Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 53 custom-general.kudos
  • 120 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021

Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂

 

Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.
Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

 

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

 

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

 

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

  

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

 

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

 

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


 

352 vastausta
MES63
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, olen aiemminkin kirjoittanut tästä. Nykyisin jos jokin ohjelma, esim. urheilukilpailu kestää paljon oletettua pitempään, sen nauhoittaminen ei onnistu tallentamalla seuraavat ohjelmat. Näin kävi taas viime yönä snooker-ottelussa kanavalla 6. Ottelua seuraavan ohjelman nauhoitus näytti vielä snookeria, mutta seuraavan paikalla ei enää ollut snookeria, vaikka ottelu edelleen jatkui. Niinpä ratkaisu jäi näkemättä. Samoin on käynyt jääkiekko-otteluissa. Nauhoitus päättyy juuri silloin kun olisi ratkaisujen aika.

On tietysti hyvä, että saa nauhoitettua sen ohjelman, jonka haluaa, mutta pitäisi keksiä ratkaisu myös siihen, että pitkälle venyvä ohjelma tallentuu kokonaan.

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 104 custom-general.kudos
  • 210 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Toiseen aiheeseen liittyvästä ketjusta siirrettynä tähän: Jälleen idioottimainen ihastus lasten kuvakirjamaiseen ohjelmien esittelyyn uusimuotoisessa sovelluksessa. Mikäli sattuu olemaan useampia ohjelmia tallennettuna, niiden selaaminen tässä muodossa on käytännössä mahdotonta. Aikaisempi tekstimuotoinen lista oli erittäin helppokäyttöinen. Miksi Telian on mahdotonta esittää tietoja helppolukuisesti tekstinä. Nyt vaaditaan vielä ylimääräinen klikkaus, mikäli kuvasta halutaan lisätietoja.

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 104 custom-general.kudos
  • 210 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Liittyen tallennuksiin sovelluksen kautta: jatkuvaan tallennukseen ei riitä vain "Tallenna kaikki jaksot" napin klikkaaminen, vaan on lisäksi klikattava myös "Tallenna" -nappia, muutoin mitään ei tapahdu. 

 

Edit HannaMarikaL: Siirretty kommentti toiseen ketjuun, jossa keskustelua Telia TV:stä.

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 53 custom-general.kudos
  • 120 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kshji  kirjoitti:

Hyvää:

  • vapauttaa tilaa keskialueelle
  • ko. tekniikalla pomppaa valikko esiin ok

 

Huonoa:

  • fontin koko näin vanhemmille ihmisille ainakin liian pieni. Aikaisemminkin samasta olen sanonut, että tietyn fonttikoon alle ei kannata mennä, joku kärsii - ihan turhaan. Tilaa on tarpeeksi korkeussuunnassa, fonttikoko on väärä - valikkorivien välien välitila voi kaventua - tyhjää ei tarvita vaan näkyvää
  • tallennelistan fonttikoko riittävä = sama vasempaan valikkoon
  • tallenteiden oikea reuna, tallenteen informaatio: tilaa tuli lisää, lisätkää jo aikaisemmin mainittu : aika, kanava, kesto yksittäistallenteissa = porauduttava, jotta saa ko. tiedon - kaikki muu on jo esillä => ei tarvitse porautumista yksittäistallenteissa - kaikki onnistuisi listavaiheessa: informaatio ja poisto
  • samoin oikea reuna jäljellä xx pv myös tuoreimpiin eikä vain ihan vanhoihin, tilaa on

 

Ja edelleen ongelma, että miksi muutettiin kahteen listaan: yksittäiset ja toistuvat tallenteet ? Ja että toistuvat tallenteet oletuksena, kun yksittäinen on primääri käyttötapa - ainakin meillä. Todella ärsyttävää pomppia kahden listan välillä ja etsiä kumminkohan se nyt olikaan, jota oli etsimässä. Joo, joku halusi näin, mutta halusiko enemmistö vai ei ?

Tämä kilpalaulantamalli määrittelyssä ei toimi. Tehkää esitys, ottakaa äänestykset, sen pohjalta ...

Ja että ko. äänestys tulee käyttöliittymään tarjolle eikä vain meille valituille jonkun keskustelun osana, jos jaksaa lukea ja huomata, että ...

 

TAI kuten on esitetty: asetuksiin voisi tallentaa edes jotain UI liittyvää. Esim. haluaako tallenteet yhdessä listassa vai toistuvat-  ja yksittäistallenteet eri listoihin. 

 

MUTTA eniten odotamme, että edes kotimaiset "netti TV:t" tulisivat: Areena, Ruutu, Mtv, ... nyt ihan turhaan toinen laite oltava kaverina, jotta voi ... ja säätää input:a. Onnistuu joo meiltä, mutta ei todellakaan kaikilta. Ihan turhaan.

