Skip to main content

Muokkaus 30.7.2024: Uudistetut kyselyt Yhteisön käyttäjille


Yhteisössä on käytössä jatkossa kaksi kyselyä, joiden avulla keräämme palautetta Yhteisön kehittämiseksi. Tehdään Yhteisöstä yhdessä parempi paikka 😊

Ensimmäinen kysely on pop up -tyyppinen kysely, jolla keräämme palautetta ja ajatuksiasi vierailustasi Yhteisöön. Kysely ilmestyy ruutuun 90 sekunnin jälkeen siitä, kun saavuit Yhteisöön. Jos vastaat siihen, tai suljet sen, kysely uusiutuu jälleen 3 kuukauden kuluttua. Tai, jos tyhjennät selaimen välimuistin tai käytät välissä jotain toista selainta niin kysely tulee niissä tilanteissa uudelleen.

  • Kuva tästä kyselystä näkyy tuossa kuvituskuvassa ylhäällä, tämä kysely on kuvassa oikeanpuoleinen kysely

Toinen kysely on jokaisen keskustelun sekä artikkelin vieressä oleva (sivuun upotettu) kysely. Tällä keräämme palautetta ko. keskustelusta tai artikkelista. Samalla keräämme myös toiveita ja ideoita siitä, mistä haluaisit lukea jatkossa. Tämä kysely näkyy sivulla aina ja voit vastata siihen vaikka jokaisen keskustelun tai artikkelin kohdalla, jos niin haluat.

  • Kuva tästä kyselystä näkyy tuossa kuvituskuvassa ylhäällä, tämä kysely on kuvassa vasemmanpuoleinen kysely

Seuraamme kyselyihin tulevia palautteita viikottain. Lisäämme tämän kirjoituksen kommentteihin palautteita ja toimenpiteitä, joita olemme tehneet Yhteisöön palautteiden perusteella. Tämä aihe on suljettu kommentoinnilta, jotta palautteet ja toimenpiteet eivät sekoitu keskustelun sekaan. Jos haluat kysyä tai kommentoida niin avaathan halutessasi uuden aiheen.

Kiitos vastauksistasi jo etukäteen 🙂

 

Taustatietoa

Kehitysyhteisö Hiomossa kyselimme muutama kuukausi sitten käyttäjien mielipiteitä erilaisista nettisivujen kyselyistä ja niiden toteutuksista. Halusimme selvittää millaiseen kyselyyn käyttäjät jättäisivät nettisivuista palautetta. Halusimme myös selvittää, että millainen kyselytoteutus ärsyttäisi kaikista vähiten.

Suurin osa käyttäjistä oli sitä mieltä että kysely, joka on upotettuna sivulle, eli se on siellä aina näkyvissä, on kaikista parhain ja mieluisin kysely. Toteutimme toiveen nyt ja jatkossa jokaisen keskustelun ja artikkelin yhteydessä on upotettu kysely. Myös pop up -tyyppinen kysely sai kannatusta, kunhan se ei tule liian aikaisin ruutuun ja siten häiritse käyttöä. Otimme myös tämän toiveen huomioon ja seuraamme pop up-kyselyyn tulevia palautteitta ja säädämme tarvittaessa aktivoitumisaikaa pidemmäksi.

Iso kiitos hiomolaisille palautteista! Äänenne on nyt huomioitu ja toiveenne on kuultu 🙂

 

Tutustu myös Yhteisön osioon, jossa kerromme kuukausittain, mitä palautteita olemme saaneet ja mitä parannuksia olemme niiden pohjalta tehneet telia.fi -sivustolle tai Yhteisöön tai palveluihimme:

Asiakkaan ääni innoittaa meitä

Asiakaspalaute:

“Ihan hyvin on kerrottu että lähes kaikki uudemmat puhelimet tukevat VoLTEa ja VoWiFiä. Lisäksi kiinnostaisi tietää pitääkö puhelimessa valita jokin asetus tai maksaako palvelu ja pitääkö se tilata. Eli mitä pitää asiakkaan tehdä?”

 

Ratkaisu:

Poistimme alla olevasta artikkelista muutamia kohtia ja lisäsimme sinne seuraavan kappaleen:

 

Näin saat 4G-puheen ja wifi-puhelut käyttöösi

 

Telia 4G-puhe kytkeytyy päälle automaattisesti, kun laitteesi, liittymäsi ja siihen mahdolliset tilatut muut lisäpalvelut sen mahdollistavat.

Kun 4G-puhe on päällä, voit ottaa myös wifi-puhelut käyttöön Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa.

