Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65982
Kirjoituksia 178633

Thomson TG789vn ja Airplay



Thomson TG789vn ja Airplay

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

Thomson TG789vn ja Airplay

1/107
Moro

Osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun Airplay ei toimi Thomsonin kautta?

Vahvistin (Denon AVR-1912) saa IP:n DHCP:llä ja siihen pääsee kiinni nettiselaimella.
Eli verkkoyhteydet sinnepäin on kunnossa.

Samalta koneelta jolta saan webbiselaimella yhteyden vahvistimeen ei saa Airplay yhteyttä. Itunenissa/Airfoilissa tuo vahvistin ei vaan näy.

Läppäri on ollut kiinni Thomsonin verkossa (192.168.1.x) niin kaapelilla kun WLANilla, eikä kumpikaan toimi.

Ongelma on toistaiseksi ratkaistu sillä, että ennen vahvistinta on oma palomuuri. Kun liitän läppärin tähän erilliseen verkkoon sekä langalla että langattomasti (192.168.0.x) Airplay toimii samantien.

Olisi ihan kiva saada kaikki laitteet samaan verkkoon.
Vastaa
0 tykkäystä
106 vastausta

Kommentaattori
Viestejä 43 kpl

11/107
Löytyipä tähän vähän kätevämpikin workaroundi. Itselläni Airplay toimii täydellisesti nyt niin että joku saman sisäverkon koneista pingaa loopissa tuota Pioneerin vahvistinta. Pioneeri on nyt kytketty suoraan Thomsoniin. Edelleenkin jonkin tietokoneen pitää olla päällä 24/7 jotta AirPlaytä voi käyttää joten mikään lopullinen ratkaisu tämä ei ole.

Myöskin niin tuntuisi toimivan välillä että iPhonen iControlAV softalla käy säätämässä Pioneerista esim. volumea ja sitten käynnistää nopeasti iPod app:n 😄

Tästä luulisi Soneran Thomson spesialistin jo hahmottavan missä vika on.

[EDIT: Testailin tätä pingisysteemiä hieman lisää eilen ja tuntui toimivan hyvin, pingaus piti olla päällä kun vahvistin laitetaan päälle, tämän jälkeen AirPlay toimi hyvin. Vahvistin oli kuitenkin viime yön kiinni ja aamulla AirPlay ei taas toiminut. Vahvistimen kun käytti kerran kiinni niin sitten taas alkoi toimimaan. Vahvistimen Network Standby pitää näköjään olla pois päältä että tämä toimisi.]
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

12/107
thomson_fanipoika kirjoitti:
Löytyipä tähän vähän kätevämpikin workaroundi. Itselläni Airplay toimii täydellisesti nyt niin että joku saman sisäverkon koneista pingaa loopissa tuota Pioneerin vahvistinta. Pioneeri on nyt kytketty suoraan Thomsoniin. Edelleenkin jonkin tietokoneen pitää olla päällä 24/7 jotta AirPlaytä voi käyttää joten mikään lopullinen ratkaisu tämä ei ole.

Myöskin niin tuntuisi toimivan välillä että iPhonen iControlAV softalla käy säätämässä Pioneerista esim. volumea ja sitten käynnistää nopeasti iPod app:n 😄

Tästä luulisi Soneran Thomson spesialistin jo hahmottavan missä vika on.

[EDIT: Testailin tätä pingisysteemiä hieman lisää eilen ja tuntui toimivan hyvin, pingaus piti olla päällä kun vahvistin laitetaan päälle, tämän jälkeen AirPlay toimi hyvin. Vahvistin oli kuitenkin viime yön kiinni ja aamulla AirPlay ei taas toiminut. Vahvistimen kun käytti kerran kiinni niin sitten taas alkoi toimimaan. Vahvistimen Network Standby pitää näköjään olla pois päältä että tämä toimisi.]


