@Lotta_P kirjoitti:
Olen Lotta ja vastaan Sonerassa mm. kanavapakettien sisällöstä niin Sonera Viihteessä kuin kaapeli-tv:ssäkin.
Olen todella pahoillani kanavien poistumisesta syntyneestä tilanteesta. Vaikka tilanne on edelleen kesken eikä minulla ole oikeastaan uutta kerrottavaa mitä kollegat eivät jo olisi kertoneet, haluan kertoa lyhyesti mistä tilanteessa on kysymys.
SBS Discoveryn sopimus oli katkolla maaliskuun lopussa ja uskoimme loppuun saakka että sopu syntyy ja että kanavien jakelu jatkuu ennallaan. Yleisesti ottaen, erilaisia sopimuksia on katkolla koko ajan ja yleensä ne jatkuvat vanhaan malliin. Sen vuoksi sopimusneuvotteluista tai katkoajoista ei ole tapana viestiä, kuten ei monilla muillakaan aloilla. Sopimuksien yksityiskohtia emme luonnollisesti julkisesti voi kommentoida, ne ovat liikesalaisuuksia.
Sopimukset ovat aina kokonaisuuksia ja niitä neuvotellaan niin yrityksen kun asiakkaankin näkökulmasta järkeväksi kokonaisuudeksi. Tässä tapauksessa emme päässeet sopuun mutta neuvottelut jatkuvat edelleen koko ajan ja teemme kaikkemme että lopputulos olisi kaikkien kannalta mahdollisimman hyvä.
Tiedotimme Suomessa asiakkaille katkosta välittömästi kun vahvistui, että emme päässeet sopimusneuvotteluissa kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Ruotsissa tiedotettiin asiasta asiakkaille vuorokautta ennen Suomea, mutta Ruotsi ja Suomi eivät ole kulkeneet ihan käsi kädessä näissä neuvotteluissa. Valitettavan myöhään tiedottaminen meni, mutta päätimme odottaa kun toivoa ratkaisusta vielä oli. Varoittelu vuorokautta aikaisemmin ei olisi juuri tilannetta parantanut, tiedottaminen olisi ollut myöhässä joka tapauksessa.
Toivomme, että tällä viikolla saamme viestittyä tarkemmin tilanteen ratkaisusta. Vielä ei ole sopimusta jonka nojalla voisimme kertoa lopullisesta tuloksesta joten joudumme kaikki odottamaan vielä hetken aikaa.
Olen ja olemme tilanteesta hyvin pahoillamme ja voin kertoa että olemme oppineet tästä tapauksesta paljon. Toivon että maltatte odottaa vielä hetken, sitten tiedämme miten tulemme etenemään asioiden suhteen tästä eteenpäin.
Yhteistyöterveisin,
Lotta Perander
Onko teillä jotkut jonotusnumerot siellä neuvotteluissa SBS:n kanssa. Ruotsalaiset on jo sopimuksensa hoitaneet. Onko sopimusvaatimukset Telialla ja Soneralla muka niin erilaisia?