peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58652 Jäsentä
162966 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh



Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
51/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Eikö tälläinen ominaisuus pitäisi olla oletuksena pois käytöstä? Järjetöntä että tälläinen ominaisuus on kaikessa hiljaisuudessa otettu käyttöön ja asiasta ei ole riittävästi informoitu. Moniko edes tietää tälläisen mobiilimaksun olevan mahdollista...?

 

Tämäkin on ilmiselvä huijaustapaus. Laskua tulee vaikka mitään ei ole tilattu. Ensimmäset tapaukset jo 3 viikkoa sitten ja edelleenkään Sonera ei ole asian eteen tehnyt mitään. Hoetaan samaa mantraa että "Meillä ei ole vastuuta  ja selvittäkää itse...", vaikka se on todettu jo useaan kertaan ettei tuohon laskuttajaan saa yhteyttä...

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 387
52/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH


@Teekki kirjoitti:

Eikö tälläinen ominaisuus pitäisi olla oletuksena pois käytöstä? Järjetöntä että tälläinen ominaisuus on kaikessa hiljaisuudessa otettu käyttöön ja asiasta ei ole riittävästi informoitu. Moniko edes tietää tälläisen mobiilimaksun olevan mahdollista...?


Tämähän on luotu alunperin juurikin helpottamaan ihmisten maksutoimintoja. Jatkossa nämä tulevat lisääntymään ja voi maksaa jos jonkinlaista palvelua tällä tavalla. Meillä on helppo tapa omilla sivuilla tai asiakaspalvelun kautta kytkeä estot liittymälle. Oletuksena ei voida toki palveluestoja asiakkaalle kytkeä, koska se estää sitten myös tietyt palvelunumeroihin soitot, jotka voi olla monille asiakkaille hyödyllisiä.

Siinä olen toki samaa mieltä, että tästä voisi olla aiheellista tehdä laajempaa viestintää ja kasvattaa ihmisten tietoisuutta tämän tyyppisestä ominaisuudesta. Tämä Klaanin keskustelukin varmasti toimii osaltaan tällaisena tietoisuuden lisääjänä, kun tämä on kuitenkin täysin julkinen keskustelu ja löytyy myös Googlen haulla helposti.

Liiga Yhteisössä.jpg
0 tykkäystä
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 139
53/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH


@NikoNo kirjoitti:

Tässä olisi fiksu infosivusto mobiilimaksamisesta http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

 

Nämä tämän tyyppiset maksupalvelut tulee lisääntymään jatkossa rajusti ja kaikki operaattorit ovat mukana tarjoamassa teknisesti tätä mahdollisuutta. Dimoco on nyt siis vain yksi toimija, jonka kautta eri palveluntuottajat näitä tarjoavat. Mikäli on laskulla tullut veloitus Dimocon toimesta, niin ainoastaan heidän kauttaan on mahdollista saada tarkempaa infoa, että mitä palvelua on tilattu jne.

Tässä vielä Dimocon yhteystiedot:
Dimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse, numero 010 309 3581 (ma-pe 09:00-17:00) tai sähköpostilla sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc


Millä tavalla Sonera kontrolloi, että palveluntuottajat toimivat alalla olevien ehtojen mukaan? Tässä tapauksessa  esim. veloitus aina tuon mobiilimaksunapin kautta, ja että se on oikein? Siitä napista ei kukaan voi erehtyä.

 

Tuo sivusto tuttu, ja ehdot myös. Mitä ilmeisemmin, tässä yhteydessä ei ole menetelty ehtojen mukaan(maksuja mennyt puhelinten "idlatessa", ilman käyttäjän komentoa).

 

Herätkää! Jos ehtoja noudatettaisiin, ei virheellisiä veloituksia tapahtuisi! Turha jauhaa samaa mantraa, että Soneralla ei mitään vastuuta verkon liikenteestä. Höpö höpö.

