Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari ☆
  • 503 custom-general.kudos
  • 1080 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

 

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

 

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

 

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

 

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.

87 vastausta
HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Joten onko nyt varma, että vastaajapalvelu pitää ottaa käyttöön jotta tuon NVP viestit saa toimintaa ja koska tämä sitten on korjattu lopullisesti. Ja jos en ota vastaajaa käyttöön saanko NVP käyttöön kuten oli ennen tiedän mokaa (toimi hyvin ja en halua vastaajaa joten olisi kiva kun palaisitte vanhaan mikä toimi kaikille nyt paljon ongelmia monta kk vaan asiakkaille) ja miten sitä tässä vikatilanteessa edes voi testata kun vikapuolikaan ei pysty asiaa korjaamaan jos heidän korjaustoimenpiteet ovat vajaat.

 

 


Tällä hetkellä on niin, että Vastaaja tulee ottaa käyttöön, että NVP-viestit toimivat. Tämänhetkinen lopullisen korjauksen aikatauluarvio on elokuun puolella ja mikäli olet jättänyt häiriöilmoituksen tästä, saat kuittauksen siitä.

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 219 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli mitä hyötyä on häiriö/vika puolen olemassa olosta jos kerran siellä henkilöt eivät tiedä tätä asiaa. Pitää näköjään taas olla sinne yhteydessä ja jatkaa asiaa ja toivoa joku sitten osaa asiansa, ei oikein anna hyvää kuvaa tominnasta kun täällä osataan paremmin yleisellä puolella. Kolme eri asiakaspalvelijaa ja jokainen antaa eri neuvoja ja yleinen vika jatkuu.  PS tuleeko tuohon sitten muutos kun asia korjattu, en halua vastaajaa mutta haluan NVP viestit kai tämä korjaantuu samalla vanhaan hyvää eikä taas hienot uudistukset olekin vaan asiakkaille huonompaa toimintaa kuten yleensä.

 

Ja toinen tärkeä huomio jos nyt joudun ottamaan vastaajan käyttöön niin ei käy kuten kirjoittajalle numeroa ei ole annettu oikein. Ei ole ihan putkeen mennyt tämä vastaaja palvelun uudistus erillaista vikaa joka puolella ja 2kk ei edes riitä korjaukseen. Kuten joku totesi, ottakaa vaan vanha suosiolla käyttöön. Nyt uudestaan taas vikapuolelle heitä neuvomaan tällä kertaa.

kustaa1967
Konkari
  • 324 custom-general.kudos
  • 775 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu 

"Eli mitä hyötyä on häiriö/vika puolen olemassa olosta jos kerran siellä henkilöt eivät tiedä tätä asiaa."

 

Sanos muuta. Minäkin olen tuosta edellä kertomastani viasta raportoinut täällä jo ainakin puolen tusinaa kertaa ja joka kerta vastaus on sama ja kysellään aina uudelleen samat kysymykset. Telialla ei tieto siirry sinne , joka ne korjaukset tekee , vaan asiakkaiden pitäisi heidän mielestään etsiä viat ja raportoida miten korjataan.

 

No onneksi kilpailijalla palvelut toimii , joten yksinkertaisinta on siirtää liittymät sinne.

 

 

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

PS tuleeko tuohon sitten muutos kun asia korjattu, en halua vastaajaa mutta haluan NVP viestit kai tämä korjaantuu samalla vanhaan hyvää eikä taas hienot uudistukset olekin vaan asiakkaille huonompaa toimintaa kuten yleensä.

 

Ja toinen tärkeä huomio jos nyt joudun ottamaan vastaajan käyttöön niin ei käy kuten kirjoittajalle numeroa ei ole annettu oikein. Ei ole ihan putkeen mennyt tämä vastaaja palvelun uudistus erillaista vikaa joka puolella ja 2kk ei edes riitä korjaukseen. Kuten joku totesi, ottakaa vaan vanha suosiolla käyttöön. Nyt uudestaan taas vikapuolelle heitä neuvomaan tällä kertaa.


