Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63918
Kirjoituksia 174079

discovery ei näy



Highlighted

discovery ei näy

Kommentaattori
Viestejä 59 kpl

discovery ei näy

1/248

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport

0 tykkäystä
247 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

61/248

Huonolla ruotsin taidollani ymmärsin noista Ruotsin nettilehdistä, että SBS:n ja soneran näkemykset ovat kaukana toisistaan. sonerahan ei täällä Suomessa tietenkään kerro meille asiakkaille näistä mitään. Voisko joku paremmin ruotsinkielen hallitseva pistää tiivistelmän noista Ruotsin lehdistä, että mistä tässä oikeasti on kyse. Meidän on ihan turha toivoa, että sonera kertoisi meille mitään, koska sonera halveksuu asiakkaitaan. Me asiakkaat voidaan kuitenkin auttaa toisiamme, kun sonera ei sitä halua tehdä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

62/248

Kovasti on Soneralla panostettu Viasatin viihdepaketin myyntiin poistuneiden kanavien korvaajaksi. Jo toinen soitto Soneralta kahden päivän sisään samasta asiasta. Ilmeisesti siellä on päätetty ettei Discoverya ja Eurosportia sitten enää tule takaisin vaikka annetaan ymmärtää että muka neuvotellaan. Puhelinmyyjien kunniaksi on sanottava että nämä kaksi soittanutta ovat esiintyneet harvinaisen fiksusti kun olen kertonut että sopimus irtisanotaan jos näitä kanavia ei takaisin tule.

 

Omakotiasujana on ainakin satelliitti ja Canaldigital varteenotettava vaihtoehto. Pikkuisen kalliimmaksi tulee mutta suurinpiirtein sama kanavatarjonta säilyy joten sinne sitten. Antennitarjontaa en ole vielä edes tsekannut, sekin on yksi vaihtoehto.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

63/248

Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta.

 

Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):

 

- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."

 

-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."

 

-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."

 

 

Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.

 

Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

64/248

Helppo se on sieltä päästä huudella malttia. Laskutushan teillä kyllä toimii vaikka mikään muu ei. Malttakaa, malttakaa maksaa tyhjästä, kyllä sieltä joku saksankielinen musiikkikanava saattaa lopulta tippua kun oikein maltatte.

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

65/248

@tkalliom Tällä hetkellä ei nyt niin kauhean helppoa Hymiö Silmänisku

Meillä on ohjelmayhtiön kanssa hieman erilaiset näkemykset siitä miten kanavien paketointi tehtäisiin. Me haluaisimme tarjota palvelun siinä muodossa, joka mielestämme palvelee asiakkaitamme parhaiten, ilman liian kahlittua niputtamista. Haluamme että ihmiset voivat itse valita, mitä kanavia katsovat, milloin katsovat ja mistä maksavat. Tässä ei siis ole takana halu rahastaa ihmisiä tyhjästä.

Korvaavista kanavista ei vielä ole tullut lisätietoja, mutta ilmoittelemme kyllä eri kanavissa kun infoa saadaan, muun muassa sivuillamme.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

66/248

@libizz kirjoitti:

Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta...

 

Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):

 

- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."

 

-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."

 

-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."

 

 

Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.

 

Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.


Kiitos libizz. Tuossahan oli jo moninkertaisesti infoa verrattuna siihen, mitä sonera on itse kertonut. Eivät varmaan vaan ole vielä ehtineet näistä Suomessa ilmoitella, kun ovat niin pahoillaan meidän asiakkaitten puolesta.

 

Kannattaisikohan teidän siellä sonerassa perehtyä kriisiviestinnän aakkosiin? Palkatkaa vaikka tuo libizz. Hän kun viesti hyvin lyhyessä ajassa enemmän ja tehokkaammin, kuin koko soneran konserni koko viikolla.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 93 kpl

67/248

Hyvin tästä huomaa myös sen asian että missä nämä päätökset tehdään 🙂 Ei suinkaan täällä soneran pääkonttorissa vaan ihan siellä Telian huvudcentralenissa....täällä mennään vaan kuin pässi narussa vaikka kaivoon...tietämättä pahasta maailmasta mitään..

Tiedättekö muuten miksi valtion virkamies katsoo ulos ikkunasta vasta lounaan jälkeen?

Noh että olisi iltapäivälläkin jotain tekemistä 😉

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

68/248
Pieni some kampanja pitäs aloittaa että tiedotus pelais ainakin kiukkuistrn asiakkaisen osalta!
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

69/248

Täälläkin on mennyt Mix-paketista valtaosa kanavista hornan tuuttiin. Vielä en ole irtisanonut pakettia, mutta mielessä on käynyt.

 

Onko asiakaspalvelulla antaa realistista aikataulua neuvottelujen jatkosta? Kauanko pitäisi olla kärsivällinen ja odottaa neuvottelujen tuloksia?

 

Itse joudun toimimaan tässä asiassa kohtapuoliin, ihan senkin vuoksi, ettei kukaan vain pääse sanomaan, että reagoimatta asiaan olen ikäänkuin hyväksynyt nykytilanteen.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

70/248

"Tiedotamme sitä mukaa kun tietoa saadaan"  Ja mitähän kautta tiedotatte? Oman käsityksen mukaan piti tulla asiasta ilmoitus tekstiviestillä tai sähköpostilla asiakkaille joita tämä koskee. Itselleni ei ole tullut kyllä kumpaakaan.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.