Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Jos on kovin tottunut Arriksen käyttöliittymään tv-puolella, niin tällä hetkellä kyllä harmittaa uusi. Sovelluspuoli tietysti on plussaa.

Omalla kohdallani vaihto ei suoranaisesti tapahtunut halusta, kävi nimittäin niin että päivitin liittymääni tekniikasta toiseen, kun tuli mahdollisuus nopeampaan nettiliittymään, ja asiakaspalvelija kovasti ainakin väitti ettei vanhaa Telia TV-sopimusta (ja boksia) oikein voi tähän uuteen liittää?

Tätä kummastelin heti että mitenkä nyt niin, eihän se nyt mitenkään liittymäsidonnainen ole, sehän on vain palvelu siirtotien päällä. Vähän jäi se mielikuva että tässä nyt väkisin myydään uutta tilalle, nimittäin vanha Arris toimii edelleen ihan täysin, ainakin toistaiseksi.

Joka tapauksessa, itselleni tässä liittymän päivittämisen yhteydessä DV-boxin hinnaksi tuli se 30€, joten kuulostaa melko omituiselta ja kalliilta että siitä pitäisi huntti maksaa vailla muita muutoksia.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

@morho

Minulla ei ole vielä DV8919-digiboksia. Löysin kuitenkin netistä käyttöohjeita: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-tv-dv8919-digiboksi

Toivottavasti niistä on apua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@morho  kirjoitti:

Joka tapauksessa, itselleni tässä liittymän päivittämisen yhteydessä DV-boxin hinnaksi tuli se 30€, joten kuulostaa melko omituiselta ja kalliilta että siitä pitäisi huntti maksaa vailla muita muutoksia.




Sopimuksen uusimisen yhteydessä boksin saa tosiaan toimitusmaksun hinnalla, eli 30 eurolla. Jos boksin haluaa vaihtaa kesken sopimuskauden niin hinta on tuo 99 eur, jonka @Eeros  tuossa aiemmin mainitsi. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Jos tekee liittymäasiakkaana 24 kk:n määräaikaisen sopimuksen yhdistelmäpaketista Telia TV digiboksi + Tallennuspalvelu + Telia Liigapassi + C More Total hintaan 39,90 e/kk, niin eikö tällöin uuden digiboksin toimittaminen ole ilmaista ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Tomppa_1  kirjoitti:

Arris VIP4302-digiboksissa valikoissa liikkuminen on nopeaa. Millaista se on DV8919:ssä verrattuna Arrikseen ?




Omaan makuun tämä uusi boxi on kyllä nopea, kaukosäädin ja valikot reagoivat hyvin.


 


Kaukosäätimestä muuten, minulla on myös Apple TV ja siinäkin kake toimii bluetoothilla niin se on ärsyttävä käyttää, kun sen kanssa tulee jatkuvasti vahinkopainalluksia. Kaukosäätimeen ei juuri uskalla koskea turhaan, ettei vaan kesken katselun jotain "tapahtuisi".


 


Tämän uuden Telia TV -boxin kaken kanssa ei ole samoja ongelmia. Lienee kaken muotoilun ansiota?


 



@morho  kirjoitti:

- Ohjelmaopas? En nyt itse niin hirveästi sitä kaipaa mutta onko sitä tässä ollenkaan? Siis menemättä alkuruudun kautta.




Boxissa on myös "mini-EPG" kun painat kaukosäätimestä ylöspäin silloin, kun katselet tv-lähetystä. Näin pääset selaamaan kanavia ja näkemään käynnissä olevan sekä ko. kanavan 3 seuraavaa ohjelmaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Tomppa_1  kirjoitti:

Jos tekee liittymäasiakkaana 24 kk:n määräaikaisen sopimuksen yhdistelmäpaketista Telia TV digiboksi + Tallennuspalvelu + Telia Liigapassi + C More Total hintaan 39,90 e/kk, niin eikö tällöin uuden digiboksin toimittaminen ole ilmaista ?




Digiboksin toimitusmaksu on aina se 30 eur, ellei ole jotain erityistä kampanjaa meneillään. Palvelua tilattaessa sivusto myös ilmoittaa tuosta toimitusmaksusta. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Jos katsoo tällä digiboksilla kanavalistassa olevia urheilukanavia ( Liiga ja C More ), niin onko tällöin käytössä katso alusta-toiminto ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Tomppa_1  kirjoitti:

Jos katsoo tällä digiboksilla kanavalistassa olevia urheilukanavia ( Liiga ja C More ), niin onko tällöin käytössä katso alusta-toiminto ?