Jotta saat 4G- ja wifi-puhelut käyttöösi, sinun tulee laittaa ne päälle myös puhelimesi asetuksista.

Katso ohjeet palveluiden aktivointiin liittymäsi sekä laitteiden osalta sivuiltamme.

Lähes kaikki uudet puhelimet (6/2020 jälkeen julkaistut) tukevat 4G-puhetta ja WiFi-puheluita.

 

 

 


Asiakaspalaute:

“ps. tämän palautelomakkeen alla on linkki "asiakaspalvelu", linkki joka ei toimi.”

 

Ratkaisu:

Korjasimme linkin kuntoon.

 


Asiakaspalaute:

9 vuotta vanhojen kysymysten ja vastausten roikottaminen verkkosivullanne ON TOTAALISEN ÄÄLIÖN SIVUSTONNE SISÄLLÖSTÄ VASTAAVANA AMMATTITAIDOTOBTA, HÄLLÄ VÄLIÄ -HUOLIMATONYTA TÄYSIDIOOTTILUOKAN TOIMINTAA...  MIKÄ SITTEN KERTOO KYLLÄ SIVUS- TOLLANNE K Ä V I J Ä L L E   K I R K U M A L L A  ETTEI DNA, JOKA ROIKUTTAA MUSEO- AJAN KYSYMYKSIÄ JA VASTSUKSIA VERKKOSIVUILLAAN  T O D E L L A. K. A A N.  OLE YTITYS, JLNKA ASISKKUUTTA KANNATRAA EDES HARKITA...  ETTEKÖ TE DEEKUN RAPPIOLLA OLEVAT JOHTAJAT YMMÄRRÄ,  ETTÄ VERKKOSIVUNNE ON YRITYKSENNE  JULKINEN KUVA .... MUILLEKIN,  LUIN VAIN NYT ADIAKKAINANNE OLEVILLE SUOMA- LAISILLR?   HEIITTÄKÄÄPÄ NENÄ EDELLÄ OVESTA ULOS, NIIN VASTIUNALAINEN KOHTONNE YTÄYSIN EPÄPÄTEVINÄ  MARKKINOINNIN, MYYNNIN, KUIN NS. PR-/MEDIA- PUOLEN  VASTUUNALAI- SINA JOHTAJINA....  Vai haluattrko kiertäväksi vitsiksi sodiaaliseen mediaan ... toyhu on luin neukkulassa!

 

Ratkaisu:

Yhteisön Arkisto-osiossa on paljon keskusteluita. Osa on edelleen hyödyllisiä, jos ei muuten niin ainakin niiden avulla pääsee asiassa eteenpäin. Osa on tottakai kieltämättä vanhentuneita.

Yllä olevan, värikkään palautteen pohjalta teimme kuitenkin muutoksen, että Arkisto-osion keskustelut eivät näy enää Yhteisön hauissa. Tämän muutoksen myötä hauilla löytyy aiempaa tuoreempia aiheita. Voi käydä myös niin, ettei haulla löydy mitään. Näissä tilanteissa voit aina luoda uuden aiheen ja kysyä vaikka neuvoa.


Asiakaspalaute:

mistä löydän sen DNS palvelun?


Ratkaisu:

Palaute on jätetty tähän keskusteluun: Mikä on Telia DNS-palvelin?

Oikea tieto oli jo jaettu keskusteluun mutta korostaaksemme sitä muokkasimme aiheen kysymykseksi ja merkkasimme oikean vastauksen ratkaisuksi. Näin vastaus kysymykseen näkyy suoraan aloituspostauksessa.


Asiakaspalaute:

6 vuotta sitten jo kysytty mutta edelleen eli tätä ominaisuutta ole saatu toimimaan...

 

Ratkaisu:

Palaute on jätetty tähän keskusteluun: Telia TV app Samsung Smart TV:lle?

Muokkasimme aiheesta kysymyksen ja lisäsimme keskusteluun uuden kommentin, jossa kerroimme tuoreen ja päivitetyn tiedon. Merkkasimme kommentin vielä atkaisuksi, joten nyt tuore tieto löytyy suoraan aloituspostauksen yhteydestä.


Asiakaspalaute:

☹️

 

Ratkaisu:

Palaute on jätetty tähän keskusteluun: Mistä löydän Telian laskut?

Keskusteluun on annettu hyvät ohjeet jo aiemmin. Päivitimme ajan tasalle tiedon Minun Teliaan kirjautumisesta sekä lisäsimme tietoa sähköpostilaskusta ja sen poistumisesta.