Kyllä vaan, NVP:n on tarkoitus toimia ilman vastaajaa normaalitilanteessa, mutta tällä hetkellä näin ei ole. Pahoittelut pitkittyneestä korjausajasta!

kustaa1967
Konkari
  • 324 custom-general.kudos
  • 775 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


Taas on kuukausi mennyt ja vikaa ei ole vieläkään korjattu. Mikä tässä oikein mättää?????

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 132 custom-general.kudos
  • 706 custom-general.replies
  • 64 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


Taas on kuukausi mennyt ja vikaa ei ole vieläkään korjattu. Mikä tässä oikein mättää?????


Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
kustaa1967
Konkari
  • 324 custom-general.kudos
  • 775 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie  kirjoitti:



@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


 


Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.


Olette asiaa hautoneet jo kuukausikaupalla ja kyllä niitä Firefoxin käyttäjiä on aika läjä. Kaikki vaan ei valita teille toimimattomuudesta. Laittakaapa asiaan vauhtia. Homma toimi myös Firefoxilla ennen Vastajan päivitystä ihan normaalisti eli te ihan itse olette asian sotkeneet. Ei nuo kiertotiet ole mikään pysyvä ratkaisu.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 132 custom-general.kudos
  • 706 custom-general.replies
  • 64 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:



@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


 


Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.


Olette asiaa hautoneet jo kuukausikaupalla ja kyllä niitä Firefoxin käyttäjiä on aika läjä. Kaikki vaan ei valita teille toimimattomuudesta. Laittakaapa asiaan vauhtia. Homma toimi myös Firefoxilla ennen Vastajan päivitystä ihan normaalisti eli te ihan itse olette asian sotkeneet. Ei nuo kiertotiet ole mikään pysyvä ratkaisu.


Ongelman hautomisesta en puhuisi, vaan vaativasta vianselvityksestä joka vie aikaa. Firefoxin käyttäjiä on varmasti paljon, mutta jokaista tämä häiriö ei kosketa samalla tavalla. Jokainen ilmoitus aiheesta otetaan vastaan ja tutkitaan kyllä. Jos satut tuntemaan muita, joilla ongelma myös toistuu, niin pyydäthän ottamaan meihin yhteyttä.

Vian alkamisaika on myös tiedossa ja kyllä, se ajoittuu tuohon Vastaaja -palvelun uudistukseen.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
kustaa1967
Konkari
  • 324 custom-general.kudos
  • 775 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:



@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


 


Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.


Olette asiaa hautoneet jo kuukausikaupalla ja kyllä niitä Firefoxin käyttäjiä on aika läjä. Kaikki vaan ei valita teille toimimattomuudesta. Laittakaapa asiaan vauhtia. Homma toimi myös Firefoxilla ennen Vastajan päivitystä ihan normaalisti eli te ihan itse olette asian sotkeneet. Ei nuo kiertotiet ole mikään pysyvä ratkaisu.


Ongelman hautomisesta en puhuisi, vaan vaativasta vianselvityksestä joka vie aikaa. Firefoxin käyttäjiä on varmasti paljon, mutta jokaista tämä häiriö ei kosketa samalla tavalla. Jokainen ilmoitus aiheesta otetaan vastaan ja tutkitaan kyllä. Jos satut tuntemaan muita, joilla ongelma myös toistuu, niin pyydäthän ottamaan meihin yhteyttä.


Aha.

 

Jos tulkitsen oikein , niin te alatte ottaa asian vakavasti vasta , kun tuhannet asiakkaat siitä teille valittavat. Enpä satu tuntemaan tästä ongelmasta kärsiviä muita kuin oman lähipiirini ja siitä riittää , että minä olen asian teille ilmoittanut. En kylläkään ole ainoa , joka täälläkin on asian esiin nostanut. Mitään ryhmäkannetta en ala teille keräämään.

 

Jos te ette kohtuullisessa ajassa saa sotkujanne selvitettyä , niin se on Good Bye Telia.

kustaa1967
Konkari
  • 324 custom-general.kudos
  • 775 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tapahtuuko tässä asiassa yhtään  mitään???

 

Kyse ei näyttäisi olevan vain Vastaajan asetuksiin pääsystä uusimmalla Firefoxilla , vaan saman virheilmoitusken saa myös , jos yrittää tilata uuden SIM-kortin. Mahdollisesti myös muita palveluita riivaa sama.