 

 


Kiitos paljon palautteesta ja hyvistä huomioistasi 🙂

Äänestykset digiboksin käyttöliittymässä olisivat kyllä todella kätevä ja myös hauska lisä. Toteutustapaa pitäisi vähän miettiä, mutta pistämme tämän pohdintaan. 

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 53 custom-general.kudos
  • 120 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarkko35 ja @kshji , kysyitte molemmat sovelluksista digiboksilla. Valitettavasti minulla ei ole tällä hetkellä uutta kerrottavaa, mutta toivoakseni voin palata asiaan lähiaikoina. 

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 53 custom-general.kudos
  • 120 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MES63  kirjoitti:

Hei, olen aiemminkin kirjoittanut tästä. Nykyisin jos jokin ohjelma, esim. urheilukilpailu kestää paljon oletettua pitempään, sen nauhoittaminen ei onnistu tallentamalla seuraavat ohjelmat. Näin kävi taas viime yönä snooker-ottelussa kanavalla 6. Ottelua seuraavan ohjelman nauhoitus näytti vielä snookeria, mutta seuraavan paikalla ei enää ollut snookeria, vaikka ottelu edelleen jatkui. Niinpä ratkaisu jäi näkemättä. Samoin on käynyt jääkiekko-otteluissa. Nauhoitus päättyy juuri silloin kun olisi ratkaisujen aika.

On tietysti hyvä, että saa nauhoitettua sen ohjelman, jonka haluaa, mutta pitäisi keksiä ratkaisu myös siihen, että pitkälle venyvä ohjelma tallentuu kokonaan.


Kiitos palautteestasi! Juttelimme tästä tänään tiimin kanssa ja pohdimme miten ongelman voisi ratkaista.

Itse en tunne snookeria lajina juuri ollenkaan, joten olisi hyvä tietää kuinka paljon yliajalle ottelut saattavat tyypillisesti mennä, eli kuinka paljon "yliaikaa" tallenteeseen olisi hyvä saada?

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 53 custom-general.kudos
  • 120 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ericrose  kirjoitti:

Liittyen tallennuksiin sovelluksen kautta: jatkuvaan tallennukseen ei riitä vain "Tallenna kaikki jaksot" napin klikkaaminen, vaan on lisäksi klikattava myös "Tallenna" -nappia, muutoin mitään ei tapahdu. 

 

Edit HannaMarikaL: Siirretty kommentti toiseen ketjuun, jossa keskustelua Telia TV:stä.


Kertoisitko millä laitteella käytät Telia TV:tä niin pääsemme paremmin tutkimaan mistä tallennusvirheessä on kyse. 

Toiveesi tallenteiden listanäkymästä on myös mennyt eteenpäin. 🙂 Oliko mielessäsi jokin muukin näkymä, jota haluaisit selata tekstimuodossa? 

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 53 custom-general.kudos
  • 120 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oletteko muuten huomanneet, että Telia TV:n selainversio osoitteessa tv.telia.fi on on uudistunut? 

Torstaina 28.10. julkaistussa päivityksessä ulkoasu vaihtui ja toiminnallisuuksia päivitettiin. Esimerkiksi ohjelmaopas on uusittu ja sarjatallentaminen on nyt mahdollista myös selainversiolla. Lisäksi käyttöliittymään on tuotu uusi tapa antaa palautetta: sivuston oikeasta alakulmasta löytyy punainen hymynaama, jota klikkaamalla voi antaa hymiöarvion ja avointa palautetta. Uudistuksesta voi lukea lisää tästä yhteisön artikkelista

 

Kuulisin todella mielelläni palautettanne: mikä toimii hyvin ja missä olisi kehitettävää? 

MES63
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, joskus ottelu voi kestää jopa tunnin tai enemmänkin kuin ohjelma-aikaan on merkitty.

Myös jääkiekossa voi käydä niin, jos ohjelma-aikaa on varattu vain varsinaista peliaikaa varten. Jos ottelu sitten menee jatkoajalle ja rangaistuslaukauskilpailuun, niin aika ylittyy vähintään parikymmentä minuuttia. Parasta olisi jos tallennuksen voisi ohjelmoida niin, että se kestää niin kauan kuin lähetys kestää.

jarkko35
Konkari
  • 340 custom-general.kudos
  • 573 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vielä vähän aikaa sitten hehkutettiin, että vielä tämän loppuvuoden aikana digiboksille olisi tulossa lisää sovelluksia, ja nyt ei ole niiden osalta uutta kerrottavaa. Todennäköisesti sovelluksia on tulossa parin vuoden sisällä jos silloinkaan. Elisa Viihde sai kuukausi sitten digiboksilleen uudistetun Yle Areenan, ja se olisi kuulema Ylen tietojen mukaan tulossa myös Telia tv:n boksille. Eikö edes se tule nyt loppuvuoden aikana?