Voita ja testaa uusi Apple Watch Series 4 GPS + Cellular -kello (2.7 – 14.7.2019)



KILPAILU ON PÄÄTTYNYT! 


 


Arpaonni suosi tällä kertaa @Minnusk4 @msinisalo1 ja @Webdevvaltteri. Jos voitto ei tällä kertaa osunut kohdallesi, niin kannattaa kuitenkin pysyä kuulolla! Seuraava kilpailu käynnistyy taas piakkoin!


 


Applen ja älykellojen ystäville on tiedossa hyviä uutisia. Nyt sinulla on mahdollisuus voittaa itsellesi uusi eSIMiä tukeva Apple Watch! Arvomme yhteensä kolme kappaletta kelloja. Arvonnassa mukana ovat:


 


Apple Watch Series 4 GPS + Cellular 40 mm harmaana (arvo 539€)


 


Apple Watch Series 4 GPS + Cellular 44mm harmaana (arvo 569€)


 


Apple Watch Nike+ Series 4 GPS + Cellular 40 mm harmaana (arvo 539€)


 


 


Kellot ovat olleet muutaman viikon testissä meillä, mutta ne tulevat kotiovellesi hyväkuntoisina kaikkine tarvikkeineen. Kirjoitimme omat käyttökokemuksemme näistä kelloista tänne Yhteisöön. Pääset lukaisemaan meidän arviot Yhteisön blogista.


 


 


Etsimme testaajia uutuuskelloille


 


Osallistu arvontaan ja voit voittaa yhden näistä edellä mainituista kelloista itsellesi. Testasimme kellot jo ennakkoon ja haluaisimmekin vielä tietää sun fiilikset ja odotukset kellosta.


 



  • Olet arvonnassa mukana kommentoimalla tämän tekstin kommenttiboksiin: Mitä odotat uudelta Apple Watchilta, mitä ominaisuuksia siltä toivot ja mikä sen ominaisuuksista vaikuttaa sinusta kiinnostavimmalta?


 


 


Arpaonnen suosiessa odotamme sinulta


 


Jos voitat arvonnassa niin käytä ja testaa kelloa aivan kuten normaalistikin. Näin saat siitä kokemuksia arjessasi, joita haluamme sinun jakavan muillekin täällä Yhteisössä. Kirjoita kokemuksistasi kaksi juttua tänne Yhteisöön: Käyttökokemuksia Apple Watch GPS + Cellular


 



  • Ensitunnelmat kellon vastaanottamisen jälkeen (vähintään 100 sanan mittainen juttu)

  • Varsinainen arvostelu kahden viikon käyttämisen jälkeen (vähintään 300 sanan mittainen juttu)


 


Voit valita teksteihin oman näkökulmasi. Voit valita, keskitytkö esimerkiksi kellon ulkonäköön ja ensituntumaan, vai haluatko kertoa mieluummin odotuksistasi tai vaikkapa käyttöönotosta. Voit kertoa myös parhaista puolista sekä niistä, joita voisi vielä kehittää. Kirjoita rohkeasti siis omalla tyylilläsi!


 


Testin jälkeen voit pitää kellon maksutta itselläsi.


 


 


Skaba pähkinänkuoressa 


 



  1. Voit osallistua arvontaan 14.7.2019 kello 23:59 asti.

  2. Osallistumisajan suljettua suoritamme arvonnan seuraavana arkipäivänä 15.7. ja ilmoitamme voittajille voitosta Yhteisön yksityisviestillä.

  3. Osallistu arvontaan vastaamalla yllä esitettyihin kysymyksiin tämän blogin kommenttiosissa. Jos voitat arvonnassa, testaa kelloa kahden viikon ajan ja tee fiiliksistäsi kaksi juttua tänne Yhteisöön.

  4. Huomioithan, että osallistumalla arvontaan sitoudut siihen, että pystyt testaamaan kelloa, sekä kirjoittamaan siitä kaksi juttua tänne Yhteisöön: Ensikokemukset viikolla 30 (22.7. - 28.8.) sekä varsinainen arvostelu viikolla 31 (29.7. - 4.8.) 

  5. Saat pitää kellon itselläsi testin jälkeen maksutta.

  6. Lue ennen osallistumistasi vielä arvonnan säännöt, klikkaa tämän tekstin lopussa olevaa PALJASTUS-sanaa.


 


Huom! Arvonta on vain Yhteisön jäsenille. Jos et ole vielä jäsen niin liity mukaan ja voit osallistua tähän sekä myös muihin skaboihin tulevaisuudessa.


