.

Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä häiriötä soitonsiirrossa. Oletko tarkistanut, että tarvittavat tiedot soitonsiirtoa varten ovat varmasti oikein?

SINAD
Konkari ☆

@HannaSu  kirjoitti
Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä häiriötä soitonsiirrossa. Oletko tarkistanut, että tarvittavat tiedot soitonsiirtoa varten ovat varmasti oikein

Ainakin täällä päin (yhteisverkko) on soitonsiirroissa nyt jotain outoa! Mulla on puhelimen päänäytöllä kolme kuvaketta: siirrot pois, siirto kotiin, siirto vastaajaan. Näitä käytän jopa useita kertoja päivässä kun menen/tulen/nukun/herään. Nyt viime päivinä on ollut sellaista ettei siirto mene läpi ja tulee joku virheilmoitus. Yritän napata siitä kuvan kun tulee seuraavan kerran. Vaihtoehtoisesti siirron läpimeneminen kestää aivan jumalattoman pitkään.

Ongelmat näyttäisivät alkaneen 5G päivityksen jälkeen.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Soitonsiirtojen osalta ei ole tullut mitään häiriötilannetta vastaan eli @SINAD ja @lasselusse. Pääseekö esim. **21*04xxxxxxxx# (esim. 042 3330 333) - komennon tekemään puhelimella? Jos ei pysty, niin mitä herjaa se antaa? 

SINAD
Konkari ☆

@PiaJo@  kirjoitti:

Soitonsiirtojen osalta ei ole tullut mitään häiriötilannetta vastaan eli @SINAD ja @lasselusse. Pääseekö esim. **21*04xxxxxxxx# (esim. 042 3330 333) - komennon tekemään puhelimella? Jos ei pysty, niin mitä herjaa se antaa? 

Palataan asiaan jos/kun se taas tapahtuu. Ainakin tänään on taas toiminut muutoin paitsi että välillä kestää tosi kauan.

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

lyhyesti, ei toimi, antaa pientä satunnaisuutta.

zte tara lite gsm/umts perus:

sekä menu että koodit kun yrittää asettaa:
tulee laatikko "setting failed"

kun tarkastaa mitä tahansa siirtoa:
laatikko >>>>

call forwarding
unconditional

voice call

not provided

<<<<

android, sekä gsm, umts ja lte:

useimmitien virhe sekä asettaessa ja tarkistaessa

Screenshot_Phone_20210601-193058.png

mutta joskus tuli seuraava tarkistaessa, niin on siirtoja päällä oma palvelun kautta.

Screenshot_Phone_20210601-193137.png