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
54/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Allekirjoittaneen valitus Dimocosta on nyt siirtynyt Euroopan KuluttajaKeskuksen käsiteltäväksi. Seuraavaksi odotellaan laskua Soneralta ja sitten Kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä. Tehkääpä muutkin niitä valituksia, niin saadaan asia rullaamaan... Hymiö Onnellinen

 

Paljonkohan tästä tulee laskun loppusummaksi. Nyt mennyt Dimocolle soitteluun 4e = 2 x 10min puhelu(en saanut ketään langan päähän), kuluttajaneuvontaan 2e ja Soneran aspaan pari kolme euroa... 

0 tykkäystä
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
55/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Olemme olleet Dimocoon yhteydessä ja tutkimme yhteistyössä heidän kanssaan näitä palautteiden aiheena olevia juttuja. Emme vielä tiedä onko esim. jokin heidän asiakkaistaan mahdollisesti toteuttanut maksutavan ohjeiden vastaisesti tai liian epäselvästi. Dimoco on siis iso kansainvälinen mobiilimaksuvälittäjä.

 

Käytännössä Mobiilimaksua käyttävien palveluiden pitäisi toimia niin, että asiakas valitsee haluamansa tuotteen (esim. pääsy videosisältöön), jonka jälkeen näytetään vielä erillinen maksun hyväksymissivu, josta selviää suomeksi mitä ostos sisältää, hinta, sekä ilmoitus siitä, että ostos veloitetaan puhelinlaskulla. Tämän jälkeen käyttäjän pitää vielä hyväksyä tämä klikkaamalla Maksa/Hyväksyn tms. nappulaa.

 

Operaattori ei tarkalleen tiedä mitä milloinkin on myyty/laskutettu, vaan tämä tieto löytyy vain Dimocolta. Olemme olleet heidän puhelinpalveluunsa yhteydessä ja siellä on ajoittain ollut ruuhkaa, mutta tovin kuluttua kuitenkin vastattu ja oltu hyvinkin avuliaita asian selvittämisessä.

Dimocosta sen verran, että he ovat vastuussa asiakkaistaan ja heidän validoinnista, eli jos sieltä löytyy joku huijari, niin Dimocon pitäisi reagoida tähän asiakaspalautteiden pohjalta, hyvittää loppuasiakkaille ja katkaista yhteys huijariin. Uskon, että asiakaspalautteiden pohjalta he pystyvät hyvinkin reagoimaan, mikäli heidän asiakkaistaan löytyy tuommoinen huijari.

 

Tässä muuten pieni esimerkki, miltä noi mobiilimaksupainikehommat voivat näyttää:

mobiilimaksu esimerkki.JPG

Alaikäisten osalta tässä on samat säännöt kuin normi puheliittymilläkin on, eli liittymän haltija on vastuussa.

Mobiilimaksua koskee Soneralla samat palveluestot kuin perinteisiä SMS palvelutilauksia. Dimocon kautta kulkevien palveluiden laskutus pitäisi estyä tällä hetkellä jos liittymällä on edes jokin palveluesto aktivoituna (P1-P4). Jos liittymälläsi on ollut estot päällä ja laskutus on silti tapahtunut, niin auta meitä selvittämään ongelmaa ja lähetä puhelinnumerosi meille vaikka Facebookin kautta privaattiviestinä, Twitterin tai Omien Sivujen kautta, niin pääsemme tutkimaan tapausta tarkemmin. Estoista lisää täällä.

 

Mobiilimaksusta lisätietoa http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

Dimocon asiakaspalvelun tavoittaa suomeksi numerosta 010 309 3581 (ark. 9-17) tai sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc .

 

Niin, ja olemme työstämässä mobiilimaksusta tiedotetta meidän verkkosivuille.
Mobiilimaksuhan on ollut olemassa jo parisen vuotta, mutta aikaisemmin on ollut kovin vähän tätä tarjoavia palveluita. Nythän nää on lisääntyneet kovinkin, esimerkiksi noita lippuja pystyy tilaamaan, osallistumaan erilaisiin äänestyksiin, katselemaan maksullisia videoita yms.

