Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
veijo317
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tilauksen peruuttaminen asiakaspalvelun kautta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen viime aikoina asioinut Telian "asiakaspalvelun" kanssa useita kertoja. Ihmettelin viimeksi eilen puhelimessa minne asiakaspalvelusta on hävinnyt osaaminen. Annetaan neuvoja joille sitten Telian toinen taho nauraa. Jos pyydän liittymä sopimuksen perumista ei sitä ehtojenne mukaisesti osata/haluta tehdä heti asiakaspalvelussa vaan käsketään tehdä peruutus lomakkeella joka roikkuu viikkoja jossakin ennen käsittelyä. Nyt peruutus sitten

odottaa josko joku viitsisi sen käsitellä! Onko perehdytys täysin pielessä vai mikä mättää. 

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.

41 vastausta
Yaria
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe Ensinnäkin. En minä saanut Yhteisöstä hyötyä, vaan Yhteisön kautta Telia hyötyi minusta Freedome-pilotissa. Ilmaisena testaajana, IT-alan ammattilaisena ja jo valmiiksi F-Securen tuotteet tuntevana. 

Minulle kyllä sanottiin toiseen pilottiin hakiessani, että "annetaan mahdollisuus muillekin". 😉

 

 

Kyllä on ruusuinen kuva, jota yrität asiakaspalvelutyöstä antaa ulospäin. Eivät työntekijät aina ole niin lojaaleja työnantajalleen, että nyt tämä homma viedään maaliin tms. Höpö höpö nyt! 
Huono esimies, kiire, saamatta saatu palkankorotus. Syitä tehdä tarkoituksella työnsä puolivaloilla välinpitämättömästi on vaikka kuinka. Usko pois!

Telia on myös niin suuri yritys, ettei tällaisia perusasioita voida vielä harjoitella näin isoissa mittakaavoissa. Asiakaspalvelijoiden koulutus ja työnseuranta on ihan muualla. Nykyisin esim. kaikkialla tallennetaan asiakaspuhelut koulutuskäyttöön ym.

 

Ei Yhteisö herranen aika sentään voi olla asiakaspalvelun onnistumisen mittari (!!!) , "kun täällä tuodaan epäkohdat esiin". 😳 Mittarit ovat ihan muualla siellä asiakaspalvelussa, kuten tikettien läpimenoajat, asiakastyytyväisyyskyselyt (joita harvoin Telialta tulee) ym. ym.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Yaria  kirjoitti:

@TeroRe Ensinnäkin. En minä saanut Yhteisöstä hyötyä, vaan Yhteisön kautta Telia hyötyi minusta Freedome-pilotissa. Ilmaisena testaajana, IT-alan ammattilaisena ja jo valmiiksi F-Securen tuotteet tuntevana. 

Minulle kyllä sanottiin toiseen pilottiin hakiessani, että "annetaan mahdollisuus muillekin". 😉


Ok, pahoittelut, ymmärsin kertomasi väärin. Toisaalta itse koen, jos olen (sisäisessä) pilotissa mukana, että saan siitä myös itselleni jotain. Joskus se on että pääsen mukaan johonkin uuteen, joskus se on että voin auttaa ja/tai vaikuttaa. Ja niin edelleen 🙂 

 

En mene vannomaan tuosta mainitsemastasi pilotista ja siitä, että miksi sinua ei otettu mukaan. Pointti kuitenkin se, että lähtökohtaisesti me emme rajoita jengiä sen mukaan, että kuka on ollut jossain mukana ja kuka ei. Jos on sitten uusia testikierroksia jonkun saman asian ympärillä niin silloin voi olla tilanne eri. Ei välttämättä, mutta voi olla.

 


@Yaria  kirjoitti:

Ei Yhteisö herranen aika sentään voi olla asiakaspalvelun onnistumisen mittari (!!!) , "kun täällä tuodaan epäkohdat esiin". 😳 Mittarit ovat ihan muualla siellä asiakaspalvelussa, kuten tikettien läpimenoajat, asiakasarvioinnit (joita harvoin Telialta tulee) ym. ym.


En sanonutkaan että Yhteisö on asiakaspalvelun mittari.

 

Sanoin ja tarkoitin, että Yhteisö on siksi olemassa, että jengi voi tuoda täällä epäkohtia esiin ja se on meille aina mahdollisuus parantaa palvelua. Kaikilla yrityksillä on syytä parantaa palveluaan, toisilla enempi ja toisilla vähempi. Tämän jatkuvan parantamisen ja kuuntelun takia onlineyhteisöt ovat hyviä paikkoja. Muun muassa.