 


Paljon onnea arvontaan! :smileyhappy:


 


 



 


 


Hide content


Arvonnan säännöt ja rekisteriseloste Voita ja testaa Apple Watch Series -kello


 


Arvonnan järjestäjä


Telia Finland Oyj, jäljempänä "Telia" (Telia Finland Oyj, Teollisuuskatu 15, 00510 Helsinki, Y-tunnus: 1475607-9, puh. 020401).


 


Osallistumiskelpoisuus


Arvontaan voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat luonnolliset henkilöt pois lukien Telian sekä kumppaneiden henkilökunta ja heidän perheenjäsenensä, sekä niiden yhtiöiden ja organisaatioiden työntekijät, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan kanssa.


 


Osallistumisaika


Arvontaan voi osallistua 2.7 – 14.7.2019 kello 23:59 välisenä aikana. Telia ei vastaa teknisistä syistä perille tulemattomista osallistumisista tai puutteellisista, asiattomista tai lukukelvottomista vastauksista.


 


Palkinnot


Palkintona arvotaan yhteensä kolme (3) kappaletta Apple Watch Series -kelloja. Kellot ovat Apple Watch Series 4 GPS + Cellular 40 mm (arvo 539€), Apple Watch Series 4 GPS + Cellular 44mm (arvo 569€) ja Apple Watch Nike+ Series 4 GPS + Cellular 40 mm (arvo 539€).


 


Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi tai muuksi hyödykkeeksi. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi myydä tai siirtää eteenpäin. 


 


Arvontaan osallistuminen


Arvontaan osallistuminen ei edellytä tuotteen tai palvelun ostamista. Arvontaan voi osallistua vastaamalla tämän blogin kommenttiosioon tässä blogissa esitettyihin kysymyksiin. 1 kommentti = 1 arpa. 1 arpa/henkilö.


 


Yhteystietoja ei luovuteta ulkopuolisten käyttöön.


 


Arvonnan suorittaminen ja palkinnon lunastus


Arvonta suoritetaan 15.7.  ja voitosta ilmoitetaan yksityisviestillä Telia Yhteisön kautta. Jos voittajaa ei tavoiteta kolmen (3) vuorokauden kuluessa, arvotaan uusi voittaja. Telia ei korvaa palkintoa, mikäli osallistujaa ei tavoiteta. Telialla on oikeus julkaista voittajan nimi ja kotipaikkakunta, sekä Yhteisön nimimerkki eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta.


 


Testaajat sitoutuvat siihen, että he julkaisevat kahden viikon testijakson aikana kaksi artikkelia Telia Yhteisöstä löytyvään Käyttökokemukset Apple Watch eSim ominaisuudella -keskusteluun.


 



  • Ensituntumat 1-2 vuorokauden kuluessa kellon vastaanottamisesta (vähintään 100 sanan mittainen artikkeli). Julkaisu viikolla 30.

  • Varsinainen arvostelu kolmen viikon käyttämisen jälkeen (vähintään 300 sanan mittainen artikkeli). Julkaisu viikolla 31.


 


Testaajat voivat halutessaan tehdä juttuja myös enemmän. Testaajien tekemien artikkelien ja videoiden tulee olla hyvän tavan mukaisia eivätkä ne saa sisältää asiatonta sisältöä.


 


Osallistumalla kilpailuun ja lähettämällä Telialle tekemäänsä materiaalia henkilö myöntää Telialle oikeuden hyödyntää materiaalia Telian markkinoinnissa ilman eri korvausta, sekä julkaista materiaalin tehneiden henkilöiden Telia Yhteisön nimimerkit ja Youtube-kanavien nimet.


 


Jos kilpailun voittajat eivät tee artikkeleita Telia Yhteisöön testijakson aikana, Telia veloittaa voittajalta kellon hinnan, joka määräytyy kellon myynninaloituspäivän hinnan mukaan.


 


Verot


Telia sitoutuu maksamaan lakisääteiset verot näissä virallisissa säännöissä ilmoitetuista palkinnoista.


Viralliset säännöt koskevat kaikkia osallistujia. Osallistumalla tähän arvontaan osanottajat sitoutuvat noudattamaan näitä arvonnan sääntöjä.


 


Rekisteriseloste


Telian henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa telia.fi/tietosuoja.


 


Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.


 


Telia Finland Oyj


Helsingissä 2.7.2019



 


Tarkemmat tekniset tiedot kelloista näet Applen sivuilta.


 


 


Lue myös:


 



 


 


 


215 kommenttia

Odotan kellolta mahtavaa, kestävää ja selkeää näyttöä joka toimii ilma Iphonea ja Siri toimii ja Applemusic. Kaikki pitäis olla kyllä ok kunhan skkukestoa saisivat parannella. ??????????

Olen aina pitänyt Apple tuotteiden helppokäyttöisyydestä ja siitä kuinka ne synkronoituvat keskenään. Minulle on erityisen tärkeää että laitteet jakavat tietoja keskenään ja toimivat moitteettomasti. 

 

Apple watchissa haluaisin testata sen urheiluomisaisuuksia. Käytän tällä hetkellä Garmin Fenix sykekelloa ja haluaisin nähdä mihin Apple watch pystyy. Erityisesti sykkeen mittaus on minulle tärkeää. 

Olisi hienoa päästä testaamaan kunnon älykelloa ja sen ominaisuuksia. Tällä hetkellä ranteessa mukana kulkee suunnan fitness kello, joten urheiluominaisuudet kiehtovat myös Apple watchissa. 

Musiikin kuuntelu on myös iso osa elämääni siispä olisi huippua, jottei juoksulenkille tarvitsisi ottaa puhelinta mukaan, vaan onnistuisi playlistien soittaminen kellolla.

Kellossa kiinnostaa puettava teknologia, josta vanhat kokemukset erittäin positiivisia. Viimeisestä älykellosta on jo vuosia, joten uskoisin että laitteet ovat vain parantuneet. Olen aina ihaillut applen laitteiden ulkonäköä, koko ja yleistä ilmettä joka on ajaton ja sopii mihin vain. 

 

Laitteelta eniten odotan herätyskellona toimimista, askelmittausta, musiikkilaitetta ja sitä että eSim on siihen saatavilla. eSim palvelee omaa tarkoitustani paremmin kun hyvin, koska liikun paljon ilman että saan puhelintani helposti mukaan. Tässä laitteessa tulisi se olemaan todella tärkeä ominaisuus ja varmasti tulisi myöskin käyttööni. 

 

Olen omistanut Apple Watch:in heti ensimmäisen tultua Suomeen ja olen lähes päivittäin käyttänyt sitä. Olemme kokeneet paljon yhdessä, mutta nyt on tullut aika luopua vanhasta ja repäistä uusi kello käyttöön. 

Odotan uudelta Apple Watch:ilta eniten gps ominaisuutta, koska vanhassa ei ole sitä. Olen vanhan kanssa urheillut jonkin verran, mutta gps:n puuttumisen takia joudun aina ottamaan puhelimen mukaan. 

Toki esim:in myötä ”stand alone” ominaisuus on ihan huippu, kun voi esim vapaapäivänä jättää paivavat puhelimet kotiin. 

 

 

Vielä ei ole älyrannekelloa itsellä ollut, joten kellon monipuolisuutta odotan eniten. Kiinnostavana ominaisuutena on esim ja myöskin maksaminen kellon avulla. 

Olen yrittänyt etsiä älykelloa, jota voisi käyttää golfkellona sekä juoksulenkillä. Pidän tärkeinä ominaisuuksina sykemittaria sekä mahdollisimman hyvää akun kestoa. Golfkäytössä haluaisin nähdä mm. väylät ja etäisyyden lipulle. Tietysti myös kaikki uusi tekniikka ja ominaisuudet kiinnostavat, enkä ole vielä kokeillut älykelloa.

Monta vuotta kilpailijan kelloa käyttäneenä, ilman muuta testaisin miten toimii urheilussa ja arkiaktivitteettien seuranta. Myös sykkeen tarkkuus ranteesta kiinnostaa

Vanhan jo aikoja sitten hajonneen Apple Watchin tilalle olisi mahtavaa saada kokeiluun uusin versio.

Uudistetut terveys toiminnot, navigointi, lähimaksu ja E-sim käyttö olisi kiva päästä kokeilemaan.

Toivottavasti uudessa mallissa olisi hieman parempi akunkesto.

Eniten minua kiinnostasi päästä kokeilemaan tuota e-simmiä, se helpottaisi huomattavasti kun lenkille ei tarvitsisi ottaa fyysistä puhelinta mukaan ja kellon kautta saa ilmeiseti toisettua muusiikinkin kuulokkeisiin ?

Tulevalla kesälomamatkalla tulee liikuttua paljon jalkaisin niin ranteessa oleva navigaattorikin voisi olla kätevä.

Odotan Apple Watchilta ennen kaikkea saumatonta yhteensopivuutta puhelimen kanssa. Nykyinen (merkki ja malli jääköön mainitsematta) kelloni toimii iPhonen kanssa ihan tyydyttävästi, mutta parannettavaa jää vielä.

 

Olen erityisen kiinnostunut näkemään miten tällainen ”all in one” -tyyppinen ratkaisu toimii käytännössä ulkoillessa ja/tai urheillessa. Ajatus siitä, että pelkkä kello ranteessa riittäisi kattamaan kaikki esim. pyöräretken aikana vastaan tulevat tilanteet ja tarpeet, kuten reitin tallentamisen, suorituksen seurannan, puheluun vastaamisen ja vaikkapa virvokkeen oston.

Minulla ei vielä ole älykelloa, joten olisi mukava saada kokeiluun tällainen. Iphoneja on jo neljäs menossa ja olisi mukava perehtyä vielä nuihin kelloihinkin. Tavan kello on jokapäiväisessä käytössä joten siitäkään ei tulisi ongelmaa.

Eniten odotan uudelta Apple Watchilta GPS+ cellular ominaisuutta. Se on kauan toivottu ominaisuus, joka tekee Apple Watchista vihdoin itsenäisen, eikä iPhonea tarvitse ottaa mukaan. Se myös mahdollistaa musiikin striimauksen, jota odotan todella paljon. Toivon että maksaminen Apple pay:lla onnistuisi tulevaisuudessa useammalla suomalaisella pankilla, jolloin myös Apple Watchilla voisi maksaa. Kiinnostavimmalta ominaisuuksilta vaikuttavat korkeusmittari, en malta odottaa että pääsen Alpeille kokeilemaan vaellusta sen kanssa. Tämän lisäksi ennakoiva terveystyökalu, joka varoittaa epänormaalista sydämensykkeestä ja tunnistaa jos käyttäjä kaatuu. Se on todella tarpeellinen toiminto. 

Käytössäni on ollut 1. sukupolven Apple Watch jo neljäs vuoden .Haluaisin kokeilla Telian eSim-palvelua ,hyvä niin että ei tarvitse kantaa puhelinta enää lenkille. Jos voitaisin joku niistä testaan mielellään uusin versio ja kirjoitan oma arvostelun.

Hei, En ole oikeastaan koskaan voittanut mitään arpajaisissa joten jospa nyt onni potkaisisi minua 🙂 . Apple Watch kellon on kiinnostava ja olisi mahtavaa kokeilla ennen omaa ostopäätöstä. Olen nähnyt ystävälläni ko. kellon ja hän on kovasti kehunut sitä. Itse olen hieman skeptinen näiden älykellojen toimintoihin, koska niissä alkaa olemaan niin paljon kaikkea mitä ei välttämättä oikeasti tarvitse. Myös että kuinka kauan kello kestää, kun kuormaa on paljon sisällä. Tuleeko sitä ladata kovin usein ja miten toiminallisuudet todellisuudessa toimivat. Nämä ovat asioita jotka olisi hyvä testailla ennen kuin tämmöistä kelloa ostaisi. Eli sen vuoksi olisi kiva päästä testiryhmään mukaan.

Hei, 

Olen seurannut kateellisena vierestä kun omalla äidillä on Apple watch kello. Haluaisin itse päästä kokeilemaan, miten kello tulisi vaikuttamaan esimerkiksi painonhallintaan. Odotaisin sitä, kuinka helpompaa olisi olla kun ei tarvitsisi koko ajan olla puhelin kädessä kun tärkeimmät asiat näkee heti kellosta. 

Mitä odotat uudelta Apple Watchilta:

—Odotan paljon! Olen applen käyttäjä muutenki, löytyy iPhone ja pari iPadiä, ja aktiivisuutta tulee seurattua vanhoilla Polareilla ja Suunnolla. Lisäksi sormessa pyörii uusi Oura ring, joten toivoisin Apple watchista korvaajaa vanhoille kelloille. Urheilen paljon, ja seuraan kehitystä. Lenkeillä ja salilla tulee käytyä, lisäksi kauden mukaan tulee urheiltua. Palautumista seuraan. 

Mitä ominaisuuksia siltä toivot

-Toivon koonteja ja kehityskäppyröitä. Ehdotuksia miten kehittyä. Sitä että pärjäisi välillä vain kellon kanssa ja kännykän saisi jättää kotiin.

Mikä sen ominaisuuksista vaikuttaa sinusta kiinnostavimmalta?

-Sisäänrakennettu GPS lenkeille ja karkea EKG kiinnostaa, terveydenhuoltoalan ihmisenä varsinkin. eSim ehdottomasti myös.

Mitä odotat uudelta Apple Watchilta?

Uusien julkaisujen yhteydessä on perusteltua odottaa kehittymistä aikaisemmista versioista. Puhelimissa korostetusti nousee esiin akun kestävyys. Kelloissa se ei ole niin relevantti asia, sillä akku kestää hyvin yhden päivän ja sen saa yöksi lataukseen, kun sen ainakin itse riisuisin yöksi. Uudelta Apple Watchiltä odotan eniten parempaa käytettävyyttä ja yhteistoimintaa puhelimen kanssa. Parempi käytettävyys tarkoittaa tässä nimenomaisesti sitä, että kellotauluun mahtuu oikea määrä informaatiota helposti saatavilla.

 

Mitä ominaisuuksia siltä toivot?

Toivon, että kehittyneet tuntopalautteet osaa antaa ajantasaista tietoa omasta vireystilasta ja kunnosta. Olen itse kehno nousemaan työpöydältä ylös, joten kello on hyvä keino huomauttamaan, että on aika hakea virkistävä vesilasi.

 

Mikä sen ominaisuuksista vaikuttaa sinusta kiinnostavimmalta?

Aktiivisuuden jakaminen ystäville ja leikkimielinen kilpailuhenkisyys on ainakin tekijöitä, jotka saavat oman voitontahdon heräämään, jota myötä oma aktiivisuus ja liikkuminen pysyy yllä ylläpitäen terveyttäni.

Mieluusti uutta älykelloa testaisin. Odotan yhteensopivuutta puhelimeni kanssa ja akun pidempi kesto myös kiinnostaa. Tällä hetkellä käytössäni on Garminin laite, joka on jo hieman ”vanhanaikainen”. Myös se, ettei puhelinta tarvitse pitää kellon lisäksi mukana lenkkeillessä, on plussaa. Kolmen koiran ulkoilutus ja puhelimeen vastailu on melko vaivalloista kuulokkeista huolimatta.

Olen harkinnut Apple watchin hankkimista jo pidemmän aikaa.

Pelaan golfia, joten kello olisi huvä apuväline siihen. Nykyisessä puhelimessani on muös tuo eSim, se on mahtava ominaisuus. Spotify on mukana lenkeillä, eikä tarvitse kiikuttaa enää puhelinta mukana! 

 

Itseni tuntien, jos arpaonni ei suosi, niin kohta kello löytyy kuitenkin kädestä. ?

Olen haaveillut ja odottanut Apple watcia siitä asti kun eka malli tuli markkinoille ja nyt kun tuli malli joka toimii itsenäisesti ilman iPhonea, niin odotan sen toimivan loistavasti! Aktiivisuus toimintoja aion käyttää ainakin ja paljon muuta.

Akunkeston parannus on ehdottomasti se tärkein. Toivon airpods iphone kombo tyylistä yhteistyötä, missä helppokäyttöisyys on itsestäänselvyys. Toivottavasti kelloa ei tarvitse laittaa joka päivä laturiin

Kunniamerkki

Odotan kellolta kestävyyttä ja laatua, sitä mitä Apple yleisesti on edustanut. Tarkka sykkeenmittaus sekä sen yhdistäminen liikuntaharrastukseen paikkatietoineen olisi varmasti hyödyllinen ominaisuus omiin käyttötarpeisiini. Lähimaksu kellolla kiinnostaisi kokeilla.

Odotuslistalla nykyiseen verrattuna eSim, joten puhelimesta riippumattomuus kiinnostaa. Lisäksi myös ”ekg”-ominaisuus ja sen mahdollisuudet kiinnostavat ammatillisessa mielessä 

juuri tämä ”puhelittomuus” kiinnostaa. Koiran kanssa ulkoillessa puhelimen kantaminen on haasteellista, mutta kuitenkin pitäisi pystyä olemaan tavoitettavissa.

Pitkään harkittuani olen hankkimassa älykelloa, joten tämä olisi erittäin hyvä vaihtoehto.

Kiinnostaisi ehdottomasti näin pitkän linjan iPhone omistajana päästä vihdoin testaamaan Apple Watchia! Tuo eSim vaikuttaa kiinnostavalta jotta ei tarvitsisi luuria aina näprätä vaan jotkut hommat hoituisi myös kellon kautta. Itselleni tärkeitä ovat myös treenitoiminnot sillä liikun paljon ja odotan siinä kellolta saumatonta toimintaa sekä hyvää akunkestoa päivittäisessä käytössä. Tällä hetkellä ollut käytössä Suunnon aktiivisuuskello joka ajaa asiansa, mutta se ei tarjoa samanlaisia yhtä laajoja käyttömahdollisuuksia joten Apple Watchia testaisin mielelläni ?? Myös ulkoisesti tämä miellyttää silmää kovasti, eli saisi pysyä ranteessa ihan jatkuvasti.

Vastaa