 

 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
56/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH


@RaMaria kirjoitti:

 

Mobiilimaksua koskee Soneralla samat palveluestot kuin perinteisiä SMS palvelutilauksia. Dimocon kautta kulkevien palveluiden laskutus pitäisi estyä tällä hetkellä jos liittymällä on edes jokin palveluesto aktivoituna (P1-P4). Jos liittymälläsi on ollut estot päällä ja laskutus on silti tapahtunut, niin auta meitä selvittämään ongelmaa ja lähetä puhelinnumerosi meille vaikka Facebookin kautta privaattiviestinä, Twitterin tai Omien Sivujen kautta, niin pääsemme tutkimaan tapausta tarkemmin. Estoista lisää täällä.

 


12.11.2015 tullut minulle veloitus. Kyseisenä hetkenä minulla on ollut aktiivisena Viihde-esto P3 ja se ei ole tätä veloitusta estänyt...

 

Ja tämähän on ihan idioottimainen järjestely,että moinen palvelu pitää erikseen estää. Se pitäisi olla niin, että se pitää erikseen sallia. Eihän tälläisestä palvelusta monikaan ole edes tietoinen...

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
57/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Jos sulla on @Teekki tosiaan esto ollut voimassa, niin laita meille viestiä jonnekin noista mainitsemistani kanavista, niin saadaan tuota asiaa tutkittua.

 

Ollaan laitettu tästä palautetta eteenpäin, että toivomuksena on, että tuo palvelu olis automaattisesti estettynä. Sekä siitä, että sille voisi kehittää ihan oman erillisen estonsa myös, jotta muut palvelupuhelut/viestit toimivat samalla.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
58/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Voimassa oli(päivitin vielä heti asian huomattuani tuohon kaikkein parhaimpaan estoon) ja puh.nro laitettu äsken FB:n kautta. Teillä aspan kaveri oli sitä mieltä, ettei tuo ollut riittävä taso estämään näitä veloituksia, vaan pitää olla tuo vahvin taso.

0 tykkäystä
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
59/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Hyvä homma kun laitoit viestin tulemaan, sulle palataan tuolla Facebookin puolella kun viestisi tulee käsittelyyn. Päästään sitten tosiaan tutkimaan ja kartoittamaan tota tilannetta paremmin.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

0 tykkäystä
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 139
60/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Tuossa aiemmin oli esimerkki mobiilimaksupainikkeesta. Heti siinä rikottiin törkeästi http://www.mobiilimaksuinfo.fi/ sivustolla olevaa kuvaa mallipainikkeesta, joka pitäisi olla aina sama. Nuo kaksi nappia eroavat jo olennaisesti siinä, että mobiilimaksuinfo-sivun mallissa on kaksi valintaa peruuta/osta nyt , ja tuossa tänne postatussa vain yksi iso Osta. Näkyvissä ei myöskään ole mobiilimaksu-logoa, joten sitä ei voi tunnistaa viralliseksi, turvalliseksi palveluksi. Mobiilimaksuinfossa nimittäin mainitaan:

 

"Mobiilimaksu toteutetaan aina käyttäen matkapuhelinoperaattorien hyväksymien Mobiilimaksu-standardien mukaista Mobiilimaksu-ikonia ja maksupainikkeita, joista tunnistat tämän turvallisen maksutavan."

 

RaMarian esimerkissä ei nuo tunnusmerkit käy ilmi. Missä esim. virallinen logo???

Että heti mennään metsään ja lujaa... nyt tuota nappia voi luulla ihan random pilipaliksi.

 

Mielestäni hullua, että puhelimella voidaan laskuttaa miten vain, mutta esim. pienikin ostos verkkokaupassa visa electronilla vaatii heti vahvan tunnistautumisen. Tai verkkopankissa maksaminen avainlukulistan käytön.