 

Ja jos ollaan tarkkoja niin kyllä onlineyhteisö voi olla asiakaspalvelun mittaristossa mukana, tavallaan apumittarina. Siltä osin, että moniko ongelma ratkesi onlineyhteisössä ja moniko ei. Ne mitkä eivät ratkea niin niistä moni tulee sitten asiakaspalvelun käsiteltäväksi. Mekin mittaamme koko ajan muun muassa sitä, että löysikö jengi täältä sen mitä tuli hakemaan. 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Poksuvau  kirjoitti:

Siihen asti, olisi hyvä jos Yhteystiedot-sivuillanne olisi maininta ettei sitä henkilökohtaista apua saa täältä.


Pahoittelut kun kesti @Poksuvau mutta nyt olemme muokanneet tuota Yhteisö-kohtaa, nyt se ei lupaa Yhteisön olevan asiakaspalvelukanava:

 

Kuvankaappaus https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedotKuvankaappaus https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

kustaa1967
Konkari
  • 332 custom-general.kudos
  • 803 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:

Siihen asti, olisi hyvä jos Yhteystiedot-sivuillanne olisi maininta ettei sitä henkilökohtaista apua saa täältä.


Pahoittelut kun kesti @Poksuvau mutta nyt olemme muokanneet tuota Yhteisö-kohtaa, nyt se ei lupaa Yhteisön olevan asiakaspalvelukanava:

 

Kuvankaappaus https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedotKuvankaappaus https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot


Hmmmm...

 

No onhan sekin jotakin , että ei luvata liikoja. Toisaalta minun toiveeni olisi , että Yhteisö olisi myös asiakaspalvelukanava yksityisissä asioissa , jotka vaativat tunnistautumista. Eihän se vaadi kuin , että asiakkaan yhteisötilillä on henkilötiedoissa asiakasnumero ja sitten asioidaan yksityisviesteillä.

Yaria
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kun asiakaspalvelu ei toimi, ottakaa yhteyttä ja reklamoikaa suoraan Telian johtoryhmälle. Pommittakaa niitä ihmisiä joilla on enemmän pelissä, kuin anonyymillä asiakaspalvelulla. 

 

Johtoryhmän nimet löytyvät googlettamalla ja sähköpostiosoitteiden muoto myös, joka on kansainvälinen. 

Googlettamalla selviää johtoryhmän sähköpostiosoitteet. 

 

Reklamaatio kannattaa tehdä aina Kilpailu- ja kuluttajaviraston Reklamaatioapurilla. Tästä jää merkintä KKV:lle, ja kun tapauksia alkaa tulla tarpeeksi, on Telia pakotettu asiakaspalvelunsa kehittämiseen. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:
Toisaalta minun toiveeni olisi , että Yhteisö olisi myös asiakaspalvelukanava yksityisissä asioissa , jotka vaativat tunnistautumista. Eihän se vaadi kuin , että asiakkaan yhteisötilillä on henkilötiedoissa asiakasnumero ja sitten asioidaan yksityisviesteillä.

Totta, ulospäin se ei vaadi juuri muuta, vähän viestintää päälle. Konepellin alla vaatiikin sitten aika paljon enemmän.

 

En lupaa mitään mutta toiveesi ja toiveenne tämän suhteen on noteerattu, kiitos teille 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Poksuvau
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:

Siihen asti, olisi hyvä jos Yhteystiedot-sivuillanne olisi maininta ettei sitä henkilökohtaista apua saa täältä.


Pahoittelut kun kesti @Poksuvau mutta nyt olemme muokanneet tuota Yhteisö-kohtaa, nyt se ei lupaa Yhteisön olevan asiakaspalvelukanava:

 

Kuvankaappaus https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedotKuvankaappaus https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot


No kai tuokin on jo jotain. Edelleenkin se kuitenkin on listattu asiakaspalvelukanavissa muiden joukossa.

 

Tuossa juuri vähän aikaa sitten luin jälleen ketjua jossa jopa Telialainen itse pahoitteli kun joutuu jatkuvasti pompottamaan asiakasta ulospäin täältä ja ettei voi auttaa juuri täällä ja että mene kertomaan linkkeineen tämä chattiin. Siinäkin oli paikka missä aspalainen olisi voinut ottaa asiasta koppia ja hoitaa sen loppuun.

 

Ei voi mitään kun asiakas sai varmaan runsaasti 'vertaistukea' mikä lohduttaa chattiin naputellessa 😌

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Poksuvau  kirjoitti:

No kai tuokin on jo jotain. Edelleenkin se kuitenkin on listattu asiakaspalvelukanavissa muiden joukossa.


Kerrotko miten sinä tämän sanoittaisit?

 

Screenshot 2021-10-28 at 10.30.53.png

 

Asiakaspalvelusta puhutaan vain Facebookin ja Twitterin osalta. Niistä kanavista kerrotaan myös palveluajat.

 

Hoida asioita netissä -> Telia somessa -> Muista myös Yhteisö, jossa voit löytää neuvoja ja ratkoa ongelmia asiakkaidemme kanssa.