Tällä hetkellä C Moressa on tuo "aloita alusta" -toiminne. Peruskanavilla homma hoituu pienen mutkan kautta. Niissä täytyy ensin valita ohjelman tallennus ja sitten saat näkyviin valikoin, josta löytyy tuo  "katso alusta" -vaihtoehto. Varmistetaan vielä tuo Liiga-kanava että kuinka siinä onnistuu katsominen alusta ja palataan sitten tähän vielä uudemman kerran. 


 


edit Merja_J: Aloita alusta -toiminne löytyy myös Liiga-kanavalta, niin ohjelmaoppaasta kuin kanavakohtaisestakin näkymästä. 

       




 


Pari päivää nyt ollut boksi käytössä ja Elisa viihteestä siirtyneenä on ollut pettymys. 

1. Digiboksi käynnistyy aina pääsivulle ja siitä pitää klikata edelleen että pääsee katsomaan televisiota --> Tähän pitää saada muutos että boksi käynnistyy aina TV puolelle (tai ainaki asetuksiin valinta että käynnistyykö TV vai pääsivu)

2. Kun klikkaa katsomaan TVtä tai vaihtaa kanavaa, sininen pallukka alkaa pyörimään ruudussa ja menee 5-10sek ennen kuin kuva tulee. Elisa viihde vaihtoi kanavaa sulavasti AINA. Erittäin ärsyttävää ja tämä pitää saada kuntoon ensitilassa! Minulla on kuitenkin Telian 1gb valokuitu.

3. En saa boksista Dolby Digital ääntä kirveelläkään. Ylen kanavat lähettävät antenni verkossa Dolby Digital samoin kuin Elisa Viihde. Käsittämätöntä että ei onnistu tällä. Boksin Yle areenasta ei tule Dolby Digitalia, HBO Max kun katson leffaa jossa Dolby Atmos raita, ääntä ei tule ollenkaan, tavallinen Dolby Digital raita sentään kuuluu Dolby Digitalina. Äänen ulostulo asetus on LINE (en tiedä mitä eroa RF koska ei mitään selitystä ohjeissa tästä). Minulla menee HDMI johdolla televisioon josta eARC kanavaa pitkin vahvistimeen mikä tukee Atmos yms. nykypäivän ääniraidat. En siis katso suoratoistoja boksilla(vaan television äpeillä), eli ei suuri ongelma minulle, mutta olisi kiva saada edes nuo ylen kanavat Digialilla koska jopa ANTENNI lähettää sitä äämniraitaa.

4. En pysty ohjaamaan boksia LG tvn kaukosäätimellä vaikka HDMI CEC käytössä. Erittäin ärsyttävää, koska boksin oma kapula on niin vaivainen että numeronappeja ei ole siihen viitsitty laittaa.

 

*******an möivät.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Onko tähän uuteen digiboksiin julkaistu ohjelmistopäivitystä ?

 

Kehitysidea: Tähän ketjuun voisi kirjoittaa uudesta ohjelmistopäivityksestä.  Mitä uusia ja paranneltuja toimintoja.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

I feel your pain. Kanavasurffailun pitää kyllä toimia rivakasti. Myös Dolby Atmos tuen luulisi olevan ihan arkipäivää nykyisin.

Johan alkoi homma toimimaan paremmin.

Pakkasin tämän DV8919:n laatikkoonsa ja kävin noutamassa Arriksen kaupasta.

Ei ehkä halpaa, mutta ei riitä pinna.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Jos tilaa 24 kk:n määräaikaisen yhdistelmäpaketin Telia TV digiboksi + Tallennuspalvelu + Telia Liigapassi + C More Total, niin voiko tällöin digiboksiksi valita Arris 5305-digiboksin, vai koskeeko tarjous vain uutta DV8919-digiboksia ? Minulla on tällä hetkellä hybridilaajakaista ja Arris VIP4302-digiboksi laajakaistalla. Hybridilaajakaistan voisin päivittää 5G-netiksi.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Menee vähän ohi aiheen, mutta mua kiinnostaisi myös tuo 24kk sopimus tuosta paketista ja digiboxina meillä on jo valmiina tuo Arris 5305.  Tallennuspalvelu + Telia Liigapassi + C More Total hintaan 39,90€/kk olisi mielestäni hyvä diili.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

"Onko tähän uuteen digiboksiin julkaistu ohjelmistopäivitystä ? "

 

Voisiko joku Telialta vastata tähän ?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Olen ollut Telia & TeliaTV-asiakas nyt noin 10vuotta.
Tällä hetkellä mulla on TeliaTV-boksina Arris4302. Toimii hyvin, mutta YLE Areenaa siihen ei vaan ilmesty....

Yhteisön TeliaTV-päivityspalstalta selkisi, että 25.1.2022 boxin ohjelmapäivityksen (v 7.49) mukana mallille Arris5403 tuli vihdoin myös YLE-Areena.

 

Voiko tuon Arris5403.n (tai tämän Androidin) saada kesken sopimuskauden (muistaakseni mulla on ollut aina 2v sopimus) ihan vain jostain tilaamalla siten, ettei boxin vaihto vaikuta mihinkään voimassa oleviin TeliaTV-sopimuksiin ja kirjautumistunnuksiin yms. sen kummemmin?

Maksaako boxin päivitys jotain, kun se tapahtuu   a) kesken sop.kauden   b) uuden sop.kauden alussa?

...vai meneekö tällainen vaihtotoive jotenkin vaikeamman tien kautta?

Mielestäni edellinen boxin vaihtaminen onnistui helposti ilman kommervenkkejä.

 

Mulla on könttänä (ollut jo vuosia) taloyhtiölaajakaista 100GB + TeliaTV (sis. tallennepalvelun) - tässä ei valittamista.

 

Ihmettelen, ettei noissa uusien vermeiden esittelyteksteissä voi koskaan samantien selostaa, miten toimia, jos jo olet TeliaTV-asiakas ja haluaisit boksin vaihtaa johonkin tiettyyn uudempaan?? 

Chatti on tukossa ja viestipalvelulta kestää vähintään viikko saada mitään kommenttia - aina viivästyksiin on jo etukäteen syynä korona....

 


Tästä uusimmasta Android-boxista DV8919 itse en vielä ole kiinnostunut, koska näiden palstasepustuksien mukaan siinä mm. jokainen toiminto (esim. jopa kanavien vaihtaminen) kestää ikuisuuden, boxi käynnistyy johki starttiruutuun (ei suoraan tv-kanavalle) jne.... 

 

Tuo vanha Arris4302 on sähäkkä toiminnoiltaan ja ollut myös varmatoiminen - vain YLE-Areena puuttuu...

...ajatuksenani siis ois saada 4302+Areena eli oisko ratkaisu tuo 5403?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Olen samassa veneessä @DigiHate , täällä toisessa päässä. Telen ja seuraajien asiakkaana 30 vuotta. Meitä vanhoja asiakkaita ei enää tarvitse palvella, koska uusiin asiakkaisiin panostaminen on tuottavampaa. Mulla on sama 4302 boxi ja Areenaa turhaan odottelen.


 


Edit SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@viaaii  kirjoitti:

Pari päivää nyt ollut boksi käytössä ja Elisa viihteestä siirtyneenä on ollut pettymys. 

1. Digiboksi käynnistyy aina pääsivulle ja siitä pitää klikata edelleen että pääsee katsomaan televisiota --> Tähän pitää saada muutos että boksi käynnistyy aina TV puolelle (tai ainaki asetuksiin valinta että käynnistyykö TV vai pääsivu)

2. Kun klikkaa katsomaan TVtä tai vaihtaa kanavaa, sininen pallukka alkaa pyörimään ruudussa ja menee 5-10sek ennen kuin kuva tulee. Elisa viihde vaihtoi kanavaa sulavasti AINA. Erittäin ärsyttävää ja tämä pitää saada kuntoon ensitilassa! Minulla on kuitenkin Telian 1gb valokuitu.

3. En saa boksista Dolby Digital ääntä kirveelläkään. Ylen kanavat lähettävät antenni verkossa Dolby Digital samoin kuin Elisa Viihde. Käsittämätöntä että ei onnistu tällä. Boksin Yle areenasta ei tule Dolby Digitalia, HBO Max kun katson leffaa jossa Dolby Atmos raita, ääntä ei tule ollenkaan, tavallinen Dolby Digital raita sentään kuuluu Dolby Digitalina. Äänen ulostulo asetus on LINE (en tiedä mitä eroa RF koska ei mitään selitystä ohjeissa tästä). Minulla menee HDMI johdolla televisioon josta eARC kanavaa pitkin vahvistimeen mikä tukee Atmos yms. nykypäivän ääniraidat. En siis katso suoratoistoja boksilla(vaan television äpeillä), eli ei suuri ongelma minulle, mutta olisi kiva saada edes nuo ylen kanavat Digialilla koska jopa ANTENNI lähettää sitä äämniraitaa.

4. En pysty ohjaamaan boksia LG tvn kaukosäätimellä vaikka HDMI CEC käytössä. Erittäin ärsyttävää, koska boksin oma kapula on niin vaivainen että numeronappeja ei ole siihen viitsitty laittaa.

 

*******an möivät.

 


Kiitos palautteesta! On todella hyvä idea, että voisi itse valita käynnistyykö digiboksi livetelkkariin vai päävalikkoon. Pistin tämän toivelistalle. 

 

Tutkimme tuota kanavanvaihtoviivettä tarkemmin. 

 

RFn ja Linen erona on mm. se, että Line tarjoaa ääntä korkeammalla äänenvoimakkuudella. Line-valinnalla eri kanavien äänenvoimakkuuden tasossa voi olla isompia eroja kuin RF-valinnalla. Line on DV8919-digiboksin oletusasetus, mutta asetusta voi vaihtaa menemällä päävalikosta Asetuket -> Järjestelmän asetukset -> TV asetukset -> Äänen ulostulo. 

 

Digiboksin mukana tulevalla kaukosäätimellä voi ohjata myös televisiota, esim. sulkea molemmat laitteet yhtä aikaa. Emme kuitenkaan voi luvata, että kaikki kaukosäätimet sopisivat DV8919-digiboksin ohjailuun, minkä takia suosittelemme digiboksin oman kaukosäätimen käyttöä. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Tomppa_1  kirjoitti:

Onko tähän uuteen digiboksiin julkaistu ohjelmistopäivitystä ?

 

Kehitysidea: Tähän ketjuun voisi kirjoittaa uudesta ohjelmistopäivityksestä.  Mitä uusia ja paranneltuja toimintoja.


Ohjelmistopäivityksiä ei ole vielä tullut. Kun ohjelmapäivityksiä tulee, kerromme niiden sisällöstä yhteisössä joko tässä ketjussa tai päivitysten omassa ketjussa. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7
@Tomppa_1  kirjoitti:

Jos tilaa 24 kk:n määräaikaisen yhdistelmäpaketin Telia TV digiboksi + Tallennuspalvelu + Telia Liigapassi + C More Total, niin voiko tällöin digiboksiksi valita Arris 5305-digiboksin, vai koskeeko tarjous vain uutta DV8919-digiboksia ? Minulla on tällä hetkellä hybridilaajakaista ja Arris VIP4302-digiboksi laajakaistalla. Hybridilaajakaistan voisin päivittää 5G-netiksi.



@Eeros  kirjoitti:

Menee vähän ohi aiheen, mutta mua kiinnostaisi myös tuo 24kk sopimus tuosta paketista ja digiboxina meillä on jo valmiina tuo Arris 5305.  Tallennuspalvelu + Telia Liigapassi + C More Total hintaan 39,90€/kk olisi mielestäni hyvä diili.


En suoraan osaa vastata, joten joudun palaamaan asiaan kun olen selvittänyt asiaa tarkemmin. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate Minun pitää palata myöhemmin tähän boksinvaihtoasiaan. Olet kyllä oikeassa että tästä pitäisi olla parempi ohje, ja parempi ohje onkin minulla työlistalla. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

 

@madass ja @DigiHate : Nyt Areenan odotus on ihan loppusuoralla! Jos mitään järisyttäviä yllätyksiä ei viime metreillä ilmene, saamme Yle Areenan Arris 4302-digibokseille ensi viikolla. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Tänään kävin Telia myymälässä tutustumassa tähän uuteen ihmeboxiin. Hetken aikaa kun kaukosäätimen nappeja paineltua, alkoi boxin salat aueta ja tuntumaan toiminnot jopa loogiselta. Suurin hämmennys kyllä on tuo tv-kanavien vahtumisen hitaus, sillä usean mittauksen keskiarvo on noin 5 sekunttia ja se on kyllä mielestäni ihan liikaa ainakin tälläiselle kanavasurffarille kuin minä. Boxi tuntuisi olevan valovuoden edellä aikonaan pinkin firman vastaavaa, toki heilläkin on jo uusi malli käytössä josta minulla ei ole kokemusta. Itselläni on tuo uusin Arris ja siinä sopimusta vielä puoli vuotta jäljellä, joten jos haluisin tuon uuden boxin pitäisi maksaa siitä 99€, jota en nyt ainakaan vielä ole tekemässä juurikin tuon kanavan vaihdon hitauden takia. Toinen syy on että haluan nähdä millainen on Android-tv:lle tuleva Telia-tv sovellus ennen kuin pohdin tosissani boxin vaihtoa. Muutoin ensikokemus boxsiin oli positiivinen ja käyttöliittymä tuntui heti kotoisalta.

Kunniamerkki +2

Moi,

 

Keskustelua on niin paljon, että en jaksa kahlata kaikkia läpi joten pahoitteluni jos on jo kysytty.

 

Tuotetiedoissa sanottiin, että Sanoman kanavat näkyvät suorana vain Telian laajakaistapalveluilla, mutta näkyvätkö edes Telian mobiililaajakaistapalvelulla? Tässä nykyisessä Arrisin IPTV:ssä näin ei ole vaikka ei sitä mainittu kun mökin yhteydet oli pakko siirtää VDSL:stä 4G:hen.

 

Minkälainen on WIFI vastaanotto verrattuna Arrisiin? Nykyisellä vaikka on LoS boxin ja reitittimen välillä ja tuskin 5 m yhteyttä ei meinaa saada. Juuri tappelin 3 tuntia ja jouduin kiipeilemään katonrajassa eetteripiuhan kanssa, että sain taas pelittämään.

 

Onko kokemusta, vaatiiko enemmän vai vähemmän kaistaa HD-tasoisen ohjelmavirran vastaanottamiseen kuin vanha Arris? Välillä ollut pätkimistä ja ihan huipputarkkuudesta tiputtaminen on auttanut eikä nyt kauheasti ole kuvaa huonontanut mutta olisihan se kiva vetää sillä tarkkuudella jonka laitteet sallii.

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja pahoittelut tosiaan jos setä jankuttaa... 😉>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

SUURI HÄMMÄSTYS tämän aamuisen 4302-boksin päivityksen tiimoilta:

Ihmettelin, kun päivitys oli kestävinään hieman normaalia pidempään...

...KAS KUMMAA, sekä YLE AREENA että LASTEN AREENA ilmaantui tähän boxiin

(Areena-ohjelman versio on näköjään varsinaisesti sille 5403-boksille tehty, mutta siis on tuupattu tähän vanhukseenkin).

 

Pikaisella kokeilulla ja (Areenaan) kirjautumisella:

Omat suosikit ja keskeneräiset ohjelmat näkyvät hyvin listoilla ja toimivat - Suomi-tekstityskin pelaa, kun paria talletusta kokeilin.

 

Kiitokset!!!

 

 

Sen sijaan ihmettelen, että noinkin merkittävän asian - siis vuosikausia odotetun - Areenan saapumista 4302-bokseihin ei mitenkään missään asiakkaalle erikseen näköjään tiedoteta - ja tuo päivitysketju...

  "Lukittu: Telia TV digiboxilla -ohjelmistopäivitykset"

...on viimeksi päivitetty tammikuussa

 

"Päivitys 25.1.2022

Päivitys versioon 7.49

 

  • Yle Areena -sovellus Arris 5305 -digibokseille"

 

PS:

Asiakkaille tulisi myös boxikohtaisesti olla jossain helposti näkösällä nuo uusimmat päivitykset - ja kertoa (päivityssisältöjien lisäksi), miten tuo boxista tarkistetaan JA että minkä nimen kohdalla olevaa versionumeroa sieltä monimutkaisen Asetukset/Info/Tekniset tiedot (boxi 4302) -valikkoseikkailun takana olevasta versioluettelo-A4.stä tuijotetaan:  Siellä kun on esim. Arris-4302.n tapauksessa GUI (nyt 8.1.96.97...), PLUGIN (15.8.2...), IMAGE (15.5.5.1...) + kasa muita käsitteitä sisältäen versionumeroita.....  Mikään tuon sivun numeroista ei ole tuota päivityssivun tammikuista 7.xx -sarjaa.... (??)