Kiitos vinkistä. Tällä tavoin toimii, mutta kuten sanoitkin, niin onhan tämä nyt aivan naurettava viritelmä.
Vastaa
0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 43 kpl

13/107
Faltsu kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Tällä tavoin toimii, mutta kuten sanoitkin, niin onhan tämä nyt aivan naurettava viritelmä.


Toimiiko hyvinkin? Itselläni siltikin aina välillä AirPlay ikoni jää iLuurissa ja AirFoilissa puuttumaan tällä viritelmällä. varsinkin jos vahvistin on ollut tunteja pois päältä..

Tuo verkkosilta ratkaisu tuntui toimivan näiltä osin paremmin mutta siinä minulla tuli ainakin Wlanin yli AirPlay ääneen naksumista yms häiriöitä. Luultavasti tuon pöytäkoneen verkkoliikenne oli melko tapissa jo valmiiksi kun tuota testailin..
Vastaa
0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 43 kpl

14/107
Edellene Soneran vastausta odotellaan, tonnilla on olohuoneessa viihde-elektroniikkaa joka ei toimi johtuen siitä että Sonera ei kykene toimittamaan asiakkailleen toimivaa reititintä.

En usko että voi oikeasti kestää kuuakusitolkulla tämän asian selvittäminen.

Ei tässä ole enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa operaattoria..
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

15/107
Lähiaikoina on ilmeisesti tullut versiopäivitys modeemiin, koska AirPlay alkoi toimimaan itsestään ilman kikkailuja (modeemin asetuksetkin olivat nollautuneet oletusasetuksille).

Tälläisiä versiotietoja näkyy nyt modeemista:
Software Release: 8.8.B.A

Software Variant: HT

Boot Loader Version: 1.0.9
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

16/107
Faltsu kirjoitti:
Lähiaikoina on ilmeisesti tullut versiopäivitys modeemiin, koska AirPlay alkoi toimimaan itsestään ilman kikkailuja (modeemin asetuksetkin olivat nollautuneet oletusasetuksille).

Tälläisiä versiotietoja näkyy nyt modeemista:
Software Release: 8.8.B.A

Software Variant: HT

Boot Loader Version: 1.0.9


Itsellä samat versiotiedot mutta myös samat Airplay ongelmat jatkuvat. Vahvistimena Pioneer VSX-921-K. Airplay oli myös ainut syy uuden vahvistimen ostamiseen ja airplay oli käytössä lähes päivittäin, ennen kuin posti toi tämän thomsonin tekeleen.
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

17/107
Vastaava ongelma Marantz sr 5006 vahvistimen kanssa, airplay lopetti toimimasta, kun reititin vaihtui thompsoniin.
Airplay pitää ehdottomasti saada toimimaan myös Thomson TG789vn kanssa ilman mitään ylimääräisiä virityksiä. Onko Soneran toimesta tutkittu asiaa?
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

18/107
Siitä on jo vierähtänyt tovi kun pistin tämän ketjun alulle.

Mitä Sonera on tehnyt asian selvittämiseksi ja joko tähän saataisiin pian vastaus?
Vastaa
0 tykkäystä

Vanhan Palstan telialainen
Vanhan Palstan telialainen
Viestejä 1 303 kpl

19/107
Hei tikkami

Mikä versio sinulla on käytössä Thomsonissa? Faltsulla ohjelmistonpäivitys on korjannut ongelman. Edelleenkään mitään tarkempaa tietoa tästä ei ole tullut. Ilmoittelen mahdollisimman pian kun saan vastauksen. Pahoittelut, että asian selvittämisessä on kestänyt näin pitkään.
Vastaa
0 tykkäystä

Vanhan Palstan telialainen
Vanhan Palstan telialainen
Viestejä 1 303 kpl

20/107
Sainkin asiaan nopean vastauksen. Ongelmaa on tutkittu meillä ja korjaus on tulossa Thomsonin ohjelmistopäivityksen mukana. Valitettavasti tarkkaa aikataulua päivitykselle en osaa sanoa.
Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.