 


@Poksuvau  kirjoitti:

Tuossa juuri vähän aikaa sitten luin jälleen ketjua jossa jopa Telialainen itse pahoitteli kun joutuu jatkuvasti pompottamaan asiakasta ulospäin täältä ja ettei voi auttaa juuri täällä ja että mene kertomaan linkkeineen tämä chattiin. Siinäkin oli paikka missä aspalainen olisi voinut ottaa asiasta koppia ja hoitaa sen loppuun.

 

Ei voi mitään kun asiakas sai varmaan runsaasti 'vertaistukea' mikä lohduttaa chattiin naputellessa 😌


Se on ihan totta, valitsemallamme linjalla eli sillä, että Yhteisö on vertaistukiyhteisö, joskus noita tilanteita tulee vastaan, että joudumme ohjaamaan toisaalle. Jos tarkoitat tätä ketjua niin meiltä ei ole kommentoitu, että "jatkuvasti" joudumme niin tekemään.

Kuten aiemmin kirjoitin niin näen kävijäkyselyn datasta, että asiat kuitenkin ratkeavat aika isolla prosentilla yleisillä neuvoilla, joko toisten käyttäjien avustuksella tai henkilökunnan toimesta. Ei aina kuitenkaan, siinä olet oikeassa.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Poksuvau
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:

No kai tuokin on jo jotain. Edelleenkin se kuitenkin on listattu asiakaspalvelukanavissa muiden joukossa.


Kerrotko miten sinä tämän sanoittaisit?

 

Screenshot 2021-10-28 at 10.30.53.png

 

Asiakaspalvelusta puhutaan vain Facebookin ja Twitterin osalta. Niistä kanavista kerrotaan myös palveluajat.

 

Hoida asioita netissä -> Telia somessa -> Muista myös Yhteisö, jossa voit löytää neuvoja ja ratkoa ongelmia asiakkaidemme kanssa.

 


@Poksuvau  kirjoitti:

Tuossa juuri vähän aikaa sitten luin jälleen ketjua jossa jopa Telialainen itse pahoitteli kun joutuu jatkuvasti pompottamaan asiakasta ulospäin täältä ja ettei voi auttaa juuri täällä ja että mene kertomaan linkkeineen tämä chattiin. Siinäkin oli paikka missä aspalainen olisi voinut ottaa asiasta koppia ja hoitaa sen loppuun.

 

Ei voi mitään kun asiakas sai varmaan runsaasti 'vertaistukea' mikä lohduttaa chattiin naputellessa 😌


Se on ihan totta, valitsemallamme linjalla eli sillä, että Yhteisö on vertaistukiyhteisö, joskus noita tilanteita tulee vastaan, että joudumme ohjaamaan toisaalle. Jos tarkoitat tätä ketjua niin meiltä ei ole kommentoitu, että "jatkuvasti" joudumme niin tekemään.

Kuten aiemmin kirjoitin niin näen kävijäkyselyn datasta, että asiat kuitenkin ratkeavat aika isolla prosentilla yleisillä neuvoilla, joko toisten käyttäjien avustuksella tai henkilökunnan toimesta. Ei aina kuitenkaan, siinä olet oikeassa.


Haha näppärästi kuvasta rajattu se sivun iso otsikko

Asiakaspalvelun yhteystiedot

 

jonka alla nuo kaikki on 😄 Mutta lisäisin sinne jonkin maininnan ettei asiakastietoja vaativaa henkilökohtaista asiakaspalvelua täältä saa tai vaikka sen maininnan vertaistuesta, tämänhän toki tiesit jo. Kumma miten absoluuttisen tärkeää tuntuu olevan ettei täällä voida henkilökohtaista apua tarjota, mutta samalla tärkeää peittää tai häivyttää se fakta. Kysyisin miksi jos kokisin siitä olevan mitään hyötyä.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5504 custom-general.kudos
  • 5106 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

 


@Poksuvau  kirjoitti:
Kumma miten absoluuttisen tärkeää tuntuu olevan ettei täällä voida henkilökohtaista apua tarjota, mutta samalla tärkeää peittää tai häivyttää se fakta. Kysyisin miksi jos kokisin siitä olevan mitään hyötyä.

 

Kiitos. En lähde saivartelemaan mutta tässä esimerkki Applelta. Myös heillä on aspa erikseen ja vertaistukiyhteisö erikseen. Saman valinnan alta ne kuitenkin löytyvät:

 

60C9EEDE-3560-46BF-9C85-CE6AD2CC00EC.jpeg

Kysymys ei ole häivyttämisestä, tai hämäämisestä, tai muustakaan. Katsomme mitä voimme vielä asialle tehdä 🙂

 

Ja olet jo kysynyt miksi tällainen jako tai toimintamalli, ja olen myös siihen vastannut. 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää